Ενα ξεχωριστό υποβρύχιο μουσείο θα ζωντανέψει στο Λανθαρότε των Κανάριων Νήσων της Ισπανίας αφιερωμένο στους πρόσφυγες που χάνονται στη θάλασσα
Την περασμένη Κυριακή στο Λανθαρότε της Ισπανίας είχε στηθεί μία μικρή γιορτή… Κι αυτό γιατί πραγματοποιήθηκε ο πρώτος καταποντισμός γλυπτού μίας σειράς έργων από τον Βρετανό γλύπτη, φωτογράφο και δύτη Jason deCaires Taylor για τον οποίο ο ωκεανός είναι κάτι παραπάνω από μούσα του. Και έχει καταφέρει να μετατρέψει τη θάλασσα σε εκθεσιακό χώρος και μουσείο μαζί. Το Λανθαρότε, είναι το τέταρτο μεγαλύτερο νησί των Καναρίων Νήσων. Και ο Taylor έκανε πράξη τη μεγάλη του αγάπη να δημιουργεί δηλαδή γλυπτά από ανθρώπινες μορφές και εικόνες της ζωής πάνω στη Γη και έπειτα τις βυθίζει στον πάτο του ωκεανού, ο οποίος τα απορροφά ολοκληρωτικά και τα μετατρέπει από άψυχα αγάλματα σε ζωηρούς οικότοπους για κοράλλια, καρκινοειδή και άλλα πλάσματα του νερού. Το αποτέλεσμα; Αινιγματικές, καθηλωτικές αφηγήσεις για την παροδικότητα της ανθρώπινης ζωής, την ιερότητα του ωκεανού και τη φοβερή αναζωογονητική του δύναμη.
Και το όνομα του εκθεσιακού χώρου; «Museo Atlantico» . Προς το παρόν, το υποβρύχιο μουσείο περιέχει μόνο τη «Σχεδία της Λαμπεντούζα» (με 13 ζευγάρια), μία μοντέρνα εκδοχή από τσιμέντο της περίφημης «Σχεδίας της Μέδουσας» του Τεοντόρ Ζερικώ που αναφέρεται στην τραγική, πολύνεκρη τραγωδία που στοίχισε πέρυσι τη ζωή σε περίπου 800 ανθρώπους και την ημιτελή, εγκατάσταση του «Ρουβίκωνα», ενός έργου που πραγματεύεται τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και την αναπόφευκτη πορεία της ανθρωπότητας προς το σημείο δίχως επιστροφή. Μεταξύ άλλων, γλυπτά που θα εικονίζουν ένα απρόσωπο ζευγάρι που τραβά μία selfie, ανθρώπους κολλημένους στα τηλέφωνά τους και άλλους που κρατούν ένα iPad ή τραβούν φωτογραφίες με τις κάμερές τους. Τα γλυπτά αυτά με την πάροδο του χρόνου θα προσελκύσουν την χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, αντιπροσωπεύοντας έτσι τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και φύσης.
Το μουσείο θα βρίσκεται σε βάθος 12 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας και θα είναι προσιτό σε αυτοδύτες και ορατό σε βάρκες με γυάλινο πυθμένα… Ο Jason deCaires Taylor, ένας από τους πρώτους που ξεκίνησε να κάνει υποβρύχια γλυπτική, ξεκίνησε μια νέα σειρά γλυπτών με θέμα τους πνιγμούς των προσφύγων στη Μεσόγειο. Και έχει δημιουργήσει παρόμοια έργα τόσο στο Κανκούν του Μεξικού και στην Γρενάδα στις Δυτικές Ινδίες. Το πάρκο γλυπτικής στη Γρενάδα ήταν το πρώτο του είδους του στον κόσμο και έχει καταχωρηθεί από το National Geographic μεταξύ των 25 Θαυμάτων του Κόσμου. Να σημειώσουμε τέλος ότι το «Museo Subacuático de Arte (Musa)» στα ανοιχτά του Κανκούν στο Μεξικό, που περιλαμβάνει σχεδόν 500 αγάλματα, είναι φτιαγμένα από τους ντόπιους κατοίκους στο ψαροχώρι του Puerto Morelos.
Με πληροφορίες από το «Έθνος» και το «life.gr»