Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΕρχεται νέος διαγωνισμός

Ερχεται νέος διαγωνισμός

|

Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και πάλι στο προσκήνιο – Η προκήρυξη διαγωνισμού – το “όχι” στη πρόταση Αντιπεριφερειάρχη Μαργαρίτη για Μύκονο 

Από τις 11 Οκτωβρίου του 2014, εδώ κι έναν χρόνο σχεδόν οι Κυκλάδες βιώνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις… Ο …τραυματισμός του «Aqua Jewel» (είδε την αριστερή του μηχανή να … παραδίδει το πνεύμα της ενώ βρίσκονταν έξω από τη Νάξο προερχόμενο από την Φολέγανδρο) σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα της ακτοπλοϊκής εταιρίας Nel Lines φέρνουν τους Κυκλαδίτες στα όρια της … παράνοιας. Για πρώτη φορά στην ιστορία των δρομολογίων το 2015 δύο φορές οι Κυκλάδες έμειναν για διάστημα άνω της μίας εβδομάδας χωρίς πλοίο κάτι που προκάλεσε ουκ ολίγα προβλήματα – κυρίως οικονομικά στους κατοίκους των μικρότερων νησιών που βλέπουν πλοία όπως το πάλαι πότε Aqua Spirit, Aqua Jewel ή και τώρα το «Αρτεμις» ως την ελπίδα για ένα καλύτερο …σήμερα. Στις 24 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται μία ακόμη απευθείας ανάθεση από το αρμόδιο υπουργείο προς την ακτοπλοϊκή εταιρία Hellenic Seaways και το «Άρτεμις» που καλύπτει τις τρεις γραμμές στις Δυτικές Κυκλάδες είναι έτοιμο προς … αποχώρηση. Το προσωρινό που έγινε μόνιμο από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2014 με διαδοχικές απευθείας αναθέσεις φτάνει στο τέλος του. Και τώρα;

Πρόταση

Την περασμένη Τετάρτη είχαμε την πραγματοποίηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην Αθήνα. Βασικό θέμα συζήτησης τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Ο αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού στο Νότιο Αιγαίο ως εκπρόσωπος των Ξενοδόχων Ελλάδας κ. Γιάννης Μαργαρίτης στα πλαίσια της εισήγησής του κατέθεσε πρόταση για αλλαγή δρομολογίων και ένταξη της Μυκόνου στον σχεδιασμό για τη νέα χρονιά με δεδομένο ότι υπάρχουν ομάδες που κινούνται σε όλες τις Κυκλάδες από και προς τη Μύκονο. Όπως επίσης πρότεινε και τη δωρεάν μετακίνηση των αθλητικών σωματείων εντός των Νομών στα πλαίσια των επιδοτούμενων δρομολογίων. Αμφότερες οι προτάσεις μετατέθηκαν για την επόμενη συνεδρίαση με δεδομένο ότι δεν υπήρχε η ανάλογη οικονομική μελέτη. Η Μύκονος όμως μάλλον χάνεται από τη στιγμή που στην προκήρυξη που δόθηκε στη δημοσιότητα με τις δύο γραμμές στις Κυκλάδες δεν υπάρχει για μία ακόμη χρονιά…

Εταιρίες 

Με δεδομένο ότι είχαν γίνει από τα μέσα Αυγούστου έως σήμερα δύο προτάσεις για να έρθουν εταιρίες και να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, οι οποίες απέβησαν άκαρπες, το ΣΑΣ προχώρησε σε νέο διαγωνισμό όπου τα στάνταρ είναι τα χαμηλότερα δυνατά… Ελάχιστη μεταφορική ικανότητα 200 επιβατών το χειμώνα και 350 το καλοκαίρι, επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 400 τετραγωνικά μέτρα, εκ των οποίων 200 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων, και ολικό μήκος 75 μέτρα. Ποιες είναι οι εταιρίες που ενδιαφέρονται; Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Κυκλαδική» η σίγουρη είναι η Hellenic Seaways που εκτός από το «Άρτεμις» μπορεί να δρομολογήσει και το «Πήγασος» ενώ ενδιαφέρον αναμένεται να δείξουν τόσο η Alpha Ferries  (έχει στη διάθεσή της το «Aqua Jewel» το οποίο είχε ναυλώσει στην ΝΕΛ πριν από πέντε χρόνια) όσο και η εταιρία Fast Ferries που αναπτύσσεται γρήγορα με έδρα την Ραφήνα και κυρίως κινείται κυρίως στις Βόρειες Κυκλάδες με πλοία όπως το «Αικατερίνη Π» ή το «Θεολόγος» ή το «Άνδρος». Η αγωνία πάντως αναμένεται να τελειώσει λίγο πριν το τέλος του μήνα…

Οσο για τις δρομολογιακές γραμμές και τα χρήματα με τα οποία επιδοτούνται;

Δρομολογιακή γραμμή 1

Α) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται. Επιδότηση με 15.244,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο για πλοίο κατηγορίας 2 και 12.195,45 ευρώ για πλοίο κατηγορίας 3

Β) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση με 30.733,04 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο (κατηγορία 2) ή 24.586,43 ευρώ (κατηγορία 3).

Γ) Σύρος – Πάρος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή, με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα, χωρίς προσέγγιση στην Πάρο στο ένα εξ’ αυτών. Επιδότηση με 25.813,44 ευρώ (κατηγορία 2) ή 20.650,75 ευρώ (κατηγορία 3).

Δ) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδότηση 9.349,27 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.479,42 ευρώ (κατηγορία 2)

Δρομολογιακή γραμμή 2

Α) Σύρος – Τήνος – Άνδρος και επιστροφή, με εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 9,535,70 ευρώ (κατηγορία 2) ή 7.628,72 ευρώ (κατηγορία 3)

Β) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο και επιστροφή, με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα (Το τμήμα Κέα – Λαύριο δεν επιδοτείται). Επιδοτείται με 15.548,65 ευρώ (κατηγορία 2) ή 12.498,92 ευρώ (κατηγορία 3).

Γ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσι – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος – Πάρος – Σύρος με εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα. Επιδοτείται με 26.328,78 ευρώ (κατηγορία 2) ή 21.063,02 (κατηγορία 3).

Δ) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Θηρασιά – Θήρα – Ανάφη και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα. Επιδοτείται με 31.305,62 ευρώ (κατηγορία 2) ή 25.044,50 ευρώ (κατηγορία 3).

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Β. Κικίλιας: “Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων”

Β. Κικίλιας: «Στηρίζουμε με κάθε τρόπο την νησιωτικότητά μας- Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων»

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.