❝Ενώ η Ελλάδα κάνει άλματα προς την επανεκκίνηση των πτήσεων υδροπλάνων, δύο από τα πιο τουριστικά νησιά, η Σαντορίνη και η Μήλος, δεν βρίσκονται στον χάρτη των αδειοδοτημένων υδατοδρομίων.❞
Η εταιρεία Hellenic Seaplanes, που ηγείται της πρωτοβουλίας για τη λειτουργία υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα, εξέφρασε δημόσια τη δυσαρέσκειά της για τη αρνητική γνωμοδότηση των Λιμεναρχείων στα δύο νησιά.
Εύλογα τίθεται το ερώτημα: Γιατί δεν δόθηκε το «πράσινο φως»; Η απάντηση μέσα από τη σελίδα του euronews
Το “όχι” του Υπουργείου και των Λιμενικών Αρχών
Όπως εξήγησε το Υπουργείο Ναυτιλίας, ο βασικός γνώμονας για την έγκριση υδατοδρομίων είναι η διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Οι αρνητικές γνωμοδοτήσεις προκύπτουν όταν οι προτεινόμενες περιοχές:
-
έχουν έντονη ναυτιλιακή κίνηση
-
βρίσκονται κοντά σε λιμάνια, αγκυροβόλια ή λουτρικές ζώνες
-
ή έχουν προβληματικές καιρικές συνθήκες
Σαντορίνη: Τρεις όρμοι, μηδέν άδειες
Το Λιμεναρχείο Θήρας απέρριψε αιτήματα για υδάτινα πεδία σε:
-
Αθηνιό
-
Βλυχάδα
-
Μονόλιθο
-
και τον Άγιο Νικόλαο Ανάφης
Αιτία; Οι περιοχές αυτές:
-
διασταυρώνονται με δρομολογημένες πορείες πλοίων
-
έχουν επιβαρυμένη ναυσιπλοΐα
-
ή βρίσκονται κοντά σε λιμάνια και χώρους αγκυροβολίας
Με άλλα λόγια, η τουριστική επιτυχία της Σαντορίνης έγινε εμπόδιο, καθώς δημιούργησε συνθήκες συμφόρησης που κρίθηκαν ακατάλληλες για απογείωση/προσθαλάσσωση υδροπλάνων.
Hellenic Seaplanes: Απογειώνονται τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, αλλά όχι σε Μήλο και Σαντορίνη
Μήλος: Και κυκλοφοριακή επιβάρυνση και… μελτέμια
Η προτεινόμενη περιοχή στα Πολλώνια απορρίφθηκε για λόγους:
-
Εγγύτητας σε προβλήτα με τακτικά δρομολόγια Μήλου–Κιμώλου
-
Απαγόρευσης αγκυροβολίας ήδη σε ισχύ
-
Σύγκρουσης με λουτρική ζώνη
-
Συχνών ανέμων άνω των 5 μποφόρ το καλοκαίρι (μελτέμια)
Τα δεδομένα καθιστούν δύσκολη την ασφαλή και συστηματική λειτουργία υδατοδρομίου, ακόμη κι αν υπάρχει αυξημένη τουριστική ζήτηση.
Ελπίδα για αλλαγές;
Η Hellenic Seaplanes συνεχίζει τις προσπάθειες, ενώ κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι ίσως στο μέλλον υπάρξει επαναξιολόγηση, αν βρεθούν εναλλακτικές περιοχές με λιγότερη επιβάρυνση.
Για την ώρα, η Σαντορίνη και η Μήλος, αν και κοσμήματα του ελληνικού τουρισμού, θα μείνουν εκτός του χάρτη των πτήσεων υδροπλάνων.