Από την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου επιστρέφει στα ενδοκυκλαδικά το «Αρτεμις» έως τις 31 Ιανουαρίου 2016 – Χωρίς πλοίο παραμένουν οι Ανατολικές Κυκλάδες
Τώρα να γελάσουμε ή να κλάψουμε… Η 16η Νοεμβρίου ήταν η καταλυτική ημερομηνία για την υποβολή προτάσεων για την κάλυψη των δύο δρομολογιακών γραμμών στα ενδοκυκλαδικά με βάση τον διαγωνισμό που είχε ανακοινωθεί εδώ και δύο μήνες, όμως παρά την έντονη φημολογία για ενδιαφέρον από τουλάχιστον τέσσερις εταιρίες, τελικά μόνο η …συνήθης ύποπτη Hellenic Seaways έδωσε το παρών… Και κατέθεσε προσφορά για τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, που έτσι κι αλλιώς αυτές τις ημέρες καλύπτει. Μάλιστα, από την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου (και έως το τέλος Ιανουαρίου του 2016 με βάση την τελευταία ανανέωση σύμβασης την 1η Νοεμβρίου) θα μπει και πάλι στα …νερά των Κυκλάδων το «Αρτεμις» που θα πάρει τη θέση του «Hellenic Wind» που εξυπηρετούσε τα νησιά εδώ και ένα μήνα.
Και πλέον αναμένεται να δούμε τι μέλλει γενέσθαι από τη στιγμή που όπως αναφέραμε η 16η Νοεμβρίου πέρασε … και δεν ακούμπησε. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εταιρίες δεν θα εμπλακούν πριν από τις αρχές Μαρτίου στα δρομολόγια με δεδομένο ότι η δρομολογιακή γραμμή Νο 1 (Δυτικές Κυκλάδες) καλύπτεται ήδη από το «Αρτεμις» ενώ για την 2η γραμμή (Ανατολικών Κυκλάδων) ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία πίεση για άμεση κάλυψη… Να σημειώσουμε ότι με βάση τα σενάρια που είχαμε δει το φως της δημοσιότητας εκτός από την Hellenic Seaways (με τα πλοία «Αρτεμις» και «Hellenic Wind», ενδιαφέρον είχε δείξει τόσο η Fast Ferries με το «Αικατερίνη Π.», όσο και η Πορτογαλικών συμφερόντων Portucalense Shipping Company με το πλήρως ανακαινισμένο «Εξπρές Σαντορίνη». Και βέβαια δεν ήταν λίγοι αυτοί που περίμεναν και την έκπληξη από την Sea Jets που εμφανίζεται να έχει αυτή τη στιγμή τα περισσότερα και νεώτερα πλοία στο Αιγαίο… Να σημειώσουμε επίσης ότι η νέα σύμβαση θα έχει διάρκεια τρία χρόνια αλλά όπως αναφέραμε ουδείς… ενδιαφέρθηκε επίσημα για τη 2η γραμμή.
Ποιες όμως είναι οι δρομολογιακές γραμμές και τα ποσά των επιδοτήσεων ανά πλήρες δρομολόγιο, ανάλογα με τις κατηγορίες, στις οποίες ανήκουν τα πλοία, σύμφωνα με την παλαιότητά τους.
Δρομολογιακή γραμμή 1
Α) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται. Επιδότηση με 15.244,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο για πλοίο κατηγορίας 2 και 12.195,45 ευρώ για πλοίο κατηγορίας 3
Β) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση με 30.733,04 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο (κατηγορία 2) ή 24.586,43 ευρώ (κατηγορία 3).
Γ) Σύρος – Πάρος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα, χωρίς προσέγγιση στην Πάρο στο ένα εξ’ αυτών. Επιδότηση με 25.813,44 ευρώ (κατηγορία 2) ή 20.650,75 ευρώ (κατηγορία 3).
Δ) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση 9.349,27 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.479,42 ευρώ (κατηγορία 2)
Δρομολογιακή γραμμή 2
Α) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή, με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 9,535,70 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.628,72 ευρώ (κατηγορία 3)
Β) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή, με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα (Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται). Επιδοτείται με 15.548,65 ευρώ (κατηγορία 2) ή 12.498,92 ευρώ (κατηγορία 3).
Γ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσι – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος – Πάρος – Σύρος με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδοτείται με 26.328,78 ευρώ (κατηγορία 2) ή 21.063,02 (κατηγορία 3).
Δ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Θηρασιά – Θήρα – Ανάφη και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 31.305,62 ευρώ (κατηγορία 2) ή 25.044,50 ευρώ (κατηγορία 3).