Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑιγαίοΚυκλάδες και Δωδεκάνησα …τσιζζζζ

Κυκλάδες και Δωδεκάνησα …τσιζζζζ

|

Το κακώς συντηρημένο οδικό δίκτυο στα νησιά του Αιγαίου και η  αύξηση της κυκλοφορίας λόγω τουριστών αιτίες για ατυχήματα 

Λίγο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου δόθηκε στη δημοσιότητα η έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης  σχετικά με την επικινδυνότητα των νομών της χώρας (πίνακας) ανάλογα με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Και το Νότιο Αιγαίο έχει τη τιμητική του λόγω ..εποχικότητας. «Το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώθηκε και πέρυσι στην ετήσια έκθεση, μεταφέρθηκε στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά, όπου το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο είναι κακώς συντηρημένο (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα)».

Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο «Βήμα» ο καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης, μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών Επιστημών της Ισπανίας και επισκέπτης καθηγητής του Audencia Nantes School of Management κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης αναφορικά με την ετήσια έρευνα όπου πήραν ακόμη μέρος ο διδάκτωρ του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής κ. Νικόλαος Γιανναράκης. Ο κ. Ζοπουνίδης τόνισε επιπλέον ότι «οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα γιατί τα ατυχήματα εκεί δυσφημούν τη χώρα και οι τουρίστες στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν για την ικανοποίησή τους ανεβάζουν την οδική ασφάλεια στις πρώτες θέσεις δυσαρέσκειας. Η κρίση σε έναν μεγάλο βαθμό βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Αλλά διαπιστώνεται ότι παρά την αύξηση της κίνησης, ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο λόγω και της άφιξης μεγάλου αριθμού τουριστών, τα ατυχήματα δεν αυξήθηκαν».

Επιπροσθέτως εξέφρασε την άποψη ότι «χρειάζεται μια κεντρική καθοδήγηση και ένας συντονισμός για το τι πρέπει να γίνεται κάθε χρονική περίοδο και από ποιους. Αυτά που προτείνονται πρέπει να εκτελούνται σωστά, να υπάρχει λογοδοσία και τελικός έλεγχος. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρωτοβουλία πρέπει να πάρει η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής που ως τώρα περιοριζόταν μόνο σε καταγραφικό ρόλο του προβλήματος, με ακροάσεις και χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις και λύσεις».

Σύμφωνα με τα στοιχεία και την περυσινή χρονιά καταγράφηκε μείωση σε όλες τις κατηγορίες, τόσο των ατυχημάτων όσο και των παθόντων. Σημειώνεται επίσης ότι συνεχίστηκε η καθοδική πορεία των τελευταίων ετών και έτσι σε σχέση με το 2010 έχουμε περίπου 5.000 λιγότερους παθόντες και 3.400 λιγότερα ατυχήματα. Παράλληλα «έσπασε» προς τα κάτω και το όριο των 800 νεκρών (799) ενώ πριν από πέντε χρόνια το 2009 είχαν καταγραφεί 1.463 νεκροί. Η σημαντικότερη μείωση παρουσιάζεται στα σοβαρά ατυχήματα (-19,2%) και στους σοβαρά τραυματίες (-18,8%). Στην έρευνα αναφέρεται ακόμη ότι «στη Λευκάδα δεν είχαμε κανένα θύμα τροχαίου, ενώ είχαμε ένα στην Ευρυτανία και στη Ζάκυνθο. Οι μειώσεις δεν ήταν βέβαια ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Σε τρεις περιφερειακές ενότητες διαπιστώθηκαν αυξήσεις (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιωάννινα). Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε νεκρούς καταγράφηκε στις Σέρρες, 147% (17 από 7) και η μεγαλύτερη μείωση στην Εύβοια, -51% (17 από 35) και στη Λάρισα, -44% (19 από 34)».

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «τα αρμόδια υπουργεία και η κεντρική εξουσία γενικότερα πέρυσι αλλά και εφέτος έχουν σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθούν, βλέπε οικονομία, και αφήνουν την οδική ασφάλεια σε δεύτερη μοίρα. Οι 800 νεκροί όμως και οι 14.300 τραυματίες δεν είναι δευτερεύον θέμα». Τονίζεται ακόμη ότι «η κρίση των τελευταίων ετών βοήθησε στη μείωση των τροχαίων. Βοήθησε όμως και την αλλαγή νοοτροπίας των οδηγών οι οποίοι σκέπτονται πλέον οικονομικά όχι μόνο για τα χρήματα αλλά για την εξοικονόμηση καυσίμων οδηγώντας συντηρητικά και οικολογικά, αποφεύγοντας να κάνουν παραβάσεις σκεπτόμενοι ότι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν τις κλήσεις της τροχαίας και επιλέγουν τη συνετή οδήγηση ώστε να προλάβουν τυχόν παραβάσεις των άλλων οδηγών που θα είχαν ως αποτέλεσμα τη σύγκρουση με απρόβλεπτες συνέπειες και οικονομική επιβάρυνση στην οποία δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν».

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι «η Πολιτεία αυτή την εποχή δίνει στο πλαίσιο του κοινωνικού μερίσματος ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, tablet, κ.λπ.). Το επόμενο έτος θα προτείναμε να δοθεί κοινωνικό μέρισμα για να αλλάξουν ελαστικά, να περάσουν από ΚΤΕΟ, να κάνουν έλεγχο φρένων κ.λπ., όλα τα σαραβαλάκια που κυκλοφορούν από ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα κάνουν και θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τους εαυτούς τους ή τις οικογένειές τους αλλά και τους πεζούς ή τους υπόλοιπους οδηγούς».

Πηγή: ΒΗΜΑ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Ενοικίαση γκαρσονιέρας στον Αγιο Πολύκαρπο

Ενοικίαζεται γκαρσονιέρα στον Αγιο Πολύκαρπο έξω από τη πόλη της Νάξου

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) να πάρει την εξουσία από τα χέρια του ανθρώπου;

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της PauseAI, ισχυρά συστήματα ΑΙ όπως το ChatGPT θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν πιο έξυπνα από τους ανθρώπους ή ακόμη και να τους χειραγωγήσουν.

Πότε καταβάλλεται το δώρο Χριστουγέννων και πόσα χρήματα δικαιούνται οι εργαζόμενοι

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Δώρο Χριστουγέννων και πώς μπορείτε να υπολογίσετε οnline το ποσό που δικαιούστε

Σαντορίνη: Ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Θήρας για την κανονιστική κοινόχρηστων χώρων

Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα τέλη κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, της τάξης του 500% για τραπεζοκαθίσματα και κατάληψη κοινόχρηστου χώρου

Νάντια Σαλτερή: “Για άλλη μια φορά η Ν.Δ “ξεχασε” να μας πει την αλήθεια”

Η Ν.Δ για μια ακόμα φορά, κατά την συνήθη πρακτική της επιλέγει να παρουσιάζει μια δική της πραγματικότητα, πανηγυρίζοντας και στήνοντας «φιέστες», για  αυτά που πέτυχε ο Νίκος Ανδρουλάκης

Νικ. Πιτταράς: “Με αγάπη και υπομονή ωριμάζει το τυρί μας γιατί είναι …ζωντανό” (video)

Η παρουσία του Νίκου Πιτταρά στην εκπομπή "Καλημέρα" του ΣΚΑΙ όπου μίλησε για την πορεία της τυροκομικής μονάδας αλλά και την διάκριση των Ναξιώτικων τυριών στον διαγωνισμό World Cheese Awards 2024 (video)

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Καιρικές Συνθήκες: Στα 121 χιλιόμετρα την ώρα (ριπές) η ένταση ανέμου στην Κάρυστο (πίνακας)

Οι Κυκλάδες χθές Σάββατο βίωσαν μία παράξενη εμπειρία με την ένταση των ανέμων να περνάνε και τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.. (πίνακας)

Κυκλάδες: Βλέποντας από ψηλά την Κύθνο

Απολαύστε το απίστευτο τοπίο του πανέμορφου νησιού των Κυκλάδων.

National League 1: Ο Λιανός τιμώρησε τον ΑΠΑΣ και νίκη για τον ΟΦΗ στη Νάξο

Ο ΟΦΗ επέστρεψε στις νίκες επικράτησε στη Νάξο του ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia με 63-60 - Ανησυχία στους Ναξιώτες για τον Οικονομόπουλο - Επόμενη αναμέτρηση εντός έδρας με Εσπερο Καλλιθέας

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας