Το 2018 το ακριβές αντίγραφο του “Τιτανικού” θα πραγματοποιήσει ταξίδι από τη Κίνα προς το Ντουμπάι, κανείς δεν μιλάει πάντως για το “αβύθιστο πλοίο” και όσοι το είδαν μιλούν για πιστό αντίγραφο ακόμη και στα …πόμολα
Ι ιστορία του Τιτανικού έχει σημαδέψει στη σύγχρονη ιστορία του ανθρώπου. Κάτι σαν την βιβλική Βαβέλ όπου ο άνθρωπος θέλησε να προκαλέσει τα Θεία… Έτσι και ο Τιτανικός πριν από 104 χρόνια έπεσε στο νερό με τη ταμπέλα του «αβύθιστου πλοίου»…. Όμως η κατάληξη είναι γνωστή, το βράδυ της 15ης Απριλίου κατέληξε στα βάθη του Ατλαντικού μετά από λάθος χειρισμούς, ένα παγόβουνο που βρέθηκε στο δρόμο το πλοίου και 1519 επιβάτες που ακολούθησαν το «αβύθιστο πλοίο» στο πάτο της θάλασσας. Σήμερα; Το πιστό αντίγραφο του Τιτανικού, ο Τιτανικός ΙΙ, είναι σχεδόν έτοιμος να πλεύσει στον ωκεανό ελπίζοντας σαφώς σε μία καλύτερη μοίρα με το 2018 να είναι η χρονιά ορόσημο…
Η ιστορία του παλιού Τιτανικού γνωστή…. Κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο «Harland and Wolff» στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας για λογαριασμό της Βρετανικής White Star Line και αποτέλεσε ένα από τα τρία μεγαλύτερα υπερωκεάνια της εποχής που έφεραν την υπογραφή της ίδιας κατασκευαστικής εταιρείας. Κατείχε τη δεύτερη θέση μετά το RMS Olympic, με την τριάδα να ολοκληρώνει το υπερπολυτελέστατο RMS Britannic (σ.σ. κι αυτό βυθίστηκε στα στενά της Κέας στο Αιγαίο Πέλαγος). Ο ναυπηγός αρχιτέκτονας Τόμας Άντριους ανέλαβε εξολοκλήρου το σχεδιασμό του και ήταν ένας από εκείνους που χάθηκαν στα παγωμένα νερά του ωκεανού τον Απρίλιο του 1912. Με βάρος 52.310 τόνους, μήκος 269,06 και πλάτος 28,19 μέτρα, το RMS Titanic ήταν πράγματι αυτό που πρόδιδε η ελληνική του ονομασία. Λέγεται μάλιστα πως ήταν το μεγαλύτερο πλοίο εν πλω όταν παραδόθηκε από τους κατασκευαστές του, ενώ θεωρήθηκε ένα «σύγχρονο θαύμα» της ναυπηγικής, που έμελλε όμως να απογοητεύσει. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο Τιτανικός συμπεριλαμβάνεται στα προστατευόμενα μνημεία, σύμφωνα με τη «Σύμβαση Προστασίας της Υποθαλάσσιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς» που υπογράφηκε το 2001 και αποτελεί ένα από τα ιστορικότερα υποθαλάσσια μνημεία του κόσμου.
Ρέπλια
Και περνάμε τον …απόγονό του… Κατασκευάστηκε από την Blue Star Line με πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη της, Αυστραλιανού δισεκατομμυριούχου, Κλάιβ Πάλμερ και έχει ακολουθήσει πιστά την πλατφόρμα του πρωτότυπου, το οποίο κόστισε περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια. Διαθέτει την ίδια ακριβώς Μεγάλη σκάλα, τα ίδια δωμάτια και πιστό αντίγραφο του καταστρώματος με τα 9 τμήματα που απολαύσαμε στην ταινία του 1997. Θα διαθέτει ακόμα μια μικρή πισίνα, μπάνια τούρκικης αισθητικής και εντουαρντιανό γυμναστήριο, αποφεύγοντας να ξεφύγει από το αρχικό σχέδιο με υπερπολυτέλειες. Πρόκειται για μια δημιουργία τόσο φτυστή με το αρχικό πλοίο που ακόμα και οι φανατικοί θαυμαστές της ιστορίας και της ταινίες που ανέδειξε το Λεονάρντο Ντι Κάπριο, διστάζουν να προμηθευτούν εισιτήρια φοβούμενοι την «ενέργεια» του βουλιαγμένου Τιτανικού. Οι κατασκευαστές έχουν προνοήσει να υπάρχουν αρκετές σωστήριες λέμβοι και σωσίβια ενώ κανείς δεν έκανε λόγο για «αβύθιστο» πλοίο. Το παρθενικό του ταξίδι έχει προγραμματιστεί για το 2018 με αφετηρία το λιμάνι Jiangsu της Κίνας και προορισμό το Ντουμπάι, αποφεύγοντας –τυχαία;- τον Ατλαντικό ωκεανό.
Με πληροφορίες από το Koolnews.gr