Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΕρχεται νέος διαγωνισμός

Ερχεται νέος διαγωνισμός

|

Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και πάλι στο προσκήνιο – Η προκήρυξη διαγωνισμού – το “όχι” στη πρόταση Αντιπεριφερειάρχη Μαργαρίτη για Μύκονο 

Από τις 11 Οκτωβρίου του 2014, εδώ κι έναν χρόνο σχεδόν οι Κυκλάδες βιώνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις… Ο …τραυματισμός του «Aqua Jewel» (είδε την αριστερή του μηχανή να … παραδίδει το πνεύμα της ενώ βρίσκονταν έξω από τη Νάξο προερχόμενο από την Φολέγανδρο) σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα της ακτοπλοϊκής εταιρίας Nel Lines φέρνουν τους Κυκλαδίτες στα όρια της … παράνοιας. Για πρώτη φορά στην ιστορία των δρομολογίων το 2015 δύο φορές οι Κυκλάδες έμειναν για διάστημα άνω της μίας εβδομάδας χωρίς πλοίο κάτι που προκάλεσε ουκ ολίγα προβλήματα – κυρίως οικονομικά στους κατοίκους των μικρότερων νησιών που βλέπουν πλοία όπως το πάλαι πότε Aqua Spirit, Aqua Jewel ή και τώρα το «Αρτεμις» ως την ελπίδα για ένα καλύτερο …σήμερα. Στις 24 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται μία ακόμη απευθείας ανάθεση από το αρμόδιο υπουργείο προς την ακτοπλοϊκή εταιρία Hellenic Seaways και το «Άρτεμις» που καλύπτει τις τρεις γραμμές στις Δυτικές Κυκλάδες είναι έτοιμο προς … αποχώρηση. Το προσωρινό που έγινε μόνιμο από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2014 με διαδοχικές απευθείας αναθέσεις φτάνει στο τέλος του. Και τώρα;

Πρόταση

Την περασμένη Τετάρτη είχαμε την πραγματοποίηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην Αθήνα. Βασικό θέμα συζήτησης τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Ο αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού στο Νότιο Αιγαίο ως εκπρόσωπος των Ξενοδόχων Ελλάδας κ. Γιάννης Μαργαρίτης στα πλαίσια της εισήγησής του κατέθεσε πρόταση για αλλαγή δρομολογίων και ένταξη της Μυκόνου στον σχεδιασμό για τη νέα χρονιά με δεδομένο ότι υπάρχουν ομάδες που κινούνται σε όλες τις Κυκλάδες από και προς τη Μύκονο. Όπως επίσης πρότεινε και τη δωρεάν μετακίνηση των αθλητικών σωματείων εντός των Νομών στα πλαίσια των επιδοτούμενων δρομολογίων. Αμφότερες οι προτάσεις μετατέθηκαν για την επόμενη συνεδρίαση με δεδομένο ότι δεν υπήρχε η ανάλογη οικονομική μελέτη. Η Μύκονος όμως μάλλον χάνεται από τη στιγμή που στην προκήρυξη που δόθηκε στη δημοσιότητα με τις δύο γραμμές στις Κυκλάδες δεν υπάρχει για μία ακόμη χρονιά…

Εταιρίες 

Με δεδομένο ότι είχαν γίνει από τα μέσα Αυγούστου έως σήμερα δύο προτάσεις για να έρθουν εταιρίες και να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, οι οποίες απέβησαν άκαρπες, το ΣΑΣ προχώρησε σε νέο διαγωνισμό όπου τα στάνταρ είναι τα χαμηλότερα δυνατά… Ελάχιστη μεταφορική ικανότητα 200 επιβατών το χειμώνα και 350 το καλοκαίρι, επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 400 τετραγωνικά μέτρα, εκ των οποίων 200 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων, και ολικό μήκος 75 μέτρα. Ποιες είναι οι εταιρίες που ενδιαφέρονται; Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Κυκλαδική» η σίγουρη είναι η Hellenic Seaways που εκτός από το «Άρτεμις» μπορεί να δρομολογήσει και το «Πήγασος» ενώ ενδιαφέρον αναμένεται να δείξουν τόσο η Alpha Ferries  (έχει στη διάθεσή της το «Aqua Jewel» το οποίο είχε ναυλώσει στην ΝΕΛ πριν από πέντε χρόνια) όσο και η εταιρία Fast Ferries που αναπτύσσεται γρήγορα με έδρα την Ραφήνα και κυρίως κινείται κυρίως στις Βόρειες Κυκλάδες με πλοία όπως το «Αικατερίνη Π» ή το «Θεολόγος» ή το «Άνδρος». Η αγωνία πάντως αναμένεται να τελειώσει λίγο πριν το τέλος του μήνα…

Οσο για τις δρομολογιακές γραμμές και τα χρήματα με τα οποία επιδοτούνται;

Δρομολογιακή γραμμή 1

Α) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται. Επιδότηση με 15.244,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο για πλοίο κατηγορίας 2 και 12.195,45 ευρώ για πλοίο κατηγορίας 3

Β) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση με 30.733,04 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο (κατηγορία 2) ή 24.586,43 ευρώ (κατηγορία 3).

Γ) Σύρος – Πάρος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα, χωρίς προσέγγιση στην Πάρο στο ένα εξ’ αυτών. Επιδότηση με 25.813,44 ευρώ (κατηγορία 2) ή 20.650,75 ευρώ (κατηγορία 3).

