Στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Καστέλι θα προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς, με σημερινή απόφαση του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού στη Διαύγεια, η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (ΛΑΝΕ) κηρύχθηκε έκπτωτη από τη συγκεκριμένο δρομολόγιο, με μερική κατάπτωση της εγγυητικής της επιστολής
Στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού, για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά-Κύθηρα-Αντικύθηρα- Καστέλι, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς με σημερινή απόφαση του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού στη Διαύγεια, η ΛΑΣΙΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ(ΛΑΝΕ) κηρύχθηκε έκπτωτη από τη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή, με μερική κατάπτωση της εγγυητικής της επιστολής.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία ΛΑΝΕ είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό, ότι λόγω τεχνικού προβλήματος του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΒΙΤΣΕΝΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ», τα εγκεκριμένα δρομολόγια του πλοίου από Πειραιά για Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι θα παρέμεναν ανεκτέλεστα.
Το θέμα της παρατεταμένης ακινησίας του «Βιτσέντζος Κορνάρος» είχε προκαλέσει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία των Κυθήρων και ο δήμαρχος του νησιού Ευστράτιος Χαρχαλάκης είχε αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Για το θέμα μάλιστα είχαν κατατεθεί ερωτήσεις στη Βουλή από βουλευτές διαφόρων κομμάτων με αποδέκτη τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Επίσης στο υπουργείο Ναυτιλίας είχε πραγματοποιηθεί ενημέρωση όλων των θεσμικών παραγόντων σχετικά με την κατάσταση του πλοίου, την εκτιμώμενη επαναλειτουργία της γραμμής αλλά και για την διερεύνηση προτάσεων και λύσεων, ώστε το νησί των Κυθήρων να αποκτήσει και πάλι μια ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση τόσο με τον Πειραιά, όσο και με την Κρήτη.
Όπως αναφέρεται σήμερα στη διαύγεια το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποφάσισε την «κήρυξη της εταιρείας με την επωνυμία ΛΑΣΙΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ έκπτωτης της υπ’ αριθμ. 2252.1.3.1/1593/2017/10-01-2017 σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών α)ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ και επιστροφή, β)ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ και επιστροφή, γ) ΓΥΘΕΙΟ – ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ και επιστροφή, δ)ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΚΥΘΗΡΑ – ΚΑΣΤΕΛΙ».
Τι αναφέρει η προκήρυξη; Τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, όπως αυτά καθορίστηκαν με τη (β) σχετική, αναφέρονται ως εξής: ι)μεταφορική ικανότητα πλοίου τουλάχιστον 300 (χειμώνα) – 450 (θέρους) επιβατών. ιι)επιφάνεια για φόρτωση Ι.Χ.Ε. οχημάτων μεγαλύτερη ή ίση από 600 τ.μ ιιι)ολικό μήκος άνω των 100 μ. Και iv)ογδόντα (80) κλίνες.
Επίσης το υπουργείο προχωρά και στην μερική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης, ποσού τετρακοσίων χιλιάδων οκτακοσίων εξήντα οκτώ (400.868,00) ευρώ, και συγκεκριμένα κατά το ποσό των εκατόν ογδόντα έξι χιλιάδων εκατόν εξήντα πέντε ευρώ και δέκα εννέα λεπτών (186.165,19 €), το οποίο αναλογεί στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο το εν λόγω πλοίο δεν δύναται να εξυπηρετήσει την εν θέματι γραμμή, υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με του όρους της ανωτέρω συμβάσεως και της σχετικής προκήρυξης.
Πάντως αν στη νέα προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της γραμμής -σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας θα γίνει με τα ίδια χρήματα και τους ίδιους όρους- δεν υπάρξει ενδιαφέρον από κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία τότε θα υπάρξει έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες δεν αποκλείεται να υπάρξει νέος σχεδιασμός της γραμμής για τη σύνδεση του Πειραιά με τα Κύθηρα τα Αντικύθηρα και το Καστέλι, αλλά και τροποποιήσεις στα δρομολόγια.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net