Απίστευτο.. Η Κυβέρνηση περιχαρής ανακοίνωσε μέσω ΦΕΚ ότι μειώνονται οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αλλά στη πράξη είναι μόνο για τις άγονες γραμμές
Από το πρωί της Δευτέρας 4 Μαΐου όταν και έγινε γνωστή μέσω της Εφημερίδας της Κυβέρνησης η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας αρμόδιου για θέμα Ναυτιλίας Θεόδωρου Δρίτσα, ότι αναπροσαρμόζονται οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια άρχισαν τα πανηγύρια… Κι αυτό γιατί το πλαφόν αφορά στις τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών (ΙΧΕ) οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών (Φ / Γ) οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίου, ηλικία και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον. Σύμφωνα με την απόφαση οι νέες ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές αφορούν σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας και δεν έχουν εφαρμογή στις συνδέσεις, στις οποίες δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση.
Στην απόφαση δεν περιλαμβάνονται δρομολόγια σε δημοφιλείς προορισμούς, που έχουν και τη μεγαλύτερη κίνηση, ενώ στελέχη της αγοράς σημείωναν ότι αυτός είναι ο «καθαρός» ναύλος και η τελική τιμή διαμορφώνεται με την ενσωμάτωση των φόρων υπέρ τρίτων, κ.λπ. Επίσης, δεν έχουν εφαρμογή στα εισιτήρια που έχουν ήδη εκδοθεί και καταβλήθηκε η αξία τους πριν από την έναρξη ισχύος (29 Απριλίου) της παρούσας απόφασης. Για την λήψη της απόφασης αναπροσαρμογής των τιμών ελήφθη υπόψη η ανάγκη προστασίας της τακτικής και επαρκούς παροχής υπηρεσίας μεταφορών από, προς και μεταξύ των νησιών, αλλά και η εξέλιξη του πληθωρισμού
Καλά αυτά αλλά υπάρχει και συνέχεια… Ουσιαστικά, η απόφαση ισχύει στις επιδοτούμενες γραμμές όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), σχολιάζοντας την ανακοίνωση του υπ. Ναυτιλίας «Η τιμή του εισιτηρίου στις επιδοτούμενες γραμμές με χαμηλή κίνηση κάθε χρόνο προσαρμόζεται τιμαριθμικά και η μικρή μείωση φέτος οφείλεται στο αρνητικό πρόσημο του πληθωρισμού». Σε ερώτηση αν ένας επιβάτης από το λιμάνι του Πειραιά για τη Νάξο θα έχει μείωση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, τόνισαν ότι η μείωση αυτή αφορά μόνο το κομμάτι εκτέλεσης δρομολογίου που χαρακτηρίζεται ως άγονη γραμμή, αλλά και σε ελεύθερες μεταξύ λιμένων με χαμηλή διακίνηση επιβατών που δεν υπερβαίνει κατά περίπτωση τους 150.000 ή τους 300.000 επιβάτες. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, αποφάσεις που αφορούν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κάθε χρόνο, με βάση τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή.
Προστίθεται, επίσης ότι είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ και πέρυσι ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή ήταν μειωμένος κατά 1,7%, με απόφαση του πρώην υπουργού δεν πραγματοποιήθηκε καμία μείωση.