Σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται οι επιχειρηματίες της Νάξου μετά την απόφαση να μην προσέλθει καμία αεροπορική εταιρεία για την .. άγονη γραμμή της Αθήνας – Νάξου κι αυτό γιατί με δεδομένο ότι από την 1η Απριλίου δεν θα υπάρχουν ανοιχτές κρατήσεις, πως θα έχουμε προκρατήσεις από τους ξένους για το επόμενο καλοκαίρι;
Τα χαμόγελα παγώνουν.. οι δεύτερες σκέψεις γίνονται πρώτες και η αγωνία παίρνει τη θέση της αφήνοντας για λίγο τους πανηγυρισμούς… Τι θέλουμε να πούμε; Πολύ απλά πριν από μερικές ημέρες έγινε γνωστό ότι η Aegean Air άφησε τις άγονες γραμμές των Κυκλάδων (Σύρος – Νάξος – Μήλος) και τις «παρέδωσε» στην Sky Express. Αντίθετα, επέλεξε να κινηθεί προς τα Δωδεκάνησα. Και η Sky Express πήρε ουσιαστικά μόνο τη γραμμή της Σύρου (έως το 2020) ενώ για τις άλλες δύο (Νάξος και Μήλος) δεν είχαμε καμία πρόθεση για ανάληψη των γραμμών παρά την υψηλή επιδότηση, ειδικά για την Μήλο που άγγιξε το ένα εκατομμύριο ευρώ. Οπότε δοκιμαστικά πήγαν στην Sky Express.
Η Aegean Air στο γράμμα που απέστειλε ως ανοιχτή επιστολή έριξε το μπαλάκι στο Δημόσιο μιλώντας για θέματα που έχουν σχέση με τις υποδομές ενώ στα γράμματα που έστειλε στα ταξιδιωτικά πρακτορεία της Νάξου με σκοπό να τους ενημερώσει για την επόμενη … ημέρα έδειξε ότι ουσιαστικά ρίχνει πίσω της μαύρη πέτρα.
Και τα ερωτήματα πλέον που γεννιούνται είναι ουκ ολίγα… Το βασικότερο όμως όλων είναι τι κάνει η Νάξος και η Μήλος μετά την 1η Απριλίου. Θα έχουν αεροπορικές συνδέσεις με την ηπειρωτική Ελλάδα ή όχι; Κι εάν έχουν με ποιο καθεστώς θα είναι; Και ποια εταιρεία θα αναλάβει και με ποιο τίμημα;
Αυτές τις ερωτήσεις τις κάνουμε οι περισσότεροι στον εαυτό μας. Αυτές όμως που κάνουν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι λίγο …διαφορετικές και κυρίως κοιτάζουν το … σήμερα. Και ουσιαστικά κάνουν μία βασική ερώτηση και απευθύνεται και στο Δήμο με δεδομένο ότι απόψε έχουμε συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής, η οποία αναβλήθηκε χθες λόγω έλλειψης απαρτίας. Και η ερώτηση είναι «Πως θα γίνουν φέτος οι προκρατήσεις για το καλοκαίρι;»
Τώρα θα μου πείτε ψιλά γράμματα. Μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν όλα λυθεί. Όχι. Αυτό το λένε οι Έλληνες. Οι οποίοι ποντάρουν στις κρατήσεις Last Minute. Οι ξένοι και κυρίως οι κάτοικοι της Κεντρικής Ευρώπης όμως ψάχνονται από τώρα όσον αφορά τις διακοπές αρχικά του Πάσχα και μετά για τις περιόδου low season όπως χαρακτηρίζονται οι μήνες Απρίλιος – Μάιος. Εάν όμως δεν έχουμε αεροπλάνο από την 1η Απριλίου πως θα κάνουν τώρα ή τον άλλο μήνα οι ξένοι; Θα κλείσουν δωμάτια στη Νάξο αλλά όχι αεροπορικά εισιτήρια; Δεν είναι λίγο οξύμωρο;
Οπότε; Η πιστεύετε ότι θα περιμένουν έως τα μέσα Μαρτίου για να μάθουν τον τόπο διακοπών τους; Οι ξένοι προγραμματίζουν. Δεν κάνουν τίποτα στο ..πόδι. Κάτι που έρχεται σε αντίθεση με εμάς…
Όταν ήρθε η Sky Express χαμογελάσαμε. Είδαμε νέα εταιρεία. Πιο φθηνά εισιτήρια. Ξεχάσαμε όμως ότι θα έχουμε τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα και το κυριότερο από την 1η Απριλίου υπάρχει κενό… Παράλληλα, ξεχνάμε και κάτι άλλο. Η Aegean Air ουσιαστικά φεύγει σαν …κλέφτης από τη Νάξο. Και το λέμε αυτό γιατί σύμφωνα με πληροφορίες ενημέρωσε τους επιβάτες για την αλλαγές ενώ κάποιοι είπαν ότι θα μπορούσε να κρατήσει τη γραμμή εξυπηρετώντας τους πελάτες της για ένα ορισμένο χρονικό περιθώριο και όχι να τους …πετάξει, αφού οι δύο εταιρείες (Aegean και Sky) έχουν διαφορετική πολιτική και ακόμη και τις πιο απλές παροχές…
Και το πιο σημαντικό; Πρόσφατα επισκέφθηκε κλιμάκιο της Aegean Air τη Νάξο όπου είδαν για μία ακόμη φορά τις υποδομές και είχαν επαφές ώστε να προχωρήσει η Νάξος με την λογική της Πάρου για το θέμα της επέκτασης του διαδρόμου. Όμως, από τη στιγμή που φεύγει και μάλιστα με βέλη κατά του Δημοσίου για τον τρόπο που διαχειρίστηκε τα αεροδρόμια έως τώρα με σημαντικές ελλείψεις στις υποδομές, πως θα ξαναγυρίσει; Ή πως θα αναλάβει την αναβάθμιση του αεροδρομίου αλλά χωρίς να έχει σύνδεση;
Μήπως θα πρέπει να τρέξουμε λίγο περισσότερο τα θέματα γιατί κινδυνεύουμε να μείνουμε … μόνοι στο νησί ;