Τρίτη, 6 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΡιζικό λίφτινγκ έρχεται στα αεροδρόμια Σαντορίνης, Μυκόνου

Ριζικό λίφτινγκ έρχεται στα αεροδρόμια Σαντορίνης, Μυκόνου

|

Η απόφαση έχει ληφθεί και η Fraport Greece ετοιμάζεται για ριζικό λίφτινγκ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την 1η του έτους και με δεδομένο ότι θα τα διαχειρίζεται για 40 χρόνια – Ποιες είναι οι δράσεις στα αεροδρόμια του Αιγαίου και δη σ΄’ αυτά Σαντορίνης και Μυκόνου 

Η αλήθεια είναι ότι η εικόνα που παρουσιάζουν τα περισσότερα αεροδρόμια της Ελλάδας είναι άσχημη. Το ευχάριστο είναι ότι δεν έχουμε δημοσιεύματα αρνητικά σε σχέση με πέρυσι σχετικά με το θέμα. Ίσως γιατί έρχεται …αλλαγή, Η ουσία είναι πάντως ότι χρειαζόμαστε ριζικό λίφτινγκ ώστε να μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε βάθος χρόνου απέναντι σε ανταγωνίστριες χώρες στη Μεσόγειο που έχουν επενδύσει σημαντικά σε θέματα υποδομών και με δεδομένο ότι σε ετήσια βάση, η Ελλάδα καλύπτει συνεχώς όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από τη πίτα… και το έργο των αλλαγών το αναλαμβάνει ποια άλλη από την Fraport Greece, – εταιρεία που θα διαχειρίζεται από το τέλος του έτους τους 14 αερολιμένες της χώρες για περίπου 40 χρόνια – και έχει ήδη σχεδιάσει το λίφτινγκ που χρειάζεται καθένα από τα 14 αεροδρόμια που θα έχει στη διαχείρισή της…  

Πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) της ETEπ ενέκρινε χρηματοδότηση 300 εκατ. για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport (η συνολική χρηματοδότηση για το όλο εγχείρημα μπορεί να φτάσει τα 400 εκατ.) Η εταιρεία φιλοδοξεί να καλύψει, έως την τουριστική περίοδο του 2017, τις μεγαλύτερες ελλείψεις σε άμεσες υποδομές.  Βασικός στόχος η επιδιόρθωση των εγκαταστάσεων υγιεινής η απλοποίηση ελέγχου και παράδοσης αποσκευών, η επιδιόρθωση των ηλεκτρονικών πινάκων για τις ανακοινώσεις και βέβαια η ανανέωση στις  πινακίδες σήμανσης. Σε δεύτερη φάση σχεδιάζονται κατασκευαστικές εργασίες, όπως η επέκταση των τερματικών σταθμών των αεροδρομίων, νέα εστιατόρια και καταστήματα. Σύμφωνα με τη συμφωνία παραχώρησης η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport ? Slentel έχει ήδη ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατασκευαστικών εργασιών για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, Υπολογίζεται ότι έως το τέλος της 40ετους παραχώρησης θα αυξήσει τον αριθμό των διακινούμενων επιβατών περίπου στα 52 εκατομμύρια.

Ας δούμε τον προγραμματισμό που υπάρχει για τα αεροδρόμια που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου

Σάμος

Το πλάτος του διαδρόμου είναι μόνο 75 μέτρα από τον κεντρικό άξονα του διαδρόμου και επομένως πρέπει να γίνει επέκταση του πλάτους κατά επιπλέον 75 μ. εκατέρωθεν της άκρης του διαδρόμου. Ωστόσο, δεδομένου ότι δεν υπάρχει αρκετή διαθέσιμη γη για την επέκταση του πλάτους στο τέλος του διαδρόμου λόγω της εγγύτητας με την ακτογραμμή, θα πρέπει να διεξαχθεί συζήτηση με τις αρμόδιες αρχές. Απαιτείται σημαντική διερεύνηση στα οδοστρώματα του χώρου ελεγχόμενης πρόσβασης για να διαμορφωθεί επακριβής γνώμη για τον υπολειπόμενο χρόνο ζωής τους και το έτος αντικατάστασης τους. Κύριος στόχος είναι ο εξορθολογισμός του διαθέσιμου χώρου.

Μυτιλήνη

Η μετακίνηση των γραφειακών χώρων και η επέκταση του αεροσταθμού κατά την περίοδο των άμεσων έργων, θα δώσει την δυνατότητα τοποθέτησης επιπρόσθετου ιμάντα παραλαβής αποσκευών και αύξηση του χώρου διαχείρισης επιβατών. Ο υφιστάμενος αεροσταθμός θα ευνοηθεί από έργα αναδιάταξης και επέκτασης. Ακολούθως, επέκταση 6.938 τ.μ. θα δημιουργήσει επιπρόσθετο χώρο για την διαχείριση επιβατών. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να υπερδιπλασιαστεί από 0,4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 1,2 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του CAGR 2,61%. Η κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 5,4 σε 13,5 χιλιάδες το 2055.

Σκιάθος

Το τρέχον πλάτος του διαδρόμου είναι 75 μέτρα από τον κεντρικό άξονα και επομένως δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις των προτύπων του ICAO. Ακόμη δεν υπάρχει αρκετός χώρος στο τέλος του διαδρόμου 20 ώστε να παρέχεται μια επαρκής Ζώνη Ασφάλειας Τέλους Διαδρόμων (RESAs), καθώς η περιοχή περιορίζεται από οδικές οδούς και την θάλασσα. Θα μετακινηθεί το σύστημα αποσκευών, θα επεκταθεί η αίθουσα παραλαβής αποσκευών και θα μετεγκατασταθούν οι γραφειακοί χώροι εντός της υφιστάμενης εγκατάστασης. Σε συνέχεια των ανωτέρω έργων σχεδιάζεται επέκταση κατά 2.953 τ.μ. του αεροσταθμού, παρέχοντας επαρκή χωρητικότητα μέχρι το τέλος της περιόδου παραχώρησης.

Ρόδος

Σχεδιάζεται να επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 11.656 τ.μ. περίπου, ενώ επισκευής χρήζουν δύο τμήματα που έχουν αποκατασταθεί τοπικά (μπαλώματα) στο διάδρομο τροχοδρόμησης. Ακόμη η εφαρμογή ενός πλήρως in-line συστήματος ελέγχου αποσκευών (HBS) στο ισόγειο και η επέκταση των πυλών αναμονής θα δώσουν τη δυνατότητα στο αεροδρόμιο να επιτύχει υψηλότερες λειτουργικές επιδόσεις. Η κοινοπραξία εκτιμά ότι ο αριθμός των επιβατών θα υπερδιπλασιαστεί, από τους 4,2 εκατ., ετησίως, το 2013 στους 9,5 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης (CAGR, Compound Annual Growth Rate) της τάξης του 1,97%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 32.400 σε 61.200 το 2055.

Κως

Η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου εμφανίζει σημαντικούς περιορισμούς, με αποτέλεσμα να προβλέπεται η επέκταση της τάξης των 17.700 τ.μ. , η οποία θα μετριάσει τη σημερινή συμφόρηση και θα προσφέρει στους επιβάτες μια ταξιδιωτική εμπειρία πολύ υψηλού επιπέδου. Τ αυτόχρονα, σχεδιάζεται η αναδιάταξη της αίθουσας αναχωρήσεων με στόχο την κατασκευή ενός επιπλέον πάγκου διαβατηρίων στις αφίξεις. Επίσης προβλέπεται επέκταση διαδρόμου κατά 75 μέτρα. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των επιβατών θα αυξηθεί από 2.0 εκατ., ετησίως, το 2013, σε 4.7 εκατ. επιβάτες το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2,04%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 16.300 σε 37 600 το 2055.

Σαντορίνη

Η βασική πρόκληση στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι το πολύ μικρό μέγεθος του αεροσταθμού, με τις εγκαταστάσεις να περιορίζονται ελλείψει χώρου. Γι’ αυτό θα απαιτηθεί άμεσα να επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 17.079 τ.μ. μέχρι το 2020, ενώ ήδη είναι σε εξέλιξη εργασίες επέκτασής του κατά 720 τ.μ. Σκοπός των άμεσων έργων είναι η αντιμετώπιση των περιορισμών που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες. Θα προστεθούν επιπλέον γκισέ, θα επεκταθούν οι αναχωρήσεις αστικού χώρου και ο χώρος ελεγχόμενης πρόσβασης, όπως και ο χώρος ελέγχου ασφαλείας. Τα WC και τα γραφεία πληροφοριών θα μετακινηθούν. Σε βάθος χρόνου, θα επεκταθεί περαιτέρω ο αεροσταθμός. Ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί από 0.9 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 2,5 εκατ. το 2055.

Μύκονος

Το αεροδρόμιο έχει έναν διάδρομο χωρίς παράλληλο τροχόδρομο, και απαιτείται τα αεροσκάφη να τροχοδρομούν στον ίδιο διάδρομο, κάτι που μειώνει την χωρητικότητα. Ο φωτισμός του διαδρόμου και η σήμανση δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του παραρτήματος 14 του ICAO. Το οδόστρωμα του αεροδρομίου είναι σε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση, ενώ λόγω της κατάστασης του δημιουργούνται στο διάδρομο FOD, Στον χώρο ελιγμών των αεροσκαφών απαιτείται επίσης η υλοποίηση σημαντικών έργων αποκατάστασης. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 0,6 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 2 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2.99%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 6 σε 17,5 χιλιάδες το 2055


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σαντορίνη: Κορυφαίο νησί της Ευρώπης για 12η συνεχόμενη χρονιά στα Leisure Lifestyle Awards

Διεθνής επιβεβαίωση για την τουριστική υπεροχή του νησιού στο περιοδικό Global Traveler – Ανάμεσα στους μεγάλους νικητές και η Ελλάδα για τα ιστορικά της αξιοθέατα

Isea: Καταγγελία για παράνομη αλίευση προστατευόμενου καρχαρία Mako στην Κέα

Ο Ρυγχοκαρχαρίας Isurus oxyrinchus είναι αυστηρά προστατευόμενο είδος – Το περιστατικό καταγγέλθηκε στις λιμενικές αρχές για άμεση διερεύνηση

Η Σαντορίνη πάει… Μέγαρο: Φιλαρμονική και χορωδία του Δήμου Θήρας στο 19ο Διεθνές φεστιβάλ μουσικών συνόλων

Μια σπουδαία μουσική αποστολή ταξιδεύει από τη Σαντορίνη στην καρδιά της Αθήνας, μεταφέροντας ήχο, πολιτισμό και συγκίνηση

Κίνηση Προστασία Νησίδων: “Αντίσταση” από τις τοπικές (Νάξου) κοινωνίες στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη ενημερωτική εκδήλωση στο Χαλκί της Νάξου για τις επιπτώσεις των αιολικών πάρκων – Συνεχίζεται η δράση της “Κίνησης για την Προστασία των Νησίδων”

“Smart Islands”: 2ο Παγκόσμιο Συνέδριο στο Καστελόριζο (20 – 21 Σεπτεμβρίου)

Το 2ο Παγκόσμιο Συνέδριο «Smart Islands» στο Καστελόριζο 20 – 21 Σεπτεμβρίου

Naxos Medical: Εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας, έλευση χειρουργού Εμμανουήλ Τσίγκου

Σε συνεργασία με τον χειρουργό Εμμανουήλ Τσίγκο, το ιατρικό κέντρο ενισχύει την υγειονομική κάλυψη του νησιού — Νέα επίσκεψη την Τετάρτη 7 Μαΐου

Avaton 1739: Η γαστρονομική εμπειρία στην καρδιά του Κάστρου της Νάξου

Ένα all-day café & wine bar που συνδυάζει την ιστορία, την παράδοση και τη σύγχρονη κυκλαδίτικη γαστρονομία, με φόντο την πανοραμική θέα της Χώρας.

Νάξος – Φιλώτι (Oxford School): Όταν η γνώση συναντά τον σεβασμό και την ευαισθησία

Ένα απόγευμα με περιεχόμενο και ουσία από το Oxford School – Κέντρο Ξένων Γλωσσών της Μαράκη Κατερίνας, με θέμα τη σημασία των ορίων και την επιβράβευση της εκπαιδευτικής προσπάθειας

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Κίμωλος: Στα “κρυφά διαμάντια” της Ελλάδας για το 2025 σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου

Οι Βρετανοί αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες και η Κίμωλος γίνεται ξανά επίκεντρο, με το Χωριό να ξεχωρίζει για την απλότητα, την ηρεμία και την πολιτιστική του ταυτότητα

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Τάβλι – 11ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα: Ο Παναγιώτης “Βράχος” Σορώκος νέος πρωταθλητής!

Το κονκλάβιο στο Βατικανό μπορεί να περιμένει – στη Νάξο έχουμε νέο βασιλιά του τάβλι και το όνομά του γράφτηκε με ζάρια και μαεστρία!

Νάξος: Ο Προφήτης Ηλίας “ζητά βοήθεια” – Ένα μνημείο κινδυνεύει να σωπάσει

Ο ιστορικός ναός στην Παλιά Χώρα στέκει πληγωμένος από τον χρόνο και τη σιωπή, καθώς οι προσπάθειες αποκατάστασής του παραμένουν στάσιμες για πάνω από μία δεκαετία.

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Διήμερο Πολιτισμού στη Νάξο με τα “Αξοπατήματα” και το 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Η μουσική, ο χορός και τα έθιμα ενώνουν Κοζάνη και Νάξο σε ένα γιορτινό διήμερο πολιτιστικών ανταμωμάτων

Δονούσα – Μια νησίδα μνήμης και ταυτότητας: Παρουσιάζεται το Ιστορικό Αρχείο του νησιού

Αφηγήσεις, φωτογραφίες, ντοπιολαλιά και γενεαλογικά ίχνη συνθέτουν το πολιτιστικό αποτύπωμα της Δονούσας, μέσα από ένα ψηφιακό αρχείο που τιμά το χθες και εμπνέει το αύριο.

Νάξος – Λιμεναρχείο: Αλλαγές σε στάθμευση και στάση οχημάτων στην χερσαία ζώνη από την 1η Μαϊου

Έκκληση από το Λιμεναρχείο Νάξου για συνεργασία προς τους οδηγούς ενόψει της θερινής περιόδου και της αυξημένης κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης - Τι αλλάζει από την 1η Μαϊου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού