Πέμπτη, 8 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΕρχεται αύξηση τιμής ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

Ερχεται αύξηση τιμής ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

|

Δεν αποκλείεται να δούμε και αύξηση της τάξης των 3.2 ευρώ στο εισιτήριο ανά επιβάτη ακτοπλοΐας από τη στιγμή που συνεχίζεται η «ενοχοποίηση» της ναυτιλίας – Τι απάντησε ο Υπουργός Ναυτιλίας κος Δρίτσας στη διάρκεια της ημερίδας για το σχεδιασμό Ακτοπλοϊκού Δικτύου στα Χανιά 

Για το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων στα εισιτήρια των πλοίων μίλησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλης συμμετέχοντας σε ημερίδα για το «Σχεδιασμό Ακτοπλοϊκού Δικτυού» που διοργανώθηκε στα Χανιά από το Δήμο Χανίων, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών. Όπως είπε χαρακτηριστικά «από τα νέα μέτρα που συζητούνται η αναμενόμενη δαπάνη ανά επιβάτη θα είναι 5,4 ευρώ (από τη δαπάνη 2,2 ευρώ που είναι σήμερα) ενώ η αύξηση του μέσου ναύλου ακτοπλοϊας 27%».

Ο κ. Σακέλης επισήμανε ότι «στα τέλη Οκτωβρίου και Νοεμβρίου θα συζητηθούν στον ΙΜΟ, στην επιτροπή για την προστασία του περιβάλλοντος, πολύ σοβαρά θέματα, τα οποία θα επηρεάσουν τις ακτοπλοϊκές μας υπηρεσίες λόγω των σημαντικών σχεδιαστικών και κατασκευαστικών αλλαγών, οι οποίες προτείνονται για τα ROPAX.  Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν την ταχύτητα των πλοίων, συνεπώς και τα δρομολόγια όπως εκτελούνται σήμερα, αλλά και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι βέβαιο ότι το κόστος κίνησης θα αυξηθεί άμεσα ή έμμεσα σημαντικά, όπως είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων για την εκτέλεση του ίδιου αριθμού δρομολογίων».

Πρόσθεσε ότι «επιθυμούμε να τονίσουμε ότι λαμβάνουν χώρα συζητήσεις, κατά τις οποίες η ναυτιλία αδίκως ενοχοποιείται / στοχοποιείται για τις περιβαλλοντικές της επιδόσεις, λαμβανομένου υπόψη ότι οι θαλάσσιες μεταφορές συμβάλλουν μόλις κατά 20% στις παγκόσμιες εκπομπές GHG παρά το γεγονός ότι ο κύριος όγκος (90%) του διεθνούς εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης επίσης ότι η Ναυτιλία υιοθετεί περιβαλλοντικές ωφέλιμες πολιτικές και λειτουργεί κάτω από ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο. Οι διάσπαρτοι και συχνά αντικρουόμενοι κανονισμοί που επίκεινται, αναφορικά με τα επιβατηγά πλοία, είναι πιθανό να επιφέρουν αδικαιολόγητο / υπέρμετρο οικονομικό κόστος στις εταιρίες με αποτέλεσμα την συνεπαγόμενη αύξηση των εισιτήριων και την προώθηση επιβατικής και μεταφορικής κίνηση προς άλλα μέσα μεταφοράς) τα οποία έχουν υψηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο.»

Προτάσεις

Κατά συνέπεια, συμπλήρωσε, «οι αρμόδιοι θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, τον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει, τον ανταγωνισμό που υφίσταται σε σχέση με άλλα μέσα μεταφορά, την περιβαλλοντική του επίδοση, την επιβάρυνση που ήδη υφίσταται και τέλος το γεγονός ότι είναι το μόνο μέσο που προσφέρει υπηρεσίες και συνδέσεις στα απομακρυσμένα μικρά νησιά της ΕΕ. Οι προσπάθειες που γίνονται από τον κλάδο μας και τα μέτρα που παίρνονται για την προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ σημαντικά όπως είναι σημαντικές και οι περιβαλλοντολογικές   δαπάνες που ήδη υλοποιούνται. Υπολογίζουμε ότι κάθε πλοίο επιβαρύνεται με 150.000 ευρώ κάθε χρόνο με διάφορα έξοδα, όπως επιθεωρήσεις, εκπαιδεύσεις, υλικά, διάθεση υγρών και στερεών αποβλήτων. Επίσης τα καύσιμα επιβαρύνονται με 35 ευρώ τον τόνο».

Επιπροσθέτως κατέθεσε μια σειρά προτάσεων για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, όπως «αποποινικοποίηση του κλάδου, απαλλαγή των εταιρειών από την επιβολή υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας και παρεμβάσεων στην εμπορική πολιτική των εταιρειών, ανάθεση της ευθύνης για την εκτέλεση των δρομολογίων στις εταιρείες αντί στα πλοία, ταυτόχρονη ανακοίνωση των δρομολογίων των ταχυπλόων και των συμβατικών κάθε Ιανουάριο, να παραταθεί η δυνατότητα για αλλαγές στα ανακοινωθέντα δρομολόγια μέχρι τον Αύγουστο (αντί τον Φεβρουάριο), θέσπιση ειδικών κανόνων σχετικά με τη δρομολόγηση πλοίων RO-RO».

Απλή …ανίχνευση

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας στο χαιρετισμό του έκανε λόγο για «ημερίδα ανίχνευσης του πεδίου πριν αρχίσει ο διάλογος…» και τόνισε ότι, πρόκειται να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για τον επανασχεδιασμό και την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να αναζητηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις και στους δύο τομείς και να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και των μικρών νησιών της χώρας.

Οι επιδοτούμενες γραμμές δημοσίου συμφέροντος, το ύψος των επιδοτήσεων, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά και το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μερικά από τα θέματα που, όπως σημείωσε, πρέπει να εξεταστούν κατά τη διάρκεια αυτού του διαλόγου.

Με πληροφορίες από την dimokratiki.gr και φωτογραφίες από την ιστοσελίδα Chania News


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

4ο Paros Way: Κολύμβηση & Aquathlon σε έναν μοναδικό αγώνα στην Πάρο

Η παραλία Λιβάδια φιλοξενεί για ακόμη μία χρονιά τα δυναμικά αγωνίσματα του Paros Way, με επίκεντρο το νερό και φόντο το Αιγαίο

Σε Ρόδο & Καστελλόριζο φέτος οι εορταστικές εκδηλώσεις για την Ημέρα της Ευρώπης

Η επιλογή των δύο νησιών ανταποκρίνεται στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ισχυρότερη παρουσία της στις τοπικές κοινωνίες

Άνοιξαν οι εγγραφές για τον Παιδικό Σταθμό Δήμου Ιητών για το σχολικό έτος 2025–2026

Έως τις 31 Μαΐου οι αιτήσεις – Διαθέσιμες στα ΚΕΠ και στο site του Δήμου Ιητών

Posidonia Sea Tourism Forum 2025: Σταυροδρόμι για τη βιώσιμη κρουαζιέρα στη Μεσόγειο

Ηράκλειο, Κρήτη – Το διεθνές φόρουμ έφερε στο προσκήνιο τις προκλήσεις και ευκαιρίες για τον θαλάσσιο τουρισμό, με έμφαση σε νέα λιμάνια, περιβαλλοντική υπευθυνότητα και περιφερειακή ανάπτυξη

Καρποί Ποσειδωνίας: “Σπάνιο φαινόμενο” σε αρκετές ελληνικές ακτές

«Σπάνιο φαινόμενο» σε αρκετές ελληνικές ακτές - Τι είναι οι καρποί Ποσειδωνίας και πού εμφανίζονται

«Ανωγειανό»: Το σχολείο – σύμβολο που κρατά ζωντανές τις μνήμες και τις αξίες

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου μετατρέπεται σε ζωντανό μουσείο της εκπαιδευτικής ιστορίας και της ανθρώπινης αλληλεγγύης, με μαθητές, εκπαιδευτικούς και αποφοίτους να γράφουν μαζί ένα διαχρονικό κεφάλαιο

Ωκεανοί: Καταγραφή μόνο του 0,001% από τον παγκόσμιο θαλάσσιο πυθμένα (!!!)

Απίστευτο... Ωκεανοί: Το 99,999% του παγκόσμιου βυθού παραμένει αθέατο

Ο γλάρος του Βατικανού: Ο άτυπος πρωταγωνιστής της εκλογής του Πάπα

Την ώρα που ο κόσμος περίμενε λευκό καπνό, ένας γλάρος έκλεβε την παράσταση στις live μεταδόσεις και στα social media

Η απώλεια όσφρησης: Το πρώιμο σημάδι του Αλτσχάιμερ που δεν πρέπει να αγνοήσουμε

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η δυσκολία στην αναγνώριση καθημερινών αρωμάτων μπορεί να αποτελεί ένα από τα πρώτα προειδοποιητικά σημάδια της νόσου

Διαγνωστικά κέντρα: βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο, τι ζητάνε από τον Πρωθυπουργό

Οι εργαστηριακοί γιατροί επαναλαμβάνουν σε επιστολή τους προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι ο προϋπολογισμός για την εκτέλεση των διαγνωστικών εξετάσεων παραμένει σταθερά κλειστός, στη στιγμή που το clawback εφαρμοζεται αδιάκριτα

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα

Εκτακτο – “Blue Star 1”: Εκκένωση πλοίου λόγω προειδοποίησης για βόμβα (!!!)

Blue Star 1: Εκκενώνεται το πλοίο λόγω συναγερμού για βόμβα