Ένταση στη συνεδρίαση του ΣΑΣ για την απευθείας κάλυψη των δύο άγονων γραμμών για τους επόμενους τρεις μήνες με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου το αργότερο έως τη Τρίτη να δίνει τη γραμμή στο «Νήσος Μύκονος»
Λίγο πολύ ήταν γνωστό ότι η σημερινή (12/09) συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) για την απευθείας κάλυψη των δύο άγονων γραμμών για τους επόμενους τρεις μήνες, γραμμές που εκμεταλλεύονταν ως τώρα η ΝΕΛ και η θυγατρική της Σι Λινκ Φέρρις στο βορειοανατολικό Αιγαίο, θα διεξάγονταν σε κλίμα έντασης… Η ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways υπέβαλε στο Συμβούλιο πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το «Νήσος Μύκονος» που μπορεί να εξυπηρετήσει τη σύνδεση της γραμμής Ικαρίας – Σάμου – Λήμνου – Καβάλας και σύνδεσης με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζεται και για τρεις φορές. Σημειώνεται ότι ένα πλοίο πρώτης κατηγορίας, σύμφωνα με τον νόμο, μπορεί να λαμβάνει μίσθωμα 35% παραπάνω από αυτό που είχε ως σήμερα η ΝΕΛ με τα πλοία της. Θα συνεχιστούν κανονικά τα τρία δρομολόγια που κάνει το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» για την Καβάλα, ενώ το δρομολόγιο της Θεσσαλονίκης, όπως είναι γνωστό από καιρό δεν θα συνεχιστεί. Η οριστική απόφαση για την απευθείας ανάθεση στο «Νήσος Μύκονος». θα αποφασιστεί από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, το αργότερο έως το πρωί της ερχόμενης Τρίτης.
Όπως ήταν λογικό, η ΝΕΛ αντέδρασε και ο νομικός σύμβουλος της ΝΕΛ κ. Κυριάκος Σαραβελάκης υποστήριξε ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συγκλήθηκε με δεδομένο ότι η απόφαση του υπουργού είναι ορθή, αλάνθαστη και απρόσβλητη, προσθέτοντας ότι αυτό δεν ισχύει και ότι η απόφαση είναι έωλη, εκκρεμής και χωρίς έννομο αποτέλεσμα, καθώς η εταιρεία έχει καταγγείλει τη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο και έχει προχωρήσει σε επίσχεση υπηρεσιών. Επίσης, ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία κάλεσε τα μέλη του ΣΑΣ να ψηφίσουν ότι η γραμμή της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να τροποποιηθεί γιατί δεν βγαίνει και θα πρέπει να δοθούν μεγαλύτερα μισθώματα γιατί αυτά που δίνονται είναι προβληματικά. Και μέσα από επιστολή που διένειμε στα μέλη του ΣΑΣ θέλησε να αποδείξει ότι το κλείσιμο της ΝΕΛ προετοιμάζεται σταδιακά τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια προκειμένου να καταλάβουν το μερίδιό της ανταγωνιστές της και το υπουργείο Ναυτιλίας κάνει ότι μπορεί για να ματαιώσει κάθε κερδοφορίας της.
Παρόντες στη συνεδρίαση φορείς της Σάμου και της Λήμνου, οι οποίοι υποστήριξαν ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η σύνδεση των νησιών τους με τη βόρεια Ελλάδα, καθώς είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του τουρισμού και του εμπορίου. Ο δήμαρχος Ψαρών κ. Κώστας Βρατσάνος υπογράμμισε ότι για να φτάσει σήμερα με το πλοίο από το νησί του στον Πειραιά έκανε 24 ώρες, καθώς χρειάστηκαν οκτώ ώρες για να πάει στη Χίο, να διανυκτερεύσει και να πάρει το πλοίο της γραμμής για τον Πειραιά. Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι, αρκετοί φορείς των νησιών της Λήμνου και της Μυτιλήνης, με επιστολές τους προς τον κ. Βαρβιτσιώτη, επικροτούν την απόφασή του και εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την αποφασιστικότητα που επέδειξε στην αντιμετώπιση του χρόνιου ζητήματος, αναφέροντας με βεβαιότητα ότι η σύνδεση των περιοχών τους με την υπόλοιπη Ελλάδα θα αναβαθμιστεί με πολλαπλά οφέλη, τόσο για τις τοπικές κοινωνίες, όσο και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται.
Να σημειώσουμε τέλος, ότι στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Συρμαλένιος, υπεύθυνος της κοινοβουλευτικής ομάδας για θέματα ναυτιλίας, και η βουλευτής Σάμου κυρία Αγνή Καλογερή. Όπως τονίζεται σε ανακοίνωσή τους «η διαφαινόμενη κατάληξη της συνεδρίασης επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους φόβους μας για την περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο». Σημειώνεται ακόμη πως η βουλευτής Σάμου στην παρέμβασή της τόνισε ότι ο κύριος παράγοντας τον οποίο θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη του το υπουργείο είναι η διασφάλιση του κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας, της εδαφικής συνοχής, η επιβίωση και η ανάπτυξη των νησιωτών καθώς επίσης και ο σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.