Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠαλιές κατηγορίεςΖΩΗΜαθήματα αερομοντελισμού

Μαθήματα αερομοντελισμού

|

Μέλη της Αερολέσχης Νάξου βρέθηκαν σήμερα (03./04) στο ΓΕΛ Νάξου και έκαναν μάθημα αερομοντελισμού με ιδιαίτερη επιτυχία 

Ένα ξεχωριστό μάθημα σήμερα (03/04) παρακολούθησαν οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Νάξου καθώς είχαμε από την Αερολέσχη Νάξου παρουσίαση του αερομοντελισμού. Στους μαθητές έγινε αναλυτική περιγραφή για τις αρχές της πτήσης ενός αεροπλάνου γενικότερα, τα μέρη ενός αερομοντέλου και η λειτουργία του θερμικού κινητήρα. Επίσης δόθηκαν συμβουλές και οδηγίες για το πως μπορεί κάποιος να κάνει τα πρώτα βήματα στο χώρο του αερομοντελισμού.

Καλό όμως είναι να δούμε μερικές απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουν σχέση με τον αερομοντελισμό.

Τι είναι ο “αερομοντελισμός” ;

Είναι η ενασχόληση με την κατασκευή και την πτήση μικρών αεροπλάνων, που ονομάζουμε αερομοντέλα. Με άλλα λόγια, αερομοντέλο είναι ένα μικρό αεροπλάνο που μπορεί να πετάξει αλλά δεν μπορεί να μεταφέρει άνθρωπο. Τα πρώτα μοντέλα αεροπλάνων κατασκευάστηκαν αρκετούς αιώνες πριν, αλλά οι λεπτομέρειες γι’ αυτά χάθηκαν μαζί τους. Από τις αρχές του προ-περασμένου αιώνα έχουμε περισσότερα δείγματα των πειραμάτων που έκαναν οι επίδοξοι αεροναυπηγοί της εποχής, όπου στην προσπάθειά τους να φτιάξουν ιπτάμενες μηχανές, έφτιαχναν πρώτα ένα μικρό ομοίωμά τους για να το δοκιμάσουν. Σιγά-σιγά πλήθαιναν και οι οπαδοί του ερασιτεχνικού αερομοντελισμού και την εποχή της πρώτης επανδρωμένης πτήσης μηχανοκίνητου αεροπλάνου, το 1903, υπήρχαν ήδη στο εμπόριο κατάλογοι με ειδικά υλικά για την κατασκευή αερομοντέλων. Με τη στενή παρακολούθηση της γενικότερης τεχνικής εξελίξης οι αερομοντελιστές μπόρεσαν να εφοδιάσουν τα μοντέλα τους με κάθε είδους κινητήρων και να τα οδηγούν από μακρυά με την βοήθεια ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.

Είναι ο αερομοντελισμός “χόμπυ”;

Ναι, είναι !  Μικροί και μεγάλοι αποκτούν μια εμπειρία, μια ευχάριστη απασχόληση, έξω από την καθημερινή ρουτίνα της ζωής, συναρμολογώντας αρχικά το μοντέλο του αεροπλάνου που τους αρέσει, παίρνοντας την τελική και μεγαλύτερη ικανοποίηση, όταν το δουν να πετάει.

Είναι ο αερομοντελισμός “παιχνίδι”;

Οχι, δεν είναι !  Είναι εμφανής η διαφορά μεταξύ των δημιουργημάτων των αερομοντελιστών και των έτοιμων παιχνιδιών με “σχήμα αεροπλάνου” που μπορεί να αγοράσει ο καθένας. Το παιχνίδι το αγοράζεις έτοιμο και μπορείς να το χειριστείς μόλις ξετυλίξεις το περιτύλιγμα. Αντίθετα οι αερομοντελιστές κοπιάζουν πολλές ώρες, ημέρες ή ακόμα και χρόνια για να φτιάξουν το αερομοντέλο τους, με στόχο την καλύτερη εκμετάλλευση των προσφερόμενων στοιχείων, μέσα από το πρίσμα της συνεχούς βελτίωσης.

Είναι ο αερομοντελισμός άθλημα;

Ναι, είναι ! ……και όταν ο ένας αερομοντελιστής είπε στον άλλο: “το αερομοντέλο μου πετάει καλύτερα από το δικό σου”, γεννήθηκε ένα ακόμα αεράθλημα. Το αεράθλημα του “αερομοντελισμού”. Οι αερομοντελιστές συνδέονται μεταξύ τους σχηματίζοντας “σωματεία, ή ομίλους, ή ενώσεις αερομοντελισμού”. Εκεί μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να πετάνε τα αερομοντέλα, και παράλληλα ανταλλάσουν ιδέες και συναγωνίζονται για την καλύτερη επίδοση των δημιουργημάτων τους.  Οι καλύτεροι αερομοντελιστές διαγωνίζονται στους Πανελλήνιους αγώνες, και οι εθνικές ομάδες συμμετέχουν στους Πανευρωπαϊκούς και τους Παγκόσμιους αγώνες.

Είναι ο αερομοντελισμός ακριβή απασχόληση;

Το χρήμα δεν είναι το απαραίτητο συστατικό για την ευχαρίστηση που μπορεί να δόσει ο αερομοντελισμός ! Ορισμένες κατηγορίες αερομοντέλων είναι πράγματι ακριβές, αλλά υπάρχουν άλλες τόσες που τα μοντέλα δεν κοστίζουν περισσότερο από ένα σχολικό τετράδιο.

Πρέπει ο αερομοντελιστής να αφιερώνει πολύ χρόνο;

Οπως όλα τα “χόμπυ”, έτσι και ο αερομοντελισμός, δεν απαιτεί συγκεκριμένο χρόνο απασχόλησης. Οι αερομοντελιστές αφιερώνουν όσο από τον ελεύθερο χρόνο τους επιθυμούν χωρίς δεσμεύσεις. Είναι δε εξακριβωμένο ότι οι νέοι στην ηλικία, μαθητές και σπουδαστές, κάνουν την καλύτερη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου τους, και δεν παραμελούν τις σπουδές τους εξ αιτίας του Χόμπυ τους. Αν μέσα στον διαθέσιμο χρόνο ο αερομοντελιστής φτιάξει ένα ή περισσότερα μοντέλα δεν έχει σημασία. Ο αερομοντελισμός δεν θέλει βιασύνη.

Πως φτιάχνεται ένα αερομοντέλο;

Τα υλικά για την κατασκευή και πτήση των αερομοντέλων πωλούνται σε ειδικά καταστήματα. Αν και εκεί σήμερα μπορεί κανείς να βρεί έτοιμα μοντέλα αεροπλάνων, οι σωστοί αερομοντελιστές αγοράζουν τα βασικά υλικά και κατασκευάζουν οι ίδιοι τα αερομοντέλα τους. Ο κλασσικός τρόπος κατασκευής παραμένει μέχρι σήμερα ο ίδιος. Με βάση ένα κατασκευαστικό σχέδιο, κόβουν και κολλάνε κομμάτια από το ελαφρύ ξύλο “μπάλσα”, ενισχύουν τα ευαίσθητα μέρη με το ανθεκτικότερο “κόντρα πλακέ” και επικαλύπτουν τον ανοιχτό σκελετό με ειδικό χαρτί ή φύλλο πλαστικού.Φυσικά χρησιμοποιούνται και τα μοντέρνα υλικά όπως νήματα από γυαλί ή κάρβουνο εμποτισμένα σε εποξικές ή πολυεστερικές ρητίνες και η διογκωμένη πολυστερίνη.

Οι τύποι των αερομοντέλων

Τα αερομοντέλα διακρίνονται σε “Μακέττες” και σε “Πρότυπα”. “Μακέττα” αερομοντέλου λέμε το πιστό σε “μικρογραφία” αντίγραφο, ενός αεροπλάνου. Ο αερομοντελιστής κατασκευάζει την “μακέττα” στην “κλίμακα” (μέγεθος) που θα διαλέξει, προσπαθώντας να αναπαραστήσει τις λεπτομέρειες του μεγάλου αεροπλάνου με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια.

Αντίθετα, τα “πρότυπα” δεν μοιάζουν υποχρεωτικά με κάποιο τύπο γνωστού αεροπλάνου. Σχεδιάζονται αποκλειστικά για να πετύχουν επιδόσεις, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των αγωνιστικών κανονισμών, δηλαδή, να πετάξουν περισσότερη ώρα, ή να αναπτύξουν την μεγαλύτερη ταχύτητα, ή να εκτελέσουν ακροβατικούς ελιγμούς.

Ανάλογα με τον τρόπο ελέγχου-οδηγήσης, τα αερομοντέλα κατατάσσονται σε τρείς μεγάλες κλάσεις: στα “Ελεύθερης Πτήσης”, στα “Κυκλικής Πτήσης” και στα “Τηλεκατευθυνόμενα”.

– Τα αερομοντέλα “Ελεύθερης Πτήσης” δεν έχουν σύστημα οδήγησης. Πετάνε ελεύθερα. Τα απλούστερα από αυτά – τα ανεμόπτερα- δεν έχουν ούτε κινητήρα. Απογειώνονται από το χέρι και ρυμουλκούνται με ένα νήμα έως ότου πάρουν το επιθυμητό ύψος. Τα λαστιχοκίνητα απογειώνονται με την βοήθεια του στριμένου λάστιχου που γυρίζει την έλικά τους ενώ στα μηχανοκίνητα η έλικα γυρίζει με την βοήθεια ενός μικροσκοπικού κινητήρα εσωτερικής καύσης.

– Στην κατηγορία “Κυκλικής Πτήσης”, τα μοντέλα είναι μηχανοκίνητα και πετούν αποκλειστικά γύρω από τον χειριστή ελεγχόμενα με την βοήθεια δύο συρμάτων. Μπορούν να κάνουν ακροβατικούς ελιγμούς, ή να πετάξουν με στόχο την απόλυτη ταχύτητα ή να συναγωνιστούν δύο-δύο σε αερομαχίες ή ανά τρία σε ομαδική ταχύτητα.

– Συναρπαστικώτερα είναι σίγουρα τα “Τηλεκατευθυνόμενα” που ελέγχονται με ηλεκτρομαγνητικά κύματα και εκτελούν τις εντολές του χειριστή με πολύ μεγάλη ακρίβεια, είτε είναι ανεμόπτερα, είτε μηχανοκίνητα, είτε ελικόπτερα.

Ο χειριστής κρατάει στα χέρια του τον πομπό του συστήματος της τηλεκατεύθυνσης και κινώντας τους μοχλούς στέλνει σήμα στον δέκτη και τους σερβομηχανισμούς που είναι μέσα στο μοντέλο. Αυτοί με την σειρά τους κινούν τα πηδάλια, αυξομειώνουν τις στροφές του κινητήρα ή ανεβάζουν και κατεβάζουν το σύστημα προσγείωσης. Με τον τρόπο αυτό το σκάφος οδηγείται σε όποια θέση θέλει ο χειριστής του για να απογειωθεί, να κάνει ελιγμούς και τέλος να προσγειωθεί.

Τα τηλεκατευθυνόμενα ανεμόπτερα ανεβαίνουν ψηλά με ρυμούλκηση ή με βοηθητικό κινητήρα. Μετά οδηγούνται στα σημεία που υπάρχουν ανοδικά ρεύματα του αέρα, για να παρατείνουν την διάρκεια της πτήσεώς τους. Αν βρούν κατάλληλες συνθήκες μπορούν να μείνουν στον αέρα και ολόκληρη την ημέρα και να ταξειδέψουν μεγάλες αποστάσεις. Οταν όμως εξαντληθούν τα περιθώρια ύψους, οδηγούνται στο σημείο προσγείωσης με θαυμαστή ακρίβεια.

Τα τηλεκατευθυνόμενα ελικόπτερα έγιναν προσιτά στο ευρύ κοινό την δεκαετία του ’80. Είναι αριστουργήματα της τεχνολογίας, με δυνατότητα να κάνουν και αυτά ασκήσεις ακριβείας και ακροβατικούς ελιγμούς, ακόμα και να προσγειωθούν με σβηστό κινητήρα.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΟΤΑ: 30 εκατ. ευρώ από το Πράσινο Ταμείο για την δημιουργία αντιπυρικών ζωνών

Ο κύριος στόχος του έργου είναι να συμβάλλει στην αμφίδρομη και αποτελεσματική πυροπροστασία των οικισμών και των δασικών οικοσυστημάτων.

Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας 2024: 32 στα 85 εστιατόρια που βραβεύθηκαν βρίσκονται στο Νότιο Αιγαίο

Γ. Χατζημάρκος: Η δέσμευση της στήριξης αυτού του μεγάλου αγώνα διατήρησης της τοπικής ταυτότητας, παράδοσης και προσωπικότητας είναι πιο ισχυρή από ποτέ

Νάξος & Μικρές Κυκλάδες: Αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα “Καλοκαιρινή Φύλαξη Παιδιών με Δημιουργική Απασχόληση”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο πρόγραμμα "Καλοκαιρινή Φύλαξη Παιδιών με Δημιουργική Απασχόληση" (χρονοδιάγραμμα)

Νάξος – ΓΕΛ Νάξου “Μανώλης Γλέζος”: Συμμετοχή εκπαιδευτικών στο “Teachers Academy” (photos)

Συμμετοχή πέντε εκπαιδευτικών του ΓΕΛ Νάξου «Μανώλης Γλέζος» σε εκπαιδευτικά κέντρα του "Teachers Academy" (Photos)

Νάξος: Στις 19 Μαϊου κυκλοφορεί το Marie Claire με άρωμα και εικόνα από Νάξο

Αυτήν την Κυριακή, λοιπόν, η Νάξος μας ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα μέσα από το protothema.gr και τις σελίδες του Marie Claire Greece

Amorgos Trail Challenge (7η έκδοση): Ολοι νικητές, όλοι διασκέδασαν γιατί απλά είναι γιορτή (photos)

