Κυριακή, 27 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚικίλιας: Το 50% που χάνεται από τα Λιμενικά Ταμεία θα αναπληρωθεί με...

Κικίλιας: Το 50% που χάνεται από τα Λιμενικά Ταμεία θα αναπληρωθεί με χρηματοδότηση από το “Πράσινο Ταμείο”

|

«Στόχος μας είναι να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων, χωρίς να αποκλείεται ακόμα και μείωση τιμών σε κάποιες κατηγορίες, όπως στα ταχύπλοα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» και στους δημοσιογράφους Μιχάλη Ψύλο και Πάρη Τσιριγώτη.

Όπως τόνισε, η αύξηση του κόστους λειτουργίας στην ακτοπλοΐα έρχεται από τα πράσινα καύσιμα, καθώς από την 1η Μαΐου θα εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο και θα πρέπει να χρησιμοποιούν μείγμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. «Πρόκειται για μια πολύ σωστή περιβαλλοντική πολιτική, αλλά ακριβή. Ειδικά για εμάς τους Έλληνες με τους δεκάδες νησιωτικούς προορισμούς. Εμείς ταξιδεύουμε συνεχώς, έχουμε ένα τεράστιο θαλάσσιο δίκτυο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών από και προς τα νησιά μας καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Αλλά ναι, και για τις διακοπές μας, δεν μπορεί να είναι ”πολυτέλεια” να πάει μια οικογένεια με τα παιδάκια της σε ένα νησί», τόνισε ο Υπουργός, σημειώνοντας ότι ειδικά στα ταχύπλοα πλοία που καίνε ήδη πράσινα καύσιμα, η μείωση λιμενικών τελών κατά 50% τους επιτρέπει να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων τους.

Ωστόσο, ο κ. Κικίλιας κατέστησε σαφές ότι η ακτοπλοϊκή αγορά, όπως και η αεροπορική, είναι απελευθερωμένη και λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός. «Αυτό που πιστεύω είναι ότι μετά τη δέσμη των μέτρων μας, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών και θα έχουμε μειώσεις στα εισιτήρια των ταχύπλοων. Η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, αλλά έχει άλλα όπλα στη φαρέτρα της, που δεν θα επιτρέψουν την στρέβλωση του ανταγωνισμού και τις ενδεχόμενες κακές επιχειρηματικές πρακτικές» είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις των Λιμενικών Ταμείων για την 50% μείωση των λιμενικών τελών, απάντησε ότι το μέτρο αυτό δεν θα τους δημιουργήσει οικονομικό πρόβλημα διότι: Πρώτον, το ισόποσο έσοδο που θα χάσει κάθε ένας λιμένας θα αναπληρωθεί μέσω χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο για έργα και δράσεις στους λιμένες. Δεύτερον, η ρευστότητά τους θα ενισχυθεί από την αύξηση των λιμενικών τελών στα σκάφη αναψυχής και στα τουριστικά ημερόπλοια. Συνεπώς, όπως υπογράμμισε, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, «που κάνουν σωστά την δουλειά τους, που κάνουν έργα αναβάθμισης των λιμένων τους. Αν δεν κάνουν έργα, τότε ναι, θα έχουν πρόβλημα».

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:

Πρόσφατα ανακοινώσατε μείωση των λιμενικών τελών προκειμένου ενόψει της εφαρμογής του νέου καυσίμου στην Ακτοπλοΐα από 1η Μαΐου να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Τι προσδοκάτε;

