Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΙστορίεςΆνοιξαν οι κατάλογοι, υπάρχει ελπίδα

Άνοιξαν οι κατάλογοι, υπάρχει ελπίδα

|

Ο Δημόκριτος Σιδερής – πρώην πρόεδρος του Σωματείου Σμυριδεργατών Όρμου Λυώνα – σκιαγραφεί τα νέα δεδομένα στο χώρο του σμυριγλιού αρχής γενομένης από την εγγραφή 45 νέων μελών στους καταλόγους για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια

Ήταν η 16η Μαΐου του 2015 όταν για πρώτη φορά οι σμυριδεργάτες που βρέθηκαν στο Οικομουσείου Κορώνου είχαν γίνει κοινωνοί θετικών εξελίξεων γύρω από το σμυριδικό και το μέλλον έδειχνε ευοίωνο. Βέβαια και στο παρελθόν είχαν ακούσει ουκ ολίγα «Θα» και φιλικά χτυπήματα στη πλάτη, αλλά έδειχνε ότι εκείνη η συνάντηση που είχε γίνει μερικές ημέρες νωρίτερα στο γραφείο του τότε υπουργού Ενέργειας κου Λαφαζάνη είχε στέρεες βάσεις για το μέλλον.

Και όπως αποδείχτηκε δικαιώθηκαν. Όμως, και πάλι χρειάστηκε να μπει μία τελευταία πινελιά. Την περασμένη Κυριακή (31/01) μπήκαν στο πλοίο άρον άρον οι Δημόκριτος Σιδερής (πρώην πρόεδρος του Σωματείου Σμυριδεργατών Όρμου Λυώνα και νυν μέλος της Εκλεκτικής Επιτροπής του Σωματείου) και Νίκος Χουζούρης (πρόεδρος της Κορώνου) οι οποίοι είχαν κατ’ ιδίαν συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Ανάπτυξης (βλ. Νομικός Σύμβουλος κος Σέργιος Σερμπέτης) συνοδευόμενοι από τους δύο βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων κυρίους Μανιό Νίκο και Συρμαλένιο Νίκο και τα μέλη της Επιθεώρησης Μεταλλίων Νοτίου Ελλάδος. Εκεί ουσιαστικά άναψε το «πράσινο φως» ώστε να μπει το σμυριδικό της Νάξου σε μία νέα εποχή.

Επιστρέφοντας όμως στην ανακοίνωση της 16ης Μάιου είχαμε κρατήσει ορισμένους αριθμούς που όπως αποδεικνύεται σήμερα είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι. Τότε είχαμε ενημερωθεί ότι «Οι εργάτες αυτή τη στιγμή είναι 392 και έως τέλος του χρόνου ελέω συνταξιοδότησης θα πέσουν στους 320. Μέχρι τώρα (σ.σ. τέλη Μάιου) 61 άτομα έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους ώστε να μπορέσουν να εγγραφούν στους καταλόγους όταν αυτοί ανοίξουν». Και επίσης είχε τονιστεί ότι για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια είχαν αφήσει στην άκρη το πενιχρό όριο εξόρυξης των 4.000 τόνων σε ετήσια βάση και η Επιθεώρηση Μεταλλίων είχε προτείνει αυτό των 8.000 τόνων σε ετήσια βάση, που εν τέλει έγιναν 7.250 τόνοι. Και οι σμυριδεργάτες τελικά έπιασαν δουλειά έστω και με τη σχετική καθυστέρηση και ολοκλήρωσαν με επιτυχία και αυτή τη χρονιά το έργο τους.

Ευχαριστούμε

Όμως, το ζητούμενο είναι η επόμενη ημέρα,. Και εδώ αναλαμβάνει το λόγο ο Δημόκριτος Σιδερής που μας παραθέτει ορισμένα σημαντικά στοιχεία. Όμως πριν απ όλα, ο κος Σιδερής νιώθει την ανάγκη να προχωρήσει σε μία ευχαριστήρια ανακοίνωση… «όλη η προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί (αύξηση ποσότητα και εγγραφή νέων μελών) έγινε πραγματικότητα χάρη στην συλλογική προσπάθεια με βασικούς συνεργάτες το Σωματείο Σμυριδεργατών Όρμου Λυώνα, με πρωτεργάτη τον πρόεδρο του Μιχάλη Πάσουλα, τον πρόεδρο της Κορώνου Νίκο Χουζούρη και βέβαια οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων κους Νίκο Μανιό, Νίκο Συρμαλένιο, το Νομικό Σύμβουλο του Υπουργού Ανάπτυξης κο Σέργιο Σερμπέτη και τα μέλη της Επιθεώρησης Μεταλλίων Νοτίου Ελλάδας»

Από εκεί και πέρα… Από τις 61 αιτήσεις έγιναν αποδεκτές οι 45 και αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια έχουμε εγγραφές νέων μελών στους καταλόγους των σμυριδεργατών. Αυτό σημαίνει ότι πολύ απλά μπαίνει νέο αίμα και δίνεται ανάσα σε ανθρώπους που νιώθουν ασφάλεια για το μέλλον τους και μπορούν να εργαστούν με περισσότερη διάθεση.

Τιμή

Επίσης, για τη νέα χρονιά το όριο που τίθεται όσον αφορά την εξόρυξη θα είναι οι 8.000 τόνοι κάτι που δίνει τη δυνατότητα ώστε να ανοίξει η αγορά με δεδομένο μάλιστα ότι τελειώνουν τα αποθέματα στις αποθήκες που βρίσκονται στη θέση Καμπί (Μουτσούνα – Απείρανθος) και θα υπάρχει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ζήτηση του προϊόντος όσον αφορά τη τιμή πλέον έχει ξεπεράσει τα «πέτρινα χρόνια» των 12 ευρώ τον τόνο, και το σμυρίγλι σήμερα έφτασε τα 34 ευρώ. Και δεν αποκλείεται με βάση τη ζήτηση που υπάρχει να γίνει επιτέλους η Ναξιακή Σμύριδα ανταγωνιστική το ίδιο με αυτή της Τουρκίας. Όχι βέβαια σε επίπεδο ποιότητας –  όπου η διαφορά είναι τεράστια υπέρ της Ναξιώτικης – αλλά στη τιμή με την τουρκική σμύριδα να αγγίζει ακόμη και τα 70 ευρώ το τόνο. Να σημειωθεί επίσης ότι η χώρα στην οποία το σμυρίγλι αξιοποιείται στο σύνολο του τη χρονιά που πέρασε ήταν το Ισραήλ.

Νέα δεδομένα 

Από εκεί και πέρα, ο Δημόκριτος Σιδερής επιμένει ότι οι τελευταίες εξελίξεις δίνουν  τη δυνατότητα στους σμυριδεργάτες να προχωρήσουν σε ένα διαφορετικό μοντέλο οργάνωσης. Επαναφέρει μία παλαιότερη πρότασή του για σύσταση φορέα ή συνεταιρισμού που θα μπορέσει να προσφέρει σύγχρονες λύσεις στα μέλη του, καθότι πλέον εάν σταθεροποιηθεί – όπως όλα δείχνουν – η ζήτηση πάνω από τους 10.000 τόνους σε ετήσια βάση θα πρέπει οι σμυριδεργάτες να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμό μηχανημάτων και εξοπλισμού. Κάτι που μπορεί ουσιαστικά να γίνει μέσα από Ευρωπαϊκά προγράμματα. Και βέβαια ήρθε η ώρα να συζητηθεί και το θέμα ενός νέου (!!!) εμπορικού λιμανιού. Ένα λιμάνι που με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές δεν είναι απαραίτητο να έχει τη λογικό του «λιμανιού που έχουμε όλοι στο μυαλό μας». Με δεδομένο ότι πχ ότι στο λιμάνι του Λυώνα με ελάχιστες παρεμβάσεις όπως η κατασκευή ενός dock θα δώσει τη δυνατότητα με φυσική ροή την φόρτωση του ορυκτού στο πλοίο, κίνηση που λύνει τα χέρια σε όλους και κυρίως μειώνει εντυπωσιακά το κόστος μεταφοράς.  Καθότι σήμερα χρειάζεται τουλάχιστον τρεις μεταφορτώσεις ώστε να φτάσει στο λιμάνι της Χώρας Νάξου που συν τοις άλλοις ελέω καλοκαιρινής περιόδου κλείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Κακά τα ψέματα. Το Σμυρίγλι για τη Νάξο και δη τα ορεινά χωριά είναι πηγή ζωής. Καιρός είναι λοιπόν να πιάσουμε όλοι  την ευκαιρία από τα μαλλιά και να δώσουμε μία τελευταία ευκαιρία για ανάπτυξη στη περιοχή μας. Γιατί εάν χαθεί αυτή η ευκαιρία, τότε χωριά όπως η Κόρωνος που κάποτε είχε 2.000 κατοίκους θα βάλει .λουκέτο. Το αντέχει άραγε η ψυχή μας;
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Νάξος: Γιατί ο Δημήτρης Λιανός μιλάει για “ιδιαίτερη τιμή”;

Η ανάρτηση που έγινε από τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με αφορμή την εκδήλωση χθες Πέμπτη (21/11) στη Νάξο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου