Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΗ γραμμή της Παροναξίας ...αντέχει

Η γραμμή της Παροναξίας …αντέχει

|

Μειώθηκε η επιβατική κίνηση στη Κρήτη για το 2015 κατά 14% – Η γραμμή της Παροναξίας με τη Σαντορίνη η μοναδική που έχει τη μικρότερη μείωση (- 1.5%)

Δεν «μπήκε καλά» το 2015 για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση την επιβατηγό ναυτιλία. Σύμφωνα με το Μηνιαίο Στατιστικό Δελτίο Ιουνίου του SETE Intelligence για τον Ελληνικό Τουρισμό, οι διεθνείς αφίξεις από την Ιταλία και πιο συγκεκριμένα από τα λιμάνια, Ανκόνα, Μπρίντεζι, Μπάρι, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα παρουσιάζουν το πρώτο τετράμηνο του 2015 μείωση κατά 14%. Σύμφωνα δεν με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, το 52%-55% των αφίξεων είναι αλλοδαποί και οι υπόλοιποι Έλληνες. 

Όσον αφορά στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες τον μήνα Απρίλιο διακινήθηκαν 549.687 επιβάτες ενώ από την αρχή του χρόνου έχουν μετακινηθεί 1.339.947 επιβάτες. Οι περισσότεροι επιβάτες μετακινήθηκαν στη γραμμή Πάρος-Νάξος- Θήρα τον Απρίλιο. Από την αρχή του χρόνου οι περισσότεροι επιβάτες έχουν μετακινηθεί στη γραμμή Ηρακλείου. Το πρώτο τετράμηνο του 2015 οι επιβάτες με προορισμό τη Κρήτη παρουσιάζουν μείωση κατά 11,8% ενώ μικρή πτώση εμφανίζουν και οι Κυκλάδες κατά 1,5%. Αύξηση κατά 12,2% παρατηρείται στους επιβάτες με προορισμό το Βόρειο Αιγαίο και 2,8% στα Δωδεκάνησα.

Όμως με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχ. Σακέλλης στο πλαίσιο των εργασιών του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum… Σοβαρές απώλειες στο μεταφορικό έργο είχε ο κλάδος της ακτοπλοΐας την περίοδο 2009-2013, καθώς έχασε 11.800.000 επιβάτες. Η κίνηση σταθεροποιήθηκε το 2013 και παρουσίασε μικρή αύξηση (περίπου 5%) το 2014, η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κίνησης στις Κυκλάδες. Αρνητικά αποτελέσματα σημειώθηκαν και στις γραμμές της Αδριατικής, όπου την περίοδο 2009-2014 χάθηκε μεταφορικό έργο 2,2 εκατ. επιβατών, 540.000 Ι.Χ. και 41.000 φορτηγών. Σημαντικό ρόλο στα προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, εκτός από τη μείωση της κίνησης, έπαιξε και η αύξηση των τιμών των καυσίμων, οι οποίες διπλασιάστηκαν την περίοδο 2009-2012, χωρίς να εξομαλυνθούν επόμενα χρόνια.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επισήμανε ακόμα ότι τα ζημιογόνα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών στα οποία ενσωματώνονται και τα αποτελέσματα των δρομολογίων της Αδριατικής την περίοδο 2009-2014 ξεπέρασαν το 1 δισ. και τόνισε πως οι ζημιές αυτές και η έλλειψη ρευστότητας είχαν αποτέλεσμα την αύξηση του δανεισμού, τραπεζικού ή μη, και την αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων και άλλων υποχρεώσεων από τη συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις εκκρεμοτήτων προς τα πληρώματα των πλοίων. Προχώρησε δε στην εκτίμηση ότι η καλή τουριστική κίνηση το 2015 και οι σχετικά μειωμένες τιμές των καυσίμων θα επιδράσουν θετικά στην κάλυψη εκκρεμών υποχρεώσεων.