Να συγκρατηθούν στα περσινά επίπεδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων χωρίς να αποκλείουμε και την μείωση των τιμών σε κάποιες κατηγορίες όπως πχ στα ταχύπλοα. Κοιτάξτε τι συμβαίνει: Η αύξηση του κόστους λειτουργίας για τα πλοία έρχεται από τα καύσιμα καθώς από 1η Μαίου θα εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. για τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο και θα πρέπει να χρησιμοποιούν μείγμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. Πολύ σωστή περιβαλλοντική πολιτική αλλά ακριβή . Ειδικά για εμάς τους Έλληνες με τους δεκάδες νησιωτικούς προορισμούς. Εμείς ταξιδεύουμε συνεχώς, έχουμε ένα τεράστιο θαλάσσιο δίκτυο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών από και προς τα νησιά μας είναι όλη η διασύνδεση καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Και ναι, για τις διακοπές μας, δεν μπορεί να είναι «πολυτέλεια» να πάει μια οικογένεια με τα παιδάκια της σ’ ένα νησί. Οπότε στόχος μας είναι να περιορίσουμε το κόστος των μετακινήσεων και από 1η Μαίου που θα ισχύσει το μέτρο της μείωσης των λιμενικών τελών, να υπάρξει συγκράτηση και στις τιμές των εισιτηρίων.

-Έχετε πει ότι αναμένεται σημαντικές αποφάσεις για το θέμα της τιμής των εισιτηρίων από τα ταχύπλοα που καίνε ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο. Αν τα ταχύπλοα δεν μειώσουν αλλά αντίθετα αυξήσουν τις τιμές αναμένετε να λάβετε κάποια συγκεκριμένα μέτρα;

Τα ταχύπλοα πλοία ήδη καίνε το νέο καύσιμο, δεν αλλάζει δηλαδή το κόστος για αυτά, οπότε η μείωση των λιμενικών τελών τους επιτρέπει να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων τους. Να γίνω όμως σαφής : Η ακτοπλοϊκή αγορά, όπως και η αεροπορική, εκτός από τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», είναι απελευθερωμένη, λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αυτό που πιστεύω είναι ότι μετά την δέσμη των μέτρων μας, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών και θα έχουμε μειώσεις στα εισιτήρια των ταχυπλόων. Τώρα η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, αλλά έχει άλλα όπλα στην φαρέτρα της που δεν θα επιτρέψουν την στρέβλωση του ανταγωνισμού και τις ενδεχόμενες κακές επιχειρηματικές πρακτικές.

-Υπάρχουν πάντως αντιδράσεις από κάποια δημοτικά λιμενικά ταμεία…

Η μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% δεν θα δημιουργήσει οικονομικό πρόβλημα διότι συνοδεύεται από μέτρα : Πρώτον, το ισόποσο έσοδο που θα χάσει κάθε ένας λιμένας από την μείωση των τελών στην ακτοπλοΐα θα αναπληρωθεί από χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για πράσινα έργα και δράσεις στους λιμένες. Δεύτερον, η ρευστότητά τους θα ενισχυθεί από την αύξηση των λιμενικών τελών στα σκάφη αναψυχής και στα τουριστικά ημερόπλοια. Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, που κάνουν σωστά την δουλειά τους, που κάνουν έργα αναβάθμισης των λιμένων τους. Αν δεν κάνουν έργα, τότε ναι θα έχουν πρόβλημα.

Πλοία - Απεργία

-Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι αυξημένες σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει πρόθεση για ρύθμιση ή επιδότηση για να μειωθεί το κόστος για τους πολίτες;

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δυστυχώς έχουν ακολουθήσει την γενικότερη αύξηση των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών, τα τελευταία χρόνια. Η άνοδος του πετρελαίου μετά την Ουκρανία, η αύξηση των λειτουργικών εξόδων και μια σειρά από άλλες επιβαρύνσεις έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των ναύλων. Εμείς σήμερα, έχουμε πάρει ένα – ένα τα στοιχεία που προσθέτουν κόστη στα εισιτήρια και πιστεύουμε ότι σε σύντομο χρόνο θα έχουμε και άλλες θετικές ειδήσεις για το θέμα αυτό. Από την άλλη μεριά, δουλεύουμε ώστε να αυξήσουμε την απόδοση των επιδοτούμενων «άγονων γραμμών» και ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν πάντα μειωμένα κατά 30-50% εισιτήρια για φοιτητές, για εργαζόμενους στα νησιά, για πολύτεκνες οικογένειες για δικαιούχους κοινωνικού τουρισμού κ.α.

-Έχουν υπάρξει καταγγελίες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων χωρίς προειδοποίηση. Τι μέτρα λαμβάνει το Υπουργείο;

Η καθημερινή ακτοπλοϊκή διασύνδεση ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι μία σύνθετη εξίσωση, με πολλές μεταβλητές. Μια καθυστέρηση ενός πλοίου σε ένα λιμάνι, συμπαρασύρει αυτόματα και τα επόμενα δρομολόγια όσων πλοίων ακολουθούν αλλά και τα επόμενα λιμάνια που πιθανόν προσεγγίζουν κάποια πλοία. Μια αβαρία, μια βλάβη δημιουργεί αλυσιδωτές επιπτώσεις στην τήρηση των δρομολογίων, όπως γίνεται και στις αεροπορικές μεταφορές. Γενικά πάντως, στο μέγεθος της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, δεν υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις και ακυρώσεις. Τώρα η νομοθεσία προβλέπει υποχρέωση για έγκαιρες ενημερώσεις προς τους επιβάτες ενώ προβλέπονται αυστηρές ποινές. Η πιστή τήρηση της «χάρτας δικαιωμάτων των επιβατών» είναι μία από τις βασικότερες αρμοδιότητες του Λιμενικού Σώματος.

-Ποια είναι η συνολική στρατηγική του Υπουργείου για την αναβάθμιση της ακτοπλοΐας την επόμενη πενταετία;

Ο βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η «Ασφάλεια». Θέλουμε νέα, θέλουμε πράσινα, θέλουμε ταχύτερα, θέλουμε πλοία με ανέσεις αλλά πάνω από όλα θέλουμε ασφαλή πλοία. Σε κάθε προορισμό με μικρότερη ή μεγαλύτερη χωρητικότητα, χειμώνα -καλοκαίρι, ασφαλή πλοία. Η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά, είναι μια ώριμη αγορά, με δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης τόσο με αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων όσο και με η ενεργοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων . Οι προοπτικές είναι πολύ θετικές καθώς παράλληλα έχουμε μια προοδευτική αύξηση του τουρισμού κάθε χρόνο , άρα δεν βλέπω κανέναν ανασταλτικό παράγοντα που προβληματίζει.

-Θεωρείτε ότι το σημερινό ακτοπλοϊκό δίκτυο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νησιωτών και των επισκεπτών;

Πέρσι, το 2024, ταξίδευσαν με τα πλοία της ακτοπλοΐας, χωρίς να υπολογίζουμε τα πορθμεία, περίπου 2,5 Ελλάδες! Δηλαδή 25 εκ. επιβάτες και 5,8 εκ. οχήματα που από-επιβιβάστηκαν στα νησιά μας. Είναι ένα τεράστιο μεταφορικό έργο και ασφαλώς ο στόλος όλων αυτών των πλοίων δεν είναι στο ίδιο επίπεδο. Χρειάζεται ανανέωση σε κάποια, χρειάζονται περισσότερα πλοία σε κάποιες γραμμές ωστόσο θίξατε κάτι πολύ σημαντικό : Την τροποποίηση του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού δικτύου. Είναι ένα δίκτυο που έχει δομηθεί και λειτουργεί δεκαετίες, χωρίς ριζικές αλλαγές. Θεωρώ ότι οι σύγχρονες συνθήκες ζωής και οι ανάγκες των νησιωτών και των επισκεπτών, δημιουργούν νέα δεδομένα που οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας. Και να γίνει ένας προσεκτικός ανασχεδιασμός του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού δικτύου, αξιοποιώντας παράλληλα νέες τεχνολογίες διαχείρισης μεταφορικών ροών και τεχνικής νοημοσύνης.

Ακτοπλοϊα

-Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα εκσυγχρονισμού σε μεγάλα λιμάνια όπως Πειραιάς, Ραφήνα και Λαύριο. Θα βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των επιβατών;

Από το 2019 που αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας μέχρι σήμερα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας βρίσκονται σε μια δυναμική φάση ανάπτυξης και αυτή δεν είναι εκτίμηση , αποδεικνύεται από τα ίδια τα στοιχεία. Ασφαλώς υπάρχει ανάγκη για νέες μεγάλες επενδύσεις, δημόσιες και ιδιωτικές και ασφαλώς πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω πολλά περιφερειακά λιμάνια . Τρέχουμε ήδη ένα μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων σε όλη την χώρα, ύψους 583 εκατ. από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Αλλά πέρα από τα βαριά έργα υποδομών είναι εξίσου ή περισσότερο σημαντική η πολιτική παροχής υπηρεσιών, η εξυπηρέτηση των επιβατών στα λιμάνια. Οι επιβατικοί λιμένες πρέπει να μοιάζουν με τους σύγχρονους αερολιμένες. Πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες εξυπηρέτησης επιβατών, ποιοτικές υποδομές φιλοξενίας και υγιεινής, συνεχή ενημέρωση με ταξιδιωτικές πληροφορίες κ.ά. Οι χώροι αναμονής, τα σημεία εξυπηρέτησης, η ηλεκτρονική ενημέρωση δρομολογίων πρέπει να είναι λειτουργικοί, καλαίσθητοι και φιλικοί προς τον επιβάτη. . Δεν είναι πολυτέλεια αυτό, είναι η ουσία της πολιτικής και η ουσία της πολιτικής για εμάς, είναι ο άνθρωπος.

-Ποια είναι σήμερα η επιχειρησιακή ικανότητα του Λιμενικού Σώματος στα θαλάσσια σύνορα της χώρας;

Σε υψηλό επίπεδο. Οι γυναίκες και οι άντρες του Λιμενικού Σώματος, έχουν καθημερινή εμπλοκή με τα εγκληματικά κυκλώματα των διακινητών και παλεύουν κάτω από αντίξοες συνθήκες με εξαιρετικά αποτελέσματα. Μπορεί αυτή την περίοδο οι ροές προσφύγων αλλά κυρίως παράνομων μεταναστών να είναι χαμηλές αλλά αυτό δεν είναι μόνιμο φαινόμενο. Δεν υπάρχουν δηλαδή δεδομένα ανάσχεσης των ροών από τις χώρες που εγκαταλείπουν οι μετανάστες. Απαιτείται λοιπόν από την πλευρά μας να επενδύσουμε σε νέα σύγχρονα μέσα γι’ αυτό και υλοποιούμε εξοπλιστικό πρόγραμμα άνω των 600 εκατ. ευρώ.

Αυτή η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι η Ελλάδα θα υπερασπίζεται τα σύνορά της που είναι και σύνορα της Ε.Ε. και δεν ανέχεται ούτε την εγκληματική δράση λαθρεμπόρων, διακινητών ανθρώπων κ.α. ούτε τη δράση ορισμένων ομάδων που φορώντας τον μανδύα μιας ΜΚΟ υπηρετούν ύποπτα συμφέροντα. Το Λιμενικό μας, κάθε χρόνο σώζει εκατοντάδες ψυχές που άλλοι στέλνουν στον κίνδυνο και στον θάνατο στον υγρό τάφο της Μεσογείου σε μια διακίνηση ανθρώπων που τους αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια μαύρο χρήμα. Κανείς λοιπόν απ’ όλους αυτούς που άμεσα ή έμμεσα δια της ρητορικής και των παρεμβάσεών τους συμβάλλουν σ ‘αυτό το άθλιο σκηνικό. Δεν θα μας κουνά κανείς το δάχτυλο ούτε θα συκοφαντεί το έργο του Λιμενικού σώματος.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

45 βαθμοί στη σκιά: Ο καύσωνας «ψήνει» τη Δυτική Ελλάδα – Ασφυκτική η κατάσταση και στην Αττική (πίνακας)

Από τη Σκάλα Μεσσηνίας έως την Αμφιλοχία, οι θερμοκρασίες σπάνε τα όρια – 24 σταθμοί κατέγραψαν πάνω από 42°C, σύμφωνα με το meteo.gr – Πού λειτουργεί το μελτέμι ως «καταβάτης»

Εθνική μάχη με τις φλόγες: Σπίτια καίγονται, χωριά εκκενώνονται σε 6 περιοχές της Ελλάδας

Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία, Κύθηρα, Θεσσαλονίκη και τώρα και η Ήπειρος βρίσκονται στο έλεος της φωτιάς – Εικόνες απόλυτης καταστροφής, αγώνας επιβίωσης από πολίτες και Πυροσβεστική

Η Δονούσα και ο θησαυρός της: Η παραλία Κέδρος στις κορυφαίες παγκοσμίως

Ο Κέδρος της Δονούσας γοητεύει παγκόσμια, κατακτώντας μια θέση ανάμεσα στις ωραιότερες παραλίες του κόσμου σύμφωνα με το Forbes — ένας τόπος φυσικής μαγείας, ιστορίας και απόλυτης ηρεμίας.

Σ.Α.Ε.Κ. Νάξου στο Φιλώτι: Γεφυρώνοντας το σχολείο με την αγορά εργασίας

Ανώτερη Επαγγελματική Κατάρτιση στον τόπο μας με ειδικότητες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της Νάξου – Μια μοναδική ευκαιρία για νέους και νέες

Αμοργός – Γιορτή Ψημένης Ρακής: Μια νύχτα γεμάτη παράδοση, χορό και αρώματα του νησιού!

Το Σάββατο 26 Ιουλίου 2025 στα Κατάπολα η Αμοργός στήνει ένα γλέντι που μυρίζει ψημένη, ακούγεται σαν βιολί και χτυπάει κατευθείαν στην καρδιά του καλοκαιριού.

Η Νάξος έγινε ξανά πανεπιστημιακή πολιτεία, oλοκληρώθηκε το 22ο Θερινό Σχολείο «Μανώλης Μαρμαράς»

Για 22η συνεχή χρονιά, φοιτητές και επιστήμονες συνάντησαν τη γεωγραφία, τον πολιτισμό και τον τουρισμό στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου Νάξου – Φέτος με αφορμή τα 30 χρόνια του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Νίσυρος – Μήλος – Κίμωλος ενωμένες: Κατηγορηματικό “όχι” στη γεωθερμία υψηλής ενθαλπίας

Με ομόφωνη απόφαση της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, οι νησιωτικές κοινωνίες απαιτούν την εξαίρεση από κάθε σχεδιασμό εξόρυξης λιθίου, επικαλούμενες σοβαρούς κινδύνους για περιβάλλον, τουρισμό και δημόσια υγεία.

Διπλή θαλάσσια εμπειρία για παιδιά από το Naxos Water Sports με κολύμβηση & ιστιοπλοΐα!

Από 28 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου, μικροί Ναξιώτες και επισκέπτες μαθαίνουν τα μυστικά της θάλασσας μέσα από δημιουργικά καλοκαιρινά προγράμματα.

Lennart Neubauer: Η μάχη στη Fuerteventura, ο τραυματισμός και η υπόσχεση επιστροφής

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής από τη Νάξο πάλεψε με πόνο, έγραψε την υψηλότερη βαθμολογία του event και αποχαιρέτησε την Καναρία με ένα μεγάλο “θα επιστρέψω”.

«Ζωολογικός Ήχος»: Παιδιά, τραγούδια και φαντασία στον Πύργο Μπαζαίου με τον Γιώργη Χριστοδούλου

Μια γιορτή για μικρούς και μεγάλους με τα ωραιότερα παιδικά τραγούδια για ζώα στην ελληνική γλώσσα, έρχεται την Τετάρτη 30 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Νάξου.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

Νάξος -“Ξόβορα 2025”: Μουσικά σεμινάρια, χορός και παράδοση στην καρδιά της Απειράνθου

Από 26 έως 31 Ιουλίου, η Απείρανθος φιλοξενεί για τέταρτη χρονιά τα Ξόβορα — με δασκάλους τον Γ. Ζευγόλη, Ν. Αγγελόπουλο, Δ. Παππούλη και Στ. Γανωτή — σε ένα πενθήμερο γεμάτο μουσική, χορό, παραμύθι και εξορμήσεις