Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και πάλι στο προσκήνιο – Η προκήρυξη διαγωνισμού – το “όχι” στη πρόταση Αντιπεριφερειάρχη Μαργαρίτη για Μύκονο
Από τις 11 Οκτωβρίου του 2014, εδώ κι έναν χρόνο σχεδόν οι Κυκλάδες βιώνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις… Ο …τραυματισμός του «Aqua Jewel» (είδε την αριστερή του μηχανή να … παραδίδει το πνεύμα της ενώ βρίσκονταν έξω από τη Νάξο προερχόμενο από την Φολέγανδρο) σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα της ακτοπλοϊκής εταιρίας Nel Lines φέρνουν τους Κυκλαδίτες στα όρια της … παράνοιας. Για πρώτη φορά στην ιστορία των δρομολογίων το 2015 δύο φορές οι Κυκλάδες έμειναν για διάστημα άνω της μίας εβδομάδας χωρίς πλοίο κάτι που προκάλεσε ουκ ολίγα προβλήματα – κυρίως οικονομικά στους κατοίκους των μικρότερων νησιών που βλέπουν πλοία όπως το πάλαι πότε Aqua Spirit, Aqua Jewel ή και τώρα το «Αρτεμις» ως την ελπίδα για ένα καλύτερο …σήμερα. Στις 24 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται μία ακόμη απευθείας ανάθεση από το αρμόδιο υπουργείο προς την ακτοπλοϊκή εταιρία Hellenic Seaways και το «Άρτεμις» που καλύπτει τις τρεις γραμμές στις Δυτικές Κυκλάδες είναι έτοιμο προς … αποχώρηση. Το προσωρινό που έγινε μόνιμο από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2014 με διαδοχικές απευθείας αναθέσεις φτάνει στο τέλος του. Και τώρα;
Πρόταση
Την περασμένη Τετάρτη είχαμε την πραγματοποίηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην Αθήνα. Βασικό θέμα συζήτησης τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Ο αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού στο Νότιο Αιγαίο ως εκπρόσωπος των Ξενοδόχων Ελλάδας κ. Γιάννης Μαργαρίτης στα πλαίσια της εισήγησής του κατέθεσε πρόταση για αλλαγή δρομολογίων και ένταξη της Μυκόνου στον σχεδιασμό για τη νέα χρονιά με δεδομένο ότι υπάρχουν ομάδες που κινούνται σε όλες τις Κυκλάδες από και προς τη Μύκονο. Όπως επίσης πρότεινε και τη δωρεάν μετακίνηση των αθλητικών σωματείων εντός των Νομών στα πλαίσια των επιδοτούμενων δρομολογίων. Αμφότερες οι προτάσεις μετατέθηκαν για την επόμενη συνεδρίαση με δεδομένο ότι δεν υπήρχε η ανάλογη οικονομική μελέτη. Η Μύκονος όμως μάλλον χάνεται από τη στιγμή που στην προκήρυξη που δόθηκε στη δημοσιότητα με τις δύο γραμμές στις Κυκλάδες δεν υπάρχει για μία ακόμη χρονιά…
Εταιρίες
Με δεδομένο ότι είχαν γίνει από τα μέσα Αυγούστου έως σήμερα δύο προτάσεις για να έρθουν εταιρίες και να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, οι οποίες απέβησαν άκαρπες, το ΣΑΣ προχώρησε σε νέο διαγωνισμό όπου τα στάνταρ είναι τα χαμηλότερα δυνατά… Ελάχιστη μεταφορική ικανότητα 200 επιβατών το χειμώνα και 350 το καλοκαίρι, επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 400 τετραγωνικά μέτρα, εκ των οποίων 200 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων, και ολικό μήκος 75 μέτρα. Ποιες είναι οι εταιρίες που ενδιαφέρονται; Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Κυκλαδική» η σίγουρη είναι η Hellenic Seaways που εκτός από το «Άρτεμις» μπορεί να δρομολογήσει και το «Πήγασος» ενώ ενδιαφέρον αναμένεται να δείξουν τόσο η Alpha Ferries (έχει στη διάθεσή της το «Aqua Jewel» το οποίο είχε ναυλώσει στην ΝΕΛ πριν από πέντε χρόνια) όσο και η εταιρία Fast Ferries που αναπτύσσεται γρήγορα με έδρα την Ραφήνα και κυρίως κινείται κυρίως στις Βόρειες Κυκλάδες με πλοία όπως το «Αικατερίνη Π» ή το «Θεολόγος» ή το «Άνδρος». Η αγωνία πάντως αναμένεται να τελειώσει λίγο πριν το τέλος του μήνα…
Οσο για τις δρομολογιακές γραμμές και τα χρήματα με τα οποία επιδοτούνται;
Δρομολογιακή γραμμή 1
Α) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται. Επιδότηση με 15.244,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο για πλοίο κατηγορίας 2 και 12.195,45 ευρώ για πλοίο κατηγορίας 3
Β) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση με 30.733,04 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο (κατηγορία 2) ή 24.586,43 ευρώ (κατηγορία 3).
Γ) Σύρος – Πάρος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα, χωρίς προσέγγιση στην Πάρο στο ένα εξ’ αυτών. Επιδότηση με 25.813,44 ευρώ (κατηγορία 2) ή 20.650,75 ευρώ (κατηγορία 3).
Δ) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση 9.349,27 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.479,42 ευρώ (κατηγορία 2)
Δρομολογιακή γραμμή 2
Α) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή, με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 9,535,70 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.628,72 ευρώ (κατηγορία 3)
Β) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή, με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα (Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται). Επιδοτείται με 15.548,65 ευρώ (κατηγορία 2) ή 12.498,92 ευρώ (κατηγορία 3).
Γ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσι – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος – Πάρος – Σύρος με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδοτείται με 26.328,78 ευρώ (κατηγορία 2) ή 21.063,02 (κατηγορία 3).
Δ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Θηρασιά – Θήρα – Ανάφη και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 31.305,62 ευρώ (κατηγορία 2) ή 25.044,50 ευρώ (κατηγορία 3).