Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΠαλιές κατηγορίεςΝάξοςΚι όμως …κινείται έστω και ..αργά

Κι όμως …κινείται έστω και ..αργά

|

Από τις 15 Μαρτίου έχει ξεκινήσει η διαδικασία της έναρξης των απαλλοτριώσεων των περιοχών γύρω από το αεροδρόμιο για την επέκταση και την 5η Απριλίου είχαμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και την υποβολή φακέλου προς το ΥΠΕΚΑ 

Μεγάλη κουβέντα εδώ και αρκετές εβδομάδες γίνεται γύρω από το μέλλον της επέκτασης του διαδρόμου στο αεροδρόμιο της Νάξου…  Μάλιστα, αυτή η κουβέντα κορυφώθηκε χθες όταν έγινε γνωστό ότι ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ) κ. Χ. Σπίρτζης, με την υπ. αρίθμ. 272/5-4-2016 (ΑΔΑ ΩΜ0Ε4653ΟΞ-ΙΤ0) απόφαση του, υπέγραψε την άμεση δημοπράτηση του έργου επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου της Σύρου, Π/Υ 1.334.000 Ευρώ. Και επειδή κάποιοι …βιάζονται για τις συγκρίσεις να αναφέρουμε ότι το έργο έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης έξι (6) μηνών και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2016. Τι εννοούμε με τη λέξη «έργο»; Μα πολύ απλά μία επέκταση μήκους μάξιμουμ 100 μέτρων μέσα στον ίδιο χώρο του αεροδρομίου χωρίς καμία διαδικασία νέας απαλλοτρίωσης και θα υπάρξει συνδυασμός με την …ταπείνωση του λόφου στη νότια πλευρά του διαδρόμου (περιοχή «Νεράιδα») ώστε να έχουμε τη Σύρο ένα κανονικό αεροδρόμιο…

Πιέζει η Aegean

Τι γίνεται όμως με το αεροδρόμιο Νάξου και το θέμα της επέκτασής του; Εδώ τα πράγματα είναι πιο δύσκολα αλλά όπως πληροφορούμαστε υπάρχει κινητικότητα, κάτι που είχε εκλείψει τα προηγούμενα χρόνια… Ίσως γιατί η Aegean πιέζει περισσότερο από κάθε φορά την Κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο ώστε να ξεκολλήσει από τη γραφειοκρατία. Γιατί πιέζει η εταιρία που έχει αναλάβει το μεταφορικό έργο; Μα πολύ απλά γιατί διαθέτει μόλις τέσσερα αεροπλάνα τύπου Q-100 τα περίφημα «38ορια» και αυτά το καλοκαίρι είναι μόνιμα στον αέρα και πλέον δεν υπάρχουν ούτε ανταλλακτικά στην αγορά. Οπότε καίγεται… Και το δεύτερο είναι ότι το αεροδρόμιο της Νάξου τα δύο τελευταία χρόνια ήταν μέσα στη πρώτη πεντάδα των αεροδρομίων με την μεγαλύτερη αύξηση κίνησης αγγίζοντας το 40%. Βέβαια εάν το αεροδρόμιο Πάρου λειτουργήσει από τα μέσα του καλοκαιριού, τότε θα υπάρχει ελευθερία για περισσότερα δρομολόγια προς Νάξο και Μήλο (η Σύρος όσο κι εάν πανηγυρίζει δεν …γεμίζει ταξί και είναι κολλημένη στην μία πτήση ημερησίως) που είναι οι πλέον αναπτυσσόμενοι τουριστικοί προορισμοί. Περνάμε όμως στις εξελίξεις που υπάρχουν και όπως αναφέραμε είναι … αργές μεν αλλά έχουμε …κίνηση.

Απαλλοτριώσεις

Με βάση την ενημέρωση που είχαμε από τα τέλη Ιανουαρίου όταν επισκέφθηκε αντιπροσωπεία από τις … Κυκλάδες (Επιμελητήριο Κυκλάδων και τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ) το γραφείο του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κου Χρήστου Σπίρτζη η απάντηση που πήραν για το αεροδρόμιο της Νάξου ήταν λίγο πολύ η γνωστή «πρέπει να συνεχίσουν οι απαλλοτριώσεις, οι οποίες με πολλές δυσκολίες προσπαθούν εκ μέρους του Δήμου να προχωρήσουν». Και όταν μιλάμε για αναγκαστικές απαλλοτριώσεις μιλάμε για χρόνο μεγάλο έως την ολοκλήρωσή τους. Και μιλάμε για περίπου 33 ιδιοκτήτες που έχουν το χώρο γύρω από το αεροδρόμιο… Το θετικό είναι ότι έχει στο …ταμείο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το ποσό των 5.1 εκατομμυρίων ευρώ που έχει εντάξει στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-20 για την χρηματοδότηση των εργασιών του νέου διαδρόμου αλλά και των απαραίτητων αλλαγών σε κτηριακές εγκαταστάσεις… Οπότε λεφτά υπάρχουν από τον φορέα διαχείρισης του έργου (βλ ΥΠΑ) αρκεί όμως να ξεμπλοκάρει από το τέλμα της γραφειοκρατίας και την έλλειψη βούλησης για να γίνει το έργο…

Αίτημα

Αλλά όπως είπαμε… βούληση μοιάζει να υπάρχει και εκεί είναι το στοίχημα που ακούει στο όνομα ΥΠΕΚΑ. Τι έγινε γίνει έως τώρα; Κρατηθείτε… Στις 15 Μαρτίου από την Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών και τις Τεχνικές Υπηρεσίας με το υπ΄αριθ ΔΤΥ /Δ7/Β/1937 έγγραφο είχαμε το αίτημα προς το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τον ορισμό «αντικειμενικών αξιών». Και όπως αναφέρει «η ΥΠΑ προτίθεται να προχωρήσει σε κήρυξη απαλλοτρίωσης στη περιοχή Νότια του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου, η οποία σημειώνεται στο συνημμένο σχέδιο, με σκοπό την επέκταση του διαδρόμου, παρακαλούμε όπως μας γνωρίσετε την αντικειμενική αξία της περιοχής προκειμένου να προχωρήσουμε στον υπολογισμό του προϋπολογισμού του κόστους της εν λόγω απαλλοτρίωσης». Οι υπογραφές από τους αρμόδιους διευθυντές και ο Δήμος απάντησε άμεσα με την αποστολή των δεδομένων που ζητούσε η ΥΠΑ και η αρμόδια υπηρεσία. Άρα έχουμε ένα σημαντικό πρώτο έστω και μικρό βήμα. Και επαναλαμβάνουμε… οι απαλλοτριώσεις είναι ένα θέμα που τραβάει χρόνο…

Περιβαλλοντικές

Και περνάμε στο δεύτερο βήμα το οποίο έγινε μόλις στις 5 Απριλίου, δηλαδή πριν από μία εβδομάδα. Από το ΥΠΕΚΑ και τη Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής, Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης έχουμε το έγγραφο ΥΠΑ/ΠΡΟΠΕ / 7226/383 με τίτλο « Υποβολή φακέλου Τροποποίηση ΑΕΠΟ Αερολιμένα Νάξου σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 4014/2011. Τι αναφέρει το σχετικό κείμενο; « Για τη κατασκευή έργων βελτίωσης και λειτουργίας του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου εγκρίθηκαν και εκδόθηκαν οι σχετικοί περιβαλλοντικοί Οροί με την απόφαση των ΥΠΕΚΑ με αρ. πρωτ. Οι. 206590/30-12/2011 με διάρκεια ισχύος μέχρι 31-12-2021. Ο παρών φάκελος τροποποίησης συντάχθηκε λαμβάνοντας υπόψη την διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 6 του Νόμου 4014/2012 για Τροποποίηση της ΑΕΟΠΟ. Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας» και υπογραφή από τον γενικό διευθυντή Αερομεταφορών κο Κόκκινο.

Συμπέρασμα

Τι συμβαίνει με τα δύο αυτά έγγραφα που για πρώτη φορά βλέπουν το φως της δημοσιότητας; Ότι πολύ απλά κινείται επιτέλους το θέμα επέκταση διαδρόμου στο αεροδρόμιο της Νάξου». Για πρώτη φορά έχουμε αίτημα για ορισμό αντικειμενικών αξιών στα προς απαλλοτρίωση ακίνητα. Και έχουμε και την έγκριση Περιβαλλοντικών όρων για τροποποίηση της ΑΕΠΟ. Από εκεί και πέρα, οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι στις αρμόδιες υπηρεσίες το μόνο που περιμένουν είναι το «πράσινο φως» από το ΥΠΕΚΑ και θα αρχίσει ο αγώνας δρόμου. Οι απαλλοτριώσεις όντως είναι το μεγάλο στοίχημα και δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν από το 2018. Όμως παράλληλα μπορούν να τρέχουν όλες οι άλλες υποθέσεις. Η διάθεση και η πίεση από την Aegean είναι δεδομένη πλέον. Οπότε; Επαναλαμβάνουμε… Με τις καλύτερες προϋποθέσεις το καλοκαίρι του 19 θα έχουμε επιτέλους το μεγαλύτερο αεροδρόμιο. Ναι, είναι μακριά αλλά υπάρχει …φως. Και αυτό είναι το πιο σημαντικό γιατί πολύ απλά έχουμε βάλει το νερό στο αυλάκι. Από το ΥΠΕΚΑ εξαρτάται η ταχύτητά του… Και μόνο… 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Μητρόπολη Παροναξίας: Εκδήλωση Σχολής Βυζαντινής Μουσικής

Βυζαντινοί Ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδας σε μουσικοθρησκευτική εκδήλωση της Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας - Πότε και που;

Αμερική: Εφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ

Πέθανε ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ σε ηλικία 65 ετών - Φόρεσε τη πανοπλία του Μπάτμαν και τραγούδησε ως άλλος Μόρισον

“Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Μικρές Κυκλάδες – “Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Ο Ντιν Σπανός φέρνει τo NFL στην Ελλάδα   

Η Ελλάδα προστέθηκε στο πρόγραμμα το 2025, με τους Los Angeles Chargers να είναι η πρώτη ομάδα που αποκτά τέτοια δικαιώματα στη χώρα.

Μετάθεση της έναρξης του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Παρατείνονται οι προθεσμίες για την ψηφιακή αποστολή δελτίων αποστολής στο myDATA – Αναλυτικά οι ημερομηνίες για Α' και Β' Φάση ανά κατηγορία επιχείρησης.

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την ασθένεια του λογιστή

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την προστασία λογιστών-φοροτεχνικών λόγω ασθένειας – Ανακοίνωση Πιερρακάκη σε συνάντηση με το ΟΕΕ

Η Πορτάρα… Viral σε Ghibli style

Η Πορτάρα «ντύνεται» με τα χρώματα της φαντασίας και μεταμορφώνεται σε σκηνή βγαλμένη από ταινία του Studio Ghibli, μαγεύοντας το ελληνικό και διεθνές κοινό.

Κακοκαιρία – Μύκονος: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το “νησί των Ανέμων”

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η Μύκονος μετά τις καταστροφικές πλημμύρες

Νάξος – Προστασία Αγριας Ζωής: Εβδομήντα φοινικόπτερα απολαμβάνουν την ηρεμία τους στην Αλυκή (video)

Απρόσμενη επίσκεψη φοινικόπτερων (Φλαμίγκ) στην Αλυκή της Νάξου - Δείτε το σχετικό video από τον Σύλλογο Προστασίας Αγριας Ζωής Νάξου

Ανάφη: Πρόβλημα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και το 2ο ενδοκυκλαδικό που αγνοείται

Προβλήματα και λύσεις στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Ανάφης - Τι συμβαίνει με τα δρομολόγια και οι υποσχέσεις που πήρε ο Δήμαρχος κος Ρούσσος

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Πάρος – Νάουσα: Καταστροφικό πέρασμα βροχής, ήχησε και το 112 (video)

Μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία στην Πάρο: Ορμητικοί χείμαρροι οι δρόμοι, μήνυμα του 112 για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων

Πάρος: Η έντονη βροχόπτωση στη περιοχή της Νάουσας παρασύρει αυτοκίνητα (video)

Η έντονη βροχόπτωση παρασύρει αυτοκίνητα στην Νάουσα της Πάρου - Προσοχή (video)

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Κυκλάδες – Δόμηση 2024: Πρωταθλήτρια η Πάρος, εντυπωσιακή αύξηση σε Μήλο, Τήνο και Σύρο

Εντυπωσιακή πτώση παρατηρήθηκε στη Μύκονο, όπου εκδόθηκαν μόλις 23 άδειες, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς ακινήτων και των πολύ υψηλών αξιών της γης.