Κυριακή, 4 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΙστορίες"Παναγία Τήνου": Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

“Παναγία Τήνου”: Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

|

Από το πρωί (Μεγ. Τετάρτη) έχει ξεκινήσει η έρευνα για τα αίτια του ρήγματος στα ύφαλα του “Παναγία Τήνου” – Από τις 18 Απριλίου ήταν ενήμεροι όλοι οι αρμόδιοι για τα προβλήματα που … έρχονται 

Σωθήκαμε ως κράτος από έναν παγκόσμιο …χλευασμό. Να βυθιστεί πλοίο ενώ είναι παροπλισμένο στο κεντρικό λιμάνι της χώρας. Το επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» επανήλθε σταδιακά και μετά από αγώνα σε μία κλίση που να του επιτρέπει να … επιπλέει και τώρα αρχίζει η μάχη για να γίνουν γνωστά τα αίτια αν και όπως αποδεικνύεται όλοι λίγο πολύ …γνώριζαν. Κι αυτό είναι ότι χειρότερο. Σήμερα λοιπόν το πρωί θα πραγματοποιηθεί νέα έρευνα στα ύφαλα του πλοίου «Παναγία Τήνου», στο οποίο προκλήθηκε εισροή υδάτων και έχει παρουσιάσει από χθες επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών στο λιμάνι του Πειραιά. Στόχος είναι  να εντοπιστεί το ρήγμα που προκάλεσε την εισροή υδάτων στο πλοίο και να στεγανοποιηθεί, αλλά και να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο για απάντληση των υδάτων.  Δύτες που βούτηξαν και χθες στο ίδιο σημείο, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω των θολών νερών από τη λάσπη, καθώς πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί. Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρέπει να φτάνει τα οκτώ μέτρα, όσο και το ύψος του πλοίου. Στο σημείο, έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ παράλληλα βρίσκονται εκεί δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί. Το «Παναγία Τήνου» ήταν δεμένο στην πύλη Ε4, δίπλα από τα πλοία που «δένουν» στην πύλη Ε3 και εκτελούν καθημερινά δρομολόγια για Κρήτη.  Πλοίο που βρισκόταν δίπλα του χρειάστηκε να μετακινηθεί σε άλλο σημείο του λιμανιού, ενώ μετά το χθεσινό περιστατικό θα εξεταστεί για λόγους ασφαλείας εάν θα γίνει επανακαθορισμός των θέσεων των πλοίων που θα συνδέουν τον Πειραιά με την Κρήτη.

Από 18 Απριλίου 

Πάμε όμως στο …γνώριζαν. Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ, Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων ΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ σημειώνουν ότι «βουλιάζει στο λιμάνι του Πειραιά το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913, το οποίο είναι κατασχεμένο από το ΝΑΤ από οφειλές λόγω καταβολής τρίμηνων αποδοχών στους εγκαταλελειμμένους ναυτεργάτες από τη ναυτιλιακή “Παναγία Οδηγήτρια ΝΕ”, σε ΦΕ (φύλλα εκκαθάρισης) και ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), με το ποσό των 2.175.206,21 ευρώ». Προσθέτουν ότι «το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του στις 18 Απρίλη προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας ανέφερε ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου έχει παρουσιαστεί επικίνδυνη κλίση του πλοίου προς τα δεξιά από εισροή νερών» και καταγγέλλουν ότι «το υπουργείο Nαυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με τη σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».

Οι απλήρωτοι ναυτικοί και το ΝΑΤ

Πριν από έναν χρόνο –στα μέσα Απριλίου 2015– τη διαδικασία παροχής της προβλεπόμενης προστασίας των 42 μελών του πληρώματος του πλοίου «Παναγία Τήνου» (πρώην «Άγιος Γεώργιος») της Ventouris Sea Lines κίνησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και φέρει την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας κ. Θεόδωρου Δρίτσα. Το πλοίο ήταν και τότε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά, με τους ναυτικούς να έχουν τοποθετήσει στον καταπέλτη μια πινακίδα που έγραφε: «Πεινάμε! 8 μήνες απλήρωτοι!». Το ΝΑΤ είχε καταβάλει για τον λόγο αυτό από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετό καιρό πριν, μετ’ εμποδίων λόγω επίσχεσης εργασίας του πληρώματος που ζητούσε την καταβολή δεδουλευμένων, εκτελούσε δρομολόγια για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο ενώ είχε ζητηθεί να προχωρήσει η διαδικασία του πλειστηριασμού προκειμένου να αποκτηθούν χρήματα για τις οφειλές. Στη συνέχεια ήρθε η απόφαση του υπουργού, και με το πλήρωμα να έχει πάρει κάποια χρήματα ωστόσο, στη συνέχεια έγινε αποπληρωμή των οφειλομένων. Έκτοτε το πλοίο κατασχέθηκε από το ΝΑΤ, το οποίο είχε και την ευθύνη για την κατάστασή του, και όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στο «νεκροταφείο» πλοίων στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας. Για να γίνει  ωστόσο αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά θυμίζοντας σε όσους το έβλεπαν τα ταξίδια που έκαναν παλιά μαζί του.

Η στάση του ΟΛΠ

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) επρόκειτο να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ. Το οχηματαγωγό φυλασσόταν επί 24ώρου βάσεως. Σε ανακοίνωσή του τη Μ. Τρίτη ο ΟΛΠ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «αιφνίδια κλίση παρουσίασε σήμερα το πρωί το Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913 το οποίο παρέμεινε στο κεντρικό λιμάνι Πειραιά ακινητοποιημένο και κατασχεμένο από το ΝΑΤ, χωρίς η πλοιοκτήτρια εταιρεία του, αν και είχε εκ του νόμου υποχρέωση, να φροντίσει να εξαλείψει τους κινδύνους, παρά το γεγονός ότι έχει ειδικώς προσκληθεί από τη διοίκηση του Οργανισμού». Τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «η νέα κατάσταση του πλοίου επανεκτιμάται ήδη από τον Οργανισμό για την περαιτέρω πρόοδο της διαδικασίας απομάκρυνσής του. Ο Οργανισμός εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα όσων ήσαν στον Κεντρικό Λιμένα, η δε μέριμνά του για την ασφαλή κατάσταση του λιμένα είναι διαρκής».

Το Λιμενικό για την κλίση

Σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα αναφέρει ότι «για περιστατικό κλίσης λόγω εισροής υδάτων από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία του Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου”, το οποίο είναι πρυμνοδετημένο πλησίον της πύλης Ε4 του Λιμένα Πειραιά, ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Άμεσα, υπό τον συντονισμό του ΚΕΠΙΧ, στην περιοχή έσπευσαν πέντε ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου. Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης». Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο υπουργός κ. Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο αρχηγός του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτιος Ράπτης. Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Με πληροφορίες από το “Βήμα” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μ. Βάβουλας: “Χάθηκε το δικαίωμα η Νάξος να διεκδικήσει ένα πραγματικό πρότυπο αθλητικό κέντρο”.

Ο Δημοτικός Σύμβουλος Μανώλης Βάβουλας καταθέτει την άποψή του με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση για έναρξη εργασιών σχετικά με την ανάπλαση και δημιουργία Αθλητικού Κέντρο το ΔΑΚ Νάξου

To… αδελφάκι της Παρί Σεν Ζερμέν στην πρώτη κατηγορία!

Η Paris FC, η δεύτερη ομάδα του Παρισιού, εξασφάλισε την άνοδό του στη Ligue 1, μια διοργάνωση στην οποία είχε να συμμετάσχει από το 1979. Το παριζιάνικο ντέρμπι απέναντι στην Παρί Σεν Ζερμέν είναι πλέον γεγονός.

Λεονάρντο ντα Βίντσι, o… “βολεψάκιας”

Ντα Βίντσι: Ο «βολεμένος» της Αναγέννησης που ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα με πατρική σύσταση

Ανακαλύφθηκε η πόλη της γιαγιάς του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ανακάλυψη στη Β. Μακεδονία σχετικά με την αρχαία πόλη της Λύγκου, γεννέτειρα της Ευρυδίκης της Α'

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων

«Να γίνουμε Κυκλαδοκεντρικοί»: Ο Δημήτρης Ρουσουνέλος για την τυροκομία και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά (video)

Ο συγγραφέας και «γευσιθήρας» μιλά για τη σημασία της συνεργασίας και της ανάδειξης της παραδοσιακής Κυκλαδίτικης τυροκομίας μέσω της UNESCO

Κέα – “Βρετανικός”: Από τo Μπέλφαστ στο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων Πειραιά

Αντικείμενα από το ναυάγιο του «Βρετανικού» θα ανελκυστούν με σκοπό να εκτεθούν στο υπό κατασκευήν ίδρυμα – Για πρώτη φορά θα γίνει επιχείρηση σε τέτοιο βάθος

Μήλος – Σαρακήνικο: Όταν η φύση διψά για Δικαιοσύνη

Η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου σε έναν από τους πιο εμβληματικούς φυσικούς σχηματισμούς της Μήλου ξεσηκώνει αντιδράσεις, καταγγελίες και έναν αγώνα για να σωθεί ό,τι δεν έχει ακόμα χαθεί.

Καθολική Εκκλησία: Το πρώτο παγκάρι με POS είναι γεγονός στην Αθήνα (video)

Το ζήτησαν οι τουρίστες, το έκανε πράξη η Εκκλησία - Σε ποιο ναό τοποθετήθηκε (video)

Νάξος – Λαϊκή Συσπείρωση: Αντιδράσεις για το ΠΔ 129/2025, “Απαξιώνουν τις μικροϊδιοκτησίες στους οικισμούς”

Η Λαϊκή Συσπείρωση Νάξου καταγγέλλει ότι με το νέο Προεδρικό Διάταγμα χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών οικοπέδων χάνουν το δικαίωμα δόμησης, οδηγώντας σε συγκέντρωση γης στα χέρια λίγων

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Μ. Καπίρης: Ως “Κλοπή” χαρακτηρίζει το ΠΔ που απαγορεύει την οικοδόμηση σε μικρούς οικισμούς

Σφοδρή αντίδραση από τον περιφερειακό Σύμβουλο Μιχάλη Καπίρη για το ΠΔ που "παγώνει" την οικοδόμηση σε οικόπεδα ακόμα και εντός νόμιμων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Τάβλι – 11ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα: Ο Παναγιώτης “Βράχος” Σορώκος νέος πρωταθλητής!

Το κονκλάβιο στο Βατικανό μπορεί να περιμένει – στη Νάξο έχουμε νέο βασιλιά του τάβλι και το όνομά του γράφτηκε με ζάρια και μαεστρία!

Νάξος: Ο Προφήτης Ηλίας “ζητά βοήθεια” – Ένα μνημείο κινδυνεύει να σωπάσει

Ο ιστορικός ναός στην Παλιά Χώρα στέκει πληγωμένος από τον χρόνο και τη σιωπή, καθώς οι προσπάθειες αποκατάστασής του παραμένουν στάσιμες για πάνω από μία δεκαετία.

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο και το απογευματινό δρομολόγιο του “Ανδρος Κουίν”

Στο λιμάνι της Ραφήνας θα παραμείνει σήμερα το "Ανδρος Κουίν" όπως ανακοίνωσε η Golden Star Ferries λόγω καιρικών συνθηκών

Διήμερο Πολιτισμού στη Νάξο με τα “Αξοπατήματα” και το 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Η μουσική, ο χορός και τα έθιμα ενώνουν Κοζάνη και Νάξο σε ένα γιορτινό διήμερο πολιτιστικών ανταμωμάτων