Οι κάτοικοι στο Βόρειο Αιγαίο υποδέχονται το «Νήσος Μύκονος» με χαρά και παρουσία Δημάρχων, όμως η ΝΕΛ δηλώνει ότι το «Μυτιλήνη» είναι έτοιμο για αναχώρηση και το υπουργείο εξετάζει το αίτημα της ΝΕΛ για δρομολόγηση του πλοίου χωρίς επιδότηση
Στην Λήμνο το περασμένο Σάββατο (27/09) κανείς δεν ενοχλήθηκε που το πλοίο καθυστέρησε 50 λεπτά. Ήταν όλοι στο λιμάνι με σκοπό να δουν επιτέλους ένα αληθινό πλοίο. Ακόμη και ο Δήμαρχος με όλο σχεδόν το δημοτικό συμβούλιο… Πιστεύουν ότι ο «εφιάλτης» της ΝΕΛ με τα πλοία της δεκαετίας του 70 έχει περάσει ανεπιστρεπτί και έχει ξεκινήσει η εποχή όπου πλοία όπως το «Νήσος Μύκονος» θα αποτελέσουν την γέφυρα επικοινωνίας τους με τον … έξω κόσμο. Είναι όμως έτσι; Από το μεσημέρι της Δευτέρας, το αίτημα που κατέθεσε η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου (ΝΕΛ) την περασμένη Παρασκευή για άμεση δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη» χωρίς επιδότηση για ένα χρόνο, στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου από Πειραιά τελεί υπό
εξέταση από τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, αλλά και στελέχη του υπ. Ναυτιλίας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, ανέφεραν, ότι αν το αίτημα της ΝΕΛ γίνει δεκτό, μπορεί να μπλοκάρει την απευθείας ανάθεση της άγονης γραμμής, έναντι μισθώματος (επιδότηση) που είχε γίνει την Παρασκευή από το υπ. Ναυτιλίας στο «Νήσος Μύκονος» της Ηellenic Seaways, καθώς στο επίσημο έγγραφο της σύμβασης, αναφέρεται ότι η χρονική διάρκεια ισχύoς της είναι μέχρι την έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων με τακτική (εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη) δρομολόγηση από άλλη εταιρεία.
Αυτό σημαίνει, ότι όταν μία εταιρεία υποβάλλει αίτημα για ελεύθερη τακτική ετήσια δρομολόγηση χωρίς επιδότηση, αναστέλλεται άμεσα η τρίμηνη δρομολόγηση που είχε κατοχυρωθεί με το πλοίο «Νήσος Μύκονος», αλλά και η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.
Είχε προηγηθεί την περασμένη Τετάρτη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, για κάλυψη της συγκεκριμένης γραμμής χωρίς επιδότηση, αφού αυτό ορίζει ο νόμος όταν γίνει απευθείας ανάθεση μία γραμμής σε μια άλλη εταιρεία. Πάντως οι τελικές αποφάσεις για το θέμα αναμένονται από το υπουργείο Ναυτιλίας και συγκεκριμένα από τον αρμόδιο υπουργό Μ. Βαρβιτσιώτη.
Να σημειωθεί, ότι η ΝΕΛ είχε κηρυχθεί έκπτωτη από δύο άγονες γραμμές του βορειοανατολικού Αιγαίου με κατάπτωση των εγγυητικών της επιστολών και αποκλεισμό της από δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων, ωστόσο δεν υπήρχε κανένας περιορισμός για τη συγκεκριμένη εταιρεία να υποβάλλει αίτημα για ελεύθερη τακτική δρομολόγηση. Σημειώνεται, πως με βάση τη σύμβαση απευθείας ανάθεσης, το «Νήσος Μύκονος» λαμβάνει το ποσό των 93.825 ευρώ, ανά δρομολόγιο για τη κάλυψη της άγονης γραμμής Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου.
Στελέχη της ΝΕΛ ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι αυτό που αναμένεται άμεσα είναι η έγκριση της γραμμής από τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, καθώς το πλοίο «Μυτιλήνη», είναι έτοιμο από την Τρίτη, να πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο. Πιθανότητα, ο εφιάλτης δεν έχει τελειώσει ακόμη…