Ο barman Γιώργος Αλεξόπουλος – Swing Bar στη Χώρα της Νάξου – μας μαθαίνει το μυστικό της ελληνικής γεύσης με άρωμα Κίτρου
Ο Γιώργος Αλεξόπουλος δοκίμασε για πρώτη φορά το λικέρ κίτρου Νάξου όταν ήταν παιδί και είχε πάει για διακοπές με τους γονείς του στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων και η γεύση χαράχτηκε ανεξίτηλα στο μυαλό του.
Από την Ελένη Λαζάρου
Όταν μεγάλωσε σπούδασε διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων, παρακολούθησε αμέτρητα σεμινάρια για κοκτέιλς, πήρε μέρος σε διεθνείς διαγωνισμούς και ξεκίνησε να δουλεύει σε κοκτέιλ μπαρ της Αθήνας και τα καλοκαίρια σε μπαρ της Νάξου. Ως ανήσυχος επαγγελματίας που αναζητά νέα υλικά και γεύσεις πειραματίστηκε με το λικέρ κίτρου.
Έτσι, εμπνεύστηκε το Le Greco που σημαίνει «ο Έλληνας». Με αυτό πήρε μέρος στον παγκόσμιο διαγωνισμό κοκτέιλ Αβάνα κοκτέιλ Γκραν Πρι και κέρδισε τις καλύτερες εντυπώσεις όταν παρουσίασε το κοκτέιλ του ενώ στο πικάπ έπαιζε δίσκος βινυλίου με μουσική του Μάνου Χατζηδάκη….
Ο Γιώργος Αλεξόπουλος μιλάει στο ΚoolΝews.gr και την Ελένη Λαζάρου.
Πώς εμπνεύστηκες το Le Greco;
«Ήθελα να πάρω μέρος στον παγκόσμιο διαγωνισμό με ένα ποτό που να χει γεύση και άρωμα Ελλάδας. Βασικά το εμπνεύστηκα από ένα κοκτέιλ που λατρεύω. Το Μέρι Πίκφορντ που έχει βάση το ρούμι και επιπλέον ανανά, λικέρ μαρασκίνο και σιρόπι γρεναδίνης.
Εγώ έκανα μία παραλλαγή πιο μεσογειακή και ελληνική . Αντικατέστησα το μαρασκίνο με κίτρο Νάξου, την γρεναδίνη με σιρόπι απο δενδρολίβανο. Άφησα το ρούμι και τον ανανά ενώ πρόσθεσα και λεμόνι για να δώσω οξύτητα.
Σκέφτηκα τα κοινά χαρακτηριστικά του κουβανέζικου και Ελληνικου πολιτισμού: και οι δυο λαοί έχουν πάθος για την ζωή και την μουσική. Έτσι συνόδευσα την παρουσίασή μου με τους 15 εσπερινούς του Μάνου Χατζηδάκη που έπαιζαν στο πικάπ. Στον διαγωνισμό πέρασα στους 10 φιναλίστ».
Πιστεύεις πως του ταιριάζει το όνομά του;
«Επειδή το κοκτέιλ έχει αμιγώς ελληνικά χαρακτηριστικά επέλεξα το όνομά του έτσι ώστε να παραπέμπει σε ελληνικό στοιχείο: Le Greco σημαίνει ‘’ο Έλληνας” στα Κουβανέζικα…».
Μπορεί να παρασκευαστεί παντού;
«Ναι δεν είναι δύσκολο – αρκεί αυτός που το κάνει να έχει τα υλικά . Το κόνσεπτ ήταν να μπορεί να παρασκευαστεί όλο τον κόσμο. Τα υλικά υπάρχουν. Το δεντρολίβανο χρησιμοποιείται στις κουζίνες όλου του κόσμου. Όσο για το κίτρο; Είναι εμπορεύσιμο λικέρ οπότε μακάρι και λόγω του κοκτέιλ να αυξηθούν οι παραγγελίες του»!
Είναι κοκτέιλ που πίνεται αποκλειστικά βράδυ στο μπαρ ή μπορεί να καταναλωθεί και στην παραλία;
«Είναι αρκετά καλοκαιρινό και δροσιστικό -με έντονη γεύση ανανά και κίτρου που σου αφήνει ελαφριά γεύση δεντρολίβανου στο τέλος. Άρα μπορεί να το πιεί κανείς όλες τις ώρες».
Με λίγη διαφήμιση μπορεί να ανταγωνιστεί κοκτέιλς όπως το μοχίτο;
«Καλή ερώτηση… Πιστεύω ότι μπορεί γιατί τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι καινούρια στην μπαρ σκηνή οπότε με σωστή διαχείριση μπορεί να ανταγωνιστεί ένα Daiquiry που παρασκευάζεται με ρούμι, ζάχαρη και λάϊμ».
Ποια είναι η ανταπόκριση των πελατών;
«Οι πελάτες μου το ζητάγανε συνέχεια επειδή διακρίθηκε τους έκανε εντύπωση πως έδεναν τα υλικά δηλαδή ο ανανάς με το κίτρο και το δεντρολίβανο».
Ποια είναι τα προσόντα που πρέπει να έχει ένας μπάρμαν στην Ελλάδα της κρίσης που επενδύει πολλά στον τουρισμό;
«Πρώτα από όλα η δουλειά μας είναι υπηρεσία. Εξυπηρετούμε τον κόσμο άρα ένας μπάρμαν πρέπει πάνω από όλα να ναι υπομονετικός πάνω στη δουλειά, καλός συνάδελφος, και να κάνει καλά την δουλειά του. Να ακούει τον πελάτη να του προσφέρει αυτά που θέλει να πιεί.
Το ευχάριστο είναι πως τα τελευταία χρόνια το μπαρ έχει αποκτήσει επαγγελματική αποκατάσταση -υπάρχει εκπαίδευση. Εγώ έκανα μαθήματα στο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ όπου δίδαξα την τέχνη μου σε νέα παιδιά».
Μπορούν παραδοσιακά προϊόντα με φαντασία και μεράκι να χρησιμοποιηθούν σε κοκτέιλς και συνταγές;
«Και μπορούν και πρέπει! Τα αποστάγματα, τα λικέρ, τα φρούτα και τα παραδοσιακά προϊόντα της Ελλάδας είναι άπειρα και προσφέρουν εξαιρετικούς συνδυασμούς.
Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που επέλεξα το κίτρο που δεν είναι ευρέως γνωστό. Θεωρώ πως είναι ένα εσπεριδοειδές εξαιρετικό στα χέρια του μπάρμαν γιατί είναι πικρό, έχει οξύτητες και είναι πολύ ανθικό. Αυτά τα χαρακτηριστικά το κάνουν πολύ ελαστικό στις συνταγές των κοκτέιλ.
Μετά τον διαγωνισμό έγινα και ο brand abassandor του κίτρου σε συνεργασία με την εταιρία Προμπονα παράγει το λικέρ κίτρου. Τους άρεσε η ιδέα ότι ήξερα τα πάντα για το κίτρο και ξεκινήσαμε μία συνεργασία που θα συνεχιστεί με πολλά κόνσεπτ με στόχο πάντα την προώθηση του κίτρου σε Ελλάδα και εξωτερικό».
Ο Γιώργος αυτήν εδώ και τέσσερα χρόνια τα καλοκαίρια είναι ο bar manager στο μπαρ Swing στην χώρα της Νάξου. Αν βρεθείτε στο όμορφο νησί το καλοκαίρι δοκιμάστε το Le Greco…
Πηγή: Koolnews.gr