Κυριακή, 8 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐα"Ναυμαχία" της Ραφήνας... Η κόντρα μόλις ξεκίνησε

“Ναυμαχία” της Ραφήνας… Η κόντρα μόλις ξεκίνησε

|

“Καυτοί” διάλογοι και έντονη αντιπαράθεση των ακτοπλόων που δρομολογούν πλοία από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες – Απειλή του Στεφάνου να σταματήσει τα πρωινά δρομολόγια και να μην έχει πλοία το χειμώνα – Τι απάντησε ο κος Ηλιόπουλος – Αύριο Παρασκευή (21/07) συνάντηση στην Ραφήνα με επαγγελματίες  

Ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο… Από την αρχή του καλοκαιριού μιλάμε για τη «Ναυμαχία» της Ραφήνας… Για την κόντρα που υπάρχει ανάμεσα σε συμβατικά και ταχύπλοα… Για τη υποβόσκουσα αντιπαλότητα σε επαγγελματικό επίπεδο ανάμεσα στους ακτοπλόους. Οι ..ουδέτεροι και δη από την Άνδρο είχαν σημειώσει ότι αυτοί στο τέλος θα πληρώσουν την όλη διαμάχη. Και δεν αποκλείεται να δικαιωθούν… Κι αυτό γιατί χθες στη διάρκεια της παρουσίας της μελέτης της εταιρείας XRTC για την ακτοπλοΐα η οποία πραγματοποιήθηκε στη Ναυτιλιακή Λέσχη, οι τόνοι ανέβηκαν… Και είχαμε απειλές και αποκαλύψεις. Για τη κίνηση των πλοίων και την μάχη για την επιβίωση… Λέτε να έχουμε εξελίξεις;

Στεφάνου: Σταματάω το πρωινό δρομολόγιο

Όταν ήρθε η ώρα των ερωτήσεων και των τοποθετήσεων τον λόγο πήρε ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντής της Golden Star Ferries που έχει τρία συμβατικά πλοία στη Ραφήνα και άρχισε ένα μπαράζ λεκτικών αντιπαραθέσεων με την ένταση να ανεβαίνει όσο περνούσε η ώρα: «Απευθύνομαι τόσο στον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλη Σακέλλη  όσο και στον γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας Διονύση Καλαματιανό. Είναι απαραίτητη  η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου  για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα.  Τα συμβατικά είναι οι πυλώνες  των νησιών αφού εξυπηρετούν την ανάπτυξή τους 12 μήνες τον χρόνο, κουβαλώντας τις νταλίκες. Το ταχύπλοο το διέπει ειδικό καθεστώς που προβλέπει την 4μηνη δραστηριοποίησή του.  Τα ταχύπλοα ήρθαν για να βοηθήσουν τα συμβατικά τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση είναι αυξημένη. Ήρθαν για να λειτουργήσουν συμπληρωματικά» και συνέχισε λέγοντας ότι δεν ξέρει αν θα συνεχίσει τα δρομολόγια των πλοίων τον χειμώνα:

«Όμως τα ταχύπλοα πέταξαν στην άκρη τα συμβατικά και μαζεύουν την κρέμα του καλοκαιριού απορροφώντας την επιβατική κίνηση του καλοκαιριού και τον Σεπτέμβρη… άντε γειά. Μην τα είδατε. Δεν ξέρω αν τον χειμώνα  θα κάνω δρομολόγια. Μπαίνω μέσα κάθε ημέρα 50.000 ευρώ. Φθάσαμε να κουβαλάμε μόλις 100 επιβάτες την ημέρα το καλοκαίρι. Θέλω τη βοήθεια του υπουργείου Ναυτιλίας και τα  ζητώ ταπεινά. Κάναμε μία επένδυση 32 εκατομμυρίων ευρώ για να φέρω πλοίο-στολίδι. Δεν πήγα ούτε στα ναυπηγεία της Κίνας ούτε της Τουρκίας. Ήρθα στην πατρίδα μου και επένδυσα τα λεφτά αυτά. Δεν ζητάω έλεος αλλά τη νόμιμη υποστήριξη του κράτους. Σταματώ το πρωινό δρομολόγιο».

Στο σημείο αυτό έκανε παρέμβαση ο γγ του ΥΝΑ, Διονύσης Καλαματιανός: « Αυτό το θέμα θα τα συζητήσουμε την Παρασκευή. Έχουμε συνάντηση με όλους τους επαγγελματίες της Ραφήνας. Τουλάχιστον το υπουργείο ακούει.»

Αμέσως μετά τον λόγο ζήτησε ο Μάριος Ηλιόπουλος, της  εταιρείας Seajets που έχει δρομολογημένα δύο ταχύπλοα στη Ραφήνα,  το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet.

 «Η ακτοπλοΐα θέλει προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί. Σεβασμό και κοινή λογική. Όταν υπάρχει κοινή λογική  από του 10 συμφωνούν οι εννέα.  Όμως όταν υπάρχει κρίση στους 10 συμφωνούν οι δύο γατί ο καθένας κοιτάζει τα δικά του. Ο κος Στεφάνου πέταξαν μία πέτρα και όποιον πάρει… Πρέπει να υπάρχει όραμα και συνέχεια. Αν τη μία μιλάμε για βοριά και την άλλη για νοτιά θα δημιουργήσουμε πρόβλημα. Επί 27 χρόνια έχουμε προσπαθήσει πολύ. Η ακτοπλοΐα έχει έρθει σε πολύ καλό επίπεδο. Δεν μπορούμε να λέμε ότι ήρθε το ταχύπλοο και μας έκανε ζημιά και η εταιρεία του κυρίου Στεφάνου να κάνει μείωση στην τομή του εισιτηρίου κατά 30%. Όλες οι εταιρείες στο πλαίσιο του ανταγωνισμού έχουν δημιουργήσει συνθήκες ειρήνης. Ας μην πυροδοτούμε τα ο κλίμα. Όχι να σπάμε τις τιμές’.

Οι διάλογοι

Τότε παρενέβη ο Δημήτρης Στεφάνου απευθυνόμενος στον Μάριο Ηλιόπουλο: «Ποιος σπάει τις τιμές; Εξήγησέ μας».

Ο Μ. Ηλιόπουλος απάντησε: «Να μην προκαλούμε. Να κοιτάξουμε το κοινό συμφέρον.»

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης σηκώθηκε εκείνη την ώρα και προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα: «Θέματα τα οποία έχουν σχέση με τα προβλήματα  της κάθε εταιρείας δεν έπρεπε να συζητιούνται εδώ, κακώς έγινε αυτό».

Ακολούθησε σχόλιο του γγ του ΥΝΑ Διονύση Καλαματιανού με νόημα: «Τώρα ζητάτε την παρέμβαση του υπουργείου.»

Ένας από τους παρευρισκόμενους ακτοπλόους που το άκουσε είπε: «Κάναμε αμήν και πώς να πετύχουμε την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας στις ελεύθερες γραμμές εκτός από εκείνες του δημοσίου συμφέροντος και τώρα πάμε να τα μπλέξουμε.»

Ο χάρτης της… Ραφήνας

Στη Ραφήνα είναι δρομολογημένα δέκα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.

– Δύο της εταιρείας Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet

– Τρία πλοία  της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. To «Super ferry 2» το οποίο αγόρασαν από τη Blue Star, το «SuperFerry 1»  και το οποίο είναι νεότευκτο   και το «SuperRunner»  πρώην «Speedrunner IV» το οποίο αγόρασαν από την Aegean Speed Lines  συμφερόντων Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

– Τρία πλοία της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: Το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος»

Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα δύο πλοία που κάνουν το δρομολόγιο για Μαρμάρι, το «Πανόραμα» και το «Εύβοια Σταρ».

Τα προβλήματα  για τους επιβάτες συνεχίζονται αφού δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα.  Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις. Η πολιτεία αδυνατεί να ρυθμίσει καλύτερα τα δρομολόγια, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης  επεσήμανε ότι το λιμάνι, όπως είναι σήμερα,  δεν  θα μπορέσει να εξυπηρετήσει  ούτε τα δρομολόγια γα το 2018.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρώτη Ολυμπιάδα ανθρωποειδών ρομπότ στην Ολυμπία

Μια νέα εποχή για την τεχνητή νοημοσύνη και τον αθλητισμό

Εκτακτο – Olympic Air: Καθηλωμένο στο διάδρομο το αεροσκάφος λόγω προβλήματος στον κινητήρα

Εκτακτο.. Καθηλώθηκε αεροπλάνο της Olympic Air στον διάδρομο καθότι πήρε φωτιά ο κινητήρας του λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Νάξου

