Οι τρεις εταιρίες (Astra Airlines, Olympic Air και Sky Express) μοιράστηκαν τις 28 άγονες αεροπορικές γραμμές και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι τα τρία αεροδρόμια των Κυκλάδων (Νάξος, Σύρος, Μήλος) πέρασαν στην Sky Express αλλά τα δύο (Νάξος – Μήλος) εξ αυτών θα μπουν εκ νέου σε διαγωνισμό τον επόμενο Απρίλιο και έως το 2021 (!!!)
Η είδηση έσκασε σαν …βόμβα. Οι συσχετικοί αλλάζουν στον ουρανό της Ελλάδας με τις Astra Airlines και Sky Express να καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των δρομολογίων… Η Olympic Air μειώνει τις δραστηριότητες της ίσως γιατί δεν έχει τα αεροπλάνα για να καλύψει σε ετήσια βάση όλες τις άγονες γραμμές. Και αυτό φάνηκε από τις Κυκλάδες όπου για πρώτη φορά αποχωρεί και ανοίγει το χώρο για τις υπόλοιπες εταιρίες. Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, η Olympic Air (ουσιαστικά η Aegean Air) αποχωρεί από τη Νάξο για πρώτη φορά από την ημέρα που άνοιξε το αεροδρόμιο και την περιμένουμε να επιστρέψει δριμύτερη το καλοκαίρι. Έως τότε; Θα πετάμε με Sky Express και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι για Μήλο και Νάξο θα έχουμε νέο διαγωνισμό για την καλοκαιρινή περίοδο (και έως τον Σεπτέμβριο του 2021) ενώ για τον χειμώνα έχουμε τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα για Νάξο και με εισιτήρια για πρώτη φορά σε …κανονικές τιμές. Κι αυτό γιατί δεν μπήκαν στην λογική των επιδοτούμενων δρομολογίων. Το ίδιο ισχύει και για τη Μήλο (επίσης τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα) ενώ για τη Σύρο η συμφωνία όπως βλέπετε και στο σχετικό δημοσίευμα του capital.gr είναι έως το 2020 επίσης χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα…
Αναλυτικά το δημοσίευμα αναφέρει:
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας παρουσίασε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το Δημόσιο εξοικονομεί, κατά μέσο όρο, 36 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Συγκεκριμένα το συνολικό αντιστάθμισμα που θα καταβληθεί βάσει της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας ανέρχεται περίπου σε 9 εκατομμύρια ετησίως, έναντι 45 εκατομμυρίων ετησίως που καταβάλλονταν μέχρι σήμερα.
Οι εταιρείες
Αναλυτικά, κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος από αεροπορικές εταιρείες για εκμετάλλευση από 01/10/2016 έως 30/09/2020 χωρίς αποκλειστικότητα και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα των εξής 8 από τις 28 γραμμές:
Αθήνα – Πάρος, Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Αθήνα-Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη-Σάμος.
Παράλληλα, η ανάθεση της εκμετάλλευσης των 20 τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας από 1ης Οκτωβρίου 2016 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατόπιν διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας, κατακυρώθηκε ως ακολούθως:
*Στην αεροπορική εταιρεία ASTRA AIRLINES οι γραμμές:
Αθήνα – Κάλυμνος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.377.270,66 ευρώ και Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 2.121.603,14 ευρώ.
*Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές:
Αθήνα – Λέρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος,
Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος,
Αθήνα – Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.894.712 ευρώ και
Ρόδος – Καστελόριζο έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.676.796 ευρώ
*Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές:
Αθήνα – Σύρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος,
Αθήνα – Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.580.000 ευρώ,
Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.180.000 ευρώ
Έως τον επόμενο Μάρτιο
Για τις κάτωθι γραμμές για τις οποίες δεν υπεβλήθησαν προσφορές ή δεν προέκυψε ανάθεση από τη διαγωνιστική διαδικασία, διενεργήθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης για την εκμετάλλευση των γραμμών από 01/10/2016 μέχρι 31/03/2017 ως ακολούθως:
*Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές:
Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 606.884 ευρώ
Ρόδος – Κως– Κάλυμνος-Λέρος-Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 508.930 ευρώ
Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 84.787 ευρώ,
Θεσσαλονίκη –Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 169.585 ευρώ.
*Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές:
Αθήνα – Μήλος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
Αθήνα – Νάξος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
Αθήνα – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 82.953 ευρώ,
Άκτιο – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.738 ευρώ,
Αλεξανδρούπολη – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.782 ευρώ,
Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 376.527 ευρώ. Παράλληλα προκηρύχθηκε νέα διαγνωστική διαδικασία για την εκμετάλλευσή τους από 01/04/2017 έως 31/03/2021. Για τη γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, για την οποία δεν υπεβλήθη προσφορά, τροποποιήθηκε η ισχύουσα μέχρι 31/08/2018 σύμβαση της εταιρείας ASTRA AIRLINES κατόπιν τροποποίησης ως προς το αντιστάθμισμα (660.000 ευρώ ετησίως).
Για περισσότερες πληροφορίες και κυρίως για τα δρομολόγια και τις τιμές τους στην ιστοσελίδα https://www.skyexpress.gr/