Στις 20 Ιουνίου 2025, το Δημοτικό Σχολείο Τριπόδων Νάξου είχε την τιμή να εκπροσωπηθεί στο παγκόσμιο συνέδριο “The Lyceum Project – Children in the Age of AI”, που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών, στο ιστορικό περιβάλλον δίπλα από το Λύκειο του Αριστοτέλη.
Ο Διευθυντής του σχολείου, κος Χρήστος Σκάρκος, συμμετείχε ως εισηγητής στη θεματική συνεδρία με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση», συνεισφέροντας με παιδαγωγικό και ουσιαστικό λόγο στη διεθνή αυτή πρωτοβουλία, που διοργανώθηκε από το World Human Forum και το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”.
Η συνεδρία συντονίστηκε από την Καθηγήτρια Δέσποινα Καρακατσάνη (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και συμμετείχαν διακεκριμένοι επιστήμονες:
-
Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Επικ. Καθηγητής κος Σπυρίδων Δουκάκης
-
Η Καθηγήτρια Γλωσσολογίας κα Ζωή Γαβριηλίδου (ΔΠΘ)
-
Ο Δρ Γιώργος Κωστελέτος, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο ΕΚΠΑ
Στο επίκεντρο της παρουσίας του κου Σκάρκου βρέθηκε η ανάγκη για:
-
Ένα νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο που να ενσωματώνει την Τεχνητή Νοημοσύνη με κριτική σκέψη, δημοκρατικές αξίες και παιδαγωγική καινοτομία
-
Η ενίσχυση του ρόλου των σχολικών ηγετών ώστε να εμπνεύσουν και να καθοδηγήσουν τις σχολικές κοινότητες στη σωστή αξιοποίηση της AI
-
Η σημασία της συμμετοχής των γονέων και η ενδυνάμωσή τους σε θέματα ψηφιακής ετοιμότητας, ώστε να στηρίζουν τα παιδιά τους στη νέα αυτή πραγματικότητα
Ο ίδιος, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, μίλησε για «μια δυνατή συζήτηση» και μετέφερε το κλίμα του συνεδρίου, τονίζοντας τη σημασία των λόγων του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στη «σιωπηλή κρίση» που βιώνουν τα παιδιά στην ψηφιακή εποχή και κάλεσε σε συλλογική ευθύνη για τη διασφάλιση της ψυχικής τους υγείας.
Ο κος Σκάρκος τόνισε την ανάγκη για «λιγότερη τεχνολατρεία και περισσότερη παιδαγωγική φαντασία», επισημαίνοντας πως: «Το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μετάδοσης γνώσης, αλλά κυρίως πεδίο όπου το παιδί μαθαίνει να σκέφτεται, να στέκεται και να δημιουργεί μέσα στον κόσμο.»
Στη σχετική ανάρτηση στα social media μέσω της σχολικής μονάδας διαβάζουμε ότι “Ως Δημοτικό Σχολείο Τριπόδων, νιώθουμε περηφάνια που συμμετείχαμε σε μια τέτοια συνάντηση διεθνούς εμβέλειας, που επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα:
Πώς διατηρούμε την ανθρωπιά μας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;
Με ευθύνη, σκέψη και παιδαγωγικό ήθος, συνεχίζουμε”.