Νάξος – Σύλλογος Φιλωτιτών: Προσκύνημα στο Άγιον Όρος, μία πνευματική διαδρομή

Από το Φιλώτι στην «καρδιά» της Ορθοδοξίας – Ένα ταξίδι κατάνυξης και πνευματικής σύνδεσης με τις ιερές ρίζες της πίστης μας

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στο Άγιο Όρος, αισθητός σε πολλές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας

Ακολούθησε δόνηση 3,8 Ρίχτερ – Δεν έχουν αναφερθεί ζημιές ή τραυματισμοί

6ο Νηπιαγωγείο Νάξου: «Όλα τα παιδιά είναι Καλλιτέχνες» (φωτογραφίες)

Μια μοναδική έκθεση ζωγραφικής από τους μικρούς δημιουργούς του νηπιαγωγείου που απέδειξαν πως η Τέχνη δεν έχει ηλικία (φωτογραφίες)

Η Σίκινος επενδύει στον βιώσιμο τουρισμό με δημιουργία οργανισμού διαχείρισης προορισμού

Υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Υπουργείο Τουρισμού – Στόχος η ολοκληρωμένη και στρατηγική ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος του νησιού

ΓΕΩΘΗΡΑ ΜΑΕ: Το Ελικοδρόμιο Θηρασιάς, επανέρχεται στην υπηρεσία των πολιτών

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες αναβάθμισης – Έτοιμο να εξυπηρετήσει ανάγκες ΕΚΑΒ, Σωμάτων Ασφαλείας και Πολιτικής Προστασίας

Κατερίνα Μονογυιού: “Αναγκαία η Δίκαιη Αναμοριοδότηση των Σχολείων στις Κυκλάδες”

Παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού για τη στήριξη των εκπαιδευτικών σε Θήρα και Νησιά – Έκκληση για άμεση αναθεώρηση μοριοδότησης με γνώμονα την ισότιμη εκπαίδευση

Με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη συναντήθηκε ο Φίλιππος Φόρτωμας

Συζητήθηκαν εκτενώς οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά των Κυκλάδων αναφορικά με ζητήματα εκπαίδευσης

Τα νησιά της σιωπής. Εκεί όπου ακόμα μπορείς να ακούσεις τον εαυτό σου – Ηρακλειά και Σίκινος ανάμεσά τους

Κι όμως υπάρχουν ακόμα νησιά στο Αιγαίο που δεν τα έχει αγγίξει η τουριστική λαίλαπα.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κουφονήσια – “Γιορτή Ψαρά”: Μια νύχτα αφιερωμένη στους ανθρώπους της θάλασσας (video)

Παράδοση, διάλογος και κοινότητα ενώθηκαν στη Γιορτή του Ψαρά στα Κουφονήσια, με την παρουσία τοπικών αρχών και ανθρώπων που κρατούν ζωντανό το νησιωτικό μας πνεύμα.

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

Με εντυπωσιακές επιδόσεις στο BMU στις Σέρρες, η νεαρή αναβάτρια ανεβαίνει στο βάθρο και στοχεύει σε διεθνείς διακρίσεις.

Νάξος – Κόρωνος: Μια προσφορά από καρδιάς στη μνήμη του Νικόλα Μανωλά

Οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κορώνου Νάξου ευγνωμονεί την οικογένεια του Νικόλα Μανωλά για μια δωρεά που θα δώσει φωνή στις μαθητικές εκδηλώσεις

Θηρασία: Σημαντική ανακάλυψη (σφραγίδες) που αλλάζει την ιστορία της γραφής στο Αιγαίο

Σφραγίδες 4.500 ετών φέρνουν στο φως ένα άγνωστο κεφάλαιο επικοινωνίας και εμπορίου ανάμεσα σε Κυκλαδικά νησιά – Με προέλευση από τη Νάξο το πήλινο αγγείο

Νάξος – “Φάρος του Αλυκού”: Θαλασσινές λιχουδιές με την υπογραφή του Σταμάτη Μαργαρίτη

Μια ξεχωριστή συνεργασία με τον ψαρά Σταμάτη Μαργαρίτη και τη Φάρμα Ρότα δίνει άλλη νοστιμιά στο καλοκαίρι στο Αλυκό.

Εκτακτο – Olympic Air: Καθηλωμένο στο διάδρομο το αεροσκάφος λόγω προβλήματος στον κινητήρα

Εκτακτο.. Καθηλώθηκε αεροπλάνο της Olympic Air στον διάδρομο καθότι πήρε φωτιά ο κινητήρας του λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Νάξου