Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΟικονομία«Vastervik»: Στη Παροναξία ή στο Βόρειο Αιγαίο;

«Vastervik»: Στη Παροναξία ή στο Βόρειο Αιγαίο;

|

Η Hellenic Seaways ετοιμάζεται να τινάξει τη μπάνκα στον αέρα και να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο με την αγορά του “Vastervik” και το άνοιγμα της γραμμής προς Σμύρνη / Θεσσαλονίκη – Μάχη για το πακέτο των μετοχών της Hellenic ανάμεσα σε «Grimaldi» και «Αttica»

Οι κινήσεις στην ακτοπλοΐα έχουν φέτος τη τιμητική τους… Και το 2017 αναμένεται να είναι ένας σημαντικών αλλαγών… Από τη μία έχουμε τους εφοπλιστές και τις εταιρείες που ρίχνουν το βάρος τους στα ταχύπλοα και θα γεμίσουν τις Κυκλάδες με …. αγωνιστικά κι από την άλλη έχουμε την Hellenic Seaways που κινείται σχεδόν σε όλο το Αιγαίο ενώ θέλει να βάλει χέρι και στην γραμμή που θα ενώσει την Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) με την Τουρκία (Σμύρνη). Κίνηση που εμπλέκει και τη Παροναξία. Και συν τοις άλλοις είναι ένα βήμα πριν από την πώληση…

Ας δούμε το καθένα ξεχωριστά…

Αρχικά έρχεται στο προσκήνιο η έναρξη της γραμμής Θεσσαλονίκη- Μυτιλήνη- Σμύρνη αφού φαίνεται να έχουν τακτοποιηθεί οι τελευταίες τυπικές λεπτομέρειες από την τουρκική πλευρά. Μέχρι το τελευταίο διάστημα οι πληροφορίες από την Hellenic Seaways ήταν πως η εταιρεία θα έβαζε το «Νήσος Σάμος» στην γραμμή αυτή. Η πρόσφατη μάλιστα ανακατασκευή του με το άριστο και καινούργιο ξενοδοχειακό δεν δυσκόλεψε την επιλογή του ως καταλληλότερο πλοίο για την γραμμή από την εταιρεία. Επίσης το γκαράζ του δεν έχει κολόνες και χωρίσματα με αποτέλεσμα εκτός από το μεγάλο μέγεθος του γκαράζ να υπάρχει δυνατότητα πιο εύκολης μεταφοράς μεγάλων οχημάτων.

Αλλά όλα αλλάζουν… Οι ανάγκες στο Βόρειο Αιγαίο φέρνει στο προσκήνιο και το «Νήσος Ρόδος».  Με δεδομένη τη δυσκολία εισόδου και εξόδου από μικρά λιμάνια, του «Νήσος Σάμος», η εκτίμηση είναι πως έχει περισσότερες πιθανότητες να μείνει στην άγονη γραμμή του βορείου Αιγαίου και τα δρομολόγια της Ικαρίας – Σάμου, το «Νήσος Ρόδος». Ώστε το «Νήσος Σάμος» να καταλήξει στο δρομολόγιο για το οποίο αποκτήθηκε και ανακατασκευάστηκε, το Σμύρνη – Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή που θα κάνει η εταιρεία, θα δείξει αν εκτός από μεγάλο αριθμό οχημάτων, θέλει να προσελκύσει και μεγάλο αριθμό επιβατών.
Από εκεί και πέρα έχουμε την γραμμή της Καβάλας… Το «Νήσος Μύκονος» συγκεντρώνει να συνοδεύει το «Νήσος Ρόδος» στα δρομολόγια του βορείου Αιγαίου. Εναλλακτικά θα μπορούσε το «Νήσος Μύκονος» να πάει στη γραμμή της Παροναξίας, όπου έχει ήδη δρομολογηθεί το «Νήσος Σάμος» και να βρεθεί στην άγονη του βορείου Αιγαίου το «Vastervik». Η μήπως θα δούμε το πλοίο με το παράξενο όνομα στην Παροναξία; Ποιο είπαμε;
Μάλιστα, εδώ έχουμε την τελευταία κίνηση της εταιρίας που προχωρεί στην αγορά του «Vastervik». Πλοίου που ναυπηγήθηκε στο 1986 στην Ιαπωνία, έχει μήκος 163,32 μέτρα, πλάτος 25,01 μέτρα και βύθισμα 5,75 μέτρα. Αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 23 μιλίων και μπορεί να μεταφέρει 1.400 επιβάτες και 550 οχήματα. Πρόκειται για πλοίο που εκτελεί δρομολόγια στην Αδριατική κι αυτό κατά κανόνα σημαίνει ότι παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο ξενοδοχειακό του τμήμα. Οι εσωτερικοί χώροι δείχνουν να είναι πολύ ικανοποιητικοί, ωστόσο πρόκειται για ένα πλοίο κατασκευής του 1986, είναι δηλαδή άνω των 30 ετών. Θυμίζουμε ότι πριν από ενάμιση χρόνο, όταν κατέληγαν όλες οι άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου στη «Hellenic Seaways», είχε δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα να μπει νεότευκτο πλοίο στη γραμμή Καβάλα – νησιά βορείου Αιγαίου. Αν στη γραμμή μπει πλοίο άνω των 30 ετών, σίγουρα θα υπάρξουν γκρίνιες από τους νησιώτες κι επιπλέον θα μειωθεί κατά πολύ η επιδότηση που δίνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Αγοραπωλησία

Και τέλος περνάμε στα θέματα που έχουν σχέση με την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος της «Hellenic Seaways». Αναφερόμαστε στην πώληση του 40,4% των μετοχών της εταιρείας, που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς. Το πακέτο μετοχών διεκδικεί ο όμιλος «Grimaldi», που θέλει τον έλεγχο της «HSW», έχοντας ήδη καταγράψει στην τελευταία γενική συνέλευση, μετοχολόγιο της τάξης πάνω από το 48% των μετοχών της εταιρείας, αλλά δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει τα 70 εκατ. ευρώ που ζητά η Τράπεζα Πειραιώς. Στο παιχνίδι έχει μπει και ο όμιλος «Attica», που ελέγχεται από τον όμιλο «MIG» στον οποίο έχει πολύ μεγάλη συμμετοχή η Τράπεζα Πειραιώς.  Από εκεί και πέρα μεταξύ των ναυτιλιακών κύκλων, κυκλοφορούν πληροφορίες που θέλουν στη διεκδίκηση του μεριδίου να έχει μπει και η «Eagle Mind Shipping», σχήμα στο οποίο συμμετέχουν επενδυτές που συνδέονται και με αναπτυσσόμενη ελληνική ναυτιλιακή.

Όμως όλα θα κριθούν από την απόφαση της «Lazard» (σύμβουλος της Πειραιώς) που έχει ζητήσει δεσμευτικές προσφορές από τους διεκδικητές του πακέτου μετοχών. Εκεί θα φανεί ποιοι πραγματικά ενδιαφέρονται για την απόκτηση τους, ποιοι έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν και ποιοι απλά μπήκαν στη διαδικασία για να μετρήσουν το μπόι των αντιπάλων τους. Τέλος, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, σε αυτό το τμήμα της διαδικασίας είναι πιθανό να προκύψει μια ενδιαφέρουσα έκπληξη.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα emprosnet.gr
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νίκος Ρογκαβόπουλος: “έκλεψε την παράσταση” στην τελετή λήξης της ΑΕ Σαντορίνης

Ο διεθνής άσος της Μπασκόνια και μεταγραφικός στόχος του Παναθηναϊκού βρέθηκε στο κλειστό του ΔΑΠΠΟΣ, αποθεώθηκε από μικρούς και μεγάλους και έδειξε την αγάπη του για τη Σαντορίνη

Δονούσα: Ένας καλοκαιρινός προορισμός με ψυχή, τι πρέπει να γνωρίζετε πριν το ταξίδι σας

Η Κοινότητα Δονούσας ενημερώνει με σεβασμό και αγάπη τους επισκέπτες για βασικές οδηγίες που διαφυλάσσουν την ταυτότητα, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στο νησί.

Η Νάξος ζωντανεύει την ιστορία της με την εφαρμογή NAXOS AR!

Καινοτόμες πινακίδες με QR code στον Ναό του Απόλλωνα προσκαλούν κατοίκους και επισκέπτες σε μια εικονική αναβίωση του μνημείου – Μια πρωτοβουλία του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Κίμωλος: Η αθόρυβη ομορφιά του Αιγαίου, είναι ένας μυστικός Παράδεισος (video)

Από την Ψάθη στο Χωριό, ένα αυθεντικό ταξίδι στη γαλήνη, την αρχιτεκτονική και την αύρα του Αιγαίου

Kανονισμοί άρδευσης έως το 2026: Τέλος στις σπατάλες, αρχίζει η ορθή διαχείριση ύδατος

Ριζική αναδιάρθρωση στον αγροτικό υδατικό τομέα με σύγχρονους κανόνες, ενίσχυση παρακολούθησης και αξιοποίηση ανακυκλωμένου νερού – Προχωρούν έργα 500 εκατ. ευρώ.

Santo Wines – Καινοτομία στην παραγωγή οίνου: Μη οινοπνευματική οινοποίηση ΠΟΠ Σαντορίνη & ΠΓΕ Κυκλάδες

Παρουσίαση της πιλοτικής εφαρμογής νέας τεχνολογίας αφαίρεσης αλκοόλης με διατήρηση των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών

Χωρίς Τέλος Ταφής οι εισφορές των Δήμων στον ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου

Η Γενική Συνέλευση του ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, που πραγματοποιήθηκε στη Μύκονο το Σάββατο 14 Ιουνίου, επικύρωσε τους νέους Πίνακες Εισφορών των Δήμων, σε εφαρμογή του ν. 5193/2025

Στην Τήνο ο Γιάννης Βρούτσης: Ανακοινώνει Κολυμβητήριο 2 εκατ. ευρώ

Μεγάλη ημέρα για τον αθλητισμό στις Κυκλάδες – Στην Τήνο ο Αν. Υπουργός Αθλητισμού μαζί με κορυφαίους αθλητές για την ανακοίνωση του σύγχρονου κολυμβητηρίου στο νησί.

Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων: Φαβορί με γκολ και combo bets

Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων: Τσέλσι, Μπενφίκα και Φλαμένγκο στο επίκεντρο

Λειψυδρία: Η αφύπνιση που άργησε, προ των πυλών το Εθνικό Σχέδιο για τα Ύδατα

Σε φάση προμελέτης το μεγάλο έργο ενίσχυσης του Ευήνου, προτεραιότητα η αφαλάτωση στα νησιά – «Η δίψα θα έρθει», προειδοποιούν οι ειδικοί

Κόρωνος (Λυώνας) – Αντώνης Παπακωνσταντής: Έφυγε ξαφνικά, αλλά θα μείνει για πάντα δίπλα μας

Μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια ανάρτηση του Γιώργου Κουφόπουλου για τον αγαπημένο φίλο, συνοδοιπόρο και πρώην πρόεδρο του συλλόγου

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Συρματοπλέγματα στον Λυώνα και η επικείμενη (14/06) επίσκεψη Μενδώνη στη Νάξο

Κάτοικοι καταγγέλλουν αυθαίρετη περίφραξη αιγιαλού και προσβολή ιστορικού μνημείου – Σιωπή από τις Αρχές εν αναμονή της επίσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος

Νάξος: Μπήκαν τα θεμέλια της νέας πτέρυγας του Νοσοκομείου, ένα όραμα γίνεται πράξη

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της ουσιαστικής αναβάθμισης της δημόσιας υγείας στη Νάξο, με την τοπική κοινωνία να παρακολουθεί με ελπίδα και προσδοκία την πρόοδο του έργου.

Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου: Η τελευταία κεντήστρα της παράδοσης στη Χώρα της Νάξου

Από τη Μικρά Ασία στη Νάξο, η κυρία Στέλλα υφαίνει με βελόνα και νήμα τις μνήμες, τις ρίζες και την ψυχή ενός τόπου που δεν ξεχνά.