Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΔράσεις του Δήμου Ιου για το 2016

Δράσεις του Δήμου Ιου για το 2016

|

Περίπου 90.000 ευρώ αναμένεται να ρίξει στην…τουριστική αγορά η Ιος σε μία προσπάθεια να βελτιώσει την εικόνα της και να πάρει κομμάτι πίτα

Ο ένας μετά τον άλλο οι δήμοι στις Κυκλάδες προχωρούν στην ανακοίνωση δράσεων και κυρίως του σχεδίου που έχουν για την τόνωση της εικόνας τους ενόψει του 2016. Η Σύρος προηγήθηκε με την έγκριση προϋπολογισμού ύψους +200.000 ευρώ και τώρα έρχεται ο Δήμος Ιητών να προχωρήσει στην δημοσιοποίηση των δικού του ενεργειών ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν. Και όπως διαβάζουμε: εγκρίθηκε από το Δήμο Ίου το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νησιού με προϋπολογισμό 92.300 ευρώ  για το έτος 2016 Σύμφωνα με στοιχεία του Δήμου η Ίος, δέχεται κάθε έτος περίπου 100.000 επισκέπτες , έλληνες και αλλοδαπούς. Με τον τουρισμό ασχολείται το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Ο αριθμός των αλλοδαπών επισκεπτών τα τελευταία έτη έχει αρχίσει και φθίνει και κατά το έτος 2011 παρατηρήθηκε μειωμένος αριθμός και στους έλληνες επισκέπτες λόγω της γενικευμένης οικονομικής κρίσης της χώρας μας. Το έτος 2012 και έως σήμερα παρατηρήθηκε αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών και ο Δήμος θεωρεί ότι σε αυτό έχει συμβάλει κατά πολύ η διαφημιστική καμπάνια μέσω του προγράμματος τουριστικής προβολής του δήμου Ιητών.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Ο στόχος της τουριστικής προβολής είναι να αναδειχτεί το νησί ως τουριστικός προορισμός, να προβληθούν οι ομορφιές του νησιού, τα καταλύματα, τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, τα θαλάσσια σπορ, ο θρησκευτικός και πολιτιστικός τουρισμός, να διευκολυνθεί ο επισκέπτης και να αισθανθεί οικεία κατά την διάρκεια των διακοπών του, να αναδειχτούν τα μονοπάτια και να προωθηθεί ο εναλλακτικός τουρισμός, να οργανωθεί σωστά και επαγγελματικά το site (διαδίκτυο) του Δήμου Ιητών, με παράλληλη προβολή των επαγγελματιών και διαφήμισης του νησιού. Επίσης να προγραμματιστεί η λήψη στατιστικών στοιχείων που να αφορούν τους επισκέπτες προκειμένου να γίνει η οργάνωση των ενεργειών για τα επόμενα χρόνια.

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Το έτος 2014 ο δήμος Ιητών λόγω έλλειψης κλαδικών συλλόγων, όπως και τα προηγούμενα χρόνια 2011-2012-2013, έχοντας αναλάβει την τουριστική προβολή του νησιού, πήρε μέρος στην Τουριστική έκθεση ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ στη Θεσσαλονίκη, στην Τουριστική έκθεση EXPO ATHENS στην Αθήνα, στην ΒΙΤ στο Μιλάνο, στην διεθνή έκθεση του Βερολίνου, έγινε παρουσίαση του νησιού σε tour operators στην Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη μέσω ιδιωτών, συμμετείχε σε ημερίδα για την προώθηση της κρουαζιέρας στο νησί που διοργάνωσε η εταιρεία που εκτελεί την κρουαζιέρα, έστειλε έντυπο υλικό στην έκθεση στο Όσλο και στην Μόσχα, φιλοξένησε δημοσιογράφους, bloggers, γαστρονόμους δημοσιογράφους, εντάχθηκε στο πρόγραμμα leader για την δημιουργία γραφείου τουριστικής προβολής, σε συνεργασία με επιχειρηματίες του νησιού έδωσε προσφορές ως τύπο διαφήμισης, προβλήθηκε το νησί  σε έντυπα, ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο, ιστότοπο, συνέχισε την συνεργασία με την εταιρεία managment, δόθηκαν συνεντεύξεις δημάρχου και προέδρου τουριστικής επιτροπής σε κανάλια ελληνικά και ξένα. Αυτή η πολύπλευρη προσπάθεια δείχνει να αποδίδει καρπούς καθότι για το έτος 2015 παρατηρείται σημαντική αύξηση των επισκέψεων στο νησί.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

– ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Παρατηρήθηκε ότι στις τουριστικές εκθέσεις υπάρχει μεγάλη ζήτηση σε αφίσες και ηλεκτρονικό υλικό όπως CD.