To 7o Amorgos Trail Challenge απέδειξε για μία ακόμη χρονιά γιατί είναι η καλύτερη αθλητική διοργάνωση στο Νότιο Αιγαίο (photos)

Κρήτη – Χανιά: Εφυγε από τη ζωή η Ειρήνη Μπαρουλάκη, σε ηλικία 119 ετών

Κρήτη - Χανιά: Πέθανε η Ειρήνη Μπαρουλάκη σε ηλικία 119 ετών – Ήταν ο γηραιότερος άνθρωπος στην Ελλάδα

Νάξος – Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών (101 ετών) το “Κυριακάκη του Γιάνναρου”

Σε ηλικία 101 ετών έφυγε από τη ζωή η Κυριακή Γεωργίου Βλασερού - Χθες Τετάρτη έγινε η εξόδιος ακολουθία - ζούσε τα τελευταία χρόνια στη Χώρα της Νάξου

MyCoast: Τα Δωδεκάνησα έχουν τον πρώτο λόγο στις καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη παραλιών

Από την ημέρα έναρξης της λειτουργίας της εφαρμογής «My Coast», έχουν υποβληθεί 500 περίπου καταγγελίες. = Δωδεκάνησα και Κυκλάδες στο Top 5

Νάξος – Κτηνοτροφική Ενωση Φιλωτίου: Αποδοχή πρόσκλησης και έλευση του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Σταύρου Κελέτση

Η Κτηνοτροφική Ενωση Φιλωτίου φέρνει στη Νάξο στον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Σταρύρο Κελέτση. Ποιο είναι το πρόγραμμά του

Νάξος – Δημαρχείο: Συνάντηση που “έλιωσε” τον πάγο στις εσωκομματικές σχέσεις;

Η συνάντηση που έγινε στο Δημαρχείο Νάξου παρουσία και των τεσσάρων βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας

Νάξος – Final 4 (U14): Σήμερα ο μεγάλος τελικός ανάμεσα στον Πανναξιακό ΑΟΚ και τον ΑΟ Ανδρου

Πως έφτασαν έως τον τελικό του u14 οι ΑΟ Ανδρου και Πανναξιακός ΑΟΚ...

Κυκλάδες – Final 4 (U-14): Κυρίαρχος ο Πανναξιακός ΑΟΚ

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κατέκτησε τον τίτλο της καλύτερης ομάδας στο Final 4 (P-14)... Η ανάρτηση του Πανναξιακού ΑΟΚ και ο πολυτιμότερος παίκτης του τουρνουά

Νάξος – Χαλκί: Η έκλειψη Σελήνης το 1692, η αναβολή της συντέλειας ελέω ιερομόναχου Χρύσανθου

Ορεινός Αξώτης: 1692 μεγάλος πανικός στο Χαλκί Νάξου εξ αφορμής της εκλείψεως της Σελήνης

Νάξος: Η μεγάλη …. επιστροφή στην Αθήνα

Εικόνα από το λιμάνι της Νάξου σήμερα...

Κυκλάδες – Αστυνομία: Συλλήψεις σε Νάξο και Κέα

Αστυνομικό δελτίο: Συλλήψεις σε Νάξο και Κέα

Ομάδα Αιγαίου: 30ος Επετειακός Διάπλους, γιορτή με κύματα αγάπης

30ος Επετειακός Διάπλους του Αιγαίου Πελάγους – Φούρνοι, Θύμαινα, Αγαθονήσι, Αρκιοί, Λειψοί, Πάτμος, Κίναρος, Σίκινος, Κουφονήσι 16 – 26 Μαΐου 2024

Χατζηανδρέου προς Προέδρους Κοινοτήτων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: “επιβεβλημένη η παρουσία σας στη συνεδρίαση”.

Ανοιχτή Πρόσκληση του Λεονάδρου Χατζηανδρέου στους προέδρους των Κοινοτήτων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ώστε να παραστούν στην αυριανή (13/05) συνεδρίαση για την αύξηση των δημοτικών τελών

Ρόδος: «Λουκέτο» θα μπει στο κατάστημα με τα κρεβάτια μέσα στο νερό (!!!)

Τελεσίγραφο... Παράνομα μπαρ ξανά σε λειτουργία - «Λουκέτο» θα μπει στο κατάστημα της Ρόδου με τα κρεβάτια μέσα στο νερό, που βρέθηκε πέρυσι στην επικαιρότητα, καθώς έπρεπε να έχει σφραγιστεί από το 2017

Νάξος: Κλειστό το κεντρικό πάρκινγκ του δημαρχείου, ποιος ο λόγος (photos)

Νάξος.... Εδώ και 48 ώρες το μεγαλύτερο μέρος του πάρκινγκ στο Δημαρχείο είναι κλειστό ... Ποιος ο λόγος;