Αναφέρθηκε, επίσης, στη συνολική προσφορά της ακτοπλοΐας, που σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ το 2014 εκτιμάται ότι σε όρους ΑΕΠ ανήλθε σε 11,8 δισ. ευρώ ή το 6,5% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας, ενώ σε όρους απασχόλησης ανέρχεται σε 260 χιλιάδες θέσεις εργασίας, δηλαδή περίπου το 50% της απασχόλησης των νησιών ή το 7,2% της συνολικής απασχόλησης. Υπογράμμισε ότι η αλλαγή και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας είναι απαραίτητα για τις μελλοντικές εξελίξεις, αρκεί να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως να γίνει κατανοητός ο ιδιωτικός χαρακτήρας των ναυτιλιακών εταιρειών και να αποκατασταθεί η άνιση μεταχείριση των θαλάσσιων μεταφορών σε σχέση με τα άλλα μέσα μεταφοράς και κυρίως τις αερομεταφορές, και υποστήριξε ότι για «να επανέλθουμε στην ανάπτυξη πρέπει να καταπολεμήσουμε τις αιτίες που δημιούργησαν την κρίση και μας οδήγησαν σε υπερδανεισμό».

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

“Το Μυστικό του Αρχιπελάγους”: Το πρώτο μυθιστόρημα το Γιώργου Καστελλάνου, ήδη ξεχωρίζει

Ο Γιώργος Καστελλάνος μάς συστήθηκε με το «Μυστικό του Αρχιπελάγους» και κέρδισε τις εντυπώσεις με ένα ιστορικό αφήγημα ουσίας

Γ. Βρούτσης: «Η Κυβέρνηση έμπρακτα στο πλευρό των μαθητών της Αμοργού, της Ίου και της Σαντορίνης»

Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών σεισμόπληκτων περιοχών των Κυκλάδων

Κέα: “Μνήμες σε ύφασμα, πέτρα και μέταλλο”

Έμπνευση από την Τζια – μια σύγχρονη καλλιτεχνική αφήγηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς

Βραδιά Γεύσης και Έμπνευσης με την Carolina Doriti στην Απείρανθο

Υπογραφή βιβλίου, συζήτηση και γαστρονομική έμπνευση με φόντο τη μαγεία της ελληνικής κουζίνας

«Αρακλειά»: Το εστιατόριο του Γιάννη Γαβαλά που μετατρέπει την Ηρακλειά σε γαστρονομικό προορισμό

Εκεί που κάποτε ήταν το πατρικό του σπίτι, σήμερα μαγειρεύει την ψυχή των Κυκλάδων

Αμοργός: Αποχαιρετισμός στον Γεώργιο Πράσινο, έναν δάσκαλο με πνεύμα και καρδιά

Έφυγε από τη ζωή ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας Γεώργιος (Γιωργάκης) Πράσινος – Σημαντική απώλεια για την πνευματική κοινότητα της Αμοργού

Γενικό Νοσοκομείο Θήρας: 24ωρη εφημέρευση Αυγούστου με 35 ειδικευμένους και 6 αγροτικούς Ιατρούς

Ενισχυμένο το πρόγραμμα εφημεριών για τον Αύγουστο 2025 – Κάλυψη όλων των βασικών ειδικοτήτων για τους κατοίκους και επισκέπτες της Σαντορίνης και των γύρω νησιών

Πάρος – ΕΟΔ Κυκλάδων: Εκπαίδευση Έρευνας & Διάσωσης με θερμική κάμερα και σκύλο εντοπισμού

Μια απαιτητική άσκηση της ΕΟΔ Κυκλάδων για αναζήτηση αγνοούμενου σε δύσβατο πεδίο με τη χρήση τεχνολογίας και εξειδικευμένου σκύλου

Πενήντα χρόνια μετά… Η γενιά του 1975 ξανασυναντιέται στη Νάξο

Ένα reunion-γιορτή για εκείνους που έζησαν τη νιότη τους στο Γυμνάσιο της Χώρας και συνεχίζουν να ταξιδεύουν με τη σοφία του καιρού

«Ο Άρχων του Τρόμου» του Orson Welles στην Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου

Ένα αριστούργημα του φιλμ νουάρ ζωντανεύει (06/08) στο Κάστρο της Χώρας – Το κλασικό του Orson Welles επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.