Με απόφαση της ΟΜΥΛΕ έχουμε στάση εργασίας την Τετάρτη (21/10) και απεργία στα λιμάνια σε 24ωρη βάση την Πέμπτη (22/10)
Με σύνθημα “όχι” στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών προκήρυξαν στάση εργασίας οι εργαζόμενοι στα λιμάνια γα την ερχόμενη Τετάρτη (21/10), ενώ την Πέμπτη θα πραγματοποιήσουν 24ωρη Πανλιμενική απεργία, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λθιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) προκήρυξε επίσης συγκέντρωση στην Πλατεία Καραϊσκάκη, ώρα 11:00 πμ και πορεία στο Υπουργείο Ναυτιλίας… .
Η ΟΜΥΛΕ διεκδικεί:
– Αποτροπή κάθε μορφής ιδιωτικοποίησης των Λιμανιών. Ιδιαίτερα να ακυρωθεί η πώληση των ΟΛΠ, ΟΛΘ ΟΛΘ -0,53% και να θεμελιωθεί ο ισχυρός Δημόσιος Χαρακτήρας των Λιμανιών.
– Κατοχύρωση θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων με ελεύθερες συλλογικές συμβάσεις σε όλα τα Λιμάνια.
– Στελέχωση των Λιμανιών με προσωπικό πλήρους και σταθερής απασχόλησης με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
– Βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα και συντάξεις αξιοπρέπειας.
– Να δομηθούν θεσμικές και αρμονικές σχέσεις με τις επιλιμένιες πόλεις και να ενδυναμωθεί ο κοινωνικός ρόλος των Λιμανιών.
– Να προωθηθεί η αναπτυξιακή προοπτική των Λιμανιών με αξιοποίηση των ιδίων κεφαλαίων, των δανειακών δυνατοτήτων και των ευρωπαϊκών κονδυλίων.
ΠΝΟ απεεργία
Και βέβαια να πούμε ότι ενδέχεεται να μπει στο παιχνίδι και η ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) που είναι σε αναβρασμό λόγω των αλλαγών που έρχονται στην ακτοπλοία με βάση τα προαπαιτούμενα της μνημονιακής συμφωνίας. Την περασμένη εβδομάδα (14/10) είχαν συνάντηση οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ με τον αρμόδιο υπουργό κ. Δρίτσα και αμέσως μετά οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ ανέφεραν πως αν η κυβέρνηση υιοθετήσει την πρόβλεψη αυτή, η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας είναι επιφορτισμένη να προσδιορίσει το χρόνο για την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων. Πρόσθεσαν επίσης, ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα, πως κέρδη (και μάλιστα μεγάλα) θα προσκομίσει μονάχα στις ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας, ενώ αντίθετα θα επιφέρει στο ΝΑΤ μεγάλες οικονομικές απώλειες. Οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ, τόνισαν εξάλλου ότι η μείωση του ποσοστού των Ελλήνων ναυτικών στη σύνθεση των πληρωμάτων, θα έχει επιπτώσεις και στην ασφάλεια των επιβατών, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.
Από πλευράς του, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, παρατήρησε πως η επίμαχη επιδίωξη των δανειστών, εκδηλώθηκε κατά τα πρώτα δύο μνημόνια στο όνομα της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. «Μπορεί μεν να αποτελεί δέσμευση με πιεστικότητα και εξαναγκασμό, ωστόσο δεν είναι στην πολιτική μας, δεν την θεωρούμε σωστή και θα παλέψουμε μέχρι τέλους για την καλύτερη δυνατή λύση: είτε να μην εφαρμοστεί άμεσα, είτε η εφαρμογή της να έχει τις μικρότερες δυνατές επιπτώσεις» ανέφερε ο κ. Δρίτσας. Αντίστοιχα, εκτός της πολιτικής αντίληψης της κυβέρνησης είναι και η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά – υπενθύμισε ο υπουργός. «Και τα δύο θα προσπαθήσουμε να τα αντιμετωπίσουμε με εξάντληση όλων των δυνατοτήτων για να είναι όσο γίνεται κοντύτερα στις ανάγκες της κοινωνίας αλλά και των εργαζομένων» συμπλήρωσε.