Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΗ …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

Η …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

|

Οι προτάσεις που κατέθεσε εκ μέρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης στην ημερίδα για την Ακτοπλοΐα, το ποσό της επιδότησης για τα 44 νησιά και η πρόταση όσον αφορά τα κυκλικά δρομολόγια στο Αιγαίο με τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της

Η ημερίδα  «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων – Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αποτελεί παρελθόν… Κρίθηκε επιτυχημένη κυρίως λόγω της στοχευμένης θεματολογίας της όμως η αλήθεια είναι ότι όλοι περίμεναν τις παρατηρήσεις των πλέον αρμόδιων που δεν είναι άλλοι από τους Ακτοπλόους. Και ο Μιχάλης Σακέλλης από τη θέση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ήταν ξεκάθαρος «Τα 80 εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται ως αποζημιώσεις για την εξυπηρέτηση 44 νησιών είναι αστεία ποσά όταν σε άλλες χώρες δίνονται μόνο για την εξυπηρέτηση ενός.  Τα μεγάλα προβλήματα που παραμένουν είναι οι υποδομές, η ανάγκη συμβατικής δέσμευσης δύο πλοίων της ίδιας εταιρείας ή δύο ή τριών διαφορετικών εταιρειών για την εκτέλεση των συνδυασμένων δρομολογίων και βέβαια οι προβληματισμοί των τοπικών κοινωνιών.

Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τη σημαντική αύξηση του κόστους των υπηρεσιών κατά 14 εκ. ευρώ. Βλέπουμε λοιπόν για τις Κυκλάδες ότι εάν υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των διαθέσιμων κεφαλαίων πρέπει να προσθέσουμε στα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται ένα επιπλέον για την ενίσχυση της ενδοεπικοινωνίας. Επίσης, πρέπει τα τοπικά δρομολόγια να προγραμματιστούν καλύτερα για να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των επιβατών και με ανταποκρίσεις. Τέλος πρέπει να αυξηθούν τα μισθώματα του τοπικού δρομολογίου των μικρών Κυκλάδων για τη δρομολόγηση μεγαλύτερου και ταχύτερου πλοίου για να είναι δυνατή η προσέγγιση και στη Σύρο και για να μην διακόπτονται τα δρομολόγια στα 8 μποφόρ». Και στη συνέχεια έκανε μία δεικτική αναφορά με συγκεκριμένα παραδείγματα «Το πλοίο «Πρέβελης» που εκτελεί τα δρομολόγια της Κάσου και Καρπάθου είναι το μοναδικό που συμμετέχει στον Διεθνή διαγωνισμό Ανάθεσης ΔΥ. Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς δεν διατίθενται άλλα πλοία σύμφωνα με τα μισθώματα που προσφέρονται. Η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών στο Β. Αιγαίο δεν είναι και αυτή τυχαία. Τι θα γίνει όμως όταν το πλοίο «Πήγασος» αποχωρήσει λαμβανομένου υπόψη ότι για μία ακόμα φορά φτιάξαμε λάθος λιμάνι στον Αη Στράτη και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν τα μεγάλα πλοία της γραμμής. Ούτε βέβαια είναι τυχαίο ότι επί 15 χρόνια οι μικρές Κυκλάδες εξυπηρετούνται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα και η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών κοντεύει να ξεχάσει την ύπαρξή τους»…
Νέα πλοία

Και έκλεισε τη πρώτη τοποθέτησή του λέγοντας ότι «η μεγάλη σημασία της Ακτοπλοΐας δεν έχει αξιολογηθεί, οι υπηρεσίες θεωρούνται δεδομένες και οι παρεμβάσεις μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά λύνουν. Δεν είναι όμως οι υπηρεσίες υποτιμημένες, στην ουσία είναι τα νησιά μας. Επίσης λόγω έλλειψης κεφαλαίων τα απομακρυσμένα νησιά μας δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα κοντινότερα, οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν είναι οι ενδεδειγμένες και πρέπει να βελτιωθούν. Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες, εάν θέλουμε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, να βελτιωθεί η ενδοεπικοινωνία, να δρομολογηθούν νέα σύγχρονα πλοία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο πρόβλημα της προβλεπόμενης έλλειψης πλοίων, πρέπει να μελετήσουμε, να σχεδιάσουμε για την επόμενη δεκαπενταετία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε τα νησιά μας ισότιμα με τους χερσαίους προορισμούς, για την εξυπηρέτηση των οποίων διατίθενται πολλά δισεκατομμύρια χωρίς κανένας να το θεωρεί παράλογο σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες».

Οι προτάσεις

Και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στις θαλάσσιες συνδέσεις των μικρών νησιών, στις λεγόμενες «άγονες γραμμές»… Ο ισχυρός άνδρας του ΣΕΕΕΝ σημείωσε ότι οι γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας καλύπτουν το 3%-5% της κίνησης αλλά είναι μεγάλης εθνικής σημασίας καθώς εξυπηρετούν 44 νησιά, η ανάπτυξη των οποίων, ο πληθυσμός και η επιβίωση των κατοίκων εξαρτάται αποκλειστικά από την Ακτοπλοϊκή τους εξυπηρέτηση. Και οι προτάσεις του; Προκήρυξη διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων Δ.Υ. για τη δρομολόγηση νεότευκτου πλοίου με έναρξη δρομολογίων μετά από 2-3 έτη. Οργανωμένη εξυπηρέτηση των νησιών με δρομολόγια ανταποκρίσεων που είναι και η μοναδική λύση για όλες τις γραμμές αρκεί βέβαια να έχουμε μία αξιόπιστη μελέτη που θα δώσει σωστά συμπεράσματα…  Και ένα μικτό σύστημα όπως αυτό της εξυπηρέτησης των Μικρών Κυκλάδων ή των μικρών νησιών των Δωδεκανήσων δείχνουν το δρόμο.
Και στη συνέχεια παρατέθηκαν τα δρομολόγια…

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίο και Θήρα.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Άνδρος, Τήνος και Μύκονος.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίος και Θήρα.

Ένα κυκλικό δρομολόγιο: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Ανδρος, Τήνος και Μύκονος.

Ποια είναι τα θετικά; Συνδέσεις με ανταποκρίσεις προς Πειραιά. Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Αστυπάλαια 4 φορές την εβδομάδα, όπως και σήμερα.

Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσι, Κατάπολα (Αμοργός), τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Σίκινος, Φολέγανδρος 4 φορές την εβδομάδα, μία επιπλέον των σημερινών

Τοπικές συνδέσεις
Άνδρος, Τήνος τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Καθημερινή σύνδεση Μικρών Κυκλάδων, Πάρου και Νάξου με Σύρο

Σύνδεση τέσσερις φορές την εβδομάδα των Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο και Ανατολικές Κυκλάδες…

Τα αρνητικά

Όλες οι συνδέσεις από και προς Πειραιά με ανταποκρίσεις.

Δύο ώρες περίπου καθυστέρηση στις αφίξεις στις Μικρές Κυκλάδες και Αστυπάλαια.

Δεν εκτελούνται τα δρομολόγια Κέας, Κύθνου και Σύρου

Σχετικά μεγάλη διάρκεια ταξιδιού στη σύνδεση των Ανατολικών με τις Δυτικές Κυκλάδες: Πάρος – Σίφνος 4 ώρες και 10 λεπτά ή Μήλος – Νάξος: 7 ώρες…

Και τέλος τα προβλήματα

Έλλειψη λιμενικών υποδομών

Ανάγκη συγχρονισμού των δρομολογίων προς / από Πειραιά και των τοπικών

Και η συνήθεια και η νοοτροπία των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς μετεπιβιβάσεις… 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;