Το ισχυρότερο brand Name της Ελλάδας στον τουρισμό, η Σαντορίνη, ετοιμάζεται για τη νέα τουριστική σεζόν με νέα καταστήματα και ξενοδοχεία σε επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων
Μπορεί η Ελλάδα να ζει σε ένα κλίμα αβεβαιότητας με ουκ ολίγες επιχειρήσεις να παίρνουν το δρόμο προς το εξωτερικό αλλά όπως αποδεικνύεται δύο νησιά στις Κυκλάδες κινούνται σε άλλο επιπεδο… Λες και δεν τις αγγίζει η κρίση. Λες και δεν ανήκουν στην Ελλάδα. Καθημερινά διαβάζουμε για επενδύσεις εκατομμυρίων που πραγματοποιούνται στα νησιά αυτά και κυρίως για τη μάχη που δίνεται μπρος και πίσω από το ..παραβάν καθότι κάποια πράγματα δεν γίνονται εύκολα γνωστά… Από εκεί και πέρα, στο άρθρο που δημοσιεύει η ιστοσελίδα Protothema.gr βλέπουμε και μία διαφορά της Μυκόνου με την Σαντορίνη στη περίπτωση των McDonald’s. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Αμερικανοί όταν πήγαν στην Μύκονο έφαγαν …πόρτα γιατί πολύ απλά οι Μυκονιάτες τους έθεσαν κάποιους όρους ενώ στη Σαντορίνη δεν υπήρχε αυτός ο περιορισμός… Διαβάστε το άρθρο που ακολουθεί και δείχνει τις κινήσεις που έγιναν φέτος στη Σαντορίνη και τον τρόπο σκέψης των επενδυτών προσεγγίζοντας το 2ο κορυφαίο νησί στο Κόσμο για το 2016 όπως ψηφίστηκε μέσα από τις ιστοσελίδες του TripAdvisor…
Οι επενδύσεις
“Κόντρα στη μιζέρια και την άπνοια που επικρατεί στον τομέα των επενδύσεων, η Σαντορίνη, μετά τη Μύκονο, είναι το δεύτερο ελληνικό νησί oπου η κρίση δεν πιάνει λιμάνι. Το χρήμα ρέει άφθονο και τόσο Έλληνες όσο και ξένοι επενδύουν στο νησί της Καλντέρας, αψηφώντας τη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η υπόλοιπη Ελλάδα. Νέα ξενοδοχεία, ιστορικά μαγαζιά που άλλαξαν χέρια έναντι εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και αγοραπωλησίες ακινήτων-φιλέτων με υπέρογκο τίμημα στη Σαντορίνη που ξορκίζει την κρίση με χρυσά deals. Ρώσοι, Κινέζοι, Γερμανοί και Αγγλοι επενδύουν στο νησί κυρίως σε ακίνητα και ξενοδοχεία. Παρά το υψηλό κόστος εκμισθώσεων, αφού για καταστήματα 40 τ.μ. έως και 60 τ.μ. ο ενδιαφερόμενος καλείται να πληρώσει «αέρα» από 200.000 έως και 300.000 ευρώ, ενώ για χώρους που ξεπερνούν τα 200 τ.μ. το τίμημά του φτάνει ακόμη και το 1 εκατ. ευρώ! Ωστόσο τα ιλιγγιώδη ποσά καθόλου δεν αποθαρρύνουν τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, αφού η γρήγορη απόσβεση και η προοπτική μεγάλων κερδών θεωρείται, όπως και στη Μύκονο, δεδομένη.
Αρκεί να είναι Σαντορίνη
«Τι είναι αυτό που κάνει την αγάπη να κρατάει για πάντα;», έλεγε ο Τομ Ρόμπινς στον Τρυποκάρυδο. Ολοι όσοι αγάπησαν τη Σαντορίνη την αγάπησαν για πάντα. Χάρη σε αυτή την αγάπη, λοιπόν, επενδυτές από ολόκληρο τον κόσμο επενδύουν σε μικρά αλλά και μικρά projects αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Το πόσο πολύ πουλάει το brand name Σαντορίνη φαίνεται και από την απόφαση Αμερικανών επενδυτών να ανοίξουν το πρώτο εστιατόριο της γνωστής διεθνούς αλυσίδας McDonald’s στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα σε κεντρικό σημείο των Φυρών. Μια επένδυση που άγγιξε τις 500.000 ευρώ. Λέγεται μάλιστα ότι ντόπιος επιχειρηματίας προσπάθησε να εξηγήσει στους Αμερικανούς επενδυτές πως τα χάμπουργκερ και οι τηγανητές πατάτες δεν θα έχουν και τόση ζήτηση, ωστόσο εκείνοι του είπαν ότι «το μόνο που μας νοιάζει είναι να υπάρχει το όνομα McDonald’s στη Σαντορίνη». Οι νησιώτες λένε πως έχει μια καρδιά που χτυπά δυνατά και δονεί τα βουνά, τη γη και τη θάλασσα. Ισως είναι η καρδιά του ηφαιστείου που συντονίζεται με εκείνη των Σαντορινιών, αλλά και με των χιλιάδων τουριστών που κατακλύζουν κάθε χρόνο το νησί. Στην πλειοψηφία τους Κινέζοι, οι οποίοι πάνε εκεί είτε για να παντρευτούν είτε για να απαθανατίσουν το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα του κόσμου.
Κινέζοι
Κάτι το οποίο άνοιξε την επενδυτική όρεξη ομοεθνών τους, που ήδη έχουν αγοράσει μικρά ακίνητα αντί εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ μετατρέποντάς τα σε μικρά ξενοδοχεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κινεζικός επενδυτικός όμιλος Anbang Insurance Group Co, μέσω εκπροσώπων και συνεργατών διαπραγματεύεται την αγορά έκτασης δεκάδων στρεμμάτων αξίας 10 εκατ. ευρώ για την ανέγερση πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχείου 5 αστέρων. Ωστόσο, στον χώρο της διαμονής το όνομα του Σαντορινιού Κώστα Δημητροκάλη φιγουράρει στην πρώτη θέση, αφού ο Ελληνας επιχειρηματίας έχει επενδύσει 10 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά, ενώ ετοιμάζεται να ρίξει άλλα 5 εκατ. φέτος στο πολυτελές «Aqua Blue» στην παραλία της Περίσσας, αλλά και στο νέο project στο Καμάρι. Αλλά και στην περιοχή του Ακρωτηρίου οι επιχειρηματίες Γιώργος Ακριβός και Νίκος Τσικόνης έχουν επενδύσει τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ στη δημιουργία του ξενοδοχείου «Αμπάσαντορ», το οποίο διαθέτει σουίτες με ιδιωτικές πισίνες, έτοιμες να φιλοξενήσουν τις ορδές Ρώσων και Κινέζων νεόπλουτων που θα απολαύσουν το νησί.
Ρώσοι
Από τις πλέον hot business που καταγράφονται αυτή την περίοδο στο νησί της Καλντέρας είναι η αλλαγή στην ιδιοκτησία του πιο ιστορικού club του νησιού. Το «Αίνιγμα» πέρασε στα χέρια τριών Σαντορινιών επιχειρηματιών, του Αρτέμη Βλαβιανού, του Μάριου Γαλανού και του Σταύρου Τσάκαλου, οι οποίοι επένδυσαν στο νησί τους. Την ίδια στιγμή Ρώσοι επιχειρηματίες, μέσω Ελλήνων αντιπροσώπων τους, αγοράζουν ακίνητα-φιλέτα. Όπως έγινε πριν από λίγο καιρό με τις πληροφορίες να θέλουν τον Ρώσο κροίσο Εβγκένι Κασπέρσκι να δίνει 4,3 εκατ. ευρώ για την αγορά ενός ακινήτου στα Φηρά στην περιοχή της Καλντέρας και να το διαμορφώνει σε εστιατόριο μαζί με τρεις πολυτελείς σουίτες. Το ίδιο ακίνητο άνθρωποι της Σαντορίνης λένε ότι παλαιότερα το διαπραγματεύονταν ο Ντέμης Νικολαΐδης και η Δέσποινα Βανδή, χωρίς όμως να κλείσει το deal. Στην Οία με την απίστευτη θέα στην Καλντέρα παρατηρείται έντονη οικοδομική δραστηριότητα. Μαγαζιά ανακαινίζονται, άλλα αγοράζονται, με τα περισσότερα να είναι σχεδόν έτοιμα για τη θερινή περίοδο. Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες εκτός από την καταβολή ενοικίου που κυμαίνεται από 50.000 ευρώ τη σεζόν έως και 65.000 ευρώ για χώρο 45 με 60 τ.μ., υπολογίζουν και το κόστος του «αέρα» που ξεκινά από 200.000 και φτάνει ακόμη και το 1 εκατ. ευρώ ανάλογα το σημείο αλλά και τα τετραγωνικά μέτρα του χώρου.
Κάτω από το τραπέζι
Στην Οία υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός καταστημάτων, με τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες να «χτυπούν» όσο-όσο τα εναπομείναντα μαγαζιά. Οι ενοικιάσεις κατοικιών παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές. Για ένα μικρό διαμέρισμα με δύο υπνοδωμάτια στην Οία το κόστος αγγίζει ακόμη και τα 200 ευρώ την ημέρα, ενώ αν κάποιος θέλει να νοικιάσει για σεζόν θα πληρώσει έως και 10.000 ευρώ. Πάντως οι περισσότερες συναλλαγές γίνονται κάτω από το τραπέζι έτσι ώστε ο ενοικιαστής να καταφέρει μείωση της τιμής ενώ ο ιδιοκτήτης να αποφύγει όσο μπορεί την Εφορία. Σύμφωνα με τον δικηγόρο Γιώργο Κοσκινά που δραστηριοποιείται έντονα στη Σαντορίνη, ιδιαίτερη ζήτηση εκτός από την Οία έχουν το Ημεροβίγλι και το Φηροστεφάνι. Τα Φηρά διατηρούν πάντα την αίγλη του κέντρου, αλλά και ο Πύργος παρουσιάζει έντονη οικοδομική δραστηριότητα λόγω της θέσης του που παρέχει απεριόριστη θέα. Αλήθεια είναι πως η Σαντορίνη ζει ένα επιχειρηματικό κρεσέντο που αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες εν όψει της καλοκαιρινής σεζόν.