Δύο από τις πιο σημαντικές εταιρίες στην Ελλάδα …εξαφανίζονται. Η Bacardi Hellas αποχωρεί και η Softex κλείνει με 200 υπαλλήλους στο δρόμο
Αυτό που συμβαίνει με το καλημέρα του 2016 είναι λίγο παράξενο… Οι ξένοι επενδυτές δείχνουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι δεν μπορούν να αντέξουν άλλο το γραφειοκρατικό βασίλειο που κυριαρχεί στην Ελλάδα και αποχωρούν ε την κυβέρνηση να δηλώνει ότι «πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι η χώρα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι». Και βέβαια η αποχώρηση των ξένων επενδυτών δεν έχει μόνο αντίκρισμα στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό καθότι αυξάνονται οι άνεργοι. Μόνο με την Eldorando Cold αναμένεται να χαθούν 1000 θέσεις εργασίες ενώ και η Softex θα αφήσει στο δρόμο 200 υπαλλήλους.
Και η είδηση έχει να κάνει με την Bolton Group η οποία αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Softex (Αθηναϊκή Χαρτοποιία), με αποτέλεσμα την απόλυση των περίπου 200 εργαζομένων. Αφορμή για την απόφαση της εταιρείας στάθηκε η μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε τον περασμένο Ιούλιο στο εργοστάσιό της στο Βοτανικό. Στα προβλήματα παραγωγής που προκάλεσε η πυρκαγιά, προστέθηκε και η πολύ χαμηλή αποζημίωση που έλαβε η εταιρεία από τις ασφαλιστικές. «Αυτό αποτέλεσε το “πρόσχημα”, έτσι ώστε -αντί να διορθωθεί το πρόβλημα, να συνεχίσει τη λειτουργία της η Softex και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας- να προχωρήσει η μητρική εταιρεία στο κλείσιμο της μεγαλύτερης ελληνικής βιομηχανίας προϊόντων χάρτου. Το υπουργείο Εργασίας καταγγέλλει την πολυεθνική εταιρεία και δηλώνει ότι «σε συνεργασία με τους εργαζόμενους και τη διοίκηση της Softex, θα εξαντλήσει κάθε νόμιμη δυνατότητα προς πάσα κατεύθυνση, ώστε να συνεχίσει η λειτουργία του εργοστασίου και η διατήρηση των θέσεων εργασίας. Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι η Ελλάδα δεν είναι πια η χώρα της αυθαιρεσίας σε βάρος της οικονομίας και της εργασίας», αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Εργασίας σε σχετική του ανακοίνωση. Και να σκεφτεί κανείς ότι πριν από δέκα χρόνια είχαμε τις περισότερες εταιρίες παραγωγής χαρτιού και πλέον δεν έχουμε καμία…
Η δεύτερη είδηση έχει να κάνει με την απόφαση της Bacardi Ηellas (θυγατρική της Bacardi Ltd) να πει αντίο στην Ελλάδα μετά από 27 χρόνια… Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το χαρτοφυλάκιο της Bacardi περιλαμβάνει μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες και κορυφαίες σε πωλήσεις μάρκες αλκοολούχων ποτών στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ρούμι BACARDĺ, την βότκα GREY GOOSE, τα blended Scotch ουίσκι DEWAR’S, το τζιν BOMBAY SAPPHIRE, τα βερμούτ και τους αφρώδεις οίνους MARTINI, καθώς και άλλα κορυφαία και ανερχόμενα σήματα. Όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Τετάρτης η εταιρία Άμβυξ (έτος ίδρυσης το 1917 με μεγάλο χαρτοφυλάκιο από προϊόντα) αναλαμβάνει την διανομή , εμπορία και μάρκετινγκ του συνολικού χαρτοφυλακίου premium και super premium των προϊόντων της Bacardi στην Ελληνική αγορά, από την 1 Απριλίου, 2016. Ο κ. Ισίδωρος Ρεβάχ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άμβυξ δήλωσε: «Με μεγάλο αίσθημα ευθύνης και υπερηφάνειας, μόλις ένα χρόνο πριν τον εορτασμό των 100 χρόνων της Άμβυξ, μας γίνεται η τιμή να αναλάβουμε τη διανομή στην Ελλάδα των παγκοσμίου φήμης μαρκών που ανήκουν στη Bacardi. Αυτό είναι μια κορυφαία εξέλιξη για την οικογενειακή μας επιχείρηση. Η Bacardi είναι παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών και έχει 153 χρόνια ειδίκευσης σε αυτά. Το χαρτοφυλάκιο της Bacardi θα αυξήσει τον τζίρο μας στα €60εκ., προ ειδικών φόρων κατανάλωσης, περίπου, δίνοντας μας 23% συνολικό μερίδιο αγοράς στα εισαγόμενα προϊόντα στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα. Η Άμβυξ γίνεται μακράν η μεγαλύτερη αμιγώς Ελληνική εταιρία διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, και η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία διανομής εισαγόμενων αλκοολούχων ποτών κατ’ όγκο. Περιμένουμε με χαρά να έχουμε την ίδια αμοιβαία επωφελή σχέση με τη Bacardi, όπως έχουμε με τους υφιστάμενους συνεργάτες μας όλα αυτά τα χρόνια».
Η κ. Sylvie Henon Badoinot, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ν. Ευρώπης της Bacardi πρόσθεσε: «Η Άμβυξ έχει αποδείξει ότι διαθέτει σημαντικές δεξιότητες σε κάθε πτυχή της δραστηριότητάς της, και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να αυξήσουμε σημαντικά την παρουσία μας αλλά και την ανταγωνιστικότητα μας, διασφαλίζοντας ότι η Bacardi θα απολαμβάνει μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη στην Ελληνική αγορά».
Με πληροφορίες από το news247.gr