Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΚρουαζιέρα - Σαντορίνη: Πρόταση να ανοίξει την 22η Μαρτίου, τι λέει η...

Κρουαζιέρα – Σαντορίνη: Πρόταση να ανοίξει την 22η Μαρτίου, τι λέει η Ολγα Κεφαλογιάννη

|

Προς νέα ρεκόρ οδεύει η κρουαζιέρα στη χώρα μας παρά τον «ύφαλο» της Σαντορίνης που έχει να ξεπεράσει. Αν και μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία επίσημη ακύρωση στις προσεγγίσεις στο νησί από τις εταιρείες κρουαζιέρας, ο προβληματισμός υπάρχει καθώς παρά τη μείωση της σεισμικής δραστηριότητας οι εταιρείες αναμένουν τα μέτρα προστασίας που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση, τα οποία μεταξύ των άλλων θα προβλέπουν πώς θα προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια το νησί για να καθορίσουν τη στάση τους.

Πάντως οι παράγοντες του κλάδου εμφανίζονται ψύχραιμοι και εκτιμούν ότι εφόσον υπάρξουν κάποιοι περιορισμοί στις προσεγγίσεις, οι εταιρείες θα αντικαταστήσουν τον προορισμό «Σαντορίνη» με άλλα λιμάνια, με τα Χανιά (Σούδα), το Ηράκλειο και η Ρόδος να είναι οι προορισμοί που θα προτιμηθούν όπως και άλλοι εναλλακτικοί, π.χ. Κως, Σάμος, Σύρος κ.ά.

Σε κάθε περίπτωση για το 2025 αναμένεται περαιτέρω αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι περίπου για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες συνολικά, σε 5.290 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια σύμφωνα με όσα αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο επίτιμος πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες.

Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό τουριστικό ρεύμα κρουαζιέρας το έτος 2023 ήταν 5.060.000 επισκέπτες σε σύνολο 4.800 προσεγγίσεων, ενώ το έτος 2024 εκτιμάται ότι έκλεισε με 5,55 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 5.080 προσεγγίσεις, φθάνοντας έτσι στα επίπεδα του 2019, του έτους – ρεκόρ πριν από την πανδημία, αλλά με σημαντικά μικρότερο αριθμό αφίξεων, σημειώνει ο Θ. Κόντες.

Με αυτά τα αποτελέσματα, προσθέτει ο Θ. Κόντες, παρατηρούμε ότι οι αφίξεις των πλοίων είναι αρκετά αυξημένες σε σύγκριση με την αύξηση των επιβαινόντων, επιβεβαιώνοντας έτσι την αύξηση πλοίων μικρού και μεσαίου μεγέθους.

Η αύξηση τελών. Μία επιπλέον σημαντική αλλαγή στα δεδομένα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι η αύξηση των λιμενικών τελών, ιδιαίτερα στους λιμένες προορισμών με μεγάλη επισκεψιμότητα όπως είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη, επιβαρύνοντας τους επιβάτες με ένα τέλος ανά άφιξη των 20 ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα λιμάνια το τέλος ανέρχεται στα 5 ευρώ. Αυτά τα τέλη αφορούν την υψηλή περίοδο (high season) ενώ το φθινόπωρο, τον χειμώνα και την άνοιξη υπάρχει μια σχετική έκπτωση.

Εχει υπολογισθεί ότι αυτά τα έσοδα θα υπερβούν το 40 εκατ. ευρώ, λέει ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και θα πρέπει να επενδυθούν σωστά στους διάφορους προορισμούς για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και οι υποδομές προς εξυπηρέτηση των πελατών.

Προτάσεις φορέων

Ωστόσο μέχρι τώρα η κυβέρνηση έχει «παγώσει» την επιβολή του τέλους, λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη, αν και νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται η υπογραφή της σχετικής υπουργικής απόφασης. Στη Σαντορίνη πάντως οι φορείς έχουν καταρτίσει προτάσεις και τις έχουν καταθέσει στην κυβέρνηση αναφορικά με το πώς θα πρέπει να λειτουργήσει η κρουαζιέρα. Ειδικότερα προτείνουν να ξεκινήσει κανονικά όπως είναι προγραμματισμένο από τις αναγγελίες των εταιρειών κρουαζιέρας από τις 22 Μαρτίου.

Τα πλοία δεν θα προσεγγίζουν τον όρμο των Φηρών όπου είναι το τελεφερίκ, το οποίο δεν πρόκειται να λειτουργήσει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα σύμφωνα με εκτιμήσεις. Τα κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίζουν το λιμάνι του Αθηνιού ενώ παράλληλα προτείνεται να γίνει μία προσωρινή προβλήτα στο Μονόλιθο ώστε να προσεγγίζουν και εκεί εναλλακτικά τα κρουαζιερόπλοια όπου με λάντζες οι επιβάτες θα βγαίνουν στη στεριά.

Χρειάζεται όμως μια εκβάθυνση στην περιοχή προκειμένου να κινούνται οι λάντζες με ασφάλεια. Πάντως όπως σημειώνει στον ot.gr o πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας Γεώργιος Νομικός καμία εταιρεία κρουαζιέρας δεν έχει ενημερώσει επισήμως για ακύρωση προσεγγίσεων ενώ παράγοντες του κλάδου σημειώνουν ότι εν γένει οι εταιρείες κρατούν στάση αναμονής καθώς εκτός από δύο κρουαζιέρες τον Φεβρουάριο που ακύρωσαν την προσέγγιση στη Σαντορίνη, οι υπόλοιπες ξεκινούν από 22 Μαρτίου.

Ο Γ. Νομικός σημειώνει ακόμη ότι το birth allocation είναι σε πλήρη εφαρμογή και όπως προβλέπεται το ανώτατο όριο επισκέψεων φτάνει στις 8.000 ενώ σε ελάχιστες περιπτώσεις προσεγγίζει και τις 9.000.

Τέλος, παγκοσμίως η κρουαζιέρα γνωρίζει συνεχή ανάπτυξη. Το έτος 2023 οι επιβάτες έφθασαν τα 31,7 εκατομμύρια με μια αύξηση 7% από τα μεγέθη του 2019. Το 2024 αυξήθηκαν στα 35,4 εκατομμύρια ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση της τάξης του 10% για την περίοδο μέχρι το 2028.

santorinikroyaziers

Κεφαλογιάννη: Ασφάλεια και Αθηνιός 

“Οφείλουμε να διαφυλάξουμε την εικόνα της Σαντορίνης”, δήλωσε πρόσφατα στο ΕΡΤΝews η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη παρουσιάζοντας το σχέδιο δράσης του υπουργείου για τη φετινή τουριστική περίοδο που, όπως σημείωσε, δείχνει ότι “θα είναι μια εξαιρετικά καλή χρονιά”. Μιλώντας για τη Σαντορίνη “που από μόνη μόνη της είναι ένα τεράστιο brand”, η υπουργός τόνισε ότι είναι ευθύνη όλων των αρμοδίων να διαφυλάξουν την εικόνα της και να δείξουν ότι είναι ένας ασφαλής προορισμός.

“Η ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών είναι το νούμερο ένα ζητούμενο”, τόνισε η ίδια, επισημαίνοντας ότι οι αρμόδιοι παρακολουθούν τα επιστημονικά δεδομένα για τη σεισμική ακολουθία που έχει επηρεάσει τη ζωή στη Σαντορίνη και τα γύρω νησιά.

Υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι για να δέσουν τα κρουαζιερόπλοια

“Με τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή, η Σαντορίνη μπορεί να ανοίξει ως προορισμός, με κάποιες συγκεκριμένες παραμέτρους”, ανέφερε η κα Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι τα σημεία που έχουν μια επικινδυνότητα δεν θα είναι επισκέψιμα.

Αναφερόμενη στα κρουαζιερόπλοια, που τους καλοκαιρινούς μήνες επισκέπτονται το νησί το ένα μετά το άλλο, δήλωσε ότι “το παλιό λιμάνι δεν μπορεί να υποδεχθεί την κρουαζιέρα για τους επόμενους δύο με τρεις μήνες”. Ωστόσο, όπως τόνισε, “υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι για να δέσουν τα κρουαζιερόπλοια, όπως στον Αθηνιό, με έναν σωστό προγραμματισμό για το πώς θα λειτουργεί η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα”. Συμπλήρωσε δε πως αν τυχόν για κάποιο λόγο αλλάξουν οι συνθήκες, θα προσαρμοστούν στα όποια δεδομένα.

“Βρίσκονται σε διαδικασία έργα για να μπορέσουμε, ενδεχομένως προς το προς τα τέλη Μαΐου – Ιουνίου να δώσουμε και το παλιό λιμάνι σε λειτουργία” σημείωσε.

Πηγή: ot.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μίλγουολ – Γουότφορντ: «σφιχτό» ραντεβού στο The Den – τα σενάρια του διπλασιασμού

Η Μίλγουολ ψάχνει restart μετά τον αποκλεισμό στο Λιγκ Καπ, η Γουότφορντ κουβαλά αρνητικό σερί εκτός. Το στοίχημα που καλύπτει τα περισσότερα σκορ.

Βράβευση Ανταλένας Τσατσοπούλου από τον «Ευαγγελισμό» για την προσφορά στις μυοκαρδιοπάθειες

Τιμητική διάκριση στην παιδίατρο για τη διακεκριμένη επιστημονική πορεία της· αφιέρωση στη μνήμη του Νίκου Πρωτονοτάριου, του γιατρού που πρώτος στη χώρα μελέτησε το 1989 την «αρρυθμιογόνο μυοκαρδιοπάθεια» και οδήγησε στη διεθνή αναγνώριση της «Νόσου Νάξος».

Λύγισε από… λάθος: η Ελλάς Σύρου άγγιξε την ισοφάριση, αλλά έμεινε με άδεια χέρια (0–1 από Ολυμπιακό Β’)

Πέναλτι-απόκρουση Γκίνη στο 3’, αυτογκόλ στο 24’ και δοκάρι Νίνο: σε ουδέτερο έδαφος (Ηλιούπολη) η Ελλάς Σύρου πάλεψε, όμως το πρώτο «τρίποντο» θα περιμένει.

ΕΛΜΕ Νοτίων Κυκλάδων – 1η Οκτωβρίου στη Νάξο: Οι εκπαιδευτικοί βγαίνουν μπροστά για αυξήσεις και μόνιμες προσλήψεις

Κάλεσμα της ΕΛΜΕ Νοτίων Κυκλάδων σε πανεργατική απεργία και συγκέντρωση στις 11:00 στην πλατεία Μανδηλαρά – Στέγαση, μισθοί, μόνιμοι διορισμοί στο επίκεντρο

Χατζημάρκος: “Κανένα νησί μας δεν είναι μόνο του και αυτό το εννοούμε” (πίνακες)

65 έργα σε 28 μικρούς νησιωτικούς δήμους, με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου - τι αναφέρει ο Γιώργος Χατζημάρκος (πίνακες)

Αντ. Πιτταράς – Δημόσιο υπό πίεση: αξιολόγηση, παραιτήσεις και ο 13ος μισθός

Αρθρο γνώμης του Αντώνιου Πιτταρά: γιατί το Δημόσιο χάνει ανθρώπους, πώς απαντούν οι υπάλληλοι και γιατί το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται για επαναφορά του 13ου μισθού.

Κουφονήσι: Λογαριασμοί-σοκ στο νερό έως 29.000€ — «Μας φορτώνουν ξένα ελλείμματα;» (video)

Ιδιοκτήτες μιλούν για χρεώσεις 2024 που εκτροχιάζουν τη βιωσιμότητα επιχειρήσεων. Τι καταγγέλλει ο Ανδρέας Πράσινος και ποια ερωτήματα τίθενται προς τον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων.

«Δύσκολος Φλεβάρης» στο Αιγαίο: τι λέει η Εύη Νομικού για Κολούμπο, σεισμούς και το να είμαστε tsunami ready

Η καθηγήτρια Γεωλογικής Ωκεανογραφίας του ΕΚΠΑ ξεδιαλύνει τι συνέβη στη Σαντορίνη, γιατί το Κολούμπο παραμένει το πιο «ζωντανό» ηφαίστειο της χώρας, ποιες περιοχές χρειάζονται σχέδιο τσουνάμι.

Αθηνιός σε φόρμα, Νάξος σε… προσπέραση: ο Αύγουστος γύρισε το παιχνίδι στη Σαντορίνη

Μετά από μήνες πτώσης, ο Αύγουστος ’25 έφερε άνοδο στην κίνηση του λιμανιού της Σαντορίνης (+6% συνολικά)· Ηράκλειο Νο1 προορισμός και η Νάξος… πάνω από τη Σαντορίνη σε Ιούλιο & Αύγουστο!

Κυκλάδες: «Η παιδεία δεν είναι κόστος» — Κοινή παρέμβαση συλλόγων εκπαιδευτικών και κάλεσμα σε απεργία 1/10

Δεκάδες κενά σε δασκάλους/νηπιαγωγούς, ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη, στέγαση–μετακίνηση στα νησιά: τι ζητούν οι Σύλλογοι ΠΕ Άνδρου, Νάξου–Αμοργού, Πάρου–Αντιπάρου, Σύρου–Τήνου–Μυκόνου.

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Supercat Jet, Superjet και Superjet 2 λόγω κακοκαιρίας

Η κακοκαιρία που πλήττει το Αιγαίο φέρνει σημαντικές ακυρώσεις στην ακτοπλοΐα – Αναλυτικά ποιες γραμμές επηρεάζονται

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ο Νίκος Σιδερής ορίστηκε πρόεδρος της Κοινότητας Κεραμωτής

Σιδερής Νίκος η επιλογή του Δημάρχου – Αποχές και ενστάσεις από Κορρέ και Χατζηανδρέου

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.