Δ) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση 9.349,27 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.479,42 ευρώ (κατηγορία 2)

Δρομολογιακή γραμμή 2

Α) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή, με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 9,535,70 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.628,72 ευρώ (κατηγορία 3)

Β) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή, με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα (Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται). Επιδοτείται με 15.548,65 ευρώ (κατηγορία 2) ή 12.498,92 ευρώ (κατηγορία 3).

Γ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσι – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος – Πάρος – Σύρος με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδοτείται με 26.328,78 ευρώ (κατηγορία 2) ή 21.063,02 (κατηγορία 3).

Δ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Θηρασιά – Θήρα – Ανάφη και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 31.305,62 ευρώ (κατηγορία 2) ή 25.044,50 ευρώ (κατηγορία 3).

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: Ένας καλοκαιρινός προορισμός με ψυχή, τι πρέπει να γνωρίζετε πριν το ταξίδι σας

Η Κοινότητα Δονούσας ενημερώνει με σεβασμό και αγάπη τους επισκέπτες για βασικές οδηγίες που διαφυλάσσουν την ταυτότητα, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στο νησί.

Η Νάξος ζωντανεύει την ιστορία της με την εφαρμογή NAXOS AR!

Καινοτόμες πινακίδες με QR code στον Ναό του Απόλλωνα προσκαλούν κατοίκους και επισκέπτες σε μια εικονική αναβίωση του μνημείου – Μια πρωτοβουλία του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Κίμωλος: Η αθόρυβη ομορφιά του Αιγαίου, είναι ένας μυστικός Παράδεισος (video)

Από την Ψάθη στο Χωριό, ένα αυθεντικό ταξίδι στη γαλήνη, την αρχιτεκτονική και την αύρα του Αιγαίου

Kανονισμοί άρδευσης έως το 2026: Τέλος στις σπατάλες, αρχίζει η ορθή διαχείριση ύδατος

Ριζική αναδιάρθρωση στον αγροτικό υδατικό τομέα με σύγχρονους κανόνες, ενίσχυση παρακολούθησης και αξιοποίηση ανακυκλωμένου νερού – Προχωρούν έργα 500 εκατ. ευρώ.

Santo Wines – Καινοτομία στην παραγωγή οίνου: Μη οινοπνευματική οινοποίηση ΠΟΠ Σαντορίνη & ΠΓΕ Κυκλάδες

Παρουσίαση της πιλοτικής εφαρμογής νέας τεχνολογίας αφαίρεσης αλκοόλης με διατήρηση των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών

Χωρίς Τέλος Ταφής οι εισφορές των Δήμων στον ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου

Η Γενική Συνέλευση του ΦοΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, που πραγματοποιήθηκε στη Μύκονο το Σάββατο 14 Ιουνίου, επικύρωσε τους νέους Πίνακες Εισφορών των Δήμων, σε εφαρμογή του ν. 5193/2025

Στην Τήνο ο Γιάννης Βρούτσης: Ανακοινώνει Κολυμβητήριο 2 εκατ. ευρώ

Μεγάλη ημέρα για τον αθλητισμό στις Κυκλάδες – Στην Τήνο ο Αν. Υπουργός Αθλητισμού μαζί με κορυφαίους αθλητές για την ανακοίνωση του σύγχρονου κολυμβητηρίου στο νησί.

Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων: Φαβορί με γκολ και combo bets

Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων: Τσέλσι, Μπενφίκα και Φλαμένγκο στο επίκεντρο

Λειψυδρία: Η αφύπνιση που άργησε, προ των πυλών το Εθνικό Σχέδιο για τα Ύδατα

Σε φάση προμελέτης το μεγάλο έργο ενίσχυσης του Ευήνου, προτεραιότητα η αφαλάτωση στα νησιά – «Η δίψα θα έρθει», προειδοποιούν οι ειδικοί

Μαρίνα Κωνσταντίνου: Νίκη με καρδιά στο Sifnathlon, Μια πιλότος, ένα μετάλλιο, μια πράξη ανθρωπιάς (video)

Κατέκτησε την κορυφή στον αγώνα των 10 χλμ. και χάρισε το δώρο της σε μια μητέρα 7 παιδιών, τιμώντας την αθέατη δύναμη των γυναικών

Κόρωνος (Λυώνας) – Αντώνης Παπακωνσταντής: Έφυγε ξαφνικά, αλλά θα μείνει για πάντα δίπλα μας

Μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια ανάρτηση του Γιώργου Κουφόπουλου για τον αγαπημένο φίλο, συνοδοιπόρο και πρώην πρόεδρο του συλλόγου

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος

Συρματοπλέγματα στον Λυώνα και η επικείμενη (14/06) επίσκεψη Μενδώνη στη Νάξο

Κάτοικοι καταγγέλλουν αυθαίρετη περίφραξη αιγιαλού και προσβολή ιστορικού μνημείου – Σιωπή από τις Αρχές εν αναμονή της επίσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού

Νάξος: Μπήκαν τα θεμέλια της νέας πτέρυγας του Νοσοκομείου, ένα όραμα γίνεται πράξη

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της ουσιαστικής αναβάθμισης της δημόσιας υγείας στη Νάξο, με την τοπική κοινωνία να παρακολουθεί με ελπίδα και προσδοκία την πρόοδο του έργου.

Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου: Η τελευταία κεντήστρα της παράδοσης στη Χώρα της Νάξου

Από τη Μικρά Ασία στη Νάξο, η κυρία Στέλλα υφαίνει με βελόνα και νήμα τις μνήμες, τις ρίζες και την ψυχή ενός τόπου που δεν ξεχνά.