Να εξαντλήσει η SEAJETS, κάθε δυνατότητα για επέκταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ραφήνας με τις Κυκλάδες ζητάει με νέα επιστολή του από την εταιρεία, το Επιμελητήριο Κυκλάδων, αν και όπως σημειώνεται «αντιλαμβάνεται τη δυσκολία ικανοποίησης του αιτήματος, δεδομένου ότι υποβάλλεται εν τω μέσω της θερινής περιόδου»
Αίτημα για την επέκταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ραφήνας και με τη Σύρο ζητούν, με επιστολή τους προς το υπουργείο Ναυτιλίας, οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί η καλύτερη σύνδεση των νησιών, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί λύση στο αίτημα τους για σύνδεση μεταξύ των νησιών της Τήνου και της Σύρου και δεδομένων και των αναγκών που έχουν προκύψει από την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Συγκεκριμένα με επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Ιωάννης Ρούσσος – και η οποία κοινοποιήθηκε και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και στις τοπικές αρχές των Κυκλάδων – ζητά να εξαντλήσει η εταιρεία SEAJETS, κάθε δυνατότητα για επέκταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ραφήνας με Κυκλάδες. Να σημειώσουμε εδώ ότι όπως αναφέρει ο κος Ρούσσος στην εφημερίδα «Κοινή Γνώμη» υπήρξαν επαφές και με άλλες εταιρείες (σ.σ. με τον εκπρόσωπο της Blue Star, «χωρίς όμως να υπάρξει φως») με αποτέλεσμα να στραφεί προς την Sea Jet, όταν δρομολόγησε σε καθημερινή βάση το Tera Jet με προσεγγίσεις στα νησιά Τήνο, Μύκονο, Πάρο και Νάξο.
Και εξήγησε την κίνησή του λέγοντας «λειτούργησα έτσι ενώνοντας τις φωνές που ακούστηκαν επί δύο χρόνια στο ΣΑΣ της Νάξου των Επάρχων, των Δημάρχων και φορέων των νησιών Τήνου, Πάρου Νάξου, οι οποίοι επεσήμαναν ότι δεν γίνεται να μην μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των κατοίκων για τη σύνδεση με την Σύρο. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει καθολικό αίτημα από όλους, καθώς όλοι έχουν συνειδοποιήσει ότι είναι άμεση ανάγκη να γίνει αυτή η διασύνδεση. Όλοι περιμέναμε την επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς των δρομολογίων της άγονης γραμμής, το οποίο ήταν κατά τι καλύτερο από το σημερινό, η οποία όπως φαίνεται πλέον δεν γίνεται, οπότε ήταν επιτακτική η ανάγκη να γίνει αυτή η παρέμβαση, γνωρίζοντας ότι στην παρούσα χρονική στιγμή, εν μέσω Ιουλίου, είναι πολύ δύσκολο να γίνει διαφοροποίηση των δρομολογίων. Όμως οι λόγοι τους οποίους επικαλούμαστε και στην επιστολή είναι ιδιαιτέρως σοβαροί».
Τέλος, σημείωσε ότι είναι ικανοποιημένος από την αντίδραση της Hellenic Seaways, για κάλυψη του κενού που υπήρχε στη σύνδεση της Σύρου με τη Μύκονο, το οποίο και έγινε αποδεκτό με τη δρομολόγηση του Hellenic HighSpeed κάθε Παρασκευή απόγευμα, ενώ σημείωσε ότι
έχει ζητηθεί από την Blue Star, να συνδέσει την Σύρο με τον Πειραιά Σάββατο απόγευμα, καθώς η πρωτεύουσα τον Κυκλάδων είναι το μοναδικό νησί που Σάββατο δεν έχει σύνδεση με Πειραιά, πρόταση για την οποία αναμένεται σχετική απάντηση από την εταιρεία.
Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει προς την εταιρεία SeaJets
«Αγαπητέ κύριε Καβαλιέρο,
Σε συνέχεια της προφορικής επικοινωνίας που είχαμε σχετικά με το δρομολόγιο των 07:40 του πλοίου TeraJet, λόγω του ότι ήδη διανύουμε τον Ιούλιο και δεν έχει βρεθεί ακόμα λύση για τη σύνδεση της Τήνου με τη Σύρο κατά τις ημέρες Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή, και με δεδομένο ότι τα δρομολόγια της άγονης γραμμής δεν διαφαίνεται να επιστρέφουν στο προηγούμενο σχετικά καλύτερο καθεστώς, παρακαλούμε όπως εξαντλήσετε κάθε δυνατότητα για προσέγγιση του λιμένα Σύρου από το παραπάνω πλοίο, ως εξής: Ραφήνα – Σύρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος με επιστροφή μέσω Σύρου.
Μέσω του δρομολογίου αυτού, επιτυγχάνονται:
α) η βελτίωση της σύνδεσης με Τήνο που ίσως αποτελεί το σοβαρότερο έλλειμμα
β) η βελτίωση της σύνδεσης Σύρου – Πάρου – Νάξου
γ) η σύνδεση της Σύρου με τη Ραφήνα, αν όχι καθημερινά, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα
Αναγνωρίζοντας τη δυσκολία ικανοποίησης του αιτήματος, δεδομένου ότι υποβάλλεται εν τω μέσω της θερινής περιόδου, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η σημασία σύνδεσης των νησιών – και ειδικότερα της Τήνου – με τη Σύρο, είναι υψίστης σημασίας, καθώς επιτυγχάνεται α) η εξυπηρέτηση σημαντικού αριθμού επιβατών – επισκεπτών κρουαζιέρας και β) η εξυπηρέτηση μεγάλου αριθμού μονίμων κατοίκων εκ των οποίων σημαντικό ποσοστό μετακινείται για λόγους υγείας.
Ειδικότερα ως προς το τελευταίο, θεωρούμε ότι εκτός των άλλων η εταιρεία θα επιτελέσει και κοινωνικό έργο, καθώς η κατηγορία των κατοίκων που μετακινούνται για λόγους υγείας (όπως οι νεφροπαθείς) εν έτει 2017, μην έχοντας πρόσβαση στο στοιχειώδες επίπεδο ποιότητας μετακίνησης, αναγκάζονται να μεταβαίνουν στη Μύκονο και από εκεί με άλλο πλοίο στη Σύρο.
Η βελτίωση της σύνδεσης της Σύρου με τα παραπάνω νησιά αποτελεί αίτημα τόσο των τοπικών φορέων (επάρχων, δημάρχων, επαγγελματικών συλλόγων) όσο και των κατοίκων τους. Ειδικότερα για τη σύνδεση της Σύρου με Πάρο και Νάξο, είστε γνώστης – και από την τελευταία συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στη Νάξο – του ελλείμματος που σημειώνεται μεταξύ αυτών των νησιών, αλλά και της καθολικής επιθυμίας για ικανοποίηση του αιτήματος, γεγονός που αποδεικνύει τη σοβαρότητα και το μέγεθος του θέματος.
Γνωρίζοντας ότι με τη συγκεκριμένη πρόταση, τείνει να συμπληρωθεί το δεκάωρο εργασίας των απασχολούμενων στο πλοίο, θεωρούμε ότι οι δυνατότητες του συγκεκριμένου πλοίου μπορούν να ξεπεράσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα».