Δόθηκσαν στην δημοσιότητα οι δηλώσεις από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για δρομολογήσεις πλοίων για την περίοδο Νοέμβριοε 2016 έως και Οκτώβριος του 2017
Αλλάζει και πάλι το τοπίο στην Ακτοπλοΐα και δη στη Παροναξία; Τι ρόλο θέλει να παίξει η Hellenic Seaways που εμφανίζει μία επιθετική πολιτική και μάλιστα ετοιμάζεται να μπει δυναμικά στην πλέον σταθερή γραμμή του Κεντρικού Αιγαίου, αυτή της Παροναξίας; Χθες το απόγευμα δόθηκαν στην δημοσιότητα οι τακτικές δρομολογήσεις που έχουν αιτηθεί οι ακτοπλοϊκές εταιρίες για τη χρονική περίοδο Νοέμβριος 2016 – Οκτώβριος 2017 και η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν κάποια δρομολόγια που σίγουρα εκπλήσσουν… Και ξεκινάμε από τη πρώτη διαπίστωση ότι η πολυδιαφημισμένη γραμμή Πειραιά – Νάξου – Πάτμου – Χίου – Καβάλας (με ενδιάμεσα λιμάνια) που θα ξεκινήσει στις 13 Ιουνίου με δύο δρομολόγια την εβδομάδα για την περίοδο 2016 – 17 δεν υπάρχει…
Αντίθετα, η Hellenic Seaways εμφανίζεται να έχει ζητήσει όχι ένα αλλά δύο πλοία στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη και δη με τα πλοία «Νήσος Σάμος» και «Νήσος Χίος» για τα οποία θα αναφερθούμε αναλυτικά λίγο πιο …κάτω. Και μας κάνει εντύπωση από τη στιγμή που η συγκεκριμένη γραμμή ουσιαστικά λειτουργεί μονοπωλιακά από την Blue Star Ferries που επίσης διατηρεί το Delos, το Patmos και το Naxos κάτι που σημαίνει ότι κάτι … ετοιμάζεται… Πέντε πλοία με τεράστια χωρητικότητα για μία γραμμή που μπορεί να έχει αντοχές αλλά σίγουρα μπορεί να καλύψει όλες τις διαθέσεις των ακτοπλόων. Εκτός – όπως αναλαμβάνουμε – ξέρουν κάτι περισσότερο. Να σημειώσουμε πάντως ότι η συγκεκριμένη εταιρία (Hellenic) είναι η πρώτη που επέστρεψε από πέρυσι στη κερδοφορία και έχει ανακοινώσει για το 2016 επιθετική πολιτική κυρίως στο Βόρειο Αιγαίο αλλά όπως αποδεικνύεται θέλει την απόλυτη κυριαρχία…
Εκπλήξεις
Από εκεί και πέρα και πάντα με βάση αυτά που διαβάζουμε στους σχετικούς πίνακες, έχουμε την επιστροφή του Aqua Spirit στη γραμμή των Βορείων Κυκλάδων με τη «φανέλα» της Τζάμπο Τζετ, το Tera Jet που επανεμφανίζεται στη γραμμή Ηράκλειο – Πάρο – Νάξο – Μύκονο και βέβαια το «Σούπερ Φέρι» που επανεμφανίζεται στη γραμμή της Ραφήνας – Μυκόνου – Νάξου όπως άλλωστε και το «Αικατερίνη»…
Τώρα πόσα απ’ αυτά θα ισχύσουν πραγματικά την συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν είμαστε σίγουροι, αλλά μας αρέσει να αισιοδοξούμε γιατί πολύ απλά περισσότερα πλοία σημαίνει επιλογές και γιατί όχι και μείωση του κόστους στο ταξίδι για τους επιβάτες…
Και επιστρέφοντας στα δύο νέα …πλοία που φέρονται έτοιμα να …βουτήξουν στα νερά της Παροναξίας, το «Νήσος Σάμος» δεν είναι άλλο από το «Ionian Queen» που φέτος θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς-Μεστά Χίου-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη. Έχει κατασκευαστεί το 1988 στην Ιαπωνία, έχει μήκος 192,91μ., πλάτος: 29,40μ., κινείται με ταχύτητα: 21,5 κόμβοι και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 2.200 επιβατών και 700 οχημάτων…
Όσο για το «Νήσος Χίος»; Χτίστηκε το 2005 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (παραδόθηκε το 2007) και είναι το δίδυμο αδελφάκι του «Νήσος Μύκονος» Χωράει μέχρι 1.715 επιβάτες και 418 οχήματα, και φτάνει ταχύτητες μέχρι 28,4 κόμβους. Το πλοίο ονομάστηκε έτσι από το νησί της Χίου. Όταν καθελκύστηκε, ήταν το νεότερο ελληνικό πλοίο με συχνά δρομολόγια.
Ο κατάλογος αναλυτικά των τακτικών δρομολογίων για την περίοδο 2016 – 17 και με έντονα γράμματα οι γραμμές που προκαλούν αίσθηση
Με πληροφορίες από το seazoom.gr