Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΥγείαΕπιτέλους.... Μάθαμε το κόστος ζωής στη Νάξο

Επιτέλους…. Μάθαμε το κόστος ζωής στη Νάξο

|

Στη δημοσιότητα το πόρισμα από το ΣτΕ για το θάνατο του άτυχου Γιώργου Νάιδα (2008) και αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι η ανθρώπινη ζωή στη Νάξο κοστολογείται στα 350.000 ευρώ 

Κάποιοι μιλούν για την κατάρα των reality … Κάποιοι άλλοι μιλούν για το σαθρό σύστημα υγείας στην νησιωτική κυρίως Ελλάδα. Η ουσία είναι ότι το καλοκαίρι του 2008 χάθηκε ένα παλικάρι σε ηλικία μόλις 34 ετών. Ένα μελαχρινό αγόρι με μακριά μαλλιά και εκρηκτικό χαρακτήρα, που έγινε γνωστό μέσα από το σύντομο πέρασμά του από το reality του Mega, «Bar». Ο Γιώργος Νάιδας. Στα highlights της συμμετοχής του ήταν η επεισοδιακή αποχώρησή του, τρεις μέρες μετά την έναρξη του παιχνιδιού, όταν οι συμπαίκτες του αλλά και οι τηλεθεατές τον είδαν να προχωρά προς την έξοδο λέγοντας «Μαγκιά είναι να αφήνει κανείς τα εκατομμύρια και τη δημοσιότητα και να… “την κάνει”». Και ύστερα από ένα ταξίδι στο Λος Άντζελες, όπου κυνήγησε τα επαγγελματικά του όνειρα, το 2008 και ενώ οδηγούσε την καινούρια του μηχανή, έχασε τον έλεγχο, αφήνοντας την τελευταία του πνοή σε ηλικία εν πλω προς τη Σύρο όπου και μεταφέρονταν ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή φροντίδα…

Και επτά χρονιά μετά με αρκετές ώρες στις δικαστικές αίθουσες έρχεται το Συμβούλιο της Επικρατείας να δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμά του σχετικά με ευθύνες που αποδίδονται ενώ κοστολογείται και η …ζωή. 350.000 ευρώ στην οικογένειά του εκλιπόντος…

Χωρίς άλλο σχόλιο το δημοσίευμα από το «Protothema.gr” σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα…

«Διευθυντής του Γενικού Νοσοκομείου Νάξου διέταξε, τη διακομιδή 32χρόνου πολυτραυματία σε νοσοκομείο άλλου νησιού με ψαροκάικο, κάτω από τραγικές καιρικές συνθήκες, με τη συνοδεία άπειρης αγροτικής γιατρού που δεν μπορούσε να βοηθήσει καθώς έκανε συνεχώς εμετούς.

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ελάχιστα λεπτά πριν δέσει το ψαροκάικο στο λιμάνι ο τραυματίας να αποβιώσει -6 ώρες μετά το τροχαίο-, καθώς είχε τελειώσει η φιάλη του οξυγόνου και δεν υπήρχε άλλη εφεδρική! Δύσκολα περιγράφονται οι τραγικά λανθασμένες ενέργειες του διευθυντή του νοσοκομείου που είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 32χρονου. Τα γεγονότα που προηγήθηκαν του θανάτου έχουν ως εξής: ένα απόγευμα του Αυγούστου του 2008 ο 32χρονος Γιώργος Νάιδας, οδηγώντας το μηχανάκι του σε επαρχιακό δρόμο της Νάξου, υπέστη τροχαίο ατύχημα και στη συνέχεια διακομίστηκε με ασθενοφόρο στο γενικό νοσοκομείο του νησιού. Εκεί διαπιστώθηκε ότι ήταν γεμάτος μελανιές και εκδορές, ενώ είχε πόνους στον θώρακα και την κοιλιά.

Τον εξέτασε ο εφημερεύων παθολόγος και ζήτησε να έρθουν στο νοσοκομείο ο ορθοπεδικός και ο χειρουργός (ο τελευταίος ήταν ο διευθυντής του νοσοκομείου). Ο παθολόγος διαπίστωσε τη σοβαρότητα του περιστατικού, ενώ τον προβλημάτισε ο κορεσμός του οξυγόνου (τα επίπεδα του οξυγόνου στο αίμα) και γι’ αυτό ζήτησε από το ΕΚΑΒ την αεροδιακομιδή του. Στο μεταξύ έφτασαν και οι δύο άλλοι γιατροί, οι οποίοι διαπίστωσαν με τη σειρά τους τον χαμηλό κορεσμό του αίματος και τον υπέβαλαν σε ακτινολογικές εξετάσεις. Μετά από λίγο διαπιστώθηκε επιδείνωση της κατάστασής του και πτώση του αιματοκρίτη από το 32 στο 25. Ο ορθοπεδικός ζήτησε εκ νέου από τη γιατρό του ΕΚΑΒ ελικόπτερο για τη διακομιδή του. Εκείνη, όμως, του απάντησε ότι, σύμφωνα με τον διευθυντή του νοσοκομείου, δεν χρειάζεται ελικόπτερο αλλά ο τραυματίας θα μεταφερόταν με καΐκι στη Σύρο.

Στη συνέχεια τόσο ο διευθυντής του νοσοκομείου όσο και η γιατρός του ΕΚΑΒ ενέκριναν τη διακομιδή με καΐκι. Επέλεξαν μάλιστα να συνοδεύσει τον πολυτραυματία η άπειρη αγροτική γιατρός, η οποία εκείνη την ημέρα έκανε την πρώτη εφημερία της ζωής της. Ο τραυματίας λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυχτα μεταφέρθηκε με φορείο στο ψαροκάικο «Δημήτριος Κ ΙΙ», το οποίο 15 λεπτά μετά απέπλευσε για τη Σύρο. Εκείνη την ημέρα, όμως, ο καιρός ήταν πολύ άσχημος. Οι άνεμοι ήταν πολύ ισχυροί-, ειδικά για ένα ψαροκάικο. Οι δικαστές, περιγράφοντας τις τραγικές ώρες μέσα στο ψαροκάικο, σημειώνουν: «Είχε κακοκαιρία, ο ασθενής κλυδωνιζόταν και κτυπούσε στο φορείο. Λόγω του καιρού, η συνοδός ιατρός έκανε εμετούς και ουσιαστικά ήταν αδύνατο να παρακολουθεί τον ασθενή». Το τραγικότερο όλων, όπως υπογραμμίζεται στη δικαστική απόφαση, ήταν ότι «μισή ώρα πριν φτάσουν στο λιμάνι της Σύρου τελείωσε η φιάλη με το οξυγόνο και στο καΐκι δεν υπήρχε άλλη».

Η κατάσταση «επιβαρυνόταν συνεχώς και λίγο πριν από την είσοδο του σκάφους στο λιμάνι ο τραυματίας έχασε τις αισθήσεις του, μειώθηκαν οι σφίξεις του και δεν αντιδρούσε πλέον». Ελάχιστα λεπτά πριν δέσει το ψαροκάικο στο λιμάνι της Σύρου, ο άτυχος 32χρονος εξέπνευσε. Με το που έφτασε στο λιμάνι τού τοποθετήθηκε μάσκα οξυγόνου και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο, όπου οδηγήθηκε στο χειρουργείο και οι εφημερεύοντες γιατροί επιχείρησαν την ανάνηψή του, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Διενεργήθηκε νεκροψία-νεκροτομή, σύμφωνα με την οποία ο θάνατός του οφειλόταν σε βαριές κακώσεις κεφαλής, θώρακος και κοιλίας.

Ακολούθησε η διενέργεια Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης, η οποία κατέληξε ότι καθυστέρησε η διακομιδή στο νοσοκομείο της Σύρου και ότι «απεβίωσε εν πλω έξω από το λιμάνι της Σύρου, σε ψαροκάικο, υπό τραγικές συνθήκες που προσβάλλουν τον πολιτισμό μας, περίπου έξι ώρες μετά τον τραυματισμό του». Ο διευθυντής του νοσοκομείου Νάξου «δεν ζήτησε την επείγουσα και ασφαλή διακομιδή του βαρέως πάσχοντος και μαζί με τη γιατρό του ΕΚΑΒ αποφάσισαν τη διακομιδή του με ψαροκάικο «πέραν πάσης λογικής και ιατρικού πρωτοκόλλου», όπως υπογραμμίζεται στην ΕΔΕ.

Ακόμη, η αγροτική γιατρός αποδέχθηκε να συνοδεύσει στο ψαροκάικο τον ασθενή την πρώτη ημέρα της εφημερίας της και χωρίς να έχει ενημερωθεί για την κρίσιμη κατάστασή του. Το πόρισμα αποδίδει ευθύνη για το θάνατο στον διευθυντή του νοσοκομείου Νάξου. Και αυτό γιατί δεν ανησύχησε από την κατάσταση του ασθενούς, παρά «το άλγος της θωρακικής χώρας, τον χαμηλό κορεσμό οξυγόνου, το μειωμένο αναπνευστικό ψιθύρισμα και το ρίγος, την πτώση του αιματοκρίτη και την υπερβολική αύξηση των ηπατικών ενζύμων».

Παράλληλα, ουδέποτε ζήτησε από το ΕΚΑΒ την αεροδιακομιδή του, ενώ ζήτησε καθυστερημένα τη διακομιδή του στη Σύρο με ψαροκάικο, το οποίο δεν έφερε τον κατάλληλο εξοπλισμό- «στερούμενο εφεδρικής φιάλης οξυγόνου».

Η δικαστική απόφαση αναδεικνύει το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά, σημειώνοντας ότι το επίμαχο περιστατικό «κατέδειξε την αδυναμία του συστήματος διακομιδής ενός πολυτραυματία από νησί των Κυκλάδων, γεγονός το οποίο κρίνεται επιεικώς απαράδεκτο».

Τα διοικητικά δικαστήρια και το Συμβούλιο της Επικρατείας επιδίκασαν στους συγγενείς του άτυχου 32χρονου αποζημίωση για την ηθική βλάβη που υπέστησαν από τα ιατρικά σφάλματα που είχαν ως αποτέλεσμα να επέλθει θάνατος. Στους γονείς του επιδικάστηκαν από 100.000 ευρώ και στα δύο αδέλφια του από 75.000 ευρώ – συνολικό ποσό 350.000 ευρώ.

Με πληροφορίες από το Protothema.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;