Την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων σε Μήλο και Σέριφο όπου προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια συζήτησαν εκπρόσωποι του ΕΕΚΦΝ με τους δημοτικούς άρχοντες ενόψει της επόμενης τουριστικής περιόδου
Οι Δυτικές Κυκλάδες μπαίνουν δυναμικά στο χώρο της Κρουαζιέρας χάρη στην Μήλο, η οποία από τον περασμένο Ιούλιο έχει ανακηρυχθεί σε Παγκόσμιο Ιερό Νησί και αρχίζει να προσελκύει όχι μόνο εκατοντάδες επισκέπτες αλλά και το ενδιαφέρον τουριστικών φορέων που έχουν …μυριστεί επιτυχία. Και μοιραία κοντά στην Μήλο και τα υπόλοιπα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων θα εκτοξευτούν. Πρόσφατα, κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Θεόδωρο Κόντε, πραγματοποίησε επισκέψεις στα λιμάνια Μήλου – Σερίφου, είχε συναντήσεις με τη Δημοτική και Τοπική Αρχή αλλά και τους διαχειριστές των λιμανιών. Συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τον σχεδιασμό και την εκτέλεση λιμενικών και άλλων έργων, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των δι’ αυτών μεταφερομένων επιβατών – τουριστών.
Ποιες ήταν οι …παρατηρήσεις ανά λιμάνι; Για τη Σέριφο, τονίστηκε η ανάγκη εκτελέσεως βασικών λιμενικών έργων, καθώς και βελτιώσεων του οδικού δικτύου με τη δρομολόγηση τουριστικών λεωφορείων, που θα μπορούσαν να δώσουν πνοή στην τουριστική ναυτιλία και ιδιαίτερα την κρουαζιέρα δεδομένου ότι, το νησί έχει φυσικές καλλονές και ωραίες παραλίες – μοναστήρια – μεταλλεία – το ιστορικό κέντρο στην χώρα με την πανοραμική θέα των Κυκλάδων και το ηλιοβασίλεμα. Εξετάστηκε η δυνατότητα εξυπηρέτησης, σε πρώτη φάση, κρουαζιερόπλοιων στο αγκυροβόλιο, δεδομένου ότι στο μικρού μήκους κρηπίδωμα που υπάρχει είναι δυνατή η προσέγγιση αυτών μόνο όταν επικρατούν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.
Για την Μήλο, διαπιστώθηκε με ικανοποίηση ότι έχουν γίνει σοβαροί σχεδιασμοί, σε ότι αφορά την ανάπτυξη της λιμενικής υποδομής και τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούν προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοια τα οποία υπερβαίνουν τα 30, κυρίως με τακτικά δρομολόγια που εκτελούνται από τη LOUIS CRUISES. Η Μήλος έχει αρκετά αξιοθέατα (κατακόμβες, αρχαία πόλη, θέατρο, καταφύγια, ιαματικά λουτρά, μουσείο και αρχαιολογικούς χώρους και βέβαια παραλίες ιδιαίτερου κάλλους) που πρέπει να γίνουν γνωστά στο ευρύτερο κοινό με την έκδοση διαφημιστικών φυλλαδίων και άλλων μέσων προβολής. Το οδικό δίκτυο είναι σχετικά ικανοποιητικό και οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς δήλωσαν ότι, στα προγράμματα έργων ανάπτυξης, εντάσσεται και ο εμπλουτισμός με μαζικά μέσα μεταφορών – τουριστικά λεωφορεία.
Διαπιστώθηκε επίσης ότι υπάρχουν σχεδιασμοί σχετικά με την κατασκευή σύγχρονου κρηπιδώματος παραβολής για τα κρουαζιερόπλοια με εναλλακτικούς τρόπους όπως: επέκταση του υπάρχοντος προβλήτα, κατασκευή νέου προβλήτα σε απόσταση από την πόλη και δεύτερου προβλήτα σε άλλο σημείο στα όρια της πόλης. Η πιο συμφέρουσα οικονομική λύση στην παρούσα φάση είναι η επέκταση του υπάρχοντος προβλήτα και ο διαχωρισμός των πλοίων της ακτοπλοΐας από τα κρουαζιερόπλοια. Παράλληλα, προβλέπεται η άμεση έναρξη εκτελέσεως έργων, προκειμένου να δημιουργηθεί η αναγκαία υποδομή αποεπιβίβασης των τουριστών που μεταφέρονται με λέμβους από τα αγκυροβολημένα κρουαζιερόπλοια, προβλέποντας με τον τρόπο αυτό και την αναγκαία υποδομή που έχει σχέση με την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS, για το Maritime Security. Και το προτάθηκε – από την πλευρά εκπροσώπων της Ενώσεως, δείγμα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος – να προχωρήσουν οι αναγκαίες εργασίες κατασκευής και τοποθέτησης δύο ναυδέτων σε κατάλληλα σημεία, προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα στη φάση αυτή τα κρουαζιερόπλοια, μέχρι την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων μόνιμων έργων – κρηπιδωμάτων.
Τέλος, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ κ. Κόντες σχολιάζοντας την περιήγησή της επιτροπής σε Μήλο και Σέριφο τόνισε «Οι τάσεις που παρατηρούνται από πλευράς διαχειριστριών εταιρειών κρουαζιεροπλοίων, ύστερα και από την επιθυμία των επισκεπτών – τουριστών να υπάρχουν νέοι προορισμοί, μας υποχρεώνει να διευρύνουμε τις τουριστικές περιοχές της Χώρας, κυρίως της νησιωτικής και εκεί όπου υπάρχουν ενδιαφέροντα για τον επισκέπτη, ώστε να μπορούμε, με τη συνεργασία των αρμοδίων τοπικών φορέων, να προετοιμάζουμε το πεδίο από πλευράς υποδομών και κάθε είδους διευκολύνσεων, όσον αφορά την υποδοχή των πλοίων του κλάδου. Η Μήλος και η Σέριφος τυγχάνουν τουριστικές περιοχές και εφόσον μπορέσει να υπάρξει αναβάθμιση στην λιμενική υποδομή, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και σε αυτά τα όμορφα Κυκλαδίτικα νησιά».