Πέμπτη, 31 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΔιεθνήΠτήση θανάτου 18 λεπτών

Πτήση θανάτου 18 λεπτών

|

Συνεχώς νέα δεδομένα έρχονται για το Airbus A320 που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις με απολογισμό 150 νεκρούς 

Νέα δεδομένα προκύπτουν σήμερα για το Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings, το οποίο συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις με αποτέλεσμα 150 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το αεροπλάνο βρισκόταν σε πορεία καθόδου, όχι για 8, αλλά για 18 λεπτά!

Η Γαλλίδα υπουργός Μεταφορών Σεγκολέν Ρουαγιάλ ανέφερε ότι το οι πιλότοι σταμάτησαν κάθε επικοινωνία στις 10.30 π.μ. όταν το αεροσκάφος ήταν ακόμα πάνω από τη Μεσόγειο.

Εκτιμάται ότι το αεροπλάνο συνετρίβη 18 λεπτά αργότερα, άρα όλο αυτό το διάστημα ήταν σαν να πραγματοποιεί κανονική προσγείωση και όχι απότομη βύθιση. Για την ακρίβεια από τα 28.000 πόδια έφτασε στα 2.000 πόδια χωρίς να δώσει σήμα κινδύνου. Όπως είπε η υπουργός αυτά τα 18 λεπτά είναι το κλειδί στην αποκωδικοποίηση του μυστηρίου.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το αεροσκάφος είχε τεχνικά προβλήματα τα οποία μάλιστα το είχαν καθηλώσει στο έδαφος 24 ώρες πριν την «πτήση θανάτου» στις γαλλικές Άλπεις. Σύμφωνα με αναφορές που μεταδίδει αυτή την ώρα η εφημερίδα Daily Mail το αεροσκάφος είχε προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης και γι αυτό 24 ώρες πριν πετάξει τελικά προς την καταστροφή είχε καθηλωθεί στο έδαφος και δεν είχε πραγματοποιήσει την πτήση Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ.

Από το πρωί πάντως ξεκίνησαν οι πτήσεις των ελικοπτέρων που μεταφέρουν τους ερευνητές στον τόπο της συντριβής του Airbus A320 της Germanwings. Επίσης δεκάδες χωροφύλακες μιας ορεινής μονάδας πρόκειται να μεταβούν σ’ αυτή την πολύ δύσβατη περιοχή των Άλπεων της Άνω Προβηγκίας, σε υψόμετρο 1.500 μέτρων, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος της θυγατρικής χαμηλού κόστους της Lufthansa, το οποίο είχε αναχωρήσει χθες, Τρίτη, το πρωί από τη Βαρκελώνη (Ισπανία) με προορισμό το Ντίσελντορφ (Γερμανία), με 144 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Οι περισσότεροι από τους επιβαίνοντες ήταν Γερμανοί και Ισπανοί.

Χιλιάδες συντρίμμια του αεροπλάνου και πτώματα είναι διασκορπισμένα στην πλαγιά του βουνού, μακριά από κατοικίες και δρόμους πρόσβασης.

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την πρώτη στιγμή ανακοίνωσε ότι η συντριβή του αεροσκάφους είναι δυστύχημα και ότι οποιαδήποτε άλλη θεωρία διατυπώνεται -περί τρομοκρατικής επίθεσης- δεν είναι παρά απλή εικασία.

Κατεστραμμένο το μαύρο κουτί

Όλα τα ενδεχόμενα πρέπει να εξετασθούν για να εξηγηθεί γιατί το γερμανικό Airbus A320 συνετρίβη χθες, Τρίτη, σε πλαγιά των Άλπεων, όμως μια τρομοκρατική επίθεση δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο, δήλωσε σήμερα ο γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ στον ραδιοσταθμό RTL. Ο υπουργός εξήγησε πως “τα συντρίμμια του αεροπλάνου είναι συγκεντρωμένα σε μια επιφάνεια 15 στρεμμάτων, είναι ασφαλώς μια σημαντική έκταση επειδή η πρόσκρουση ήταν ισχυρή, αλλά αυτό δείχνει πως το αεροπλάνο φαίνεται ότι δεν εξερράγη” και γι’ αυτό το τρομοκρατικό σενάριο “δεν είναι το σενάριο που προκρίνουμε”.

Ο Καζνέβ επιβεβαίωσε πως το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες ήταν ο καταγραφέας ήχων και συνομιλιών στο πιλοτήριο και πρόσθεσε πως έχει υποστεί ζημιές, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες.

Νωρίτερα πηγή προσκείμενη στην έρευνα είχε δηλώσει πως το CVR (cockpit voice recorder, το μαύρο κουτί στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο) βρέθηκε, έχει υποστεί ζημιές και μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί στο BEA (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων) στο Παρίσι, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.

Η εξέταση του CVR θα επιτρέψει στους ερευνητές να ακούσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους, αλλά επίσης όλους τους ήχους και τις ανακοινώσεις που ακούσθηκαν στο πιλοτήριο και τους συναγερμούς που μπορεί ενδεχομένως να ήχησαν.

Μια λεπτομερέστερη ακουστική ανάλυση μπορεί επίσης να επιτρέψει να γίνει γνωστή για παράδειγμα η κατάσταση λειτουργίας των κινητήρων.

Όμως μόνον η εξέταση και των δύο μαύρων κουτιών θα επιτρέψει στους ερευνητές να κατανοήσουν με βεβαιότητα τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας. Διότι το δεύτερο μαύρο κουτί, το FDR (flight data recorder, καταγραφέας δεδομένων πτήσης), καταγράφει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο όλες τις παραμέτρους σε 25 ώρες πτήσης (ταχύτητα, ύψος, πορεία…).

Υπεύθυνοι του BEA, στο οποίο έχει ανατεθεί η έρευνα αυτή, πρόκειται να δώσουν συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Γραφείου σήμερα στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) στο Μπουρζέ, προάστιο του Παρισιού.

Εικόνες φρίκης

Για φρικιαστικές εικόνες μιλούν όσοι πέταξαν πάνω από το σημείο της τραγωδίας. Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής, που καταγράφηκαν από το ένα από τα 10 ελικόπτερα που «χτενίζουν» το σημείο της συντριβής και μεταδόθηκαν χθες βράδυ, δείχνουν ότι το μοιραίο αεροσκάφος έπεσε σε μια πολύ απόκρημνη βραχώδη πλαγιά. Από την πρώτη στιγμή το πλήρωμα του ελικοπτέρου που κάνει έρευνες στα συντρίμμια είπε ότι αποκλείεται να υπάρχουν επιζώντες.

Σύμφωνα με ερευνητές η πρόσκρουση του αεροσκάφους στην βουνοπλαγιά ήταν τρομακτική. Και αυτό διότι όπως ανέφεραν πηγές που μετέχουν στις έρευνες για την περισυλλογή κομματιών του αεροπλάνου «τα μεγαλύτερα μέρη που έχουν εντοπιστεί, δεν είναι μεγαλύτερα από μια βαλίτσα». Μεταξύ των αναρίθμητων συντριμμιών «μόνο το σύστημα προσγείωσης μπορεί να προσδιοριστεί» επιβεβαίωσε ένας ερευνητής. Αυτά τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το αεροπλάνο πραγματικά κομματιάστηκε κατά την πρόσκρουσή στο έδαφος.

 «Σε αυτό το στάδιο πιστεύουμε ότι είναι ένα δυστύχημα και ότι άλλο θα ειπωθεί είναι φήμη», δήλωσε ο Χέικε Μπίρλεμπανχ αντιπρόεδρος της Lufthansa σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρκελώνη. «Τα μόνα πράγματα που μπορώ να πω είναι ότι η ταχεία απώλεια ύψους του αεροσκάφους είναι ανεξήγητη» δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασαλίας. «Δεν υπήρξε καμία επαφή μέσω ασυρμάτου και σε σύντομο χρόνο το αεροσκάφος έχασε ύψος» πριν πέσει στα βουνά, πρόσθεσε. «Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο μέσω ραδιοσυχνότητας αλλά δεν έλαβαν καμία μια απάντηση», είπε. Σύμφωνα επίσης με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας «δώδεκα ιατροδικαστές και ειδικοί ανθρωπολόγοι» θα είναι σε ετοιμότητα την Τετάρτη για να γίνει η αναγνώριση των θυμάτων χρησιμοποιώντας δείγματα DNA.

Οι επιβάτες του μοιραίου Αirbus

Σύμφωνα με την Germanwings, μεταξύ των επιβατών ήταν 67 Γερμανοί, 45 Ισπανοί και πολλοί Τούρκοι. Στο αεροσκάφος επέβαιναν και 16 Γερμανοί μαθητές Λυκείου που επέστρεφαν από εκδρομή και οι δύο καθηγητές τους, ενώ μεταξύ των θυμάτων είναι και 2 βρέφη. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ισπανικής κυβέρνησης, Σοράγια Σάινθ ντε Σανταμαρία ο κατάλογος των επιβατών περιλαμβάνει «45 επιβάτες που φέρουν ισπανικά επώνυμα» αλλά ελέγχεται η υπηκοότητά τους.

Στο Σίδνεϊ ανακοινώθηκε ο θάνατος δύο Αυστραλών, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών της Κολομβίας εξέφρασε τη θλίψη του για το θάνατο δύο Κολομβιανών. Το βελγικό υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε το θάνατο τουλάχιστον ενός Βέλγου πολίτη. Ένας Δανός και δύο Αργεντινοί ήταν επίσης επί του αεροσκάφους, σύμφωνα με την Κοπεγχάγη και το Μπουένος Άιρες, Το Μεξικό ερευνά την πιθανή παρουσία δύο πολιτών του επί των επιβατών

Δύο τραγουδιστές της όπερας του Ντίσελντορφ, ο μπάσος βαρύτονος Όλεγκ Μπρίγιακ 54 ετών και η κοντράλτο Μαρία Ράντνερ 33 ετών επέβαιναν στη μοιραία πτήση. Η Ράντνερ συνοδευόταν από τον σύζυγό της και το μωρό της.

Αυτή είναι η πρώτη αεροπορική τραγωδία στη Γαλλία από τη συντριβή του Concorde της Air France, στις 25 Ιουλίου του 2000 λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι.

Στην Ισπανία αποφασίστηκε τριήμερο εθνικός πένθος όπως είπε η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Σοράγια Σάινθ ντε Σανταμαρία. «Επιπλέον καλούμε σε ενός λεπτού σιγή αύριο το μεσημέρι όλες τις χώρες», πρόσθεσε. Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς τόνισε πάντως ότι σε «αυτό το στάδιο, δεν μπορεί να αποκλειστεί καμία αιτία» της πτώσης του αεροπλάνου. Πάντως ώρες μετά την συντριβή τα αίτια παραμένουν άγνωστα.

Η βουτιά θανάτου διήρκησε 8 λεπτά

Ο πιλότος δεν εξέπεμψε ποτέ σήμα κινδύνου, ενώ όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Monde» στην ηλεκτρονική της έκδοση, από τη στιγμή που χάθηκε η επαφή με το Airbus και στα 8 λεπτά που διήρκεσε η «βουτιά θανάτου» ο πύργος ελέγχου καλούσε επανειλημμένως τον πιλότο, o οποίος δεν αποκρινόταν, με αποτέλεσμα να σηκωθεί πολεμικό αεροσκάφος για να προσεγγίσει το σημείο.

Οι τελευταίες δύο λέξεις που καταγράφηκαν από το αεροπλάνο, όπως μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης, ήταν «Emergency, emergency» και αμέσως μετά ο πιλότος ζήτησε να κατέβει σε ύψος και να εκκενωθούν οι αεροδιάδρομοι στο σημείο. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της πτήσης το αεροσκάφος ήταν σε επαφή με τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας.

Πηγή: Protothema.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Island Hopping à la Αμερικανικά: Οι τουρίστες επιλέγουν πολυνησιακές διαδρομές με “καρδιά” τις Κυκλάδες

Από τη Μύκονο και τη Νάξο μέχρι τη Μήλο και την Ίο, οι τουρίστες του 2025 επιλέγουν εμπειρία πολλαπλών σταθμών αντί για μονοδιάστατες διακοπές – Στο προσκήνιο το αυθεντικό και το λιγότερο προβεβλημένο.

Εκεί που γεννήθηκε η “Όμορφη Πόλη” – Χώρος πολιτισμού και μνήμης η οικία του Μίκη Θεοδωράκη στα Χανιά

Η απόφαση του ΚΣΝΜ ανοίγει τον δρόμο για την πλήρη αποκατάσταση του ιστορικού κτηρίου, το οποίο θα λειτουργήσει ως χώρος πολιτισμού και μνήμης

Καλοκαιρινό γλέντι στην Κεραμωτή με τον Λευτέρη Βαζαίο, Ραντεβού στις 8 Αυγούστου!

Μια αυγουστιάτικη νύχτα γεμάτη μουσική, χορό και νιώματα από τον Σύλλογο Κεραμιωτών Νάξου, με τη συνοδεία του παραδοσιακού συγκροτήματος του Λευτέρη Βαζαίου.

Ελλάδα: Δώδεκα ακτές χάνουν τη «Γαλάζια Σημαία» για το 2025. Ποιες είναι

Αποσύρθηκαν από τον διεθνή κατάλογο λόγω πλημμελούς οργάνωσης και μη συμμόρφωσης με τα κριτήρια ασφάλειας και εξυπηρέτησης λουομένων.

Σίκινος: Πολιτισμός και βιοποικιλότητα με τη σφραγίδα του Cycladic Identity

Ολοκληρώθηκαν δύο νέα προγράμματα του Cycladic Identity στη Σίκινο Ψηφιακή εφαρμογή «Μονοπάτια Πολιτισμού Σίκινος» & «Καταγραφή και ανάδειξη της χλωρίδας της Σικίνου»

Δονούσα: Το ναυάγιο «ΩΡΙΩΝ» αποκτά φωνή μέσα από μια νέα ενημερωτική πινακίδα

Στον όρμο του Κέδρου, ένα πλοίο-φάντασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου διηγείται πλέον την ιστορία του σε ντόπιους και ταξιδιώτες

“Η Νάξος παράγει, εξαιρετικό μέλι”: Ο Ι. Ματζάκος μιλάει για τον “θαυμαστό κόσμο της μέλισσας” (video)

Ο έμπειρος μελισσοκόμος μιλά για τη ζωή στην κυψέλη, την τέχνη της μελισσοκομίας και τη σημασία της τοπικής παραγωγής, λίγο πριν την ομιλία του στην Κωμιακή.

“Μαζί ομορφαίνουμε το χωριό μας”, εθελοντική δράση βαψίματος στα σοκάκια του Σαγκρίου

Οι κάτοικοι του Σαγκρίου δίνουν το παράδειγμα με χρώμα, χαμόγελο και συλλογική διάθεση

Naxos Medical: Τα προγραμματισμένα ιατρεία για τον Αύγουστο 2025

Ουρολόγοι, αγγειοχειρουργός, νευρολόγος, πνευμονολόγος, πλαστικός χειρουργός και άλλες ειδικότητες έρχονται στη Νάξο – Κλείστε έγκαιρα το ραντεβού σας

Ξεκίνησαν οι εγγραφές μέσω ΕΣΠΑ σε παιδικούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠΑμεΑ του Δήμου Νάξου

Από 30 Ιουλίου έως 14 Αυγούστου 2025 η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για τη φιλοξενία παιδιών και ΑμεΑ σε δομές δημιουργικής απασχόλησης – Τι προβλέπει το πρόγραμμα

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Οι ψίθυροι της πέτρας: Η γλυπτική …ποίηση του Γιάννη Φραντζέσκου στον Καλόξυλο

Ο πολυδιάστατος Ναξιώτης δημιουργός σε μια μοναδική έκθεση γλυπτικής, ακολουθώντας το κάλεσμα των λίθων και της μνήμης – 26 και 27 Ιουλίου στην αίθουσα «Δρακούλη»

Πανελλαδικές 2025: «Πνοή» επιτυχίας για τους μαθητές της Νάξου

Μαθητές και μαθήτριες του φροντιστηρίου «ΠΝΟΗ» στη Νάξο διακρίνονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις – Πού πέρασαν και τι βαθμούς συγκέντρωσαν