Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΛιμάνι Ραφήνας… Η εμφάνιση του «Tera Jet» και η παρέμβαση του Επάρχου...

Λιμάνι Ραφήνας… Η εμφάνιση του «Tera Jet» και η παρέμβαση του Επάρχου Ανδρου

|

Δεν είναι λίγοι αυτοί που φοβούνται ότι η παρουσία του Tera Jet στο λιμάνι της Ραφήνας σε συνδυασμό με την απουσία υποδομών θα λειτουργήσουν ανασταλτικά στην κίνηση όχι του φετινού καλοκαιριού αλλά κυρίως τη χειμερινή περίοδο – Τι ζητάει από Υπουργείο και Ακτοπλόους ο Έπαρχος Άνδρου κος Λοτσάρης 

Ραφήνα. Ένα από τα λιμάνια που θεωρείται από τα ανερχόμενα και είναι έτοιμα προς …εκποίηση. Παράλληλα είναι ένα από τα λιμάνια όπου έχουν ανάγκη υποδομών αλλά δυστυχώς έχουν παραμεληθεί. Αποτέλεσμα; Ο φόβος της … επόμενης ημέρας. Διαβάζουμε στην χθεσινή «Καθημερινή¨ ότι «χαρακτηριστικό παράδειγμα, η λεγόμενη πλέον «ναυμαχία της Ραφήνας». Ένα λιμάνι κομβικό για τις Κυκλάδες και την Παροναξία, γραμμές που θεωρούνται από πολλούς χρυσοφόρες λόγω της αυξημένης ζήτησης κατά το θέρος. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου η χρυσοφόρος αυτή αγορά να προσελκύσει ένα από τα μεγαλύτερα ταχύπλοα στη Μεσόγειο, απειλώντας τους μικρότερους ανταγωνιστές και ειδικά τα συμβατικά πλοία τους. Για τους γνωρίζοντες, λοιπόν, δεν αποτέλεσε έκπληξη η αντίδραση δύο εκ των ακτοπλόων που έχουν έδρα τους τη Ραφήνα όταν η Seajets του Μ. Ηλιόπουλου όχι μόνο δρομολόγησε το TeraJet για τους θερινούς μήνες εκεί, αλλά προχώρησε και στην αλλαγή της ώρας απόπλου σε πλησιέστερη με αυτή των ανταγωνιστών της με τα συμβατικά πλοία. Αντίδραση ανοιχτή και έντονη που έγινε αισθητή στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που συνεδρίασε τέλη Μαΐου και κλήθηκε μεταξύ άλλων να εγκρίνει, όπως και έκανε, τα νέα δρομολόγια και ώρες του TeraJet.

….. Όμως, αυτή η πραγματικότητα πλήττει τις ανταγωνίστριές της Golden Star Ferries, συμφερόντων του ομίλου Στεφάνου, και Fast Ferries του ομίλου Παναγιωτάκη, που δρομολογούν συμβατικά πλοία από το ίδιο λιμάνι και για τους ίδιους προορισμούς όλο σχεδόν το έτος. Αλλά η νομοθεσία επιτρέπει πλέον τις ολιγόμηνες δρομολογήσεις των ταχύπλοων αλλά και τον διαχωρισμό της αγοράς τους από αυτήν των συμβατικών. Το σκεπτικό του νόμου βασίζεται στην παραδοχή πως δεν υπάρχει καμία οικονομική λογική ένα τόσο μεγάλο πλοίο ή και άλλα μικρότερα ταχύπλοα να κάνουν δρομολόγια τον χειμώνα, οπότε και η κίνηση μειώνεται κατακόρυφα. Έτσι όταν το ΣΑΣ κλήθηκε να μην εγκρίνει τις αλλαγές που ζήτησε η πλευρά Ηλιόπουλου δεν μπορούσε παρά να απορρίψει το αίτημα και να επιτρέψει στη Sea Jets να κάνει ευθέως πιο ανταγωνιστικό το πλοίο της. Εξάλλου, το επιβατικό κοινό αλλά και οι τοπικές κοινωνίες στα νησιά, θεωρητικά τουλάχιστον, αναμένεται να επωφεληθούν από τις περισσότερες επιλογές σε πλοία και τις μεγαλύτερες ταχύτητες. Στην πράξη, όμως, τα πράγματα μπορεί να αποδειχτούν διαφορετικά, ισχυρίζονται κάποιες πλευρές που ανησυχούν πως το υψηλό κόστος των καυσίμων σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό μπορεί να πιέσουν έντονα την οικονομική ευρωστία μικρότερων ακτοπλοϊκών».

Παρέμβαση Έπαρχου Άνδρου

Κι εδώ έχουμε αυτό που λέμε την επόμενη … ημέρα. Ο Έπαρχος Άνδρου, Δημήτρης Λοτσάρης, έστειλε πρόσφατα δύο επιστολές. Μία στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (08/06) και μία προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες (02/06)… Και μ’ αυτές ζητάει τι άλλο; Σύνεση και κυρίως προσοχή για το … χειμώνα που έρχεται … Αλλιώς θα προχωρήσει σε δυναμικές κινήσεις κυρίως μέσω των πολιτών της Ανδρου που εμφανίζονται αδικημένοι από την όλη αυτή κινητοποίηση των ακτοπλόων… Και τις επιστολές αυτές τις διαβάζουμε στην ιστοσελίδα enandro.gr 

 Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας ανάμεσα στα άλλα θέτει δύο ερωτήματα και μία παρατήρηση «α) Το χειμώνα θα εξακολουθήσουμε να έχουμε με την ίδια συχνότητα σύνδεσης των δύο πλοίων (πρωί-απόγευμα) με Ραφήνα;

β) “Αντέχουν οι υποδομές των νησιών μας την άφιξή τόσων πλοίων ταυτόχρονα (σχεδόν ανά 5λελεπτό ή 10λεπτο); Αντέχει η Ραφήνα την ταυτόχρονη άφιξη δύο ή τριών πλοίων (λιμάνι, λεωφόρος Φλέμιγκ, διασταύρωση Μαραθώνος);

Αν διαβάσετε τα ρεπορτάζ και τις διαμαρτυρίες από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα δείτε πως την Δευτέρα το βράδυ με 2 και 3 πλοία να φτάνουν ταυτόχρονα έγινε το «έλα να δεις» στο λιμάνι και υπήρξε τέτοια συμφόρηση, που για να βγουν οι επιβάτες στην Μαραθώνος χρειάστηκαν 45 λεπτά για μια απόσταση 3,5 χιλιομέτρων. Τα ίδια συμβαίνουν πια ακόμα και καθημερινές όταν φτάνουν πολλές φορές δύο πλοία ταυτόχρονα (και τα ταχύπλοα πλοία είναι)»

Στη συνέχεια παραθέτει τα γνωστά ζητήματα με τον ανταγωνισμό των εταιρειών και καταλήγει «Η σημερινή κατάσταση σύντομα θα μας φέρνει αντιμέτωπους με δύο πολύ σοβαρές συνέπειες:

Α. Τον οικονομικό μαρασμό των εταιρειών και την μείωση των δρομολογίων στους δύσκολους χειμερινούς μήνες. Οι υπάρχουσες εταιρείες τον χειμώνα κάνουν ουσιαστικά κοινωνική πολιτική από την τσέπη τους. Για να γίνει όμως αυτό στηρίζονται στην επιτυχημένη οικονομική καλοκαιρινή σεζόν. Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που τίθεται εν αμιφιβόλω πια. Άλλωστε δεν διαφαίνεται, ότι η αγορά μπορεί ν’ αντέξει όλη αυτή την υπερπληθώρα δρομολογίων.

Β. Οι υποδομές των λιμανιών σε Ραφήνα και στα νησιά ήδη έχουν «κρασάρει» από την υπερφόρτωση της ώρας αιχμής (ταυτόχρονης άφιξης ή απόπλου) και δημιουργούνται ερωτήματα τόσο για τον φόρτο που δέχονται όσο και για την ασφάλεια που σαφώς βαίνει μειούμενη υπό συνθήκες μεγάλης πίεσης.

Μετά τα παραπάνω ζητώ την άμεση παρέμβασή σας:

Α. Για τον εξορθολογισμό και την τροποποίηση των υφιστάμενων συμβατικών δρομολογίων, καθώς και των δρομολογίων των ταχυπλόων (μιας και μιλάμε πια για μεγάλα πλοία).

Β. Να δοθεί η δέουσα προσοχή στον σχεδιασμό και στην έγκριση των δρομολογίων της επόμενης θερινής περιόδου. Γιατί ο μη σωστός προγραμματισμός μπορεί να οδηγήσει σε άσχημα αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία των νησιών μας, αλλά και για την ασφάλεια των ταξιδιών και των επιβατών».

Οσο για τους ακτοπλόους; Σημειώνει ανάμεσα στα άλλα παραθέτοντας τις ώρες αποχώρησης πρωί και απόγευμα των πλοίων ότι «Είναι προφανές πως το πρωί ανταγωνίζεστε σε ώρες που έχουν διαμορφωθεί από συνήθειες χρόνων χωρίς καμία διάθεση να βρείτε κάτι καινούριο. Και το απόγευμα μια από τα ίδια.

Είναι προφανές πως είμαστε μπροστά σε έναν ανταγωνισμό δρομολογίων με στόχο τον αποκλεισμό κάποιων από την γραμμή. Όχι προς όφελος του επιβάτη και του νησιώτη, μιας και οι τιμές σας παραμένουν υψηλές όπως διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον είμαστε μπροστά σε έναν στρεβλό ανταγωνισμό που επέτρεψαν και οι αλλοπρόσαλλοι χειρισμοί των κυβερνώντων. Έτσι επετράπησαν πλοία να μπαινοβγαίνουν στα λιμάνια ανά δεκάλεπτο κόντρα στις δυνατότητες των λιμανιών και στις εκκλήσεις των λιμεναρχείων.

Είμαστε μπροστά σε μια κατάσταση οικονομικής «ναυμαχίας» και ναυτικών κινδύνων που τον τελικό λογαριασμό θα τον πληρώσει ο νησιώτης και ο τακτικός επιβάτης.

Έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση σήμερα ο καλοκαιρινός επισκέπτης νομίζει πως έχει ένα όφελος με τα πολλά πλοία. Μόνο που ο νησιώτης μπορεί να μην βρει πλοία το φθινόπωρο στο λιμάνι. Με ότι αυτό συνεπάγεται για το νησί μας, τη γραμμή μας και όλους εμάς……

Για τους παραπάνω λόγους κάνω έκκληση – έστω και την τελευταία ώρα – σε μια συνεννόηση και εκλογίκευση των δρομολογίων σας. Αν στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου υπάρξει αυξημένη ζήτηση αυξήστε τα δρομολόγια σας.

Επίσης, θα ήθελα να ξέρετε πως οι σημερινές τιμές επιβατών και ΙΧ για την Άνδρο σε σχέση με την απόσταση του νησιού από την Αττική είναι πολύ υψηλές. Την ίδια ώρα που ξοδεύεστε σε δρομολόγια χωρίς επιβάτες δεν κατεβάζετε τις τιμές ούτε ένα ευρώ. Αυτό δεν είναι φυσικά ανταγωνισμός, αλλά «πνιγμός» των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας.

Με βάση τις παραπάνω σκέψεις προτίθεμαι ως έπαρχος Άνδρου να ζητήσω συνάντηση και με τις δύο εταιρείες ώστε να τεθούν τα θέματα των δρομολογίων και των τιμών επί τάπητος. Στη συνέχεια θα ζητήσω σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου Άνδρου να το ενημερώσω για τα αποτελέσματα των επαφών μαζί σας.

Αν δεν βρεθεί κάποια λογική λύση στον άπλωμα των δρομολογίων σε όλη την διάρκεια της μέρας και της μείωσης της τιμής για Άνδρο προτίθεμαι να προχωρήσω σε σειρά δημόσιων συγκεντρώσεων στο νησί μας ώστε να διαβουλευτούμε ως κοινωνία για ένα ζωτικό πρόβλημα που τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο εις βάρος της Άνδρου, των κατοίκων της και των επισκεπτών της».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

Μονογυιού: “Σημαντική η δέσμευση του Πρωθυπουργού για την ολοκλήρωση του φράγματος Τσικαλαριού”

Κατερίνα Μονογυιού: Στην εκδήλωση για την υπογραφή σύμβασης για τη σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Ελληνικών Νησιών

Νάξος: Ο Γ. Λεονταρίτης στην τελετή υπογραφής της σύμβασης σύστασης Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών

Η συμφωνία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απεξάρτησης των ελληνικών νησιών από τις εκπομπές άνθρακα κάνοντας πράξη την πράσινη μετάβαση και κλιματική προσαρμογή τους.

Νάξος – Στ. Γκίκας: “Θα αλλάξει η εικόνα των νησιών μας, στο σύνολό τους”

Μιλώντας για «το μοντέλο των “έξυπνων” και ”πράσινων” νησιών» ο Στέφανος Γκίκας δήλωσε πως «δημιουργεί σημαντική προστιθέμενη αξία για τα νησιά μας»

Νάξος – Μητσοτάκης: “Στεκόμαστε δίπλα στους νησιώτες” (video)

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και πως η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Μ. Ψαράκης: Ενας 81χρονος μαραθωνοδρόμος εξομολογείται …

Ο Μανούσος Ψαράκης μιλάει για την εμπειρία του ως μαραθωνοδρόμος ... Και δηλώνει "Έτρεχα μαραθώνιο και τραγουδούσα Βέρντι"

ΣΥΡΙΖΑ: Ανεξαρτητοποιήθηκαν οι βουλευτές Τζάκρη και Πούλου

Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου - Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ και αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης