Τετάρτη, 19 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαΑκτοπλοϊκά Εισιτήρια: Προσπάθεια για να μην γίνουν αυξήσεις τις επόμενες εβδομάδες

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Προσπάθεια για να μην γίνουν αυξήσεις τις επόμενες εβδομάδες

|

Πολύ δύσκολη έως… απέλπιδα εκτιμάται ότι θα είναι η προσπάθεια της κυβέρνησης να τιθασεύσει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Λόγω της πολιτικής για την πράσινη μετάβαση που ακολουθεί η ΕΕ οι εταιρείες θα δουν το λειτουργικό τους κόστους να αυξάνει έως και 35% με μέρος της αύξησης αυτής να μετακυλίεται στον επιβάτη.

Πιο συγκεκριμένα:

1) Καταρχάς αναμένονται ανατιμήσεις έως και 15% στις τιμές των εισιτηρίων για τα συμβατικά πλοία από την 1η Μαΐου του 2025 αφού με απόφαση της ΕΕ όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Άρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό. Τα ταχύπλοα καίνε αυτό το καύσιμο εδώ και χρόνια.

2) Στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο «Fit for 55» για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη ναυτιλία. Η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας.

Οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής υπόκεινται στο νέο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα (ETS)

3) Επίσης αναμένεται να μετακυλήσει στο εισιτήριο περίπου 2% από τις αυξήσεις στα μισθολόγια των ναυτικών μετά την υπογραφή της νέας ΣΣΕ που προβλέπει αύξηση 5%.

4) Αυξημένο κόστος συντήρησης: Οι εργασίες επισκευής των πλοίων γίνονται ακριβότερες λόγω των διεθνών ανατιμήσεων στα ναυπηγικά υλικά.

Οι ακτοπλοϊοι έχουν καταθέσει στο υπουργείο πρόταση να καλυφθεί με επιδότηση προς τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων η διαφορά της τιμής μεταξύ του καυσίμου που καίνε τώρα τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας και του ακριβότερου MGO με περιεκτικότητα μόλις 0,001% σε θείο, το οποίο θα καταναλώνουν υποχρεωτικά από 1η Μαΐου 2025,

Ο Διονύσης Θεοδωράτος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει επισημάνει: «Αν αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα κόστος πετρελαίου για το VLSFO στα 100 ευρώ. Το MGO κάνει 130. Τα 30 ευρώ που είναι η διαφορά προτείνουμε να τα επιδοτήσει το κράτος στις εταιρείες πετρελαιοειδών και να μας το πουλάνε σε τιμή VLSFO ώστε να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου. Ας επιδοτηθούν οι εταιρείες εμπορίας και όχι οι ακτοπλοϊκές. Να το κοιτάξουν τα υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Ναυτιλίας» για να προσθέσει:

«Κάποια άλλη άμεση λύση δεν βλέπω. Είναι η πιο ξεκάθαρη». Στη συνέχεια κατέθεσε τον προβληματισμό του: «Ο ναύλος δεν μπορεί να φτάσει στο Θεό γιατί δεν θα πατάει άνθρωπος στα πλοία. Και θέλω να σημειώσω ότι σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας η ακτοπλοΐα δεν συμμετείχε στην αύξηση του πληθωρισμού».

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η αξιοποίηση πόρων από το Πράσινο Ταμείο, αρμοδιότητας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε να επιδοτηθεί το κόστος των νέων καυσίμων. Όμως οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι αφενός η συγκεκριμένη λύση απαιτεί την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αφετέρου μέχρι στιγμής, τα διαθέσιμα κονδύλια κυμαίνονται μεταξύ 20-30 εκατ. ευρώ και θεωρούνται ανεπαρκή για στήριξη του ακτοπλοϊκού κλάδου και τη συγκράτηση των τιμών των εισιτηρίων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας έθεσε το θέμα ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες του:

«Η πρώτη αποστολή του Υπουργείου αυτού είναι να κάνει ό,τι μπορεί μαζί με τον ιδιωτικό τομέα και την ιδιωτική πρωτοβουλία στην ακτοπλοΐα, μαζί με την ελληνική κυβέρνηση που έχει δεσμευτεί απ’ τα χείλη του κυβερνητικού εκπροσώπου και με συντονιστή το Υπουργείο, έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να διατηρηθούν και να είναι δυνατόν να μειωθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από και προς το λιμάνι του Πειραιά. Όλοι οφείλουν να κάνουν μισό βήμα πίσω και να στηρίξουν αυτό ακριβώς, το να μπορούν στα νησιά μας – που είναι στρατηγικό πλεονέκτημα η νησιωτικότητα και δίνει βάθος στρατηγικό στη χώρα – να ταξιδεύουν όσο περισσότερο γίνεται. Στις άγονες γραμμές και στα ακριτικά νησιά μας ακόμα περισσότερο».

Μηνάς Τσαμόπουλος

Πηγή: newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΥΠΑ – 1ο δίμηνο 2025: Διπλασιάστηκε η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια Νάξου, Πάρου και Μήλου

Η αεροπορική κίνηση σε Πάρο, Νάξο και Μήλο τους δύο πρώτους μήνες του 2025 - Η εικόνα με αριθμούς

Νάξος – Αγιος Αρσένιος: Ο βοριάς ξερίζωσε φοίνικα στο προαύλιο του Αγίου Σπυρίδωνα

Νάξος - Αγιος Αρσένιος: Ο βοριάς ξερίζωσε φοίνικα στο προαύλιο του Αγίου Σπυρίδωνα

Στοίχημα – Ταγιέρες εναντίον Ντεπορτίβο Αρμένιο: Διπλασιάζουν τα τέρματα στο 2.25!

Πάμε Αργεντινή ... Κύπελο και Ταγιέρες εναντίον Ντεπορτίβο Αρμένιο: Διπλασιάζουν τα τέρματα στο 2.25!

Νάξος – The Locaλς: Ερχεται μία ακόμη υπέροχη ρεμπέτικη – λαϊκή βραδιά

Νάξος: Ρεμπέτικη - λαϊκή βραδιά στο αγαπημένο "The Locaλς" - Πότε και ποιοι θα βρεθούν στην κεντρική σκηνή....

Blue Star Naxos: Αναχώρηση λίγο πριν τα μεσάνυχτα για Πάρο, Νάξο, Αμοργό και επιστροφή

Blue Star Naxos: Πότε αναχωρεί από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Αμοργό και ποιες προσεγγίσεις δεν θα πραγματοποιηθούν

Γ. Μαργαρίτης: Το μέλλον ανήκει στη δημιουργικότητα και τη συνεργασία!

Ο Επαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων, Γιάννης Μαργαρίτης απευθύνει συγχαρητήρια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές του Γυμνασίου Βίβλου για τη παρουσία τους στην Βενετία

Πάρος – BriQ Properties: Απέκτησε οικόπεδο στη Νάουσα έναντι €1,25 εκατ

Η Εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της στην Νάουσα Πάρου, εντός οικισμού και σε γειτνιάζοντα οικόπεδα, συνολική έκταση 7 στρεμμάτων με υφιστάμενα κτίρια επιφάνειας 3.809,19 τ.μ. ενώ έχει επενδύσει από το 2018 μέχρι σήμερα συνολικά € 7 εκ..

Μεξικό – Ταυρομαχίες: Αλλαγές στη διεξαγωγή τους με απουσία ξίφους και κάλυψη κεράτων

Νίκη των ακτιβιστών για τα δικαιώματα των ζώων θεωρείται η απόφαση του τοπικού κοινοβουλίου της Πόλης του Μεξικού, που αναθεωρεί τους κανόνες διεξαγωγής των ταυρομαχιών. Σκοπός των μέτρων, να μην τραυματίζονται ζώα και άνθρωποι

Ελλάδα: Εξι στους 10 ασθενείς διακόπτουν θεραπεία λόγω οικονομικών προβλημάτων

Εξι στους 10 ασθενείς διακόπτουν τη θεραπεία τους κυρίως λόγω οικονομικών προβλημάτων

Τήνος: Ενημέρωση από το Δήμο για τον καθαρισμό οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων

Ανακοίνωση Δήμου Τήνου για τον καθαρισμό οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου 2025

“Cash or Trash” – Νάξος: Η Βασιλική Κατερίνη πούλησε vintage ραδιόφωνο του ’30 στα 1300 ευρώ (!!!)

Ένα vintage ραδιόφωνο του ’30 στο “Cash or Trash” από την Βασιλική Κατερίνη με καταγωγή από τη Νάξο - Πόσο το πούλησε; (video)

SeaJets – Κυκλάδες: Πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά, το “SuperJet” ξεκινάει ταξίδια

Στις 20 Μαρτίου το SuperJet κάνει την πρώτη του εμφάνιση για το 2025 στα νερά των Κυκλάδων - Ποιο θα είναι το δρομολόγιό του

Blue Star Delos: Εκτακτη προσέγγιση στην Σύρο, ποιος ο λόγος;

Το Blue Star Delos θα πραγματοποιήσει σήμερα το βράδυ έκτακτη προσέγγιση στην Σύρο - Ποιος ο λόγος;

Σκαδό – Γυμνάσιο: Με μία ιστορία αγάπης και .. μίσους το ταξίδι των μαθητών στην Πάντοβα (video)

Μαθητές από το Γυμνάσιο Σκαδού ταξίδεψαν στην Πάντοβα της Ιταλίας όπου παρουσίασαν την ιστορία αγάπης και μίσους που φέρεται να διαδραματίστηκε στον Πύργο Κόκκου πριν πολλά χρόνια (video)

Νάξος: Το λουτρό της Αριάδνης και ο αρχαιολόγος Νικόλαος Κοντολέων

Που βρίσκεται το "Λουτρό της Αριάδνης" και ο ρόλος του γνωστού αρχαιολόγου Νικόλαου Κοντολέοντα

Καρυστιανού: Ποια είναι η Ναξιώτισσα δικηγόρος στο πλευρό της;

Η Μαρία Γρατσία που είναι συνεχώς στο πλευρό της Μαρίας Καρυστιανού, είχε συμμετάσχει στις εκλογές του 2023 με τα ψηφοδέλτια της «Νίκης».

Νάξος – Fast & Easy: Μία δράση που ήρθε να καλύψει κάθε μας ανάγκη

Fast & Easy.. Γρήγορα και απλά... Μία δράση στις .. δύο ρόδες που έρχεται να καλύψει άμεσα κάθε μας ανάγκη

Αμοργός: Σεισμός 4,1 R με χαμηλό εστιακό βάθος, αισθητός στο νησί του “απέραντου γαλάζιου”

Σεισμός τώρα στην Αμοργό - 4,1 Ρίχτερ ταρακούνησαν το νησί Το εστιακό βάθος του σεισμού υπολογίζεται στα 5,9 χιλιόμετρα

2η ΥΠΕ – Νάξος: Ανακοινώθηκε ο Μιχάλης Τσαντουλής, νέος αναπληρωτής διοικητής του Νοσοκομείου

Ο Μιχάλης Τσαντουλής και με τη ...βούλα είναι ο νέος αναπληρωτής διοικητής του Νοσοκομείου - Κέντρου Υγείας Νάξου

Θύελλα Καμαρίου: Ταξίδι είκοσι (20) ωρών μέσω Ιου και Πειραιά για να αναμετρηθεί στη Μήλο με τον Παμμηλιακό

Απίστευτο και όμως Κυκλαδίτικο: Είκοσι (20) ώρες θα ταξιδέψει η Θύελλα Καμαρίου από τη Σαντορίνη στη Μήλο για να αντιμετωπίσει τον Παμμηλιακό το απόγευμα Σαββάτου (15/03)