Η ταυτόχρονη άξιφη στο λιμάνι της Νάξου πέντε πλοίων… Διαφορετικές ακτοπλοϊκές εταιρείες,. άλλου τύπου πλοία αλλά η αγωνία για να δέσουν στη προβλήτα η ίδια
Ακόμη ηχεί στα αυτιά μου η έκφραση που είχε χρησιμοποιήσει πριν από τρία χρόνια ένας εκ των ανώτερων στελεχών του Λιμεναρχείου Νάξου, σχολιάζοντας την κίνηση εκείνη των ημερών του Αυγούστου… Από το μπαλκόνι του Λιμεναρχείου με θέα το λιμάνι της Νάξου και με τα ταχύπλοα να μπαίνουν το ένα μετά το άλλο είχε πει γελώντας «πίστα φόρμουλα ένα (f1) το κάναμε… δεν νομίζεις;»…
Από τότε πέρασαν τρία χρόνια. Το λιμάνι της Νάξου παραμένει ως η βασική πύλη εισόδου του νησιού. Όμως, οι απαιτήσεις αυξάνονται… Με βάση τα στοιχεία του λιμεναρχείου Νάξου (σ.σ. ευχαριστούμε τους αρμόδιους για την προσφορά τους σε ότι τους ζητήσουμε) οι αφίξεις και αναχωρήσεις των πλοίων από την αρχή του Ιουνίου έχουν εκτοξευτεί… Και πλέον αυτές τις ημέρες βλέπουμε ακόμη και 25 μίνιμουμ αφίξεις αναχωρήσεις … Και αυτό φέρνει στο μυαλό την δεκαετία του 90 όπου οι παλαιότεροι μας είχαν πει ότι στο λιμάνι μπορούσες να δεις ακόμη και 30 με 35 πλοία σε καθημερινή βάση. Άλλες εποχές. Άλλα πλοία…
Τότε κυρίαρχος ήταν ο Αγούδημος. Τώρα είναι ο Ηλιόπουλος και η Sea Jets με τα περισσότερα πλοία που έρχονται από κάθε πλευρά του νησιού… Βέβαια, τη σκυτάλη στην κορυφή την έχει την τελευταία δεκαετία η Blue Star Ferries με τα επιβλητικά της συμβατικά πλοία που μοιάζουν με μικρές πολιτείες… και είναι πάντα εδώ… Χειμώνα – καλοκαίρι. Απλά οι άλλες εταιρίες δίνουν το παρών ως επί τω πλείστον την τουριστική περίοδο…
Είναι χαρακτηριστικό ότι η φετινή σεζόν εμφανίζει αύξηση κατάπλων (αφίξεις – αναχωρήσεις) κατά 13%… Και είμαστε στο πρώτο εξάμηνο. Με τους δύο επόμενους μήνες να είναι καυτοί καθότι θα έχουμε και νέες δρομολογήσεις αλλά και έκτακτα δρομολόγια… Και τα στελέχη του λιμενικού τρέχουν…
Αξιοσημείωτο είναι ότι πέρυσι τον Ιούνιο είχαμε 478 κινήσεις πλοίων και φέτος αγγίξαμε τις 600 (577) και κάθε μήνας (με εξαίρεση το Μάιο όπου υπάρχει ένα κενό λόγω Πάσχα) είχε αυξητική τάση…
Ο Ιανουάριος από τα 111 πήγε στα 147, ο Φεβρουάριος από τα 123 στα 146, ο Μάρτιος από τα 149 στα 165, ο Απρίλιος από τα 273 στα 313 και όπως είπαμε μικρή πτώση ο Μάιος… Από τα 381 στα 366… Αλλά ο ισολογισμός θετικός…
Αυτό που ενοχλεί είναι η σχεδόν ταυτόχρονη άφιξη… Από τις 11.30 έως τις 1.30 σχεδόν έρχονται όλα τα πλοία, ενώ το ίδιο σκηνικό έχουμε και το απόγευμα από τις 4.30 έως τις 6.00… Είναι οι ώρες της …κόλασης. Με τα πλοία να είναι βρίσκονται αρόδου αφού δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν όλα ταυτόχρονα ενώ και οι δρόμοι του νησιού δεν αντέχουν όλη αυτή τη κίνηση που μέρα με την ημέρα θα αυξάνεται… Τι πρέπει να γίνει; Είναι γνωστά… Αρχικά εάν ήταν δυνατόν μία καλύτερη «διασπορά» των δρομολογίων.
Και στη συνέχεια ένα μεγαλύτερο λιμάνι. Κυρίως εκτός πόλης. Για να μπορέσει να ανασάνουν οι περιοχές που δέχονται το μεγαλύτερο όγκο οχημάτων.. Και βέβαια πάνω απ όλα θέλουμε να λειτουργήσει επιτέλους το χωροταξικό… Να μπει μπροστά και να δημιουργήσει ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης των πολιτών στη Νάξο… Και τότε θα απολαμβάνουμε την ταυτόχρονη άφιξη όχι δύο ή τριών πλοίων (όσο μεγάλων κι εάν είναι) αλλά και τη παρουσία κρουαζιερόπλοιων…
Ευχαριστούμε τον Dim Maroulis για την όμορφη φωτογραφία