Σάββατο, 16 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΙδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

Ιδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

|

 Σοβαρότατες ελλείψεις σε εννέα λιμάνια της χώρας προέκυψαν από την καταγραφή της Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας. «Δέστρες» για κρουαζιερόπλοια, κατασκευή επιβατικών σταθμών και θέσεις ελλιμενισμού, οι προτεραιότητες. – Ποια είναι τα προβλήματα για Σαντορίνη, Μύκονο, Νάξο, Πάρο και Μήλο 

Τα προβλήματα στο χώρο της κρουαζιέρας είναι …τεράστια. Η Ελλάδα παλεύει να σταθεί με αξιοπρέπεια στο χώρο αυτό αλλά όταν ο βασικός πλοηγός στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά είναι ιδιοκτήτης ταβέρνας, τότε αλήθεια τι να περιμένεις; Από εκεί και πέρα, βλέπεις συνεχώς προβλήματα, μικρά ή μεγάλα τα οποία θα έπρεπε να έχουν λυθεί εδώ και χρόνια αλλά εις μάτην…  Και οι τρεις πρώτες συνεδριάσεις της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) ήταν, μάλλον, αρκετές για να αποδειχθεί η χρησιμότητά της αλλά και να αναδυθεί το… πέλαγος θεμάτων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Του Παναγιώτη Δ. Υφαντή (Euro2day.gr)

Και πως αλήθεια ζητάς να διεκδικήσεις μερίδιο από την αγορά ότι οι ελλείψεις είναι αρκετές και κυρίως οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν αγγίζουν τα ευρωπαϊκά στάνταρ…  και αλήθεια πώς να πας μπροστά όταν στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, δεν υπάρχει πλοηγικός σταθμός (υπηρεσία που διαθέτει πλωτά μέσα-πλοηγίδες- που βοηθούν τα μεγάλα πλοία να «δέσουν» με ασφάλεια) και χρέη πλοηγού σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στο Euro2day.gr ναυτιλιακές πηγές του Πειραιά και του συγκεκριμένου λιμανιού, φέρεται να εκτελεί, μεταξύ άλλων και ιδιοκτήτης τοπικής ταβέρνας! Η κατάσταση στην οποία περιήλθε η συγκεκριμένη υπηρεσία αποτυπώθηκε ανάγλυφα στις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας σε σχετικές ερωτήσεις που είχαν κατατεθεί στη Βουλή με αφορμή την κατάσταση στον πλοηγικό σταθμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Προβλήματα

Οπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, το 2014 καταργήθηκαν με σχετική απόφαση οι οργανικές θέσεις που παρέμεναν κενές με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη υπηρεσία να μείνει με τις μισές (110 από τις 222 που προέβλεπε το οργανόγραμμά της).

Οι αρρυθμίες ήταν αναπόφευκτες σε περιπτώσεις όπως ασθένεια κάποιων στελεχών οι οποίοι δεν περίσσευαν κιόλας. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Θεσ/νίκης όπου η ασθένεια δύο πλοηγών οδήγησε σε σοβαρές αρρυθμίες και χρειάστηκε να μετακινηθεί προσωρινά πλοηγός από την Κέρκυρα για να καλυφθεί εν μέρει το κενό. Ήδη, έχει προκηρυχθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας η άμεση πλήρωση 39 θέσεων στην πλοηγική υπηρεσία προκειμένου να καλυφθούν τα κενά.

Η ίδια υπηρεσία δεν είχε ξεμείνει μόνο από προσωπικό αλλά και από πλοία. Κι αυτό καθώς ο γερασμένος εξοπλισμός εμφάνιζε συχνές βλάβες με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται τα σκάφη. Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας στις σχετικές ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή, στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν είχε ανανεωθεί ο εξοπλισμός από το 2003. Έτσι, προκηρύχθηκε εσπευσμένα διαγωνισμός για την προμήθεια δέκα μηχανών οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις ξεχαρβαλωμένες μηχανές 5 πλωτών μέσων (πλοηγίδες) που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση και η αποσφράγιση των προσφορών είναι προγραμματισμένη για τις 27 Απριλίου. Ταυτόχρονα δρομολογήθηκε άλλος διαγωνισμός για τη ναυπήγηση 7 νέων πλοηγίδων.

Ελλειψη νόμων

Η κατάσταση στη συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ένα μόνο από τα θέματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, τα οποία συνδέονται έμμεσα με την ανάπτυξη του κλάδου κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Ενδεικτικό της χρονοϋστέρησης με την οποία αντιλαμβάνεται διαχρονικά η επίσημη Πολιτεία τις προτεραιότητες στο χώρο του τουρισμού είναι το γεγονός ότι πρόβλεψη για τη σύσταση ενός συντονιστικού οργάνου για τη συγκροτημένη ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά σε νόμο στα τέλη του 2015. Χρειάστηκε, ωστόσο, να περάσουν επτά μήνες έως ότου συσταθεί η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) στις 14 Ιουλίου 2016, με κοινή υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θόδωρου Δρίτσα και της τότε Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (υπουργού Τουρισμού σήμερα) Έλενας Κουντουρά.

Καταμερισμός εργασιών

Ο αριθμός των 28 μελών του οργάνου από μόνος του δημιούργησε την ανάγκη… συντονισμού της Συντονιστικής. Έτσι, συγκροτήθηκε 7μελής Εκτελεστική Γραμματεία με πρόεδρο τον Γ.Γ του Υπουργείου Ναυτιλίας Ι. Θεοτοκά και αναπληρωτή τον Γ.Γ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρ. Λαμπρίδη. Στην εκτελεστική επιτροπή μετέχουν ακόμα ο Γ.Γ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού Γ. Τζιάλλας, ο Γ.Γ Δημόσιας Τάξης Δ. Αναγνωστάκης, ο Δ. Πέτσας από το Υπουργείο Εσωτερικών και εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Γ. Γράτσος), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (Γ. Καστελλάνος) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (Θ. Κόντες). Το …πέλαγος θεμάτων που άρχισαν να αναδύονται στην επιφάνεια αλλά και το πολυάριθμο του πράγματος οδήγησε εκ των πραγμάτων στη δημιουργία τεσσάρων θεματικών ομάδων εργασίας. Οι τέσσερις ομάδες αφορούν:

– Τις υποδομές και ανωδομές

– Εμπορικά θέματα και τις πολιτικές προώθησης και προβολής

– Τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, τους θεσμούς και τους οργανισμούς, και

– Τις υποστηρικτικές υπηρεσίες

Σε κάθε περίπτωση ο όγκος των θεμάτων είναι τέτοιος ώστε να μην μπορεί να γίνει, επί της ουσίας, λόγος για τη συγκρότηση ολοκληρωμένης πολιτικής για το χώρο της κρουαζιέρας στη χώρα μας. Μάλλον, αναπόφευκτο αν συνυπολογίσει κανείς πως βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η καταγραφή της κατάστασης, των ελλείψεων και των θεμάτων που απαιτούν αντιμετώπιση, προσδιορίζονται οι προτεραιότητες για τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν στα λιμάνια. Στο μεταξύ βρισκόμαστε στα τέλη Απριλίου και τα κρουαζιερόπλοια καταφθάνουν ενώ αυξάνεται η κίνηση και στο χώρο της ακτοπλοίας. Έτσι, όπως επιβεβαίωσε στο Euro2day.gr ο Γ.Γ Λιμένων Χρ. Λαμπρίδης, εντός του Μαϊου πρόκειται να πραγματοποιηθούν δύο συσκέψεις με τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών προκειμένου να δοθούν κατευθύνσεις από το υπουργείο με στόχο να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα εν’όψει καλοκαιριού.

Θέσεις ελλιμενισμού και «δέστρες»

Οι ελλείψεις που πρέπει να καλυφθούν ταχύτατα αποτυπώνονται στο γεγονός και μόνο πως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η καταγραφή των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων (berth allocation). Η καταγραφή είναι εκ των ων ουκ άνευ προκειμένου να δημιουργηθεί υπηρεσία/φορέας ο οποίος θα αναλάβει να διαχειρίζεται τις χρονοθυρίδες άφιξης και παραμονής κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της χώρας (slots) μέσω ηλεκτρονικού συστήματος.

Ταυτόχρονα από την πρώτη φάση καταγραφής των ελλείψεων προέκυψε η ανάγκη να υλοποιηθούν μια σειρά έργων βελτίωσης και αναβάθμισης στα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.

Στην κατηγορία έργων «μεγάλης προτεραιότητας» εκτιμήθηκε πως εντάσσονται παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα σε 9 λιμάνια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί. Πιο συγκεκριμένα, από την πρώτη ομάδα εργασίας προέκυψε πως θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα έργα στη Σαντορίνη, τη Μύκονο, το Βόλο, την Πάτμο, το Κατάκολο, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, τη Χίο και τη Μονεμβασιά.

Αρκετά από τα έργα που προτείνεται να γίνουν στα λιμάνια αφορούν ναύδετα («δέστρες» πλοίων) για τα οποία, όμως, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση και η έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ).

Μεγάλης προτεραιότητας έργα θεωρούνται η κατασκευή επιβατικών σταθμών σε δύο από τα λιμάνια που προσεγγίσουν κάθε χρόνο πολλά κρουαζιερόπλοια, τη Ρόδο και το Κατάκολο (αρχαία Ολυμπία).

Άμεσης προτεραιότητας θεωρείται η αποκατάσταση της λειτουργίας συστήματος θαλάσσιας κυκλοφορίας στο λιμάνι της Κέρκυρας ενώ παρέμβαση μεγάλης προτεραιότητας θεωρούνται τα έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια της Χίου και του Βόλου.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Υπό πλήρη έλεγχο η φωτιά στον ΧΥΤΑ Νάξου (video)

Η έγκαιρη επέμβαση απέτρεψε την εξάπλωση της πυρκαγιάς παρά τους δυνατούς ανέμους (video)

Νάξος: Νεκρή χελώνα Caretta caretta από χτύπημα προπέλας

Λίγες μέρες μετά τις θετικές ειδήσεις για φωλιές χελωνών στο νησί, ένα νέο περιστατικό υπενθυμίζει την ανάγκη προστασίας τους

Νάξος – Ο Αγγειοχειρουργός Γιώργος Σφυρόερας τη Δευτέρα 18 Αυγούστου στο “Naxos Medical”

Ο Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Σφυροέρας διαθέσιμος για ραντεβού – Εξειδικευμένες εξετάσεις και θεραπείες

Το ΕΚΠΑ σύμβουλος της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου για την προστασία της Καλντέρας Σαντορίνης

Ερευνητικό έργο έξι μηνών για την ανάλυση κατολισθητικών κινδύνων και την εφαρμογή μέτρων πρόληψης σε σημεία υψηλής διακινδύνευσης

«Η Αμοργός που έζησα», παρουσίαση του βιβλίου του Νικολάου Σίμου από τον “Σημωνίδη’

Κυριακή 17 Αυγούστου η Δημοτική Βιβλιοθήκη Αμοργού υποδέχεται την πολύτιμη μαρτυρία ζωής και μνήμης ενός γνήσιου Αμοργιανού

Εκτακτο: Φωτιά στον ΧΥΤΑ της Νάξου

Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ενημέρωση για φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Κάτω Κουφονήσι: Ένας ναός κρυμμένος στη γη, φάρος πίστης κάθε Δεκαπενταύγουστο και ο “Σκοπελίτης” (video)

Από την εποχή της τουρκοκρατίας έως σήμερα, η παράδοση και η αγάπη των κατοίκων κρατούν ζωντανή τη γιορτή της Παναγίας, με τον «Σκοπελίτη» να τιμά κάθε χρόνο το μικρό εκκλησάκι. (video)

Πάρος – Κατερίνα Μονογυιού: Στην Παναγία Εκατονταπυλιανή εκπροσωπώντας τη Βουλή των Ελλήνων

Με κατάνυξη και συγκίνηση στους λαμπρούς εορτασμούς της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Πάρο.

Η Νάξος τιμά τον Ιάκωβο Καμπανέλλη μέσα από τη ματιά του Μανόλη Σέργη

Παρουσίαση του βιβλίου Μελέτες Ναξιακής Λαογραφίας τ. Ε΄ – Μια γέφυρα ανάμεσα στη θεατρική δημιουργία και τη λαογραφία.

Κωμιακή: Φωτιά δίπλα στο Δημοτικό Σχολείο σβήστηκε άμεσα

Η γρήγορη επέμβαση κατοίκων και Πυροσβεστικής απέτρεψε τραγωδία ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.

Χρήστος Σπανός: «Προσπαθώ να χτίσω μια γέφυρα επικοινωνίας με τη Νάξο» (video)

Ο γνωστός ηθοποιός βρέθηκε στο νησί για τη συναυλία της κόρης του Μαρίνας Σπανού, μιλά για τη δουλειά του, τις συνεργασίες του και την καταγωγή του από τον Κυνίδαρο (video)

Ρεκόρ αφίξεων τον Ιούλιο στη Νάξο: +7,2% οι επιβάτες – Στο «κόκκινο» το λιμάνι και οι υποδομές

Τα στοιχεία του Λιμεναρχείου δείχνουν νέα άνοδο στην επιβατική και οδική κίνηση, αλλά και αυξανόμενη πίεση σε λιμάνι και οδικό δίκτυο, επηρεάζοντας την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών.

Νάξος – Ταυτόχρονη άφιξη Blue Star Naxos και Blue Star Delos έφερε χιλιάδες επιβάτες και οχήματα (video)

Εντυπωσιακοί ελιγμοί, ασφυκτική κίνηση και δοκιμασία για τις υποδομές – Σε πλήρη εγρήγορση το Λιμεναρχείο Νάξου και η Δημοτική Αστυνομία. (video)

Εκτακτο: Φωτιά στον ΧΥΤΑ της Νάξου

Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ενημέρωση για φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου