Η πιο διάσημη παραλία στην Ελλάδα, το “Ναυάγιο” στην Ζάκυνθο κινδυνεύει να …χαθεί λόγω της κόντρας που υπάρχει ανάμεσα στο Δήμο Ζακύνθου και έναν εκ των ιδιοκτητών του πλοίου με συνέπειες ανυπολόγιστες για τον τουρισμό σε περίπτωση απομάκρυνσής του…
Ποιος δεν γνωρίζει την παραλία «Ναυάγιο» στη Ζάκυνθο. Από τις πλέον πολυφωτογραφημένες σε όλο τον κόσμο. Με πρόσβαση ακόμη και από τον …ουρανό αλλά όχι με τα πόδια. Κάθε χρόνο βρίσκεται σε όλες τις λίστες με τις ομορφότερες παραλίες σε κάθε γωνιά του πλανήτη και κατά εκατοντάδες οι ξένοι είναι αυτοί που συρρέουν για να την δουν από κοντά. Σημείο αναφοράς; Εκτός από τη δυσκολία πρόσβασης, το κουφάρι του πλοίου «Παναγιώτης», το οποίο όμως έχει νικηθεί από το χρόνο και αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα… Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ξεσπάσει κόντρα ανάµεσα στον ∆ήµο Ζακύνθου και στον έναν εκ των τριών συνιδιοκτητών του πλοίου – αξιοθέατου και η οποία µπορεί να οδηγήσει ακόµη και στην αποµάκρυνσή του ή και στην αντικατάστασή του µε κουφάρι – ρεπλίκα. Κάτι που δεν γνωρίζουμε τι συνέπειες θα έχει …
Αντιδικία
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Πρώτου Θέματος» σήµερα το πολυφωτογραφηµένο ναυάγιο του «Παναγιώτης» -όπως ήταν η ονοµασία του πλοίου- εµφανίζει σοβαρά σηµάδια φθοράς, τα οποία δεν οφείλονται µόνο στα στοιχεία της φύσης, αλλά και στους τουρίστες που επισκέπτονται την παραλία και συνηθίζουν να το αποψιλώνουν µε ό,τι θα µπορούσαν να πάρουν από αυτό σαν σουβενίρ!
Θέλοντας να βάλει τέλος στην κατάσταση αυτή ο ∆ήµος Ζακύνθου, πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και βαφής του φορτηγού-πλοίου, χωρίς ωστόσο να λογαριάσει τους ιδιοκτήτες.
Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίστηκε να περιφραχτεί ο χώρος γύρω από το πλοίο, να απαγορευτεί η πρόσβαση τουριστών µέσα σε αυτό και να τοποθετηθεί φύλακας έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες. Ωστόσο οι ενέργειες του ∆ήµου Ζακύνθου προκάλεσαν την αντίδραση ενός εκ των τριών ιδιοκτητών του πλοίου, ο οποίος ζητάει ουσιαστικά να έχει λόγο σε οποιαδήποτε παρέµβαση στο «Παναγιώτης».
Αντικατάσταση
Ο ίδιος µάλιστα έχει καταθέσει ασφαλιστικά µέτρα κατά του ∆ήµου Ζακύνθου, ζητώντας να σταµατήσει η υλοποίηση του σχεδίου που εκπόνησε το Τµήµα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Σύµφωνα µε ασφαλείς πληροφορίες, υπάρχουν πλέον φωνές που µιλούν ευθέως για αποµάκρυνση του «Παναγιώτης» από την παραλία και αντικατάστασή του µε αντίγραφο, εφόσον ο ιδιοκτήτης εµµείνει στις αξιώσεις του. Ωστόσο υπάρχει και η άποψη που λέει ότι αποµακρύνοντας το πλοίο-σύµβολο από τη δηµοφιλή παραλία ή αντικαθιστώντας το, θα προκληθεί ζηµιά στην εικόνα του ισχυρού τουριστικού brand του νησιού.
Ιστορία του ναυαγίου
Tο ναυάγιο τοποθετείται χρονολογικά στο 1980, ενώ το πλοίο το οποίο ναυάγησε μετέφερε λαθραία τσιγάρα. Την 2 -2 – 1980 και το πλοίο «Παναγιώτης» με πενταμελές πλήρωμα και μεταφέροντας φορτίο 1895 κούτες τσιγάρα ενώ βρισκόταν στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κεφαλονιάς – Ζακύνθου, υπέστη βλάβη στην κύρια μηχανή και έμεινε ακυβέρνητο. Αποτέλεσμα ήταν να προσαράξει στη βραχώδη και απόκρημνη ακτή ΒΑ της Ζακύνθου όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα. Επί του πλοίου επέβαιναν 3 Έλληνες ως συνεργείο για επιδιόρθωση μηχανικής βλάβης και ένας Ιταλός ως συνοδόςφορτίου. Το πλήρωμα με πνευρσή λέμβο αποβιβάστηκε σε βραχώδη ακτή όπου στη συνέχεια διασχίζοντας δύσβατη ορεινή περιοχής έφθασε στην Κοινότητα Βολιμών όπου και ενημέρωσε το Σταθμό Χωροφυλακής Βολιμών για το συμβάν. Ακόμα και σήμερα η παραλία έχει πρόσβαση μόνο από τη θάλασσα. Από την πόλη της Ζακύνθου, το γειτονικό πόρτο Βρώμη αλλά και από άλλα σημεία του νησιού φεύγουν καθημερινά καραβάκια για την παραλία του ναυαγίου.
Με πληροφορίες από το Koolnews,gr