Προκειμένου για την κάλυψη σε έντυπο υλικό, κατά την παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις αλλά και για εσωτερική διανομή (κατόπιν αιτήσεων επισκεπτών), απαιτούνται τα εξής:

Α. Διπλής όψεως χάρτης του νησιού. Στη μία πλευρά οδικός χάρτης και στην άλλη χάρτης με διαδρομές μονοπατιών και οδηγού θρησκευτικού τουρισμού.

Β. Επανέκδοση του ήδη υπάρχοντος εντύπου σε πολλές γλώσσες. ΄Εκδοση ενός εντύπου στα αγγλικά, ιταλικά, ρώσικα, γερμανικά, νορβηγικά, γαλλικά, ισπανικά.

Γ. ΄Εκδοση φυλλαδίου με όλες τις επιχειρήσεις του νησιού. Η έκδοση αυτή μπορεί να υποστηριχτεί οικονομικά από τους επαγγελματικούς συλλόγους.

Δ. Εκτύπωση αφισών. Παρατηρήθηκε, από την παρουσία σε εκθέσεις, μεγάλη ζήτηση σε αφίσες.

Ε. Έκδοση CD με βίντεο και φωτογραφίες του νησιού και πληροφοριακό υλικό

-ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Η παρουσίαση του νησιού σε τουριστικές εκθέσεις είναι επιβεβλημένη. Στόχος  είναι οι εκθέσεις:

Λονδίνο – world travel market

Θεσσαλονίκη – ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

Αθήνα –Greek Tourism EXPO

Κωνσταντινούπολη- Emitt

Στοκχόλμη- Greekland Panorama

Μιλάνο- ΒΙΤ

Βερολίνο – ΙΤΒ

Όσλο- Παρουσίαση του νησιού σε Εμπορικό Κέντρο

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ότι γίνονται εκδηλώσεις παρουσίασης τουριστικών προορισμών σε μεγάλα εμπορικά κέντρα κυρίως πρωτευουσών κρατών με παράλληλη παρουσίαση είτε χορευτικών συγκροτημάτων είτε παραδοσιακών προϊόντων. Τέτοιου είδους εκδηλώσεις συνηθίζονται στις Σκανδιναβικές χώρες και υπάρχει πρόθεση για συμμετοχή κυρίως στο Όσλο και σε πόλη της Δανίας, όταν θα υπάρχει  μία τέτοια πρόταση από την εταιρεία management που υποστηρίζει τον Δήμο. 

Ένας άλλος εναλλακτικός τρόπος προβολής τουριστικού προορισμού είναι η παρουσίαση τριών ή τεσσάρων νησιών ταυτόχρονα σε ελληνικές πρεσβείες στις πρωτεύουσες χωρών παρουσία εκπροσώπων του τοπικού τύπου και επαγγελματιών εισαγωγέων. Ήδη ο Δήμος συμμετείχε στην Βιέννη σε εκδήλωση τέτοιου είδους που διοργάνωσε η ελληνική πρεσβεία με πολύ καλά αποτελέσματα.

Επειδή είναι εν ενεργεία ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ Ιου-Σικίνου-Φολεγάνδρου-Ανάφης, σε κάποιες από αυτές τις εκθέσεις, όπως στο ΜΕΤΡΟ (Σύνταγμα-Αθήνα) και στην έκθεση Τροφίμων για την παρουσίαση των παραδοσιακών προϊόντων, θα μπορούσε να γίνει παράλληλη παρουσίαση των τεσσάρων νησιών, όπως είχε γίνει στην παράλληλη προβολή στην έκθεση ΜΕΤΡΟ στο Σύνταγμα το 2011. Επίσης θα πρέπει να προωθηθεί η ιδέα της οργάνωσης μιας ελληνικής βραδιάς στο ΄Οσλο σε συνεργασία με τον ΕΟΤ Σκανδιναβίας μιας και η Νορβηγική νεολαία έχει ιδιαίτερη προτίμηση για την ΄Ιο.

-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Η προβολή τουριστικών προορισμών μέσω του διαδικτύου και η όλο και περισσότερη χρήση του σε όλο τον κόσμο επιβάλλει την παρουσία του δήμου σε αυτόν τον τομέα. Ο δήμος Ιητών προσβλέπει συνεργασία με εταιρεία προώθησης και διαφήμισης στο διαδίκτυο με εμπειρία στο χώρο. Ο Δήμος Ιητών στην ιστοσελίδα του έχει συμπεριλάβει, όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς και την προβολή των αξιοθέατων.

-ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Α. Συντήρηση και βελτίωση της ιστοσελίδας του Δήμου

Β. Συνεργασία με εταιρεία για προώθηση e-mail με τουριστικά θέματα και προσφορές σε εξειδικευμένα σύνολα πελατών

Γ. Δημιουργία «τράπεζας-αρχείου e-mail» επισκεπτών, σε συνεργασία με τις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού ( η χρησιμότητά του έγκειται στην συνεχή επαφή με τον πελάτη).

Δ. Διαφημιστική προώθηση τριών ή τεσσάρων μηνών σε travel websites.

Ε. Έκδοση CD με βίντεο ή φωτογραφίες

-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ MARKETING-ΠΡΟΒΟΛΗΣ

Προκειμένου το νησί αλλά και ο Δήμος να ξεφύγει από τις ερασιτεχνικές προσπάθειες προβολής οι οποίες στο παρελθόν έγιναν χωρίς να στηριχτούν σε στατιστικά στοιχεία όπως εθνικότητες επισκεπτών, διερεύνηση αγορών και ηλικιών κ.α. έχει ήδη συνεργαστεί και θα συνεργαστεί με συμβουλευτική εταιρεία που έχει εξειδίκευση στο τουριστικό marketing. Η (οποιαδήποτε) εταιρεία θα πρέπει μέσα στις υποχρεώσεις της να εντάξει και την παράδοση στατιστικών στοιχείων στο Δήμο Ιητών.

-ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Για τις καταχωρήσεις σε ελληνικά έντυπα και περιοδικά που προβάλλουν το νησί, τις ομορφιές του και τα παραδοσιακά προϊόντα (βραβευμένο διεθνώς τυρί), είναι απαραίτητη η συνεργασία με ειδικό σύμβουλο και ο οποίος θα συνεργάζεται με την εταιρεία marketing-προβολής για τα καλλίτερα αποτελέσματα. Ο εν λόγω σύμβουλος θα πρέπει να έχει την δυνατότητα να φέρει την τουριστική επιτροπή του Δήμου Ιητών σε επαφή τόσο με τα εγχώρια έντυπα, όσο και με τα τηλεοπτικά κανάλια για συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές και παρουσίαση του νησιού και των παραδοσιακών προϊόντων.

-ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Η φιλοξενία και η ξενάγηση των δημοσιογράφων ειδικών τουριστικών εντύπων αλλά και εβδομαδιαίων περιοδικών είναι επιβεβλημένη καθώς μπορεί να αποτελέσει όχημα διαφήμισης με χαμηλό κόστος. Κατά το έτος 2015 φιλοξενήθηκαν Ιταλοί, Γάλλοι, Γερμανοί, Βρετανοί και Έλληνες δημοσιογράφοι bloggers και δημοσιογράφοι γαστρονομίας που ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν και έγιναν 46 δημοσιεύσεις για το νησί σε διεθνή έντυπα τουρισμού.

-ΠΟΡΟΙ

Ο δήμος Ιητών κάθε χρόνο εντάσσει στον προϋπολογισμό του τα εξής κονδύλια:

1. Για την έκδοση φυλλαδίων 15.000 ευρώ

2. Για την συνεργασία με την εταιρεία management 15.000 ευρώ

3. Για την συμμετοχή σε εκθέσεις 20.000 ευρώ

4. Για την φιλοξενία και τις δημοσιεύσεις 15.000 ευρώ

5. Για το διαδίκτυο και την ιστοσελίδα 9.000  ευρώ

Στα ποσά αυτά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και όλες οι προσφορές που κάνουν οι επαγγελματίες τόσο σε φιλοξενίες όσο και σε προσφορές σε προϊόντα.  Προκειμένου ο δήμος να εξασφαλίσει περισσότερα χρήματα για την προβολή του νησιού μιας και ο τουρισμός είναι η κύρια πηγή εσόδων του νησιού μας, προτείνεται στην οικονομική Επιτροπή του δήμου η επιβολή ενός τέλους τουριστικής προβολής, τέλος που έχουν ήδη αποδεχτεί στις δημόσιες διαβουλεύσεις οι κάτοικοι της Ίου.

Πηγή: Tornosnews.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σίφνος: Παραδοσιακό Πάσχα με κατάνυξη και αυθεντικότητα

Η παραδοσιακή φιλοξενία των Σιφνιών και η μοναδική ομορφιά του τοπίου καθιστούν τη Σίφνο ιδανικό προορισμό για όσους αναζητούν κάτι παραπάνω από μια απλή εξόρμηση.

Ελλάδα: Τα έθιμα του Πάσχα σε κάθε γωνιά της χώρας (videos)

Το σταθερό σε όλη την Ελλάδα τελετουργικό, συμπληρώνεται με πολλά ιδιαίτερα έθιμα σε κάθε γωνιά της χώρας

Στην λειτουργία της πρώτης Ανάστασης στην Τήνο ο Πρωθυπουργός

Χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρακολούθησε την ακολουθία και περιφορά του Επιταφίου επίσης στο νησί

Καμπανάκι για τους κινδύνους από τη χρήση βεγγαλικών και φωτοβολίδων. Ας επιλέξουμε το φως και όχι τη φλόγα

Η χρήση φωτοβολίδων και βεγγαλικών αποτελεί πολλαπλή απειλή. Η πρόληψη και η συνειδητή αποφυγή χρήσης τους είναι ευθύνη όλων μας.

Μεξικό: Νέος «μνηστήρας» για τον Γιώργο Γιακουμάκη 

Ο Έλληνας φορ δεν διάγει την καλύτερή του περίοδο στο Μεξικό – Ξανά στο προσκήνιο MLS ομάδες

Νάξος – Γ. Βρούτσης: πρωινός καφές με τους Μανωλά – Σιόβα

Ο Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης βρίσκεται στη Νάξο και απολαμβάνει τον πρωινό του καφέ με τους Κώστα Μανωλά και Δημήτρη Σιόβα

Άγιο Φως: H Τελετή Αφής στα Ιεροσόλυμα (video)

Το Άγιο Φως, θα μεταφερθεί με προγραμματισμένες, αλλά και έκτακτες, ειδικές πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air σε 8 προορισμούς της ελληνικής επικράτειας.

Κουφονήσια – Μεγάλη Παρασκευή: Περιφορά Επιταφίου με δάδες και εγκώμια (photos)

Κατανυκτική περιφορά του Επιταφίου στα γραφικά σοκάκια του Κουφονήσια (Photos)

Νάξος: Στον Ιερό Ναό Παντανάσσης η πρώτη Ανάσταση (video)

Πρωί Μεγάλου Σαββάτου και η πρώτη Ανάσταση στον Ιερό Ναό Παντανάσσης Νάξου είναι γεγονός (video)

115 αγροτικοί γιατροί θα ενισχύσουν τα νησιά ενόψει του καλοκαιριού

Θετική ανταπόκριση στην πρόσκληση της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Νάξος – Πανναξιακό τουρνουά Τάβλι: Παν. Σορώκος ή Κοντόπουλος ο νέος πρωταθλητής;

Ο μεγάλος τελικός του 11ου Πανναξιακού Τουρνουά Τάβλι ξεκινάει: Παναγιώτης Σορώκος ή Πέτρος Κοντόπουλος ο μεγάλος νικητής; Η πορεία έως την κατάκτηση του τροπαίου

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Fast Ferries – Νάξος: Ξεκίνησαν οι προσεγγίσεις του “Andros” δύο φορές την εβδομάδα

Ξεκίνησε τις προσεγγίσεις του στην Νάξο το FAST FERRIES ANDROS - Μέχρι πότε θα έρχεται στη Νάξο, ποιο πλοίο θα το αντικαταστήσει

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Νάξος: Οι Γερμανοί απολαμβάνουν την φιλοξενία και την ομορφιά του νησιού μας (video)

Ύμνοι της γερμανικής τηλεόρασης για το «ονειρεμένο» Πάσχα στη Νάξο (video) - Τι λέει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κατσαράς

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group

Αμοργός- Χοζοβιώτισσα: Ένας μοναχός, ένα παιδί, μια εικόνα χίλιες λέξεις

Πολύς κόσμος επιλέγει τους Ιερούς χώρους των μοναστηριών για να ζήσει τις μέρες της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα σιωπηλά και ήρεμα όπως ακριβώς αρμόζει στη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.