Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΔιεθνήΠέντε ερωτήσεις ζητούν απάντηση

Πέντε ερωτήσεις ζητούν απάντηση

|

Ο συγκυβερνήτης ευθύνεται για την συντριβή του αεροσκάφους Α320 που στοίχησε τη ζωή σε 150 ανθρώπους αλλά δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο το τοπίο 

Η Ευρώπη ακόμη θρηνεί. Σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να κατανοήσουν τι συνέβη. Ποια ήταν τα αίτια που οδήγησαν στην πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία. Το πρώτο μαύρο κουτί …μίλησε και επέτρεψε να αποδοθεί καθαρά η ευθύνη στον συγκυβερνήτη ο οποίος ηθελημένα προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους Α320, αφού πρώτα κλειδώθηκε στο πιλοτήριο. Αυτοκτονία ή τρομοκρατική ενέργεια; Οι τζιχαντιστές τον ανακύρηξαν άγιο του Ισλάμ. Όμως, όπως υπάρχουν δεδομένα, έτσι υπάρχουν αρκετά σκοτεινά σημεία που παραμένουν αναπάντητα.

Ας δούμε τι ξέρουμε έως τώρα

1. Κάθοδος 8 λεπτών και κανένα σήμα κινδύνου

To Airbus A320 της  Germanwings έπρεπε να προσγειωθεί στο Ντίσελντορφ την Τρίτη 24 Μαρτίου. Συνετρίβη τρία τέταρτα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης. Το αεροπλάνο πραγματοποίησε κάθοδο από τα 12.000 μέτρα ως τη στιγμή που συνετρίβη, μέσα σε 8 λεπτά. Αυτή η κάθοδος είναι εξαιρετικά απότομη και αποκλείει το ενδεχόμενο να υπήρξε έκτακτη προσγείωση. Κατά τη διάρκεια αυτών των 8 λεπτών δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου.

2. Το μαύρο κουτί ενοχοποιεί τον συγκυβερνήτη

Το μαύρο κουτί αποκάλυψε στους ερευνητές της ΒΕΑ ότι ο κυβερνήτης βρέθηκε κλειδωμένος έξω από το πιλοτήριο, απ’όπου βγήκε για κάποια δευτερόλεπτα, πιθανότατα για να πάει στην τουαλέτα. Ο συγκυβερνήτης κλειδώθηκε λοιπόν μέσα στο πιλοτήριο και πάτησε εσκεμμένα το κουμπί καθόδου του αεροπλάνου, το λεγόμενο «Flight monitoring system». Ο συγκυβερνήτης  Andreas Lubitz, 28 ετών, με καταγωγή από το  Montabaur της Γερμανίας, δεν έχασε τις αισθήσεις του αφού οι εγγραφές κατέγραψαν «τον θόρυβο μιας ανθρώπινης αναπνοής, κανονικής, εως την τελική συντριβή». Ο συγκυβερνήτης έμεινε σιωπηλός σε όλη τη διάρκεια της καθόδου του αεροπλάνου, την ώρα που το αεροσκάφος εξέπεμπε σήμα που προειδοποιούσε τους πιλότους να το σηκώσουν. Ολη αυτή την ώρα, ο πιλότος χτυπούσε την πόρτα μάταια, ενώ οι παρεμβάσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας των Γάλλων που είχαν διαπιστώσει την ανωμαλία, μένουν χωρίς απάντηση.

3. Τι συνέβη πριν την έξοδο του κυβερνήτη από το πιλοτήριο;

Στα πρώτα 20 λεπτά της καταγραφής των συνομιλιών στο μαύρο κουτί, φαίνεται ότι οι δύο πιλότοι συζητούν «ευγενικά και με λίγο χιούμορ». Οταν όμως ο κυβερνήτης ξεκινάει τη διαδικασία προσγείωσης, ο συγκυβερνήτης γίνεται ξαφνικά «λακωνικός, σύντομος», όπως επεσήμανε ο Εισαγγελέας Μασσαλίας που ερεύνησε το μαύρο κουτί. Brice Robin. «Ακούμε λοιπόν τον κυβερνήτη να λέει στον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου, ακούμε τον θόρυβο μιας καρέκλας που κάνει πίσω και μιας πόρτας που κλείνει», πράγμα που μας κάνει να υποθέσουμε ότι ο κυβερνήτης πήγε στην τουαλέτα.

