Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΠτήσεις χωρίς ούτε ένα επιβάτη

Πτήσεις χωρίς ούτε ένα επιβάτη

|

Το υπουργείο επιμένει ότι θα πρέπει να μειωθούν τα δρομολόγια στις άγονες αεροπορικές γραμμές, η Περιφέρεια τονίσει την ανάγκη ακόμη και για αύξηση και μέσω των στατιστικών έχουμε μία εικόνα που σίγουρα δίνει στην Κυβέρνηση το δικαίωμα να ομιλεί… 

Η απόφαση ελήφθη και έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η μάχη… Γιατί μάχη είναι από τη στιγμή που το Υπουργείο επιμένει στη μείωση των δρομολογίων για τις άγονες αεροπορικές γραμμές και από την άλλη η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όχι μόνο λέει «όχι» στο σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου αλλά ζητάει και τα …..ρέστα.

Με βάση λοιπόν την πρόταση του υπουργείου, σημαντικά μειωμένα θα είναι τα δρομολόγια των άγονων αεροπορικών γραμμών καθώς επίσης και ο αριθμός των επιδοτούμενων θέσεων, αφού η ετήσια επιδότηση θα ανέλθει σε 14,6 εκατομμύρια ευρώ από περίπου 47 εκατομμύρια που προέβλεπαν οι προηγούμενες συμβάσεις. Το σχέδιο δεν προβλέπει περικοπή στον αριθμό των άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες παραμένουν 28, ωστόσο συναντά ήδη την αντίδραση πολλών τοπικών κοινωνιών, οι οποίες κάνουν λόγο για μειώσεις δρομολογίων ακόμα και στο μισό. Όπως προκύπτει από την πρόσκληση για τον διαγωνισμό κάλυψης των δρομολογίων που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», η περίοδος θα είναι τετραετής. Ξεκινά από την 1η Οκτωβρίου και λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου 2020. Τις αλλαγές είχε ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα της Βουλής, αναφερόμενος σε αεροπλάνα που μέχρι τώρα πηγαινοέρχονταν μόνο με… το πλήρωμα αλλά και σε γραμμές που εξυπηρετούσαν περισσότερους του ενός προορισμού και έκαναν έως και δέκα προσαπογειώσεις ανά δρομολόγιο. Είχε υπογραμμίσει μάλιστα ότι επιδοτούνταν σχεδόν οι διπλάσιες από τις απαραίτητες θέσεις, δηλαδή 1.080.051 θέσεις, ενώ μετακινήθηκαν 565.667 επιβάτες.

Οι όροι

Μένει, πάντως, να αποδειχθεί εάν οι όροι και οι προϋποθέσεις του νέου διαγωνισμού και κυρίως η μείωση του ετήσιου οικονομικού αντισταθμίσματος για τις αεροπορικές εταιρείες σε συνδυασμό με τη μειωμένη κίνηση κυρίως κατά τη χειμερινή περίοδο θα οδηγήσουν τους αερομεταφορείς στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κάλυψη αυτών των προορισμών.

Σύμφωνα με την πρόσκληση του διαγωνισμού, σε περίπτωση διακοπής της εξυπηρέτησης σε κάποια από τις γραμμές που θα έχει αναλάβει αερομεταφορέας ορίζεται ως ρήτρα αποζημίωσης στο Δημόσιο το ποσό των 500.000 ευρώ ανά γραμμή. Επιπλέον ορίζεται ότι ο αριθμός των ακυρούμενων πτήσεων με ευθύνη του αερομεταφορέα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1% του συνολικού ετήσιου αριθμού καθώς σε κάθε άλλη περίπτωση προβλέπεται μείωση της επιδότησης που θα λαμβάνει. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοιχτή σε όλους τους αερομεταφορείς που έχουν άδεια εκμετάλλευσης σε ισχύ. Ωστόσο ορίζεται σαφώς ότι οι εταιρείες που θα αναλάβουν τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στο πλήρωμα τουλάχιστον έναν εργαζόμενο που θα κατανοεί πλήρως και θα μιλάει την ελληνική γλώσσα.

Σχέδιο

Το νέο σχέδιο του υπουργείου περικόπτει τον αριθμό των επιδοτούμενων δρομολογίων, χωρίζει το έτος σε τρεις περιόδους, τη χαμηλή, τη μέση και την υψηλή, και προβλέπει κατ’ ελάχιστον τρία δρομολόγια την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες, τα οποία θα αυξάνονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Παράλληλα ανάλογα με την περίοδο, καθορίζει τη μέγιστη τιμή του ναύλου στην οικονομική θέση. Έτσι, στη χαμηλή και μέση περίοδο τα εισιτήρια ξεκινούν από 35 ευρώ (στο δρομολόγιο Κοζάνη-Καστοριά) και δεν θα υπερβαίνουν τα 85 ευρώ (στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα), ενώ στην υψηλή περίοδο που περιλαμβάνει τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο η μέγιστη τιμή ναύλου ανάλογα με τον προορισμό θα κυμαίνεται από 40 ευρώ και θα φτάνει τα 100 ευρώ για τα δύο προαναφερθέντα δρομολόγια.

