Ουκ ολίγη ώρα χρειάστηκε το «Νήσος Σάμος» να δέσει στη πρώτη του επίσημη προσέγγιση στο λιμάνι της Νάξου το βράδυ της Παρασκευής – Ξεκινάει η μάχη των Κυκλάδων, στις 28 Απριλίου εμφανίζεται και το «SuperRunner”
Παρασκευή 31η Μαρτίου και η Hellenic Seaways κάνει εντυπωσιακή εμφάνιση μετά από δέκα χρόνια στη γραμμή της Παροναξίας… Το …. τεράστιο «Νήσος Σάμος» είναι έτοιμο να δέσει λίγο μετά τις 10.30 το βράδυ στο λιμάνι της Νάξου και με τους κατοίκους του νησιού να έχουν στο μυαλό τους την προηγούμενη εμφάνισή του όπου είχε πιστοποιήσει ότι είναι τεράστιο. Κοντά στα 200 μέτρα. Όμως, εκείνη ήταν ….δοκιμαστική. Τώρα; Ήρθε με κάθε επισημότητα και είχε ως αντίπαλο τις καιρικές συνθήκες και την ένταση του ανέμου. Που ήταν αρκετά δυνατός. Αποτέλεσμα; Ως τεράστιο πλοίο να έχει ένα «μικρό» πρόβλημα όσον αφορά να δέσει στο λιμάνι. Για περίπου μία ώρα ο καπετάνιος προσπαθούσε να φέρει το πλοίο στο κεφάλι της σκάλας, η μία προσπάθεια διαδέχονταν την άλλη και η αγωνία κορυφώθηκε όταν εμφανίστηκε και το «Blue Star Paros» που ζητούσε κι αυτό να δέσει…
Και εκεί αναδείχτηκε το μεγάλο πρόβλημα του λιμανιού της Νάξου… Η ανάγκη για ένα μεγαλύτερο και ασφαλέστερο λιμάνι είναι επιτακτική. Την ώρα που στην Πάρο ολοκληρώνεται και η 3η θέση του λιμανιού στη Παροικιά και υπάρχει η προοπτική για να ξεκινήσει η συζήτηση για νέο εμπορικό λιμάνι στο γειτονικό νησί, εμείς βλέπουμε την αγωνία των καπετάνιων να δέσουν στο λιμάνι μας. Και το ένα να παλεύει να δέσει και το άλλο να περιμένει …αρόδου. Και τους επιβάτες να ζουν κι αυτοί την δική τους αγωνία καθότι λόγω των καιρικών συνθηκών (7 μποφόρ) ε δεν είναι και ότι καλύτερο να είσαι σ’ αυτό το σημείο… Βέβαια, στο τέλος όλα καλά. Το «Νήσος Σάμος» έδεσε λίγο πριν την αλλαγή του …μήνα και αφού υπήρξε ένα πρόβλημα με τους κάβους αλλά η ουσία είναι ότι εάν θέλουμε να έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτή την φετινή εντυπωσιακή ναυμαχία των ακτοπλοϊκών εταιρειών με έπαθλο το φιλέτο των Κυκλάδων θα πρέπει να εκσυγχρονιστούμε. Άρα, το ζήτημα είναι πολιτικό και πρέπει να κινηθούμε ακόμη πιο γρήγορα….
Κυκλάδες: Γραμμή φιλέτο
Από την περασμένη Τετάρτη (29/03) άλλωστε γίνεται κουβέντα για την ακτοπλοΐα και τη φετινή χρονιά., Και όλοι κοιτάζουν προς τις Κυκλάδες… Μπορεί η ακτοπλοΐα την εξαετία 2009 – 15 να έχασε συνολικά 18,5 εκατομμύρια επιβάτες και 4,4 εκατομμύρια οχήματα, όμως έχει αρχίσει να ανακάμπτει και πάλι. Η γραμμή φιλέτο, πάνω στην οποία έχουν ήδη αρχίσει να βάζουν τα στοιχήματά τους οι ακτοπλοϊκές είναι η γραμμή των Κυκλάδων. Εκεί διακινούνται ετησίως περί τα 5 εκατομμύρια επιβάτες, που αντιπροσωπεύουν περίπου πάνω από το 50% της κίνησης από Πειραιά και Ραφήνα και περίπου το ένα τρίτο της συνολικής κίνησης της ακτοπλοΐας. Κάποιες συγκεκριμένες γραμμές μάλιστα όπως η Πάρος Νάξος Σαντορίνη, προσελκύουν περί το 1,5 εκατομμύριο επιβάτες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν με βάση τις προβλέψεις για τον εισερχόμενο τουρισμό, αναμένεται αύξηση της τάξης του 20% στους επιβάτες των Κυκλάδων, που μεταφράζεται σε 300 χιλιάδες νέους επιβάτες στη γραμμή Πάρος Νάξος Σαντορίνη, ή 1 εκατομμύριο νέους επιβάτες συνολικά στις Κυκλάδες. Αυτός είναι και ο λόγος που δοκιμάζονται και νέα … δρομολόγια όπως το νυχτερινό του Νήσος Σάμος, με ώρες που δεν έχουμε συνηθίσει έως σήμερα…
Ανταγωνισμός
Συν τοις άλλοις έχουμε και την επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν όλες σχεδόν οι εταιρείες, που στοχεύουν όχι μόνο στον ανταγωνισμό μεταξύ τους αλλά και στην κατεύθυνση της προσέλκυσης μεριδίων από τις αερομεταφορές.
Ως προς τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες, οι βασικοί ανταγωνιστές είναι η Hellenic Seaways (Minoan, Πειραιώς) η Blue Star (Attica) η Sea Jets (Μ.Ηλιόπουλος) αλλά και οι Aegean Speed Lines (όμιλος Ευγενίδη) για τις Δ. Κυκλάδες, η Golden Star Ferries (αδελφοί Στεφάνου) και η Fast Ferries (οικογένεια Παναγιωτάκη).
Και μία που μιλάμε για νέα δεδομένα, από τις 28 Απριλίου έρχεται και το Super Runner από την Golden Star Ferries που αποτελεί ένα ιδιαίτερο στοίχημα κι αυτό καθότι θα ξεκινάει από την Ραφήνα για τις Κυκλάδες. Και στο λιμάνι της Ραφήνας φέτος μαζεύτηκαν πολλά ταχύπλοα… Τα πρώτα δρομολόγια έως την Νάξο και από τις 26 Μαΐου εντάσσεται και η Σαντορίνη ενώ με βάση τις αποφάσεις του τελευταίου ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) από τις 23 Ιουνίου στο πρόγραμμα μπαίνει και η Ίο σε ένα δρομολόγιο που θα μοιάζει με μαραθώνιο από τη στιγμή που έχουμε: Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Νάξος – Ίος – Σαντορίνη ενώ με βάση τα νυν δεδομένα το τελευταίο δρομολόγιο θα είναι στα τέλη Σεπτεμβρίου… Το ουσιαστικό είναι ότι θα αναχωρεί στις 7 το πρωί από τη Ραφήνα εκτός από Παρασκευή που ουσιαστικά έχει δύο δρομολόγια…
Επί της ουσίας οι ακτοπλόοι περιμένουν σταθεροποίηση όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης αν και το θέμα της τιμής του πετρελαίου είναι αυτό που καίει όλους…
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα euro2day.gr