Ποια όμως είναι τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα, σύμφωνα με τα γαλλικά ΜΜΕ:

1. Γιατί η πόρτα κλειδώθηκε από μέσα;

Από το 1980 όταν άρχισαν οι πρώτες επιθέσεις σε αεροπλάνα, βρέθηκε τρόπος ώστε οι πιλότοι να μπορούν να κλειδώνονται στο πιλοτήριο. Από τις 11 Σεπτεμβρίου 2001, μετά την τρομοκρατική επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, η διαδικασία αυτή επιβλήθηκε σε όλα τα αεροπλάνα. Μια θωρακισμένη πόρτα κλειδώνει αυτόματα μόλις ο πιλότος μπει στο πιλοτήριο. Απαιτείται ένας κωδικός για να μπει κάποιος από έξω, εκτός κι αν η πόρτα είναι κλειδωμένη από μέσα. Κανονικά, υπάρχει και ένα κλειδί που ανοίγει απ’έξω. «Τα συστήματα είναι διαφορετικά, ανάλογα με τον τύπο του αεροπλάνου και τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να μην υπάρχει μόνο ένα είδος «κλειδώματος», με στόχο να εμποδίζουν τυχόν τρομοκράτες να γνωρίζουν πώς ανοίγουν» δηλώνει ένας πιλότος στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

2. Ηταν αυτοκτονία ή τρομοκρατική ενέργεια;

«Ο συγκυβερνήτης έθεσε σε λειτουργία το κουμπί ελεγχόμενης καθόδου, για κάποιον λόγο που αγνοούμε παντελώς αλλά ο οποίος μπορεί να ερμηνευτεί σαν θέληση να καταστρέψει το αεροπλάνο» δήλωσε επί λέξει ο εισαγγελέας  Brice Robin. Ωστόσο, απέκλεισε το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια. Μένει λοιπόν η υπόθεση της αυτοκτονίας, η η υπόθεση μιας στιγμιαίας τρέλας, ή η πράξη ενός τρελού. Τώρα η έρευνα επικεντρώνεται στο παρελθόν του συγκυβερνήτη και στους συγγενείς και φίλους του.

3. Πόσο πιθανό είναι το σενάριο της αυτοκτονίας

Ο εισαγγελέας Μασσαλίας απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτοκτονίας λέγοντας «δεν θέλω να φανταστώ ούτε για μια στιγμή ότι ο συγκυβερνήτης θέλησε να αυτοκτονήσει παρασύροντας στο θάνατο 150 άτομα». Στο παρελθόν έχουν σημειωθεί περιστατικά αυτοκτονίας. Το τελευταίο έγινε τον Νοέμβριο του 2013, σε μια πτήση της  Mozambique Airlines που συνετρίβη στην Ναμίμπια σκοτώνοντας 23 άτομα.

4. Γιατί οι Γάλλοι έμαθαν τα νέα από τους New York Times

Το γαλλικό ΒΕΑ (Γραφείο Ερευνών Δυστυχημάτων), το οποίο δεν είχε αποκαλύψει τίποτα, υφίσταται σήμερα αυστηρή κριτική μετά την αποκάλυψη των NYT που έγραψαν πρώτοι ότι ο κυβερνήτης κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο το οποίο είχε κλειδωθεί από μέσα. Ο εισαγγελέας  Brice Robin εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός, λέγοντας ότι «δεν είχε ενημερωθεί σε πραγματικό χρόνο».

5. Γιατί δεν υπήρξαν SMS, ούτε e-mail από τους επιβάτες στα 8 λεπτά που έπεφτε το αεροπλάνο;

Είναι γνωστό ότι στο τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, πολλοί επιβάτες είχαν κατορθώσει να τηλεφωνήσουν στους συγγενείς τους, μέσα από τα αεροπλάνα-καμικάζι και είχαν αφήσει μηνύματα πανικού που είχαν παγώσει ολόκληρο τον πλανήτη. «Βλέπω νερό. Βλέπω κτίρια. Πετάμε πολύ χαμηλά. Πετάμε πολύ, πολύ χαμηλά» έγραφαν στα μηνύματα που έστελναν. Γιατί στην περίπτωση του Α320 δεν έγινε τίποτα τέτοιο; Δεν υπήρχε δίκτυο; Υπήρξε ανθρώπινο ή τεχνικό εμπόδιο; Σύμφωνα με τον εισαγγελέα Μασσαλίας, οι επιβάτες δεν είχαν καταλάβει τη μοίρα τους ως την τελευταία στιγμή, λίγο πριν τη συντριβή. Κραυγές ακούγονται στο μαύρο κουτί στα τελευταία δευτερόλεπτα του CVR. Ο θάνατος ήταν ακαριαίος. Οι ερευνητές αναζητούν τώρα το δεύτερο μαύρο κουτί, το οποίο καταγράφει τις παραμέτρους της πτήσης.

Πηγή: iefimerida.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εξειδικευμένες ιατρικές υπηρεσίες μέσω τηλεϊατρικής από το Νοσοκομείο Σύρου

Νέες ειδικότητες διαθέσιμες σε συνεργασία με τη 2η Υ.ΠΕ. – Εξυπηρέτηση χωρίς μετακινήσεις για κατοίκους των Κυκλάδων

Η Νάξος γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με δράσεις σε Xώρα και Απείρανθο

Εκπαιδευτικά εργαστήρια, παραμύθια, τέχνη και τεχνολογία για μικρούς και μεγάλους στη Χώρα και την Απείρανθο

2ο Αμοργιανό Φεστιβάλ: «Αμοργός και Τρίπολη συναντιούνται στη μνήμη και στον πολιτισμό»

Αμοργός και Τρίπολη ενώνουν πολιτισμό, ιστορική μνήμη και παραδοσιακή τέχνη σε ένα τριήμερο εκδηλώσεων από 7 έως 9 Ιουνίου

Μαθαίνουμε να σώζουμε ζωές: Σεμινάρια ναυαγοσωστικής για μαθητές στην Πάρο

Δράση εθελοντικής εκπαίδευσης από τον Δήμο Πάρου και την Uni–Pharma στο πλαίσιο της καμπάνιας «Ασφάλεια στο Νερό»

Σε Σίφνο και Φολέγανδρο ο Φίλιππος Φόρτωμας

Και στα δύο νησιά είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με πολίτες και τις τοπικές αρχές και να συμμετέχει σε εορτασμούς και εκδηλώσεις.

«Φίλεμα 2025»: Η Αντίπαρος γιορτάζει γεύσεις, παράδοση και φιλοξενία

Το 4ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Πολιτισμού προσκαλεί επιχειρήσεις και επισκέπτες στο Κάστρο το Σάββατο 7 Ιουνίου

Η Σαντορίνη λέει «όχι» στα πλαστικά!

Το Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και η Lidl Ελλάς ενώνουν δυνάμεις για καθαρισμούς ακτών και βυθού στο νησί

Νάξος – Καστράκι: Στις κορυφαίες παραλίες της Ευρώπης σύμφωνα με τον “The Guardian”

Οι αναγνώστες της βρετανικής εφημερίδας ενθουσιάζονται με το Καστράκι και τη λευκή του άμμο – Διεθνείς διακρίσεις για τη Νάξο ως βιώσιμο προορισμό

Δωδεκάνησα – Ρόδος: Ισχυρός Σεισμός 5.8 R τα ξημερώματα

Εστάλη μήνυμα του 112 στους κατοίκους της Ρόδου - Αισθητός και σε πολλές περιοχές της Τουρκίας, αλλά και στην Κρήτη - «Δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιφάνεια, δεν θα υπάρξει τσουνάμι», δήλωσε ο Λέκκας

Νάξος: Σε κίνδυνο ο ξύλινος πεζόδρομος του Αγίου Νικολάου

Παρά τις επίσημες προειδοποιήσεις για την επικινδυνότητα, παραμένει ακάλυπτος ο περίπατος στην Αγία Άννα – Έκκληση κατοίκων για παρέμβαση

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: Δυναμική παρέμβαση εργαζομένων και αναβολή της συζήτησης για απαγόρευση οικοδομικών εργασιών το καλοκαίρι

Μετά από κινητοποίηση της Επιτροπής Εργαζομένων στις Κατασκευές, η Δημοτική Αρχή Νάξου υποχρεώθηκε να αποσύρει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο