Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚυκλάδεςΗ μάχη της ...Σαντορίνης

Η μάχη της …Σαντορίνης

|

Οι αεροπορικές εταιρίες Aegean και Ryanair μονομάχησαν στον Ελληνικό εναέριο χώρο – Ποιος κέρδισε τι έγινε σε Σαντορίνη και Μύκονο… 

Πως διαμορφώθηκε ο ανταγωνισμός σε πέντε δημοφιλείς γραμμές του δικτύου δρομολογίων εσωτερικού. Η επιβατική κίνηση, τα μερίδια αγοράς και η πληρότητα των πτήσεων. Τι δείχνουν τα στοιχεία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Αλλάζει το χάρτη του δικτύου αεροπορικών δρομολογίων εσωτερικού η είσοδος νέων «παικτών» στην ελληνική αγορά. Τα στοιχεία Ιανουαρίου-Νοεμβρίου που εξασφάλισε το Euro2day.gr από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» περιγράφουν το νέο σκηνικό ανταγωνισμού που διαμορφώνεται μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών ενώ, ταυτόχρονα, αποτυπώνει τη δυναμική που αναπτύσσεται για συγκεκριμένους ελληνικούς προορισμούς.

Αποτυπώνουν παράλληλα το συσχετισμό δυνάμεων που διαμορφώθηκε το 2015 σε πέντε δημοφιλείς γραμμές-«φιλέτα» του εσωτερικού δικτύου της χώρας. Πιο συγκεκριμένα αφορούν στις γραμμές από το αεροδρόμιο της «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά, Μύκονο και Σαντορίνη.

ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Από τα στοιχεία επιβεβαιώνεται πως η συγκεκριμένη γραμμή αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του εσωτερικού δικτύου αεροπορικών συνδέσεων και την κυριότερη δεξαμενή άντλησης πελατείας για τις αεροπορικές εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό πως στο εντεκάμηνο διακινήθηκαν στο συγκεκριμένο δρομολόγιο σχεδόν 1,5 εκατ. επιβάτες, σχεδόν όσοι στις υπόλοιπες τέσσερις γραμμές που εξετάζουμε. Ο ενιαίος, πλέον, όμιλος Aegean/OlympicAir και η Ryanair σχεδόν μοιράζονται την πίτα με την πρώτη να προηγείται με βραχεία κεφαλή. Πιο συγκεκριμένα η Aegean/OlympicAir απέσπασε μερίδιο αγοράς 51,9% ενώ η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair 47,5%.

Στην παρθενική της εμφάνιση στην ελληνική αγορά η Ellinair του ομίλου Μουζενίδη απέσπασε μερίδιο 0,6%. Επίδοση που συνδέεται άμεσα με το μικρότερο μέγεθος των αεροσκαφών και το μικρό στόλο που διέθετε την πρώτη χρονιά, σε μια γραμμή «κορμού» όπου ο ανταγωνισμός απαιτεί μεγάλα αεροσκάφη. Και οι τρεις «παίκτες», ωστόσο, φαίνεται πως κατάφεραν να γεμίζουν τις πτήσεις τους με αποτέλεσμα η μέση πληρότητα των δρομολογίων να διαμορφωθεί στο 84,2%.

ΑΘΗΝΑ-ΡΟΔΟΣ: Στη γραμμή διακινήθηκαν στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 529.998 επιβάτες με τις Aegean/OlympicAir και Ryanair να συνεχίζουν και εδώ το «τανγκό» τους στην ελληνική αγορά. Η Ryanair, ωστόσο, δεν επέλεξε να κονταροχτυπηθεί με όλα της τα όπλα στο νησί των Ιπποτών. Έτσι, η Aegean/OlympicAir κυριάρχησε αποσπώντας μερίδιο αγοράς 77,5% έναντι 22,5% της Ryanair.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του αεροδρομίου της Αθήνας, ωστόσο, οι αεροπορικές θέσεις που διέθεσαν οι δύο «μονομάχοι» ήταν σημαντικά περισσότερες από τη ζήτηση. Έτσι, η μέση πληρότητα των πτήσεων διαμορφώθηκε στο 79,8%.

ΑΘΗΝΑ-ΧΑΝΙΑ: Αντίθετα με τη γραμμή της Ρόδου η ιρλανδική Ryanair φαίνεται πως επέλεξε να αυξήσει την πίεση στη βασική ανταγωνίστριά της Aegean ΑΡΑΙΓ -1,43%. Ο ανταγωνισμός των δύο εταιρειών αύξησε τις διαθέσιμες θέσεις με αποτέλεσμα οι επιβάτες που διακινήθηκαν σε αυτή να φθάσουν τους 622.924, ξεπερνώντας σχεδόν κατά εκατό χιλιάδες εκείνους που ταξίδεψαν προς Ρόδο. Η Aegean/OlympicAir άντεξε στην πίεση της Ryanair αποσπώντας μερίδιο αγοράς 51,7% έναντι 48,3% της ιρλανδικής εταιρείας. Παρά τις πολλές διαθέσιμες θέσεις, ωστόσο, οι δύο εταιρείες κατάφεραν να γεμίζουν τις πτήσεις τους με αποτέλεσμα η μέση πληρότητα των δρομολογίων να διαμορφωθεί στο 84,4%, επιβεβαιώνοντας πως τα Χανιά εξελίσσονται σε έναν από τους δημοφιλέστερους ελληνικούς προορισμούς για Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

ΑΘΗΝΑ-ΜΥΚΟΝΟΣ: Σημαντικά περισσότερες από τη ζήτηση αποδείχθηκαν οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις για πτήσεις προς Μύκονο. Γεγονός που συνδέεται και με την καλή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με το λεκανοπέδιο Αττικής με πλοία υψηλών ταχυτήτων. Στη συγκεκριμένη γραμμή η Aegean ΑΡΑΙΓ -1,43% πέταξε ουσιαστικά χωρίς ανταγωνιστή αποσπώντας μερίδιο αγοράς 98,3%. Το υπόλοιπο 1,7% καρπώθηκε η Ellinair που δοκίμασε τις δυνάμεις της για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου πέταξαν από την Αθήνα προς Μύκονο 282.749 ταξιδιώτες με τη μέση πληρότητα των πτήσεων να διαμορφώνεται στο 74,8%.

ΑΘΗΝΑ-ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Η εκρηκτική αύξηση της ζήτησης για ταξίδια προς τη Σαντορίνη έφερε στο νησί συνολικά τέσσερις «παίκτες». Τους περισσότερους από τις πέντε γραμμές που εξετάζουμε. Έτσι, η Aegean/OlympicAir, η ιρλανδική Ryanair, η μικρή ισπανική Volotea (με έδρα τη Βαρκελώνη) και η Ellinair του ομίλου Μουζενίδη διεκδίκησαν τα μερίδια αγοράς από μια πίτα επιβατικής κίνησης που περιλάμβανε 694.944 ταξιδιώτες. Με αυτό το μέγεθος, η γραμμή της Σαντορίνης κατατάσσεται δεύτερη μετά από εκείνη της Θεσ/νίκης μεταξύ των πέντε προορισμών του εσωτερικού δικτύου με τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

Η Aegean/OlympicAir κυριάρχησε αποσπώντας μερίδιο αγοράς 78% έναντι 19,1% της Ryanair που εισήλθε για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Οι δύο άλλοι παίκτες, με μικρότερα αεροσκάφη, απέσπασαν αντίστοιχα μερίδιο 1,5% η Ellinair και 1,4% η Volotea. Η μέση πληρότητα των πτήσεων διαμορφώθηκε στο 82,7% επιβεβαιώνοντας τη συνεχή άνοδο της ζήτησης για το νησί που εξελίσσεται ταχύτατα σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό.

euro2day.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης