Λίγο πριν την ανακήρυξή της ως έκπτωτη από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η ΝΕΛ (Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου) προχώρησε χθες (05/09) σε καταγγελία της σύμβασης που αφορά την περίφημη ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου και σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών
Τελικά είναι πάρα πολλά τα λεφτά και η ΝΕΛ (Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου) μπορεί να είναι με τη πλάτη στο τοίχο, όμως το απόγευμα της Παρασκευής πρόλαβε τις εξελίξεις και με κίνηση ματ έφερε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε θέση άμυνας. Και περιμένουμε τις επόμενες κινήσεις με δεδομένο μάλιστα, ότι ήδη πιέζουν τράπεζες και ακτοπλοϊκές εταιρίες να μπουν στο Βόρειο Αιγαίο πιο δυναμικά και να πάρουν όλη τη πίτα. Τι συνέβη; Πολύ απλά – σύμφωνα με το άρθρο της Πόπη Χριστοδουλίδου στο «Peiratikoreportaz» την ώρα που όλη η πιάτσα στον Πειραιά βοούσε ότι έρχεται η απόφαση που θα κρίνει ως έκπτωση την ΝΕΛ για τις άγονες γραμμές που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με την Καβάλα και την Θεσσαλονίκη, σκάει η είδηση από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι η ΝΕΛ προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης και πως προχωρά άμεσα σε επίσχεση υπηρεσιών επειδή το Υπουργείο δεν πληρώνει έγκαιρα τα οφειλόμενα μισθώματα. Και δεν έμεινε εκεί. Έστειλε εξώδικο προς τον υπουργό Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στο οποίο δίνει διορία στο υπουργείο να προχωρήσει στην πληρωμή των οφειλομένων σε αυτή ως την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου διαφορετικά θα προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης και σε επίσχεση υπηρεσιών. Πολύ απλά το «Μυτιλήνη» θα παραμείνει δεμένο στο λιμάνι της Καβάλας και θα την πληρώσουν οι κάτοικοι Λήμνου, Χίου, Σάμου, Ικαρίας και Μυτιλήνης…
Τι σημαίνει αυτό; Ότι η ΝΕΛ είχε άνθρωπο μέσα στο υπουργείο, πληροφορήθηκε εγκαίρως τις προθέσεις του Υπουργού κ. Βαρβιτσιώτη και επέλεξε την επίθεση και μάλιστα κατά μέτωπο αντί να περιμένει μοιρολατρικά τις εξελίξεις. Και η κίνηση με το …εξώδικο δείχνει ότι θα καταγγείλει η ίδια το δημόσιο για αντισυμβατική συμπεριφορά. Να σημειώσουμε ότι στην καταγγελία της η ΝΕΛ αναφέρει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας αρνούνται «αυθαίρετα και αδικαιολόγητα» να εξυπηρετήσουν τις συμβατικές υποχρεώσεις και να αποδώσουν εμπροθέσμως τα οφειλόμενα μισθώματα, να καταβάλλουν επίσης τα οφειλόμενα ποσά από τις υποχρεωτικές εκπτώσεις κατά την περίοδο από το 2005 έως το πρώτο εξάμηνο του 2012, να προχωρήσουν επίσης σε αναπροσαρμογή του κρατικού ναυλολογίου σε ποσοστό αντίστοιχο του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και τέλος να συμμορφωθούν στις νόμιμες υποχρεώσεις που απορρέουν από τους ουσιώδεις και απαράβατους όρους των υπογραφόμενων συμβάσεων περί μη παρακράτησης της διαφοράς του ΦΠΑ επί των μισθωμάτων της δημόσιας υπηρεσίας.
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αντέδρασε μέσω κύκλων, τονίζοντας ότι «Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει κινήσει από καιρό όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την έκπτωση της εταιρείας και μάλιστα ο αρμόδιος υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης εντός των ημερών θα υπέγραφε τη σχετική απόφαση». Παράλληλα, επισήμαναν στο πρακτορείο ειδήσεων ΑΠΕ ότι έως σήμερα η θυγατρική της ΝΕΛ «Σι Λινκ Φέρρις» δεν έχει εκτελέσει με πλοίο της, αδικαιολόγητα από τις 11 Ιουνίου, το δρομολόγιο Λαύριο-Ψαρά-Μεστά, ενώ το πλοίο «Θεόφιλος» είχε παρουσιάσει διαρκώς καθυστερήσεις στην εκτέλεση δρομολογίων το καλοκαίρι με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία επιβατών και γι αυτό το λόγο η εταιρεία είχε κληθεί σε απολογία. Και πρόσθεσαν ότι καμία άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία που πραγματοποιεί δρομολόγια άγονων γραμμών δεν έχει διαμαρτυρηθεί έως σήμερα για τυχόν καθυστερήσεις στα μισθώματα των επιδοτήσεων.