Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΓιατί να μην εκτελούνται οι λαθρεπιβάτες;

Γιατί να μην εκτελούνται οι λαθρεπιβάτες;

|

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ ζήτησε να φυλακίζονται όσοι δεν πληρώνουν εισιτήριο στα Μέσα μεταφοράς και ο υπουργός αντιπρότεινε …εκτέλεση. 

Αυτά μόνο στην Ελλάδα εν έτη 2015 μπορεί να συμβαίνουν… 

Την καρατόμηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών μετά από την πρόταση του πρώτου για σύλληψη των λαθρεπιβατών στα ΜΜΜ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, πρότεινε την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης κατά την ακρόασή του για το Πολυνομοσχέδιο στην Επιτροπή της Βουλής.

Μιλώντας στην επιτροπή, ο κ. Δημητριάδης ζήτησε επί της ουσίας να συλλαμβάνονται όσοι πιάνονται χωρίς εισιτήριο στα Μέσα Μεταφοράς. Η πρόταση, αυτή του κ. Γρηγόρη Δημητριάδη όταν ακούστηκε δεν προκάλεσε καμία απολύτως αντίδραση, ακόμα και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που άλλοτε έχυναν αγωνιστικό αίμα… για δωρεάν μετακινήσεις χωρίς εισιτήρια και στα κινήματα του «Δεν πληρώνω».

Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, αυτό που πρότεινε για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, ήταν «οι παραβάτες να μην τιμωρούνται σε επίπεδο πταίσματος αλλά σε βαθμό πλημμελήματος»!

Ποια η διαφορά μεταξύ πταίσματος και πλημμελήματος, για κάποιον που θα πιαστεί χωρίς να έχει «κόψει» εισιτήριο;

Πταίσμα: Προβλέπει ως ποινή την κράτηση ή την επιβολή προστίμου. Η διάρκεια της κράτησης κυμαίνεται από μία ημέρα ως ένα μήνα. Σήμερα ο νόμος κατά της λαθρεπιβίβασης του ΟΑΣΑ προβλέπει μόνο την επιβολή προστίμου, περίπου 60πλάσιο του κομίστρου.

Πλημμέλημα: Ο ένοχος θα τιμωρείται με φυλάκιση από τρία έως πέντε έτη. Ο παραβάτης είτε θα οδηγείται στο Αυτόφωρο είτε θα δικάζεται με τακτική δικάσιμο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο. Εάν ο κατηγορούμενος θελήσει να κάνει έφεση της πρωτόδικης απόφασης αυτή θα δικαστεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο. Ο παραβάτης για να κριθεί ένοχος για πλημμέλημα, απαιτείται να έχει δόλο (πρόθεση), εκτός κι αν ο νόμος θα προβλέπει να τιμωρείται ρητώς και η αμέλεια.

«Απαντώντας», ωστόσο, στον κ. Δημητριάδη, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, προανήγγειλε την καρατόμησή του, εξαιτίας ακριβώς της πρότασής του για αλλαγή του ποινικού κώδικα, ώστε να τιμωρούνται ακόμα και με φυλάκιση όσοι χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο.

Ο υπουργός μάλιστα υπαινίχθηκε πως το υψηλόβαθμο στέλεχος του οργανισμού αστικών συγκοινωνιών συμβουλεύει και τους εκπροσώπους των δανειστών, καθώς, όπως είπε, ανάλογη πρόταση του έκαναν και οι λεγόμενοι Θεσμοί.

«Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, ο κ. Δημητριάδης πρότεινε να μετατραπεί από πταίσμα σε πλημμέλημα η χρήση των ΜΜΜ χωρίς εισιτήριο» είπε ο κ. Σπίρτζης σύμφωνα με το protothema.gr, για να προσθέσει: «Δηλαδή να συλλαμβάνονται και να φυλακίζονται από τρία ώς πέντε έτη όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο. Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιου είδους προτάσεις. Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας. Δεν μπορώ να καταλάβω πως λένε τέτοια πράγματα άνθρωποι που είναι πολλά χρόνια στα μέσα μεταφοράς. Έχουν ευθύνη για το χάλι τους, έχουν ευθύνη για τους λαθροκυνηγούς. Έχουμε ευθύνη κι εμείς γιατί δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμα. Αυτή ήταν και η πρόταση που μας έκαναν οι θεσμοί. Να αλλάξουμε τον ποινικό κώδικα».

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο. Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει Διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, το αντίθετο, τη διόγκωσε με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ. Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.

Ασφαλώς, βέβαια, το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει ότι τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς στην πόλη μας, αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης.

Το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου έχει στόχο την ανάπτυξη των Συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη. Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης.

Στους άξονες αυτούς, η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ.

Πηγή: Koolnews.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Β. Κικίλιας: “Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων”

Β. Κικίλιας: «Στηρίζουμε με κάθε τρόπο την νησιωτικότητά μας- Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων»

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.