Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΟικονομία"Επενδυτές" και στα μικρά αεροδρόμια

“Επενδυτές” και στα μικρά αεροδρόμια

|

Από την υπογραφή με …πόνο ψυχής για το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στις σκέψεις για ανάθεση και των μικρών αεροδρομίων (ανάμεσά τους και αυτό της Νάξου) σε ιδιώτες με …τυράκι τις άγονες αερογραμμές 

Πριν από μερικούς μήνες είχαμε αναφερθεί https://www.naxospress.gr/article/%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%E2%80%A6%CE%B1%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AC-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%B1 στη πρόθεση της Κυβέρνησης να βάλει και τα μικρά αεροδρόμια στα… δόντια των επενδυτών παραδεχόμενη την αδυναμία της να αξιοποιήσει ακόμη και τα πιο απλά… Και το πρόβλημα δημιουργείται μέσα από την έλλειψη χρηματοδότησης της νέας εταιρείας (βλ «Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων» (ΑΕΔΙΠα)) … Τώρα έρχεται η «Καθημερινή» η οποία και ανοίγει και πάλι το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων όλων σχεδόν των αεροδρομίων (και αυτού της Νάξου) με δέλεαρ τις άγονες γραμμές.

Τυράκι οι άγονες 

Τι αναφέρει το δημοσίευμα; «Την ανάγκη αναμόρφωσης του χάρτη των επιδοτούμενων δρομολογίων επικαλείται το υπουργείο Υποδομών για να προωθήσει δραστικές αλλαγές στον τρόπο ανάθεσής τους στους αερομεταφορείς. Εχοντας ήδη προκαλέσει σημαντική αναστάτωση από την παράταση, χωρίς διενέργεια διαγωνισμού, του υφιστάμενου καθεστώτος άγονων δρομολογίων για έξι μήνες, ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης προγραμματίζει νέες τροποποιήσεις στον τρόπο ανάληψης του δικαιώματος των σχετικών επιδοτήσεων από τις εταιρείες. Παραβλέποντας το γεγονός ότι η διαδικασία της παροχής υπηρεσίας δημοσίου συμφέροντος (άγονα δρομολόγια) διέπεται από ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιχειρεί, σύμφωνα με πληροφορίες, να «φορτώσει» στις αεροπορικές εταιρείες –που θα κερδίσουν μέσω διαγωνισμού τα άγονα δρομολόγια– ορισμένα από τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν βρίσκονται στα 14 ιδιωτικοποιημένα. Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός δήλωνε ότι υπέγραψε με πόνο ψυχής τη σύμβαση για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, «βλέπει» την έμμεση είσοδο ιδιωτών στη συντήρηση και των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων. Την ίδια στιγμή, παρά το γεγονός ότι έχει προαναγγείλει εδώ και μήνες την πρόθεσή του να αναμορφώσει το σύστημα των επιδοτούμενων δρομολογίων, θέτοντας εκτός ορισμένα, το υπ. Υποδομών δεν προχώρησε εγκαίρως στην προκήρυξη του νέου διαγωνισμού.

Σημειώνεται ότι η ισχύς των συμβάσεων για την εκτέλεση των εν λόγω δρομολογίων (ανατέθηκαν το 2012) έληξε πριν από τρεις ημέρες. Με απόφαση όμως του αρμόδιου υπουργού εγκρίθηκε η «διαδικασία διαπραγμάτευσης και η πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάδειξη αναδόχου/ων για την εκμετάλλευση των 26 άγονων αεροπορικών γραμμών» για τέσσερις μήνες, από 1ης Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016. Κύκλοι της αεροπορικής αγοράς εκφράζουν, από την πρώτη στιγμή, αμφιβολίες για την αξιοπιστία της διαδικασίας υπό την οποία δόθηκε η παράταση, καθώς δεν επιβεβαιώνεται η σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. στην ανάθεση των επιδοτούμενων δρομολογίων χωρίς διαγωνισμό. Ο προϋπολογισμός της επιδότησης ανήλθε στα 148 εκατ. και η Olympic Air (ανήκε το 2012 στον όμιλο της MIG) είχε αναλάβει τα εξής δρομολόγια (Αθήνα – Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρος, Μήλος, Κύθηρα, Νάξος, Πάρος, Κάρπαθος, Σκιάθος, Κάλυμνος και Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Κως – Λέρος – Κάλυμνος – Αστυπάλαια, Ρόδος – Καστελλόριζο) αντί 109 εκατ. ευρώ, ενώ η Aegean μόλις ένα (Αθήνα – Σκύρος) έναντι 3,2 εκατ. Η Astra είχε αναλάβει πέντε (Αθήνα – Σητεία 3,7 εκατ. και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 5,4 εκατ., Θεσσαλονίκη προς Χίο, Καλαμάτα και Σάμο) αντί 9,2 εκατ. (εκ των οποίων τα τρία τελευταία χωρίς επιδότηση) και η Sky Express πέντε δρομολόγια έναντι 35,4 εκατ. ευρώ».

Αν μη τι άλλο είναι μία πολιτική πλήρους αξιοποίησης των αεροδρομίων παραδεχόμενη ότι δεν μπορεί ούτε ένα απλό μικρό περιφερειακό αεροδρόμιο να συντηρήσει. Το γιατί; Το ξέρουν μόνο οι ίδιοι…

Με πληροφορίες από την έντυπη έκδοση της «Καθημερινής» 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σε τελικό στάδιο η παραχώρηση των 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων, ανάμεσά τους και της Νάξου

Αναμένεται ο διαγωνισμός για τη μεταβίβαση της διαχείρισης – Το Υπερταμείο αναζητά επενδυτικά σχήματα – Επίκεντρο η τουριστική δυναμική της Νάξου και της Πάρου

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Επικοινωνεί πλέον και ψηφιακά με τους δημότες μέσω του notify.gov.gr

Ειδοποιήσεις για υπηρεσιακά ζητήματα με SMS & email – Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Δημήτρης Ταλιάνης: Ο άνθρωπος που έδωσε ήχο στη φωτογραφία (video)

Το έργο του καταξιωμένου φωτογράφου και δημιουργού «ηχοραμάτων», με σταθμούς το Αιγαίο, τη Λέσβο και τη Σαντορίνη

Μαθαίνουμε Κολύμπι με Ασφάλεια και Παιχνίδι στην Αγιασσό

Δωρεάν μαθήματα κολύμβησης για παιδιά – 10 έως 13 Αυγούστου με πρωτοβουλία του Συλλόγου Σαγκριωτών Νάξου «Η ΠΡΟΟΔΟΣ»

«Η Σαντορίνη του φωτός: Οι ματιές της Nelly’s πριν τον σεισμό»

Μια φωτογραφική επιστροφή στον αυθεντικό νησιωτικό χώρο του μεσοπολέμου, μέσα από το βλέμμα της Nelly’s — από τις λήψεις του 1928 στα τείχη του Καστελιού Πύργου, καλοκαίρι 2025.

Έλεγχοι για ελεύθερη κατασκήνωση στο Κάτω Κουφονήσι, αυστηρές συστάσεις στους παραβάτες

Μεικτό κλιμάκιο της ΕΛ.ΑΣ. και του Λιμενικού Σώματος απομάκρυνε σκηνές και κατασκευές – Συνεχίζονται οι έλεγχοι στην περιοχή «Νερό»

Γιάννης Πολυχρονάκος: «Η Πορτάρα δεν αξίζει πρόχειρες λύσεις – Χρειάζεται ουσιαστική πολιτιστική διαχείριση»

Έντονη κριτική για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος στο εμβληματικό μνημείο της Νάξου – Κάλεσμα για διάλογο και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά

Μία Νάξος ενωμένη στον συρτό γέφυρα μνήμης και ενότητας (photo)

Όταν ο χορός γίνεται γέφυρα μνήμης, ενότητας και ταυτότητας στην καρδιά του καλοκαιριού

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.