Μπορεί ο Αύγουστος να θεωρείται μήνας θερινής ραστώνης, ωστόσο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ οι εξελίξεις δεν σταματούν. Με τουλάχιστον τέσσερις σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες να βρίσκονται σε τροχιά ολοκλήρωσης, το 2025 αναμένεται να αποτελέσει χρονιά-ορόσημο για τη διαμόρφωση ενός νέου γύρου συγκέντρωσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
«Μασούτης» – «Κρητικός»
Η πιο ηχηρή κίνηση της χρονιάς είναι η επικείμενη εξαγορά της αλυσίδας «Κρητικός» από τη «Μασούτης». Μετά την υπογραφή μη δεσμευτικής συμφωνίας την άνοιξη, βρίσκεται σε εξέλιξη ο οικονομικός και νομικός έλεγχος (due diligence). Εφόσον ολοκληρωθεί θετικά, η «Μασούτης» θα ενισχύσει θεαματικά την παρουσία της στην Αττική, αποκτώντας εκτεταμένο δίκτυο μικρών καταστημάτων με ευέλικτο ωράριο, ενώ θα προσεγγίσει κύκλο εργασιών 2 δισ. ευρώ, διεκδικώντας θέση στην πρώτη τριάδα του κλάδου μαζί με Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος.
Bazaar – Retail & More
Η Retail & More του ομίλου AVE (Νίκος & Αίαντας Βαρδινογιάννης) βρίσκεται κοντά στην απόκτηση του 40% της Bazaar, με προοπτική μεγαλύτερης συμμετοχής στο μέλλον. Στα σχέδια περιλαμβάνεται η μετονομασία μέρους του δικτύου σε Carrefour, ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές, καθώς και η αξιοποίηση της χονδρεμπορικής δραστηριότητας της Bazaar στο κανάλι HORECA.
«Γαλαξίας»
Η αλυσίδα «Γαλαξίας» διαπραγματεύεται την εξαγορά της τοπικής αλυσίδας «Παπαγεωργίου Super Markets» στα Ιωάννινα, ενισχύοντας την παρουσία της σε μια αγορά με αυξανόμενο τουριστικό ενδιαφέρον. Η κίνηση σηματοδοτεί επιστροφή της «Γαλαξίας» στις στρατηγικές εξαγορών τοπικών αλυσίδων.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει επέκταση μέσω εξαγοράς 25 τοπικών καταστημάτων σε Βόρεια Ελλάδα, Κρήτη και νησιά μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο. Στόχος είναι η ενίσχυση παρουσίας σε κομβικές περιοχές, χωρίς την ανάγκη ανέγερσης νέων σημείων από μηδενική βάση.
Με αυτές τις κινήσεις, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ μπαίνει σε μια νέα φάση, όπου οι μεγάλες αλυσίδες ενισχύουν το αποτύπωμά τους και οι μικρότερες καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους για να επιβιώσουν στον εντεινόμενο ανταγωνισμό.
#ΣούπερΜάρκετ #Μασούτης #Κρητικός #Bazaar #RetailAndMore #Carrefour #Γαλαξίας #ΑΒΒασιλόπουλος #Λιανεμπόριο #Εξαγορές #Επιχειρήσεις #Οικονομία #naxospress