Περιφέρεια

Από την πλευρά της η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παραμένει σταθερή και τονίζει ότι δεν θα δεχτεί καμία έκπτωση όσον αφορά στις επιδοτούμενες αεροπορικές γραμμές, με δεδομένη την ιδιαιτερότητα του νησιωτικού συμπλέγματος του Νοτίου Αιγαίου. Και η θέση του αυτή αποτυπώθηκε σε ομόφωνη απόφαση που ελήφθη στη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής, που διεξήχθη στη Σύρο. Και όπως τονίζει χαρακτηριστικά με βάση την ομόφωνη απόφαση που έλαβε:

Καμία μείωση των επιδοτούμενων  δρομολογίων για τη χαμηλή περίοδο

Αύξηση των δρομολογίων κατά 15% στη μέση περίοδο

Αύξηση κατά 30% στην υψηλή περίοδο

Καθημερινή σύνδεση των νησιών με την Αθήνα, όπως και των μικρότερων ακριτικών νησιών με το διοικητικό τους κέντρο

Μείωση των αεροπορικών ναύλων για τους μόνιμους κατοίκους των μικρών νησιών.

Οπότε όπως καταλαβαίνετε… Μάχη και όποιος αντέξει…

Ούτε ένας επιβάτες

Από εκεί και πέρα, ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης επιμένει στην απόφαση του για μείωση των ναύλων στις άγονες γραμμές καθότι «την ώρα που η πτήση Αθήνα-Λονδίνο κόστιζε με ελληνικές γραμμές 204 ευρώ, η πτήση Ακτιο – Σητεία κόστιζε 547 ευρώ και η πτήση Θεσσαλονίκη-Σκύρος 419 ευρώ». Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει στη Βουλή, σε αρκετά δρομολόγια είχαν επιδοτηθεί περισσότερες θέσεις από τον συνολικό αριθμό των ταξιδιωτών.

Συγκεκριμένα, στη γραμμή της Ζακύνθου το 2014 πληρώθηκαν 58.584 θέσεις και ταξίδεψαν 36.315 επιβάτες με κόστος 1.078.000 ευρώ, στη γραμμή Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια η επιβατική κίνηση ήταν 5.791 επιβάτες και οι θέσεις που πληρώθηκαν ήταν 9.883 με κόστος 1.714.000 ευρώ, και στη γραμμή Αθήνα-Σητεία η επιβατική κίνηση ήταν 20.295 επιβάτες και πληρώθηκαν 75.107 θέσεις. Αντίστοιχα με τη γραμμή Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη μετακινήθηκαν 6.452 επιβάτες και πληρώθηκαν 20.052 θέσεις, στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία οι επιβάτες ήταν 14.635 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 45.570, στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σητεία οι επιβάτες ήταν 2.710 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 7.860 και στη γραμμή Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος οι επιβάτες ήταν 8.359 και οι θέσεις ήταν 26.106.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον υπουργό, αρκετά δρομολόγια εκτελούνταν μόνο με πιλότους και αεροσυνοδούς: «Στο δρομολόγιο Ζάκυνθος-Κύθηρα τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκαν εννιά αφίξεις αεροσκαφών με οκτώ επιβάτες, τον Φεβρουάριο οκτώ αφίξεις με κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο τέσσερις αφίξεις με έναν επιβάτη, τον Απρίλιο 13 αφίξεις με έναν επιβάτη και τον Μάιο 13 αφίξεις με 4 επιβάτες».

Πληροφορίες από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας « Έθνος» 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γιάννης Μπουτάρης: «Θα πόνταρα στη Νάξο για το κρασί της» (video)

Ο εγγονός του θρυλικού οινοποιού μιλά για τον Ναξιώτικο αμπελώνα, τις κυκλαδίτικες ποικιλίες και την προοπτική του νησιού στον οινοτουρισμό.

ΣΥΡΙΖΑ Νάξου: «Η μνήμη του Ολοκαυτώματος δεν μπορεί να γίνει ασπίδα για γενοκτονία στη Γάζα»

Ανακοίνωση της Οργάνωσης Μελών Νάξου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία για την πρόσφατη τοποθέτηση του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος.

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Στράτος Φουτάκογλου: «Το ΕΕΕΕΚ δεν μπορεί να τσουβαλιάζεται σε άστοχες αποφάσεις»

Σκληρή κριτική του πρώην διευθυντή του ΕΕΕΕΚ Νάξου προς τη δημοτική αρχή για την ακύρωση της μίσθωσης ακινήτου και την πρόταση δημιουργίας σχολικού συγκροτήματος στον χώρο που προοριζόταν για Δικαστικό Μέγαρο.

Νάξος – Μονή: Πρώτη προπόνηση για το Naxos Sphinx Rugby Club

Η νέα ομάδα ράγκμπι της Νάξου καλεί μικρούς και μεγάλους στην πρώτη γνωριμία και προπόνηση, την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Γήπεδο Μονής.

Μικρός θησαυρός στη Νάξο: Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο του 1929 παραδόθηκε στην οικογένεια Σαλτέρη

Ο Σπύρος Κάλμπαρης ανακάλυψε τυχαία σε πυργόσπιτο της Ράχης Νάξου ένα σπάνιο σχολικό Ευαγγέλιο του 1929, που ανήκε σε μαθητή του Δημοτικού Σχολείου Χαλκείου.

Καφέ Γκρέκο: Σε κίνδυνο το ιστορικό στέκι διανοουμένων της Ρώμης λόγω ενοικίου (!!!)

Το θρυλικό καφενείο της οδού Κοντότι, σημείο συνάντησης Γκαίτε, Ντίκενς και Λόρδου Βύρωνα, απειλείται ξανά με λουκέτο μετά από αιώνες ιστορίας.

Νέος εκλογικός κώδικας: Ανατροπές στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και εκλογές σε έναν γύρο

Η κατάργηση της δεύτερης Κυριακής, η εισαγωγή ηλεκτρονικής ψήφου και η νέα κατανομή εδρών αλλάζουν ριζικά το τοπίο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

ΑΟ Μυκόνου: Με τον Παναγιώτη Τσάμη “γεμίζει” τη ρακέτα του

Η Mykonos Basketball Club αποκτά τον 23χρονο σέντερ με δανεισμό από τον Προμηθέα Πατρών, ενισχύοντας τη γραμμή ψηλών στην ιστορική πρώτη της παρουσία στη μεγάλη κατηγορία.

Κατανόηση των μορφών ζωντανών τουρνουά για ενθουσιώδεις καζίνο

Το bigclash casino είναι ένα από τα μέρη όπου οι παίκτες μπορούν να απολαύσουν αυτή την εμπειρία, παρέχοντας μια ποικιλία από τουρνουά που καλύπτουν όλα τα γούστα και τις προτιμήσεις.

Νάξος: Η «Αξιώτισσα» απαντά για το επεισόδιο με τους Βρετανούς τουρίστες – «Έσκισαν το αυτοκόλλητο, δεχόμαστε απειλές»

Ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας Γιάννης Βάσιλας δίνει τη δική του εκδοχή: οι τουρίστες αποχώρησαν αφού πρώτα προκάλεσαν, ενώ μετά το δημοσίευμα της Daily Mail η επιχείρηση καταγγέλλει μπαράζ συκοφαντιών και απειλών.

Νάξος: «Μαμά με καρότσι σε πόλη αφιλόξενη», η κραυγή αγωνίας μιας νέας μητέρας

Το σχόλιο του Στράτου Φουτάκογλου και η ανοιχτή επιστολή μαθήτριας του που φωτίζει την αδιαφορία για πεζούς, μητέρες και ΑμεΑ

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ντροπή για το επεισόδιο στη Νάξο – Οι Εβραίοι πολίτες είναι ασφαλείς στην Ελλάδα»

Σαφή θέση υπέρ των βρετανών τουριστών πήρε ο υπουργός Υγείας, καταδικάζοντας το περιστατικό αντισημιτισμού και μιλώντας για επιλεκτικές «ευαισθησίες» στην ελληνική κοινωνία.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος το πρωί της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου, δείτε τις περιοχές

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω τεχνικών εργασιών σε κεντρικές περιοχές της Χώρας Νάξου.

Νομική εκπροσώπηση για την «Αξιώτισσα» – Κ. Παπαδάκης: «Δεν θα περάσει ο εκφοβισμός και η συκοφαντία»

Ο γνωστός δικηγόρος αναλαμβάνει την υπόθεση της ταβέρνας στη Νάξο που βρίσκεται στο επίκεντρο διεθνούς εκστρατείας συκοφαντιών και απειλών.

Blue Star Naxos: Φήμες για πώληση σε καναδική εταιρεία – Τι απαντά η Attica Group

Συζητήσεις στην ακτοπλοϊκή πιάτσα για τίμημα 36 εκατ. ευρώ – Η ιστορία του πλοίου που έγινε «σύμβολο» για τις Κυκλάδες

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Αλυκό Νάξου: Ύστερα από μισό αιώνα, κατεδαφίζεται το ξενοδοχείο–φάντασμα της χούντας

Μια ιστορική δικαίωση για το μοναδικό κεδρόδασος και όσους τόλμησαν να αντισταθούν στην αυθαιρεσία

Νάξος: Διαδικτυακή επίθεση από Ισραηλινούς στη «Ταβέρνα Αξιώτισσα»

Μετά το επεισόδιο της 25ης Αυγούστου, το εστιατόριο δέχεται συντονισμένη επίθεση με fake reviews από το εξωτερικό, ενώ ο ιδιοκτήτης καταγγέλλει έλλειψη προστασίας από την Google.

Σίφνος: Βαρύ πένθος για τον μικρό Λευτέρη

Ανείπωτη θλίψη στη Σίφνο για τον ξαφνικό χαμό του μικρού Λευτέρη. Το νησί πενθεί σαν μια οικογένεια και αποχαιρετά το παιδί του με αγάπη και δάκρυα.