Δευτέρα, 2 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΜε γνώμονα τον ρεαλισμό

Με γνώμονα τον ρεαλισμό

|

Ο Δήμαρχος Μυκόνου κος Κουκάς εξηγεί γιατί αποδέχεται την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου του νησιού του 

Δεν είναι εύκολο να αποδέχεσαι μία πραγματικότητα που υπό άλλες συνθήκες ούτε θα ήθελες να ακούσεις… Στην Κέρκυρα οι παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αντιμετωπίζουν  ως…κατακτητή την κοινοπραξία Fraport-Slentel. Και μπορεί να έχουν δίκιο. Όμως, στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, δύο κυκλαδίτικα νησιά- ισχυρά, παγκοσμίως, brands του ελληνικού τουρισμού, η ελληνογερμανική κοινοπραξία αποτελεί ευπρόσδεκτο εταίρο που, υπό συγκεκριμένους όρους, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των αεροδρομίων τους. Η θέση αυτή, παρότι ακόμη και για υπουργούς όπως ο Χρήστος Σπίρτζής είναι δυσκολοκατανόητη, είναι, μάλλον, αποτέλεσμα κοινής λογικής: κρατικά λεφτά για επενδύσεις στα παρηκμασμένα αεροδρόμια δεν υπάρχουν, άρα θα πρέπει να διασφαλιστεί χρηματοδότηση από εναλλακτικές πηγές. Επομένως ο ρεαλισμός είναι αυτός που έχει κυρίαρχο ρόλο…

“Δεν μας τιμά το αεροδρόμιο να μην έχει κλιματισμό”

Ο 33χρονος Δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς διοικεί, εδώ και περίπου 19 μήνες, το νησί με τους λίγο περισσότερους από 10.000 μόνιμους κατοίκους αλλά με περίπου 1,7 εκατομμύριο επισκέπτες το καλοκαίρι. Το διάστημα αυτό υπήρξε αρκετό για να αντιληφθεί το πλήγμα που προκαλεί στην εικόνα ενός, από τους πλέον δημοφιλείς, παγκοσμίως, τουριστικούς προορισμούς η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αεροδρόμιο. Τον περασμένο Αύγουστο αποκολλήθηκε τμήμα 20 τετραγωνικών μέτρων ασφάλτου κατά την απογείωση ενός αεροπλάνου…

“Το Δημόσιο δεν κατάφερε να διαχειριστεί το αεροδρόμιο της Μυκόνου που αποτελεί παγκόσμιο προορισμό με αυξημένες προσδοκίες για τους κατοίκους του. Και δεν μας τιμάει να μην υπάρχει στο αεροδρόμιο κλιματισμός το καλοκαίρι. Το αεροδρόμιο έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Μυκόνου και οι κάτοικοι  έχουν κάνει θυσίες για να κατασκευαστεί, δίνοντας τη γη τους” αναφέρει.

Όπως εξηγεί, οι υποδομές του αεροδρομίου δεν επαρκούν “για να καλύψουν όχι τις ανάγκες των  υψηλής στάθμης επισκεπτών αλλά ούτε καν του μεσαίου επισκέπτη”.

“Εφόσον το κράτος έχει αποτύχει, η κοινοπραξία βάσει της εμπειρίας που διαθέτει, των διασφαλίσεων που μας έχει παράσχει και με σεβασμό στον τόπο θα προχωρήσει στην ανάπλαση του αερολιμένα, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι το ζητούμενο” σημειώνει.

Ο Δήμος Μυκόνου είναι ο μοναδικός που δεν έχει εκδώσει απόφαση κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ τα δημοτικά συμβούλια που διαχειρίζονται τα υπόλοιπα 13 αεροδρόμια – τα περισσότερα από τα οποία έχουν διαφοροποιήσει σήμερα τη στάση τους –  αρχικά είχαν εκδώσει αποφάσεις κατά της αποκρατικοποίησης.

“Αυτό, ενδεχομένως, να οφείλεται στο γεγονός ότι 26 από τα 27 μέλη του δ.σ. αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα, διαθέτοντας μία διαφορετική αντίληψη για την ανάπτυξη που αποτελεί, ίσως, και έναν από τους λόγους για τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του νησιού” σημειώνει.

Οι επενδύσεις

Στο δια ταύτα, ο κ. Κουκάς ζήτησε από την ελληνογερμανική κοινοπραξία, οι μελλοντικές αναπτύξεις να είναι συμβατές με την παραδοσιακή μυκονιάτικη αρχιτεκτονική, να προστεθεί η Δήλος στο πλάνο προώθησης της εταιρείας και εξωραϊστούν οι όμορες του αεροδρομίου περιοχές.

Την ίδια στιγμή, θετικό χαρακτήρα είχε και η συνάντηση των στελεχών της Fraport-Slentel με τη δημοτική αρχή της Θήρας και της Κω.

Βασικό πρόβλημα σχεδόν όλων των περιφερειακών αερολιμένων είναι ότι δεν συμμορφώνονται με τις διεθνείς προδιαγραφές, καθώς η αναλογία τετραγωνικά μέτρα προς αριθμό επισκεπτών είναι πολύ μικρή. Για παράδειγμα, στην Κέρκυρα το αεροδρόμιο δεν υπακούει στους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας και η αίθουσα αναχωρήσεων είναι ιδιαίτερα μικρή. Αντίστοιχα, η αίθουσα αναχωρήσεων του  αεροδρομίου Σαντορίνης διαθέτει μόλις 60 καθίσματα…

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο ανάδοχος θα πρέπει να πραγματοποιήσει συνολικά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία, ενώ με την ανάληψη της παραχώρησης – τοποθετείται μέσα του επόμενου Φθινοπώρου – θα καταβάλλει εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ.ευρώ.

Με πληροφορίες από το capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Β. Φλεριανός: “Η διατήρηση των Κούρων στο Φλεριό δεν αφορά μόνο την ιστορία, αφορά και το παρόν και το μέλλον του τόπου μας”

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά δημόσια για την αξία της αυθεντικότητας και της ιστορικής συνέχειας, προτείνοντας in situ ανάδειξη αντί της απομάκρυνσης των μνημείων από τον τόπο τους.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Θαλάσσια Πάρκα: Η Ελλάδα ετοιμάζεται να χαρτογραφήσει την προστασία της θάλασσας

Λίγες ημέρες πριν από τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς στη Νίκαια, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει δύο μεγάλες ζώνες προστασίας στο Αιγαίο και το Ιόνιο, με στόχο την ουσιαστική διαχείριση και τον έλεγχο των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κτικάδος Τήνου: Συγκίνηση στην ανάληψη καθηκόντων του νέου Εφημέριου π. Γεωργίου Παλαμάρη

Με βαθιά ανθρώπινη συγκίνηση, η ενορία του Τιμίου Σταυρού αποχαιρέτησε τον π. Γεώργιο Ανδριώτη και υποδέχτηκε τον νέο της εφημέριο, π. Γεώργιο Παλαμάρη, με τιμή, δάκρυα και ελπίδα.

Πανελλαδικές 2025: Συνεχίζονται τη Δευτέρα με μαθήματα προσανατολισμού

Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία εξετάζονται αύριο στα ΓΕΛ – Με αισιοδοξία ξεκίνησε η φετινή εξεταστική περίοδος, σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη

Σαντορίνη: Έκτακτη διαφημιστική καμπάνια στο Sky TV για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επενδύει 30.000 ευρώ σε καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο, εν μέσω προκλήσεων λόγω των σεισμικών φαινομένων

Σύρος: Μπαράζ δικών για τα αιολικά με επίκεντρο κατοίκους και αιρετούς της Τήνου

Περί τους 130 πολίτες, ανάμεσά τους ο δήμαρχος κι η έπαρχος, θα καθίσουν στο εδώλιο, αρχής γενομένης από την προσεχή Δευτέρα, επειδή αντιστάθηκαν με ειρηνικές διαμαρτυρίες στην ετσιθελική εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο νησί και αντιμετωπίστηκαν με ξυλοδαρμούς από τα ΜΑΤ και μαζική αγωγή SLAPP

Φολέγανδρος: Αναβαθμισμένο και 24ωρης λειτουργίας το ελικοδρόμιο του νησιού

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης – Ένα από τα καλύτερα ελικοδρόμια στη νησιωτική Ελλάδα, σύμφωνα με τους πιλότους

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Greek Islands Trail: Η Νάξος στην καρδιά του πρώτου πεζοπορικού δικτύου των Κυκλάδων

Ένα φιλόδοξο project που φέρνει πιο κοντά τον άνθρωπο, τη φύση και τον πολιτισμό – Η Νάξος ανάμεσα στους πρωταγωνιστές ενός βιώσιμου, τετράμηνου τουριστικού μοντέλου