Για δεύτερη φορά σε διάστημα ενός μηνός ξεκόλλησε τμήμα ασφάλτου από το αεροδρόμιο της Μυκόνου, καταγγελίες που δεν τιμούν το πλέον δημοφιλή προορισμό στην Ελλάδα
Αεροδρόμιο Μυκόνου. Ένα αεροδρόμιο όπου κατά την καλοκαιρινή περίοδο μπορεί να έχουμε ακόμη και 160 πτήσεις ημερησίως, χωρίς να υπολογίζουμε τα ιδιωτικά αεροπλάνα μελών του διεθνούς τζετ στ. Κι όμως η εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης όταν πατάει το πόδι του στο «νησί των ανέμων» μάλλον δεν είναι και η πλέον ευχάριστη… οι περισσότεροι από τους τουρίστες δεν βρίσκουν καθίσματα στους χώρους αναμονής και αναγκάζονται να κάθονται στα… πατώματα, η υγιεινή στους χώρους είναι ανύπαρκτη όπως και η συντήρηση. Μάλιστα στο αεροδρόμιο της Μυκόνου παρατηρείται συνωστισμός στον χώρο ελέγχου διαβατηρίων και στο check-in. Όπως δεν αναφέρεται σε πρόσφατα δημοσίευμα της «Καθημερινής» σχετικά με το τι γίνεται πίσω από τα τζάμια του αεροδρομίου « βρετανοί τουρίστες περνούσαν την ώρα τους κατάχαμα, μπροστά από το μοναδικό κατάστημα τουριστικών ειδών εντός της πύλης, το οποίο το απόγευμα της Κυριακής παρέμενε κλειστό. Επισκέπτες από άλλες χώρες ανέμεναν πάνω από μία ώρα όρθιοι μέχρι να ακούσουν στα μεγάφωνα ότι για την ακριβή ώρα αναχώρησης της πτήσης τους θα ενημερωθούν με νέα ανακοίνωση έπειτα από τρία τέταρτα, ενώ μία έγκυος, παραπονούμενη για τη δίωρη καθυστέρηση της πτήσης της, ζητούσε να βγει από την πύλη αναχώρησης, όταν πια ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα ότι το αεροπλάνο της για Αθήνα θα καθυστερούσε κι άλλο».
Κάτι που ενδεχομένως να είναι απόλυτα λογικό από τη στιγμή που δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες βελτιώσεις στους χώρους που υποτίθεται ότι έπρεπε να υποδέχονται δεκάδες επισκέπτες καθημερινά αλλά στην ουσία υποδέχονται χιλιάδες… Και οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι για τον μήνα Αύγουστο η αύξηση της κίνησης θα αγγίξει το 20% σε σχέση με πέρυσι. Και οι τριτοκοσμικές συνθήκες σίγουρα βραχυπρόθεσμα θα φέρουν συνέπειες που κανείς δεν θέλει να αναλογιστεί.
Πριν λίγες μέρες (την Τρίτη) μαζί με την απογείωση ενός αεροσκάφους ξεκόλλησαν είκοσι περίπου τετραγωνικά μέτρα ασφάλτου, δημιουργώντας πρόβλημα στη λειτουργία του αεροδρομίου για περίπου μία ώρα. Το ίδιο αεροδρόμιο είχε κλείσει νωρίτερα τον Ιούνιο για τέσσερις ώρες λόγω αποκόλλησης τμήματος της ασφάλτου που καλύπτει τον αεροδιάδρομο. Συγκεκριμένα κλειστό για τέσσερις ώρες έμεινε το αεροδρόμιο της Μυκόνου, λόγω προβλημάτων στον ασφαλτοτάπητα του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων αεροσκαφών, που είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν άνω κάτω οι πτήσεις από και προς το νησί. Και οι βλάβες αυτές φέρνουν …απώλειες. Ο διεθνής ταξιδιωτικός πράκτορας TUI με μεγάλο κύκλο εργασιών και επενδύσεις στη χώρα μας, υπολογίζει ότι για κάθε εκατομμύριο λεπτά που χάνονται σε καθυστερήσεις, ο ίδιος χάνει πενήντα εκατομμύρια ευρώ. Αυτό επικαλούνται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Κάθε λεπτό καθυστέρησης υπολογίζεται ότι κοστίζει στις αεροπορικές εταιρείες περίπου 80 ευρώ, υποστηρίζουν οι ελεγκτές.
Όμως ανάλογες συνθήκες σύμφωνα με την ΕΕΕΚ υπάρχουν σε Σαντορίνη και Σκιάθο. Κι όπως αναφέρει ο Αντώνης Ελευθεριάδης, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας «Κάποιες μέρες ο ελεγκτής δεν μπορεί να σηκωθεί ούτε για να πάει στην τουαλέτα για ώρες. Ο Πύργος εκεί είναι ο παλαιότερος στην Ελλάδα και διαθέτει μόνο μία συχνότητα με χειροκίνητο μικρόφωνο. Τυχαίνει να μπαίνουν σε αυτήν έως και δέκα αεροσκάφη, τα οποία πρέπει να τροχιοδρομήσουν ένα προς ένα με τη σειρά»…
Πληροφορίες από «Καθημερινή» και Newbeast.gr